Jeg har været dagplejer, og har da lige et par ting at sparke ind....
For det første, så skal du være totalt klar på, at dit hjem bliver en "institution", forældrene bruger det, de vader ind, hvis du ikke stopper dem, de forventer bare at "bruge" dit hjem, så du skal være totalt klar på dine regler den dag du åbner.
Er du til byfest, så forvent, at du nærmest bliver dagplejer den dag. Jeg har haft underlige oplevelser af, at folk bare dumpede børnene hos mig, både når jeg sad med en fadøl til byfesten, og hvis jeg var hjemme en dag, de kom tilfældigt forbi i en weekend.
Og det er IKKE fordi, jeg ikke kan sige nej, men folk forventer ganske simpelt bare at bruge én, (læs: misbruge)
Dernæst, så ringer forældre, ja jeg har prøvet at de ringer kl. 23.20 for lige at sige noget, som de nøjagtig lige så godt kunne gøre næste morgen, når de alligevel kom.....
Aller slutteligt, så vil jeg som tidligere dagpleje ALDRIG aflevere mit barn (hvis jeg havde et barn, som skulle i dagpleje) til en dagpleje, som har eget barn i dagpleje.
Der sker ufattelig mange ting, som kun kollegaer ser, og jeg vil ALDRIG nogen sinde anbefale nogen som helst, at de har deres barn sådan et sted.
Jeg har haft en del kollegaer med egne små børn hjemme, og det jeg har oplever har vist mig, at det ganske simpelt bør forbydes...
Held og lykke med dit kommende job, hvad det end måtte blive....