|
|
| Forære hesten væk? |
|
|
Jeg går og overvejer om hvor vidt det kan betale sig at kaste flere penge efter denne hoppe, eller om jeg skal give hende væk for symbolsk beløb. Går ikke udfra det er noget problem at finde en der vil have hesten *S* Kunne jo sætte den til salg, men tror det er MEGET svært at sælge hest pt. Sagen er: DS hoppe godt kåret 7 åt og uden skader / skavanker. Hoppen har dog sacroider/vorter af en art under bugen. 1 har været i udbrud. Hoppen står i den anden ende af landet, så jeg har ingen mulighed for selv at tilse den. Den går med føl v siden nu der snart vænnes fra. Jeg har indtil nu brugt knapt 30.000 kr på at købe hoppen og på inseminering der dog ikke har båret frugt. det vil koste mig ca 2000,- at få hoppen hjem. det vil koste et X antal tusinde at fodre hoppen op da det forlyder at hoppen er MEGET tynd i skrivende stund. ( også derfor det vil være meget svært for mig at s¨ælge den i den stand den er nu) Jeg havde drømme om at hoppen skulle være avls hoppe og blive ridehest, men jeg kan desværre ikke overskue økonomien i dette efter dette forløb. Jeg kan jo se hun let kommer til at koste mig 10.000 mere inden foråret hvor jeg måske kan komme til at ride hende igen. ( penge vi ikke har) Jeg har tænkt om hun skulle sættes direkte i ridning efter fravænning og så sælges- men det kommer til at koste mig endnu mere. Havde tænkt om hun skulle lånes ud til ridning/avl- Men hvem gider fodre en hoppe op som ikke engang er ens egen? Eller skal man prøve at prissætte meget lavt og sige: så er jeg da ude af det? Give væk: Hvordan finder man den rette person som virkelig vil sørge godt for hesten? Det er bare en dejlig hest som jeg enormt gerne ville ha lært at kende,men overvejer stærkt som skrevet ikke at hente den hjem ( give den tilbage til avler og tabe alle mine penge) eller bare lade en anden hente den. Ansvaret er jo mit, og jeg er i forvejen ked af at vide den står ved avler som jo ikke ejer den længere, og som ikke har holdt den ved ordentligt huld. Gode råd ønskes MEGET
Besøg butikken- Happy-horse.dk Spar netop nu 450,-ved køb over 3000,-
Sort broget ifolet hoppe 110 cm sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hent den hjem |
|
|
Hvis det er avler der er ansvarlig for dens foder tilstand så synes jeg bestemt ikke du skal give den tilbage til avler... Hvis det var min hest tille jeg se at tage mit ansvar og få hentede hesten hjem og få den fodret op. Nu ved jeg ikke hvad du ligger i de 10000 kr det vil koste dig at have hesten indtil foråret. Men jeg vil bare i opstalding og foder skulle give omkring 7200 kr(og det er virkelig billigt). Så synes bestemt ikke 10000 kr lyder urealistisk og penge du burde have når du nu har købt en hest.
Mvh Karina
Du burde købe dig en Tyrolerhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej...... |
|
|
hvad er det for en hoppe ? har du billeder ??
Mvh Mona Stald Dyrhøj Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410 Kontakt profil eller på 29899156. Intet er umuligt, for den der ikke selv skal gøre det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dilemma |
| Forfatter:  |
lis p (bella) |
| Dato:  |
01-10-2008 17:17 |
|
Hvis hoppen ikke er passet ordentlig er der måske tale om vanrøgt og så skal det anmeldes.Der er altid mange som vil have en næstn gratis hest men man er ikke altid lige heldig. Du kan give den til nyt hesteliv så er du garanteret.Jeg forstår ikke at du køber en hest når der ikke er penge til det. Men det du har brug for er hjælp hurtigst muligt.Du kan sælge den billigt med kontrakt .Er føllet dit.Måske er der en som kan hjælpe. Men jeg ved ikke meget om vorter og hvor stort et problem det er Men er det noget som hesten lider under så få den aflivet. Det er også mange penge at give for en hest som ikke er iorden. Men som sagt jeg ved ikke meget om vorter så tag n snak med den dyrlæge som kender hesten.Du kan altid skrive til min mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
|
|
jeg har selv gennem de 26 år jge har redet og haft hest foræret 2 væk. Hvis det er det du beslutter dig for i sidste ende, så sørg for en god kontrakt og med klausuler på at sælges hesten videre eller overdrages til andre, at så skal x antal tusinde kr tifalde dig. På den måde er du sikret at den som får din hest ikke bare lige sender den ud af bagdøren uden dit samtykke. Mange mennesker er desværre ikke ærlige når man står i sådan en sag. held og lykke med din hoppe og hvad du finder frem til.
mvh hesteprutten michaela Team Poppelhøj Thor fra lille vorde og Michaela Enemark slid men vid ting tar tid..piet hein.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bortgives |
|
|
Jeg kunne godt finde på at give mine dyr væk, hvis jeg vidste med sikkerhed at de fik et godt hjem. Men det er vel mange der opkøber/afhenter dyr for at lave penge på dem, så at finde den rette person er nok svært.
Kommer du helt i knibe, så kan jeg godt hjælpe dig med at finde et godt blivende hjem, hvor hun kan få lov at gå. Jeg har desværre ikke pladsen til en mere. Men det kræver hesten står i Jylland. Hvad der er det bedste at gøre, det kan jeg ikke svare på, men det vigtigste er vel at få den flyttet, hvis den er så mager.
Står hesten i Nordjylland, så kan jeg sikkert tage dem med ned i landet her i weekenden, hvis du vil have den hjem, jeg skal alligevel til Sjælland med hestetraileren.
------------------------------- Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med. www.skindbjerg.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fravænning |
|
|
Tror desværre ikke avler vil sende hoppen hjemmefra nu, da føllet kun er knapt 4 mdr gammelt. Desværre gruer jeg jo lidt for hvor meget værre det blir med hoppen, eftersom hun allerede var MEGET tynd for 1 mdr siden.. Jeg går ikke ud fra der er noget galt med hoppen, hun er ihvertfald købt m henblik på at skulle rides lidt. Vil dog kræve genoptræning da hun har gået avls hoppe i 3 år og nu også en del genopfodring. Hmm. har fået lidt beskeder og ideer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kræver den behandling? |
|
|
Hvis din hest kræver behandling for sine vorter nu og her, så synes jeg faktisk ikke, du kan forære den væk. I hvert fald ikke til en, du ikke kender. Alene det, at den er for tynd, er på grænsen til, at du selv skal tage det tunge ansvar og ofre pengene på den. Hvis du nu ofrer de 10.000 for at få en god hest ud af den, så får du nok også pengene igen - og mere til - om et halvt år. Uanset hvad - held og lykke. Og selv om jeg er lidt kynisk her, så findes der selvfølgelig ærlige mennesker, som vil gøre alt for din hest. Det er bare lige at finde dem. Mvh Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkdkdkdk |
|
|
Jeg ville aldrig stole på hvad mennesker siger, hvis de kan få en hest gratis ... Heller ikke selv om det er skrevet i en kontrakt. Hvis jeg skulle forære en hest væk, ville det kun være til folk som jeg personligt kender rigtig rigtig rigtig godt. Problemet er, at mange godt ved hvad der er det rigtige at sige (og de mener det formentlig også i øjeblikket) når de står og skal beskrive hvor godt de passer deres heste. Virkeligheden kan være en ganske anden den dag de står og fx. mangler 10.000 til dyrlæge eller ny vaskemaskine. Derfor har jeg selv stået i den situation, at jeg har aflivet en hest som måske nok kunne have haft et liv som fin skovturshest, men jeg turde ikke tage chancen. Lastbiler til Italien er der nok af uden at jeg behøver at sende billige heste på markedet - jeg tror nemlig at især disse heste havner på ovenstående lastbiler. Eksempler på vandreheste er der mange af her på HN... Mvh. og ønsker om at du finder en god løsning for både dig og din hest. Det er vist ikke den fedeste situation at stå i  Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aflivning |
|
|
Hmm. Jeg kan godt se med aflivning / foræring, men denne hest har altså slet ikke nogen grund til at blive aflivet  Den er ikke psykisk mishandlet, har nogen skader af nogen art. Den er bare tynd, og "tilovers" pga mgl fertilitet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En vorte |
|
|
ER IKKE TIL AT SPØGE MED!!! For 6 år siden købte jeg en hoppe med en sarcoide ca på str med en 2 krone under højre forben Nu 6 år efter så det sådan ud ...  Det var "bare" en sarcoide... Hesten er nu aflivet...
Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Sabro ved Århus Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
...sådan fik jeg faktisk min. Næsten da. Hun var dog under behandling og havde lidt andet med i bagagen. In mente skal man nok bare overveje, hvilken slags ejer en "billig" hest tiltrækker. Det er jo ikke så meget anskaffelsesprisen, men de daglige udgifter, der kan trække tænder ud. Det lyder jo også til, at det er derfor, du vil af med hoppen igen. Hvis det bliver løsningen, håber jeg, at du vil finde det rigtige hjem til hende.
Mette (Fjolle) Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hm, det er da godt nok lidt af et dilemma, og jeg ved fakttisk ikke hvad jeg selv ville gøre.. Me jeg ville nu nok sige, at du skulle prøve at finde det perfekte hjem til hende, et sted som virkelig har tiden osv til hende.. Jeg ser intet dårligt i 'bare' at bortgive den, jeg er så heldig jeg selv fik foræret en dejlig 17 årig hest for 3 år siden, og jeg er bare så glad for at det lige var mig hende pigen valgte at forære sin hest væk til.. Men ellers kan du give hende til 'nyt hesteliv' som der også er en anden der har nævnt, har kun hørt godt om det sted og de skulle være super (: Held og lykke med det hele (:
Signe Kryger Sebastian, Dancer & Claus ♥♥♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesten... |
|
|
Tag hende hjem, når føllet er fravænnet, få hende stille og roligt fedet op, og så er der jo også en mulighed for ifoling næste sommer - eller måske sælge hende inden, efter lidt sul på kroppen og måske lidt ridning - så har du en chance for at holde pengene hjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Susan Christensen |
01-10-2008 22:07 |
|
Der er jo også Hestens Håb, som netop tager i mod sådanne heste, som ejer ikke har råd til pga. dyr behandling eller andet, eller ikke vil aflive. De får den bedste behandling i verden hos Anja, og hvis og når den er færdigbehandlet, vil Anja finde det perfekte hjem til den... 
Mvh. Susan. Nu med krone og bølge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låne hest |
chris |
01-10-2008 23:41 |
|
det kunne helt klart være sådan noget jeg kunne overveje, hvis man kunne ride alm skovtur samt lidt dressur. har lige sendt min gamle hest til en dejlig alderdom hos min veninde som selvskabs hest, men har desværre ikke råd til at købe en ny, da jeg jo ikke kunne slagte min egen. ( forsikring m.v ) Men jo enden vil nok blive at jeg vil prøve at låne mig frem..
Med hop hesten Gavin Killer hundene Zille & Elvis P. Samt psyko katten Battelfields Bombay Saphire
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker- |
|
|
Takker for mange svar, ideer og privat beskeder  Har ikke lige tid lige i dag til at kigge det hele igennem, men vil jeg gøre. Kom endelig med flere erfaringer, Jer der har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tynd hoppe |
taina |
02-10-2008 08:44 |
|
Det kan altså være rigtig svært at holde huld på dem, når de har fået føl. Min lignede noget, der var løgn, selv om jeg hældte foder på hende. Hun var ellers MEGET nøjsommelig, men det var som om, føllet simpelt hen bare pattede det hele direkte ud af hende. Så en tynd hoppe betyder altså ikke altid misrøgt og årlig pleje. Og plusset er jo, at de kan tage på igen, når føllet er vænnet fra. :-) tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
jeg har en med sarcoider der heldigvis er i bero endnu, sådan da. Jeg har ladet mig fortælle at sarcoider kan nedarves i generne, og man derfor ikke bør avle på dem. Jeg ville ikke gøre det selvom nogle soger for og andre imod. En hest med sarcoider er ikke til at sælge da hestefolk ved hva den slags kan- om ikke andet komme til at betyder. Alt andet end rare ting for hest og ejer både følelsesmæssigt, fysisk og pengepung (ærlig snak jo). Alt efter hvor det sidder, så kan man hvis de går i udbrud ikke forvente at hesten kan rides heller. Men er den for tynd- det kan jo skyldes mange ting. Er det pga føl, så kan man jo kun gøre det man kan fodermæssigt- er der ikke gjort noget ekstra bør man gøre det, hvis der er kan jeg ikke svare da jeg ikke ved hva der er gjort. Men giver man hesten væk er det jo med risiko for den kommer til hvem som helst- en tager den med henblik på at sælge den igen og den måske ikke får det så godt.
Udlejning af hestetrailer- Samt formidling af LR aloe vera produkter Tjek præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm........................ |
MaFilaNoir |
02-10-2008 10:00 |
|
jeg ville fodre den op og tage de penge jeg kunne få for den hvilke ikke er mange 1000 ner når den har de vorter men aflives vil være for dumt i min verden. min søsters hest har den slaks vorter og havede prøvet mange ting for at styre det og hendes mirakel midel var æble edeke. Det behøver ikke koste mange 1000 kr at fede en hest op. Fila er fodret op på vidbæk hestekraft, byg, racing minirals, hvidløg og fri hø/warp. der ud over kan man få noget flydene mellasse til føl og drægtie hopper og det feder godt. Min svigerfars fjordplag var stort set døds dømt pga den ikke tog på men det har hjulpet med det mellasse ting.
Med den dejlige Ma Fila Noir. Jessica 28/11-05 Monique 19/10-07 Elsker mine 3 tøser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er hoppe meget |
BNielsen ♣shiva♣ |
02-10-2008 10:49 |
|
tynd er det forsvarligt at tage den fra føllet, så den ikke får suget mere ud af hende. Jo værre det bliver, jo sværere bliver det at få huld på hende igen, og føllet kan sagtens klare sig på noget godt følfoder. Synes at du skal tage en snak med avler om at få den derfra - han må også selv kunne se fornuften i ikke at lade hende blive helt afmagret pga. føllet. Der er jo nogen hopper der er næsten helt umulige at holde huld på når de får føl, og det er gerne omkring de 4-5-6 mdr det ses tydeligt hvis de tager meget fra hoppen - det kan jo godt ske at avler har fodret pænt på hende, men bare ikke med henblik på at hun er en af disse hopper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et føl kan |
Stald Smokie |
02-10-2008 12:38 |
|
og bør vænnes fra ved 4 måneders alderen hvis hoppen er meget tynd. vi har for kort tid siden vænnet en fra i samme alder (4,5 måned) også fordi hoppen så forfærdelig ud til trods for fri adgang til super hø og foder til hopper 3 gange om dagen samt linamix og lucerne. følle var så velfed og rund at man bare kunne se hvordan føllet tog for sig af mord fedtreserver. hoppen tager på nu føllet ikke suger hende helt tynd, og det er også det du skal have satgang i. og så kan du evt forære hende væk når føllet er vendt fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsdasdasd |
|
|
Jeg vil ikke forærer mine heste væk, da de ikke skal ende som kastebold, og folk skal lave profit på dem. Jeg har selv 2 rolige heste som jeg vil låne ud, men det blir ikke til hvemsomhelst, og jeg vil have tilsyn med dem nogle gange om året.
Gode hilsner Fru Bach
2 rolige travhopper udlånes, se under wicklow og Female Attraction. elle her
Stald Nickolos.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er svær. |
|
|
Hvis du på nogen måde selv kan tage hoppen hjem og tage dig af den synes jeg absolut du skal gøre det! Alternativt - finde et nyt godt hjem til hende. Jeg er altså imod at aflive en ellers rask hest, som kan få et godt liv og har mange år foran sig endnu. Jeg har godt læst/hørt om alle de frygtelige ting med heste der bliver kastebolde, bliver solgt igen for profit selvom det er kontraktbrud osv. osv. Det er ikke sjovt at tænke på - at man kan være så kold.. Der må findes nogle gode hestehjem rundt omkring, som ikke er som alle skrækeksemplerne i diverse tråde - det vælger jeg i hvert tilfælde at tro på.. Her er de tre af vores heste kommet til os sådan lidt tilfældigt: vores belgiere fik vi at vide ville blive slagtet hvis ikke de kunne blive solgt og det kunne vi jo ikke nænne - vi tog over at se dem og tog imod dem dagen efter - ellers havde vi nok aldrig fået belgiere . Vores pony skulle have været aflivet, men vi overtog hende fordi vi gerne ville give hende en chance. Nu har vi fire dejlige heste, som vi bestemt ikke vil af med igen - måske kommer ponyen en dag videre hvis vores børn ikke har/får hesteinteressen - jeg synes det vil være synd hvis hun bare skal være foldbums hos os de næste tredive år - hun er en lækker lille sag og hun fortjener at være et sted hvor hun har/får det godt og bliver brugt. Ellers er planen at hestene skal blive hos os til de engang forlader denne verden. Vi har nu det antal heste som vi kan magte at passe og tage os af på alle måder med bl.a. den tid det kræver, dyrlæge, smed foder osv. Mvh. AnjaR
Don't ask what te world needs- ask instead: What makes your heart sing?- For what the world needs- is people with hearts that sing!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
"Eller skal man prøve at prissætte meget lavt og sige: så er jeg da ude af det?" Det siger vist alt rigeligt om dig som person.... Stakkels, stakkels hest.
Stud. Jur, Århus... Kender du lillegårdens Lucie. Olh. Eft. Ruben.?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bettina |
|
|
Underligt indlæg, hvor gammel er du? Og hvorfor stakkels hest? Ville hesten blive mere glad for at blive redet op og solgt til mange flere penge som konkurrence hest til rytter det vil en masse??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| StaldShamrock |
|
|
StaldShamrock Har sendt dig en PM. Kan evt. måske hjælpe med en billig transport, hvis den står på Lolland nu, og skal til Jylland senere. Vi skal til Jylland og hente en hest, og kører tom TIL Jylland omkring uge 43 - 44. Mvh. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
ollie39 |
03-10-2008 22:09 |
|
Det lyder som om du ikke aner,hvordan det står til med din hest. Ved du kun hvordan den har det,fordi du har fået det fortalt? Hvis det er tilfældet,synes jeg,at det mindste du kan gøre er,at tage ud og besøge hesten. Så kan du selv se,hvad stand den er i..Og derved er det vel også nemmere,at beslutte,hvad der kan gøres.. Det lyder ikke som om du ved noget om hesten overhovedet.Det lyder lidt underligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
Hejsa Vil bare høre om der er nogen opdatering med din hoppe. Har du fundet en løsning?
Mange venlige hilsner
Tine, Stald ES
You'll be in my Heart, from this Day on, Now and forever more. Flying Luck: 21.04.1993 - 11.10.2007. Fuldblodshoppe søges til låns/køb. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Susan Christensen |
16-11-2008 22:35 |
|
Jeg er også nysgerrig...? Fandt du en løsning?
Mvh. Susan.
-En glad hesteejer... Nu med en grim erfaring rigere....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke noget |
|
|
Nope- ingen ting er sket endnu ;( Men manglede jo ikke tilbud *S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har du ikke et billet ? |
|
|
Hvis hoppen er tynd, og du tager den hjem, så prøv at give den majsflager, det gav jeg til min araber da han tabte sig, og nu er han så fin og det koster ikke ret meget,jeg købte det i land og fritid til 25kg under 100kr. men ville da gerne se et billet af hoppen hvis du her et  Alice
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.... |
|
|
Jeg skal til lolland fradag efter middag og kigge på en låne hest. Hvis din står på lolland et sted, skal jeg gerne køre ind og kigge til den. jeg vil også kunne hjælpe dig/hesten hvis det er slemt.. men du er velkommen til at give lyd, hvis jeg skal ilse på den
Opdræt af bullterrier.. (Kuld nov 08) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Røntved |
|
|
Røntved: Som du kan se i mit indlæg allerede d. 3/10, står hesten IKKE på Lolland. Jeg tilbød StaldShamrock en lejlighedstransport dengang, og skrev selvfølgelig til hende at jeg ville tage ud og tjekke hesten, hvis hun havde brug for det. (Men der blev ikke svaret på mit tilbud............?)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annette |
|
|
Nåe undskyld, havde ikke lige læst alle indlæg igennem... Men så er det jo lige meget=)
Opdræt af bullterrier.. (Kuld nov 08) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|