|
|
| Hunde på Barf råfoder |
| Forfatter:  |
Bjt |
| Dato:  |
06-09-2008 14:27 |
|
Er der nogen af jer der fodrer jeres hunde med Barf? Jeg overvejer det meget efter min hund har fået konstateret allergi. Jeg vil selvfølgelig snakke med dyrlægen om det og få lavet en speciel foderplan til min hund men, vil gerne høre om erfaringer med den fodringstype  Kom med jeres viden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andre tråde |
|
|
Der har været flere tråde om det herinde - f.eks denne her: www.heste-nettet.dk/forum/1/1754249/ 1753594/. Som du kan læse er os der har fodret med det meget tilfredse, men der er mange skeptikere blandt folk som ikke har prøvet det. Når det drejer sig om allergi er succesen af BARF-fodringen meget afhængig af hvilken allergi hunden lider af. Har i fået taget prøver? Ellers vil jeg blot sige at vi fik lavet en foderplan til hunden på barfcentret og ikke hos vores normale dyrlæge, da de ikke var kvalificeret til dette. Held og lykke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay.. |
Bjt |
06-09-2008 16:30 |
|
Ja der er taget blodprøve. Jeg vil også tage til barfklinikken og få vejledning da min dyrlæge ikke ved nok om det. Tak for svaret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barf. i stedet for tørfoder |
|
|
Jeg har sat begge mine hunde på Barf foder, den ene er allergi hund, så syntes det var forsøget værd. Jeg har ikke haft hørt om Barf før og er faktisk ærgerlig over det, for jeg ville aldrig være i tvivl om hvad min hund skulle foders med. Jeg er imod tørfoder, da det ikke er naturlig spise for hunden, Barf er kød og det mener jeg må være det mest naturlige for hunden. Mine hunde har aldrig været så glade for at få mad og det er en glæde i sig selv. Det kræver lidt fryser-plads, men jeg har doneret en fryser til dem. Dog kan det jo godt være et problem hvis man bor i lejlighed. Jeg kan se forandringer på pelsen, men hun har desværre stadig røde øre, hvilket jeg håber bliver bedre med tiden og hvis det ikke gør det, må hun have den hjælp som der nu kræves, i øjeblikket bliver hun dryppet i ørerne for at få styr på dem. Selvom hendes allergi nok ikke forsvinder, vil jeg stadig foder hende med Barf. Jeg har prøvet allergi foder fra dyrlægen, hvor der ingen forandringer var, derfor vil jeg heller fodre mine hunde med rigtig kød i stedet for "kemisk"-tørfoder. Så jeg kan kun anbefale Barf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf mad |
|
|
Som du også kan læse i tråden der er linket til, så fodre vi vores hund med Barf. Han fik konstateret allergi for snart 1 år siden og vi gik fra tørfoder til barf. Vi var på barfklinikken i Glostrup og få lavet en foderplan til ham. Han elsker sin barf mad og er bare blevet så fin blank og blød i pelsen. Han er stadig plaget af sin allergi til tider, når der er meget pollen i luften, da han er allergisk overfor en del græs- og træ arter. Det kan barf ikke gøre noget ved, men hans foderallergi er forsvundet. Barf kræver en stor fryser, men ellers er det nemt at fodre med, hvis man deler det op og fryser det i portioner, når man får det hjem. Så kan man nemlig bare tage en portion op til optøning om dagen.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
Stutteri-Redtz |
07-09-2008 07:59 |
|
Begge vores hunde er også på BARF
Mvh. Pia www.Stutteri-Redtz.dk Blue Hors Zack hingsteføl sælges, velrejst, højtstillet og m. særdeles gode gangarter - hjemmeside for mere info Nye billeder fra d. 26.08.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er der |
Bjt |
12-09-2008 16:59 |
|
Bestilt tid hos Barf klinikken i Glostrup. Jeg er meget spændt på hvad det er for noget for selv om jeg har læst mange sider om Barf fodring er der jo nok ret meget jeg ikke ved  Jeg kom til at tænke på hvor spiser jeres hunde henne? Ude eller inde? Det ser jo ikke særligt lækkert ud det rå kød og ben Jeg gør det kun for hundens skyld så håber det hjælper på allergien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bjt.... |
|
|
Nej, det ser ikke lækkert ud og lugter også fælt. I hvert fald, hvis den skal have kallun. Hvis det er muligt, så lad være med at optø maden inde i huset og hvis du kan fodre den ude, så gør det. Jeg synes ikke at vi døjer med lugtgener fra de andre slags kød.
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Almindelig mad |
|
|
Efter jeg har prøvet alverdens forskellige slags foder, så er jeg endt op med at fodre med almindeligt menneskemad. Jeg kan simpelthen ikke leve med mine hunde, prutter, så man er ved at omkomme pga af en fæl stank. Dalmatineren endte op med at være kuglerund pga han var oppustet. De har haft potesvamp også af hundefoder. Så nu er skeen taget i den anden hånd, jeg prøver mig frem på almindelig basis. Jeg koger hver aften ris, kogte grøntsager også får de endte tun, kippers, toskerogn, fiskeboller. Så får de noget vitaminer og mineraler i pulverform. Gæt lige hvad mine hunde ikke gør mere... de prutter ikke, deres potesvamp er væk og de er meget mere livlige og glade. Ja for mig er det svar nok på, om de har det godt med det vi giver dem.  Jeg regulerer madmængden efter, hvordan de ser ud  Jeg handler for 500 - 600 kr hver måned af de forskellige ingredienser til to hunde på 35 kg.
Bare vinden ville vende sig, når vi skal tilbage, sagde kællingen i modvind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barf + pris |
Bjt |
22-09-2008 18:13 |
|
Nu er min hund kommet på Barf og han NYDER det Det er skønt at se og jeg er nogenlunde ved at vænne mig til lugten på kallun... Men hvad koster det jer at fodre med barf om måneden eller om året? Jeg har tidligere brugt Royal Canin som er steget en del i pris, men det ser ud til at barf er ekstremt meget dyrere!!!? Jeg køber hos barf klinikken i Glostrup for synes de er gode til at rådgive. Vi har planer om at købe de store kasser på 6 kg da vi har købt en stor kummefryser kun til det formål, men alligevel virker det til at være meget meget dyrt.. Hvad er jeres erfaringer med prisen? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
Bjt |
04-10-2008 18:20 |
|
Prøver lige at rykke op i håb om at nogle af jer der fodrer med Barf kommer med erfaringer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barf en fornøjelse |
Sjokke |
07-10-2008 00:15 |
|
Hejsa...
Jeg får lyst til at fortælle om vores erfaringer med BARF. Vi havde en schæfer som begyndte at få bylder mellem tæerne - det gjorde virkelig ondt på ham i perioder. Han lavede de såkaldte hotspots rundt om på kroppen som er steder hvor hunden bare slikker og slikker og til sidst er der en stor betændt plamage. Vi tog selvfølgelig til dyrlægen og hun mente hunden led af allergi og vi kunne prøve noget af dyrlægens allergifoder og derud over satte hun hunden i antibiotikabehandling. Sidstnævnte hjalp men foderskiftet havde ingen effekt. Så da der var gået omkring 3 uger efter behandlingen så startede det forfra igen med bylder og hotspots. Næste penicillinkur blev nødt til at være noget nyt for det virkede ikke når vi gav det samme 2 gange i træk. Sådan gik der et år og vi var ved at tænke på at få vores dejlige hund aflivet for han havde det virkelig skidt med høj feber også ind imellem p.gr.af betændelse. Helt tilfædigt læste jeg en artikel om BARF, tog en hurtig beslutning - kæresten syntes jeg var tosset - så jeg pakkede hund og veninde i bilen og kørte fra Vendsyssel til Glostrup til Barf klinikken. Det var en super oplevelse. 2 timers konsultation med dyrlægen der og vi tog fra klinikken med bilen fyldt op med BARF - totalt hjernevaskede var vi efter min mands opfattelse!!! 14 dage gik og vores hund havde nu sit gamle gavtyve agtige blik igen og han var flot i pelsen. Efter endnu et par uger var der ikke sporet af en byld. Tiden gik - alle symptomer på allergi var forsvundet. Pludselig gik klinikken over til en anden leverings uge og vi måtte ty til tørfoder en månedstid. Wupti tilbage var de pokkers bylder. Barf blev leveret og væk var bylderne igen. Altså hvis ikke kæresten var overbevist om virkningen så blev han det da nu. Juno fik 2 år ekstra at leve i og det var to rigtig gode år. Ikke medicin en eneste gang. Vi fik ham aflivet her i sommer da han i løbet af tiden hvor han havde udviklet allergien også p.gr.af sit foder havde fået HD. Desuden havde han meget svært ved at optage fedt og proteiner. At fodre en syg hund med BARF er dyrt - men i forhold til dyrlægeudgifter er det meget rarere penge at gi ud. Jeg købte for ca 1300 hver anden måned, altså dobbelt så dyrt som det tørfoder jeg havde brugt. Men ikke noget at pive over i forhold til dyrlægeregninger og så det at se hunden få det så godt - det var fantastisk. At fodre en i forvejen rask hund med BARF er billigere da den ikke skal have alt det ekstra. Fx ekstra rent fedt eller glucosamin eller flere gram pr portion som var nogle af de ekstra ting vi gjorde brug af til vores.
Held med det Merete
En rigtig hund er en schæferhund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er... |
|
|
lige gået over til BARF-fodring af vores tæve, som også døjer med allergi. Indtil nu har vi kunnet holde det sådan nogenlunde i skak med dyrlægens foder og indsprøjtninger 1-2 gange om året, men nu har vi valgt at prøve, om BARF kan hjælpe på allergien. Dyrlægen rystede på hovedet af mig og sagde, at BARF var lige så meget religion som Jehovas Vidner er for andre og at han nok skulle reparere dyret, når det blev sygt. Men jeg har nu valgt at prøve alligevel. Jeg er bestemt ikke "religiøs" BARF tilhænger, men i mangel af bedre, skal det nu prøves af det næste halve til hele år, så må vi se, om det hjælper på hendes allergi. Jeg var ved at regne på prisen - vi sparer ca. det halve i forhold til dyrlægens foder, som er steget meget det sidste halve år.
Mvh Line
4 års DV-hoppe sælges. Yderligere info på præsentation
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have lavet en sang - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor godt |
Bjt |
07-10-2008 20:52 |
|
At høre. Jeg har nu fodret med Barf i 3 uger, men det er lidt svært at se hvor meget det virker endnu. Min hund har lagermideallergi og loppeallergi. Man fjerner jo lagermiderne ved at fodre med Barf, men han har desværre været plaget meget af lopper selvom han er behandlet, så han klør stadig, men slet slet ikke som for 3 uger siden, da han var på kløestillende. Så jeg håber og krydser fingre. Jeg har tidligere fordret med Royal Canin. Jeg regnet mig frem til at det er over dobbelt så dyrt at fodre med Barf, men hvis det hjælper betaler jeg det gerne, og han elsker jo sin mad nu  Tak for jeres erfaringer. Kom gerne med flere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har i.... |
Vibs 1 |
07-10-2008 22:40 |
|
Har i barf fodrende tanken, at når i ikke fodrer økologisk, så stopper i rigtig mange ting i jeres dyr, bla penicilin rester, hormonforstyrende stoffer, gift og andre ting, som ligger i kødet som en rest fra den konventionelle drift? Hvis man vil fodre "rent", undre det mig temmelig meget, at man ikke fodrer økologisk. Enten barf økologisk eller med økologisk foder. Derud af kan jeg godt forstå dyrlægens holdning, at det nærmest er religion, for det kan vel ikke være for at fodre "rent", for det er ingen produktionsdyr ud over økologiske da kendt for at være....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs.. |
|
|
Nu fodrer jeg ikke Barf, for at fodre "rent". Jeg prøver det, fordi min hund ikke kan tåle tørkosten og det er sidste chance for at hjælpe hende til et tåleligt liv - og jeg afliver jo ikke en hund, uden at prøve alle tænkelige midler. Så jeg er ikke "barf-religiøs" - men det er sidste udvej.. Alt det andet med "naturlig føde" og "jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg" er IKKE grunden til mit valg. Men jeg kan så også kun tale for mig selv og ikke de andre "barf-entusiaster"...
Mvh Line
4 års DV-hoppe sælges. Yderligere info på præsentation
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have lavet en sang - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LineG... |
Vibs 1 |
07-10-2008 23:26 |
|
Okay, men undre mig blot over de barf religiøse, som du kalder dem  For fodre man for at gøre det godt for dyret, må man vel antage, at godt eller bedst må være så rent som muligt. Og det kan danske prduktionsdyr vel næppe kaldes 
Man kan vel næppe få renere end økologisk?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|