Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dagplejemor??
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 11:11

Hej alle sammen.

Jeg sidder lidt og tænker over mit liv,og hvad der skal ske fremover. Lige nu er jeg jo på barsel, men hvad skal jeg bagefter?? Jeg har arbejdet på mit fritidshjem i næsten 5 år nu, og jeg har ikke lyst til at vende tilbage, jeg har været glad for det, men er nu kørt død i det, vil prøve noget nyt. Så tænkte jeg dagplejer, det må da være et hyggeligt og giverit job, og jeg vil faktisk kunne passe maddie selv, det da et pluds... Menn hvad er lønnen, man slider jo på sit hus, når ungerne tegner på gulvet osv, og hvad med barnevogne,stole,legetøj og alt det man skal bruge,skal man selv betale det-eller gør komunen det??

Hvad kræver det at blive dagplejer??

Er der nogle dagplejere herinde?? som vil fortælle lidt??

Mor til skønne maddie 24/8-08

Dejlig vallak mangler part evt helpart

0
0
Svar på denne tråd

Er ikke dagplejer
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 11:29

men fandt en ok side hvis jeg selv skal skrive det.

www.ug.dk/ Erhverv.aspx?article_id=jobb- dagplejer

Louise

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 12:16

tusind tak louise, der stod langt det meste. mange tak for hjælpen!

Mor til skønne maddie 24/8-08

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 13:23

Er dagplejemor-barn (altså min mor har været dagplejer i snart 20 år)

Du skal vidst nok enten være 25 eller have børn selv .. og så er der nogle andre krav ..

Men jeg kender altså både bagsider og forsider ved dette job. Som barn af en dagplejemor har jeg nemlig ofte følt mig tilsidesat fordi min mor jo også passede børn i min sommerferie osv. Altså intet dårligt om min mor - men tit følte os børn at dagplejebørnene var vigtigere end os. og de fylte hele hjemmet, og vi hadede dem virkelig i ferierne osv. de tærrer på dit hjem, og forældre ringer kl @!#$ om morgenen før åbningstider osv. Du kommer til at arbejde 48 timer om ugen, du får ondt i ryg og skuldre .. Jaa hehe. det var bare lige en lille del af det - men det kræver sin kvinde at være dagplejemor!!! og man skal i høj grad huske sine egne børn også

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd

jeg er selv dagplejer
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 14:21

Jeg vil give sabrina ret i at det er et hårdt arbejde især hvis du selv har små børn.

-----Men det er samtidig et meget dejligt job og jeg elsker mit arbejde og ville ikke bytte med noget anden..

Jeg er privat dagplejer fordi jeg ikke ønsker at arbejde under kommunen og ikke selv må vælge hvilke børn/forældre jeg ønsker i min dagpleje...

Du skal også være sikker på dine regler og hvordan du ønsker at dagplejen skal fungere feks skal mine forældre ikke ringe sent om aftenen og i week med mindre der er noget meget meget vigtigt som ikke kan vente.

Det er yderst vigtigt at du laver en grænse mellen dit private liv og dit dagplejearbejde. dette pga du stiller dit private hjem til rådighed.

Men ta et kik på min hjemmeside så kan du måske få en ide eller to til hvordan jeg arbejder:-) du må også gerne maile mig med konkrete spørgsmål, hvis det er.. pøj pøj med det..

Ta´et kik på min private bondegårdsdagpleje, måske det var noget for dit barn:-)http://www.bondegarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var....
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 15:26

Jeg har været dagplejer, og har da lige et par ting at sparke ind....

For det første, så skal du være totalt klar på, at dit hjem bliver en "institution", forældrene bruger det, de vader ind, hvis du ikke stopper dem, de forventer bare at "bruge" dit hjem, så du skal være totalt klar på dine regler den dag du åbner.

Er du til byfest, så forvent, at du nærmest bliver dagplejer den dag. Jeg har haft underlige oplevelser af, at folk bare dumpede børnene hos mig, både når jeg sad med en fadøl til byfesten, og hvis jeg var hjemme en dag, de kom tilfældigt forbi i en weekend.

Og det er IKKE fordi, jeg ikke kan sige nej, men folk forventer ganske simpelt bare at bruge én, (læs: misbruge)

Dernæst, så ringer forældre, ja jeg har prøvet at de ringer kl. 23.20 for lige at sige noget, som de nøjagtig lige så godt kunne gøre næste morgen, når de alligevel kom.....

Aller slutteligt, så vil jeg som tidligere dagpleje ALDRIG aflevere mit barn (hvis jeg havde et barn, som skulle i dagpleje) til en dagpleje, som har eget barn i dagpleje.

Der sker ufattelig mange ting, som kun kollegaer ser, og jeg vil ALDRIG nogen sinde anbefale nogen som helst, at de har deres barn sådan et sted.

Jeg har haft en del kollegaer med egne små børn hjemme, og det jeg har oplever har vist mig, at det ganske simpelt bør forbydes...

Held og lykke med dit kommende job, hvad det end måtte blive....

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

R.I.P Freykur, 8 År

Freykurs Islænder Wintec Cair 44C sadel sælges, se præs....

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en P ...

http://www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider