Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Få lavet hestepas - hvordan??
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 12:09

Jeg købte i vinters det skønneste ponyføl.. Hun er ud af blandingshoppe og registreret ox araber hingst.

Derved skulle jeg mene at hun passer ind i kategorien, hvor en af forældre er registeret - det blå pas så vidt jeg husker..

Men hvad skal jeg gøre - kan jeg gøre noget for at få lavet sådan et pas?? Hvor skal jeg henvende mig, hvilken dokumentation skal jeg have fremskaffet osv. Kan det overhovedet lade sig gøre nu hvor hun har forladt avlers stald?? Jeg er sikker på jeg kan få hvad jeg skal bruge hos sælger - så ingen problemer der..

Hvis der er nogen der ved hvilke omkostninger der vil være forbunden med det, vil jeg da gerne vide det også - bare i ca tal, det er ikke så nødvendigt, vil bare gerne have en formodning om det..

Her få I lige et par billeder af den smukke pige..

Hilsen Ditte Poulsen
~ Stald Stoltenborg, Sindal ~

* * *

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

Du skal bare
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 12:26

kontakte Landscenteret for heste www.lr.dk så får du hjælp. Koster rundt 300 kroner for et pass.

0
0
Svar på denne tråd

Araberhingst
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 13:16

En ox-araberhingst skal være showet med minimum sølv for at der kan udstedes LU-papirer på afkommet. Hvis denne hingst er det, så skal der laves DNA på føl og hoppe, indberettes bedækning, foling mm.

Alle disse ting er dyrere fordi det er udover bedæknings-/fødselsåret. Så det løber op i nogle tusinde kroner for at få lavet stamtavle HVIS altså det kan lade sig gøre.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 14:32

Jeg har taget kontakt til Landscentret, og venter på svar..

Charlotte, det er ikke min mening at få direkte stamtavle ud af det.. Hingsten er så vidt jeg ved ikke showet, formodentlig pga for meget brugs udseende..

Men jeg ved at ejer overvejer at prøve at showe ham, og skulle han nu få sølv, kan man så ved tilbage virkende kraf få lavet LU stamtavle - bare af nysgerrighed.. Det lyder til det er noget du er helt inde i.. :)

Hilsen Ditte Poulsen
~ Stald Stoltenborg, Sindal ~

* * *

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 15:43

Nu nævner du selv blåt pas, og det er jo en stamtavle.

Jeg tror ikke du kan lave stamtavle med tilbagevirkende kraft, normalt skal de krævede ting være til stede på undfangelsestidspunktet.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider