|
|
| BARF foder |
|
|
Hej. Jeg har været hos Barf igår med min hund, og sætter hende på Barf foder. Hun er konstateret allergihund, af min almindelig dyrlæge, men det mener de ikke hos Barf at hun er. Er der nogen der vil dele deres erfarringer med mig om Barf???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barf... |
|
|
Jeg havde min schæfer på BARF - hun var allergi hund i svær grad, så BARF maden hjalp desværre kun et halvt års tid. MEN - når det er sagt, synes jeg det er svært tilfredstillende at fodre på den måde. Kenya var simpelthen SÅ flot at se på, det var en fornøjelse at se hende spise og ja - udelukkende roser til BARF. Hunden er sund at se på, lugter overhovedet ikke, hverken fra pels eller mund. Og vores hund elskede i hvert fald sin mad. Så kun roser herfra Min nye hund skal også fodres på den måde, det er helt sikkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
| Forfatter:  |
Stutteri-Redtz |
| Dato:  |
16-08-2008 09:11 |
|
Det kan du tro jeg vil  Jeg har 2 hunde en golden retriever og en jack russel terrier. Jeg har kørt med BARF nu i godt 1 år og mine hunde har ikke været sundere. Den gamle golden (han er 10 år) var begyndt at lugte forfærdeligt. Det er væk, han lugter ikke ud af pelsen eller munden. Han har fået meget pænere pels, mere blød og skinnende at se på. Og det sjove er at hans snude var sådan meget kødfarvet... den er nu ved at blive mørk... den er ved at få sin pigment tilbage. Den lille jack var der ikke noget med, men hans pels er blevet mere blød. Og så skider de jo begge 80% mindre... det er jo også værd at tage med  Jeg synes absolut det virker og er så meget bedre end alm. tørkost. Og dyrene elsker det jo. Held og lykke. Og for din egen skyld, så husk at tage før og efter billeder 
Mvh. Pia Stutteri Redtz Blue Hors Zack hingsteføl sælges, velrejst, højtstillet og m. særdeles gode gangarter - kontakt for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg |
|
|
hørt så meget om den slags mad, er det upassende i denne tråd at be om en forklaring på hvad det er?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
undskyld at jeg låner tråden på den måde- men er der nogen (bare pr pb evt så tråden ikke spoleres) kan fortælle mig hvor i region suddanmark man kan købe BARF og til hvilke priser??? På forhånd mange tak 
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Likn... |
|
|
Kiggede på dit link - kan man også fodre indekatte på det? Kan man kombimere alm. kattemad med barf?
Kokkedal rideklub's udviget klubstævne d. 27-28 sep For heste og pony Spring og dressur Åben for distrikt 1,2 og 3 www.kokkedal-rideklub.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg takker- gerne flere links el lig
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
Stutteri-Redtz |
16-08-2008 11:32 |
|
Ja man kan sagtens fodre indekatte med det. MEN MAN MÅ ABSOLUT IKKE BLANDE DET MED TØRKOST!!! Ellers er det bare at klø på 
Mvh. Pia Stutteri Redtz Blue Hors Zack hingsteføl sælges, velrejst, højtstillet og m. særdeles gode gangarter - kontakt for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
det er måske et dumt spørgsmål- men jeg har som sagt ikke endnu fået mig sat ordentlig ind i BARF- så jeg spørger lige hvorfor det er så galt at blande det med tørkost? Man må jo som med en hest- heller ikke med en hund skifte foderet ud på engang, men skal gøre det over en kortere periode? Jeg er begyndt at overveje BARF grundet alle de positive ting jeg har hørt da Kiki ind i mellem bøvler med maven. Men nu eks efter dyrlæge i går skal hun på skånekost grundet noget hun har spist og ikke kunnet tåle. Det er så dyrlægens tørkost samt ris med kylling. Ris er jo absolut ikke en del af BARF- men når hunden SKAL ha skånekost så er der jo ikke noget at gøre her. Hun skal ha enten det ene el det andet el begge dele. Så ville hun jo skulle gå fra BARFen over på skånekost en anden gang- hvorefter hun rligt og stødt skal vænnes til eget foder igen over en længere periode hvor det blandes. Det vil jeg ikke kunne en anden gang hvis jeg vælger BARF og det ikke må blandes el der ikke må bruges ris?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg syntes deres hjemmeside er svær at finde rundt i.. Men hvad er det her? Bare kød eller hvad? Er det til at opbevare? Kræver det fryser? Hvor meget skal en hund (35kg) have om dagen? Hvis det står på siden undskylder jeg, men den fungerer slet ikke for mig.
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
http://www.canastas.dk/BARF.html Denne side er super god sys jeg som nybegynder. Stort ros til ejeren af siden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uff.... |
Vibs 1 |
16-08-2008 15:15 |
|
På mig virker det decideret ulækker, og jeg tænker, om i andre også lever af urkost? Eller i hellere vil leve af nu dansk mad?
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel... Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ehm.. Vibs |
|
|
Du ved godt det er til hunden ikke? Jeg er temmelig sikker på at lige som min hest foretrækker, og har bedst af, "back to basic" fodring så har min hund nok også.. Jer der rent faktisk fodrer på den her måde gør I det på samme måde som der beskrives på hjemmesiden der er linket? Og hvad med alt det jeg altid har hørt om at give hunde kyllinge og fiske ben? Er det bare skrøner?
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er tilberedte ben |
xtiny |
16-08-2008 20:38 |
|
Af fjerkræ, der kan give hunde problemer- ikke rå. Der sker noget kemisk i knoglerne ved opvarmning, så de bliver sprøde og splintrer, hvor de rå er mere seje/elastiske. Fiskeben har jeg ikke hørt skulle give problemer, men fisk skal have været frosset eller kogt på grund af faren for parasitter.
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MetteBo |
Vibs 1 |
16-08-2008 21:55 |
|
Jo jo, jeg er klar over, at man som menneske ikke skal sidde og gnave i rå kyllinger  Min tanker er blot, at hvis det er åh så sundt for hunde, at spise det de gjorde i fortiden, hvorfor er det så ikke lige så sundt for mennesker, at spise det menneset gjorde i fortiden? Der er vel ikke forskel på, om det er sundt for hunden eller mennesket, at man spiser som fortiden.... eller hvad det er man kalder det, når man servere BARF mad til hunden... Som jeg læser det til, så er det fordi hunden for utrolig mange år siden var vild og spiste rå kød... Så bør man jo, hvis man går ind for det til hunden, vel også gøre det for en selv? Eller man vil måske ikke lige gå glip af alle de gode ting man spiser, drikker og ryger nu? Tænk om hunden ej heller har lyst til at gå glip af det mad den plejer 
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Freykur din elskede hyp, håber du har det godt i din himmel... Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB ... www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det er også |
xtiny |
16-08-2008 22:12 |
|
Sundt for mennesker, se bare alle de råd om at skære ned på salt, sukker, rødt kød & fedt! Og rådene om at spise mere grønt, mere fiberrigt og groft. Det er da netop et forsøg på at undgå livsstilssygdomme forårsaget af dårlig ernæring..! Hunde nedstammer fra ulve, og ulve æder faktisk også svampe og bær- for ikke at tale om det halvfordøjede grønne i byttedyrenes maver... Ulver er ikke kun rene kødædere, der lever af skært kød. Tværtimod æder de også ådsler (hunde kan faktisk æde de lækreste grønne kødben... ), knogler, indvolde, marv og altså også grønt. Har lyst til og brug for- er ikke det samme. Men jeg gad godt se en hund, der ikke har lyst til et godt marvben. Tørfoder er et standardiseret industrielt produkt, der i mødekom forbrugernes større økonomiske råderum, dovenskab- og hundenes behov for et alsidigt foder, som det blev svært at tilgodese i et samfund præget af købe-varer- fremfor husholdningerne selv frembragte det meste.
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny... |
Vibs 1 |
16-08-2008 22:19 |
|
Du har ganske ret i din ellers gode forklaring, men mon ikke hundens fordøjelse også har ændret sig noget... det er vel ikke 100 % sikkert, at den er som den var oprindeligt... altså alle disse mange år siden.. Man ved jo, at mennnesket, gennem mange år, har ændret ting og sager, altså noget som er ændret hvis man kigger sådan rigtig mange år tilbage... Noget af det samme, kunne vel være sket for hunden? Ligeledes med menesket, grunden til, at "man" ikke vil leve så kedeligt, som man gjorde oprindeligt er vel, at vi syntes det vi spiser, drikker og dem som ryger, er noget så hyggeligt og gør vores liv hyggeligere... så tænker jeg blot, om ikke hunden har samme fornemmelse... Ja - jeg ved det ikke, blot tanker... for hvem som bruger BARF, er det jo nok det rigtige, men har det lidt underligt med, at man skal have det så utrolig kontrolleret med ens dyr, men man selv spiser, drikker eller ryger som en tosset, og så udøver man alt sin kontrol på dyret.... Men altså, respekt for foder, lad dem som vil fodre som de vil... det var blot tanker...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg takker. |
|
|
Jeg takker for jeres svar.  Jeg er stor tilhænger af man foder som Barf anbefaler, men kender i ikke det, når ens dyrlæge taler, ja så er deres ord lidt lov, for de er jo trods alt dyrlæger, så det at bevæge sig ud over deres felt "tørfoder" er lidt skræmmende. Kan det virkelig være sandt al det Barf fortalte mig, kan min hun komme på højkant igen (mine tanker), jeg er skæptisk fra naturens side, så derfor måtte jeg lige skrive herinde. Nu har min hund "sultet" i over 24 timer, så jeg glæder mig til at kunne starte op på Barf fra i morgen. (ja jeg ved godt de "Barf" siger en hund ikke kan sulte, men nøj hvor har jeg det dårligt, hun ligger kun i køkkenet og kigger). Jeg takker mange gange for jeres svar. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kunne... |
Sigrid ♥Ina og Noah♥ |
17-08-2008 09:06 |
|
også godt lide tanken om det BARF til min allergihund, men kunne slet ikke overskue alt det rå kød  Nu får hun tørfoder lavet udelukkende af kød, fisk, frugt og grøntsager og det virker på samme måde, men er ikke så ulækkert. Ved godt det ikke er BARF, men er en mulighed hvis man ikke kan opbevare kødet eller som mig, ikke kan klare det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
17-08-2008 09:27 |
|
Vibs 1 ~ Jeg vil gerne smide en kommentar efter det du skriver, da jeg nok er en af de få der har levet som man gjorde i jernalderen og derfor kan udtale mig om havd den mad gør for vores krop og sind. Jeg går fra vores alm hverdagsmad til kosten som den var i år 0. Ingen problemer med det, så vil gerne påpege at nej vores fordøjelsessystem har ikke ændret sig efter mange 1000 år. Vi får ingen sukker, salt eller nogen former for tilsætningsstoffer osv. Alt dette gør at vores energineveau er ufattelig højt hele dagen igennem, selv om vi arbejder hårdt, vi lever som de gjorde dengang, bortset fra vores toiletter  Dvs at det var op om morgenen, få gang i bålet og starte på morgenmaden, som tog omkring to timer at varme.. Når vi havde spist gik vi i gang med at indsamle urter og tilberede maden til middag og evt til aften, feks hvis vi skulle have steg.. så skulle grubben (ovnen) nemlig bruge 6 timer for at blive varm nok til at stege en steg i 3 timer. Det skulle der hugges brænde til og der skulle laves spyd til kødet osv.... Men min pointe.. Vi levede af ur-mad, tilberedt på ur-måde, med afbarkede træ stukket igennem eller varmet på sten midt i bålet eller i lerkrukker uden den indvendige glasur. Og vi sov på skind og gik i uld tøj osv.. levede helt igennem på jernalder manér! Og jeg har sku aldrig haft mere energi eller været sunder!! Vores kroppe (indvendigt) er som dengang.. de kan præcis ikke holde til alt det vi stopper i dem i dag. Derfor ved jeg ikke hvor meget hygge der er ved at stoppe affald i kroppen og døje med oppustet mave, træng fordøjelse osv og yderlig mere tage syntetiske stoffer for at afhjælpe lisvstils sygdomme. Så nej.. hunden vil til enhvertid foretrække sin Ur-mad frem for vores hyggemad... som vi synes de skal have.. ellers er det jo synd for dem. Og deres fordøjelsessystem har heller ikke ændret sig. Jeg er ikke hellig... men ordet hygge er ikke en undskyldning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
hmm jeg ahr et spørgsmål mere må jeg sige- jeg har som sagt tænkt meget på BARF til vores hunde af flere grunde. MEN en ting der jo desværre er fulgt med op i nutiden grundet den måde vi bahndler alt og alle, osse med kemiske stoffer, samler masser dyr på små arealer mv. er jo sygdomme- her i blandt en sygdom som salmonella. Div. sygdomme man i dag kan finde i maden- i det rå kød, er det noget i tænker på når i fodrer bed BARF? Det er jo sygdomme der netop ikke dør fordi man fryser kødet ned som parasitterne gør det...??  Jeg har nemlig dette som en MEGET stor væsentlig grund til måske netop at undlade at gå over til BARF selvom alt andet for mig lyder tiltalene ved det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
17-08-2008 10:42 |
|
skal da lige nærlæse det.. men mener at alt råt kød fra barf er frosset ned.... Men tjekker lige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Nordheden |
17-08-2008 10:55 |
|
Så fik jeg lige læst mig frem  Det er op til ejeren at fryse det ned selv. Men der ud over er produktet tjekket. Det står desuden på den hjemmeside du selv linker til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
nordheden: er det til mig? Jeg ved godt man selv skal fryse- men er det tjekket for sygdomme siger du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At fryse.... |
Vibs 1 |
17-08-2008 11:16 |
|
At fryse maden ned hjælper 0 på salmonella og flere af de virkelig alvorlige baktusser der er i fjerkræ og gris nu om dage...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordheden |
Vibs 1 |
17-08-2008 11:26 |
|
Sjovt eksperiment - hvis jeg må kalde det sådan - du har været med i, og meget spændende, hvad det gør ved en, at man lever ordentligt... Jeg tænker blot nogle ting, det første er, at det er typisk herinde, at man skal kontrollere sit dyr helt vildt, altså mad. Jeg syntes det var bedre, om man startede ved sig selv, og så tog dyret efterfølgende. Jeg tillader mig at betragte det fordi, at alle dem som skal yde denne kontrollerende adfærd overfor deres dyr, ikke selv vil leve tilsvarende, altså som mennesket burde... men dyret, det skal sku, fordi man nu bestemmer... Men for mig er det absolut pjokket, at gå så volsomt til yderlighederne, mens man selv lever af alt muligt "gift" for kroppent... Dernæst, så er det altså beviseligt, at mennesket har forandret ting i kroppen, i alle de år de har eksisteret, man kan jo faktisk bare se på måden vi kom op at gå på... der er ting i kroppen, som ikke er der i dag, men var der engang... For år tilbage, undrede forskere sig over, at vi stadig havde blindtarmen, da den jo ikke blev brugt til noget. Det var netop ud fra, at kroppen rent faktisk har ændret sig gennem de sidste mange mange år... Man fandt så ud af, at blindtarmen havde en funktion, og det var derfor den stadig var der.... Sådan kunne hunden jo også have gennemgået en forandring.... en hund er jo ingen vild ulv.... men en variant deraf... Slutteligt, så så jeg i går en annonce for hundemad, tørkost, som var økologisk, det er for mig temmelig meget mere fornuftigt... For det som man BARF fodre med, kan indholde penicilin rester, det kan indeholde alle muglige kemiske stoffer, fra den produktion vi har i dag, det er viden, at det mad vi køber og spiser indholder lige fra stråforkorter til hormoner og meget meget andet, så er der da intet urtids halløj i at fodre med penicilinrester og alt det andet... Så burde man da i det mindste fodre økologisk, der er man fri for alt form for kemi, sprøjtemidler, hormoner, hormonforstyrende stoffer, og meget andet.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibs... |
Stutteri-Redtz |
17-08-2008 11:41 |
|
fodre man med BARF så fodre man ikke med fjerkræ og gris, så salmonella er der intet af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stutteri-Redtz |
Vibs 1 |
17-08-2008 11:48 |
|
Jo jo, har læst linket længer oppe, der var både fjerkræ og gris.... Se her: Dag 1: 1 hel Poussin (Morgen Kalkunhalse (Morgen Kyllingehalse (Morgen Grisehaler (Morgen Grisetæer ( Der var flere, men jeg gider ikke sætte flere ind... så der er både salmonella, camfylibactor og alle de andre fjærkræ sygdomme, nogle af dem er også i gris, + alle de medicin rester i grise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
nu er jeg forvirret. 1. er kallun ikke en del af BARF? 2. De links jeg har været igennem fodrer praktisk talt ALLE med både gris, og fjerkræ... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som sådan gider |
|
|
jeg egentlig ikke at forsvare BARF - har man engang prøvet at fodre sin hund på denne måde, taler resultatet for sig selv. Men jeg reagerer lidt på det du siger Vibs - omkring at være kontrollerende omkring sin hunds mad. Jeg kan for mit eget vedkommende kun sige at jeg startede med at BARF'e vores schæfer i ren frustration over at have en tynd, grim ung schæfer som mere eller mindre nægtede at spise sin mad. Hun fik konstateret allergi og den etablerede videnskabs eneste løsning hed binyrebarkhormon. Dette var for mig ikke acceptabelt - derfor undersøgte jeg selv muligheder - og fandt frem til BARF. Og efter Kenya startede på dette - blev hun en helt anden hund. Desværre kun i ca. ½ år - så kom der bare flere allergier. Og aldrig på det halve år fejlede hendes mave noget som helst - altså ingen tynd mave eller noget. Stute: Dansk barfcenter fodrer ikke med gris - og deres madplaner hvis man kan kalde dem det - baserer sig på studier af ulve. Og jo kallun er en vigtig del af BARF - kallun er komave. Al mad fra dansk barf center er godkendt til humanernæring. Der er mange måder at BARF'e på - seriøse som mindre seriøse - og mange mere eller mindre hjemmelavede måder at gøre det på. Som altid må man må forholde sig kritisk. Tjek Kenya på min præsentation og fortæl mig om hun lignede en hund der hellere ville spise tørfoder i pose eller den lammeside hun har gang i - jeg lægger et billede ind om lidt på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Hej Hatti: men dvs at hvis jeg køber det gennem dansk barfcenter- så ER man altså sikret i det der ikke er kylling og gris involveret i deres foder? Hvis man gerne selv vil lave foderet- så er det vel osse i rå tilstand? Du må meget gerne hvis altså du selv laver dit komme med eks. på hvordan mv. Jeg ved det ikke, men ahr jo en ide om at tilberedt altså kogt el stikt kød ikek virker på samme måde- er det en korrekt konklusion? For jeg har overvejet at kunne det så lade sig gøre, var det jo billigst og nemmest for mig at købe kyllinger eks selv og så koge dem men give hundene dem uden ben o.lig. altså for at undgå salmonella o.lig. men stadig at fodre lidt efter princippet? Jeg er ikke så meget inde i det nemlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vedr. Barf |
|
|
Stute: Ja - der er ikke kylling eller gris i deres sortiment. Der er til gengæld kalkun og and, men det er vist også det eneste fjerkræ. Jamen, jeg "laver" ikke maden som sådan - for det er ikke sværere end at tage det op af fryseren, lade det tø op, kommme vitaminer i og servere. Og det skal være råt - altså ikke kogt eller stegt. Det fungerer jo således at du køber de rene kødprodukter - altså ikke noget der er blandet sammen. Variationen består i at hunden over en uge, får de forskellige produkter den har brug for. Håber det blev lidt tydeligere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jamen jeg evd godt at man ikke laver det men køber det og abre skal pakke det- jeg forstod det bare som at du i hvert fald noget af tiden lavede dit eget BARF foder. Det var jo det jeg aller helst ville, men jeg ville meget gerne bruge eks kylling som jo kan indeholde salmonella. Men jeg ville osse uden kylling gerne selv lave maden- altså hakke det mv hva det end kræver. Og som sagt- det avr det jeg forstod det du skrev som du osse gjorde- blot en misforståelse herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tilberedelse |
|
|
Hvis man har en allergihund, er det en meget dum idé at tilberede Barf-maden ved kogning, stegning osv. Tit er det proteinstrukturen i tørkostfoder hunden reagerer allergisk overfor. I tilberedt mad er proteinstrukturen nemlig ændret/denatureret fra den naturlige proteinstruktur og derved forhøjer man chancen for allergi. Vi fodrer Nemo med Barf-mad fra Dansk Barfcenter og han elsker det. Derudover er han blevet pænere i pelsen og meget sundere at se på. Afføringen er i mindre mængder end før og nu er det bare sådan nogle helt hårde kalkkugler der kommer ud, som er nemme og mindre ulækre at samle op.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fodre RÅT |
|
|
Har råfodret i flere år - ikke pga syge hunde, men for at gi dem det foder der er mest naturligt for deres "system".. Glæden ved at se dem æde kallun,kylling, kanin, and, okse, får, hest, lammeben m.m. i sig er bare det hele værd.. Tørkost og råt er meget dårligt, da tørkost ligger meget længere tid i tarmen end den rå kost.. Derfor drop tørkosten som alligevel indeholder en del kornprodukter - og nej hunde/ulve er ikke kornspisere.. Mine får også blendet grøndsags mix + vitaminer og mineraler.. Jeg sammenligner tørkost lidt med fast food.. Nemt, hurtigt og lidt ringe - også de såkaldte "gode" mærker.. For mig vil råt altid være det der er godt for mine små rovdyr ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tinker Mette |
Vibs 1 |
18-08-2008 09:27 |
|
Er du ikke bange for bla salmonella, når du fodre med råt fjerkræ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vibs... |
Stutteri-Redtz |
18-08-2008 10:01 |
|
Jeg har sovet i timen Det er rigtigt der fodres med fjerkræ.. Mine får kalkunhalse... men jeg er ikke bange for salmonella. Men gris, det har jeg dog ikke hørt om. Mine de får kallun, okse, hest, rensdyr, kalkunhalse, lamme/hjorteben og nogle gange får de kanin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
til ALLE (Stutteri-Redtz jeg har set det du skriver)  Men til alle dem der rent faktisk bruger fugl (specielt kylling) OG gris: er i ikke bange for salmonellaen?? Mange af de hjemmesider jeg har kigget på fodres der nemlig med BÅDE gris og kylling (fugl generalt)... Men så er det vel ikke købt fra dansk BARF center el hva Så har man vel selv købt det i butikken- hvilket er det jeg osse gerne ville og så lave det hele selv fra start til slut. Men som jeg ikke tør bl.a. pga. salmonella. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Stute: selvfølgelig skal man passe på med salmonella, men heldigvis er hunde indrettet sådan at de kan tåle flere bakterier end os på 2 ben mine hunde får rå kylling og kender flere der gør. Vær opmærksom på at det er opbevaret som det skal. Angående KALLUN, okay at bruge det som udrensing eller en lille del i forbindelse med opfedning af for tynde hunde. ,nogle fodre desværre med det som en del af hundes faste føde. Indholdet i KALLUN er ikke mere end fedt og calcium.......... Når man fodre råt skal man sætte sig godt ind i vitaminer, olier og sådan for at hundes behov er dækket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
hmm jo... men det udelukker vel ikke just salmonella alligevel?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øh mettelinde |
|
|
Kallun er også rig på protein - og ja fedt. Hunde må og skal også have fedt - vi gav sågar vores oksefedt ved siden af - og derfor skal hunden heller ikke have olier - det spiser de ikke i naturen. Kallun inderholder desuden nogle fordøjelsesfremmende enzymer. Derfor er kallun en rigtig god tng at fodre med. Stute: Der er ikke andet for, at vil man være 110 % sikker på at hunden ikke får salmonella, må man fodre med foder der ikke indeholder dette. Når det er sagt så kan hunde kan tåle langt langt flere bakterier end vi mennesker kan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
ok, jeg takker for svarene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|