|
|
| Så blev hun aflivet... 5 år gammel :( |
|
|
Khalisha (araberhoppe) fik sandkolik igår morges, og blev behandlet med smertestillende og senere fik hun loppefrøskaller, olie og vand via slange + smertestillende igen. Desværre var det ikke tilstrækkeligt, og her til morgen kl. lidt over 6 fik jeg så et opkald fra min mor om, at dyrlægen kom og at hun nok ville blive aflivet. Dyrlægen vurderede, at det havde udviklet sig til tarmslyng, så hun fik "fred og ro", som dyrlægen udtrykte det. Der var ikke rigtig andet at gøre, og hun havde SÅ ondt. Min stakkels pige. Hun blev kun 5 år gammel. Jeg har aldrig prøvet at få en hest aflivet før, og det er IKKE sjovt. Men hun fik fred - og hun vil blive savnet...  Oven i det har jeg lige fået en kat aflivet, en anden kat er rendt væk (nok for at "lægge sig et sted" og dø, hun var halv gammel), og jeg skal starte på min nye uddannelse idag - jaaa, det er jo lige det, jeg har lyst til...  Her er lige et enkelt billede af den smukke Khalisha...   Rest in peace, skat... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det var da |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
25-08-2008 08:15 |
|
Voldsomt. Har heldigvis aldrig måtte aflive efter et sådan forløb. Har dog mistet Krig på en voldsom vis og det er sgu ØV på den måde.
Illum . When the "snakes" stops hissing I must be slipping.. They are still hissing..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åååååååh nej |
StaldK |
25-08-2008 08:30 |
|
Hvor frygteligt. Mine varmeste tanker og en trøste kram til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for |
|
|
Tak for jeres svar. Ja, det var frygteligt... man kunne tydeligt se smerten i hendes øjne, så der var ikke andet at gøre. Stakkels, stakkels pige... men nu har hun heldigvis ikke smerter mere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøstende hilsner |
|
|
Masser af trøstende hilsner herfra, hvor jeg udmærket kan sætte mig i dit sted - uhada. Men du går givet hende et værdigt liv - og nu også en værdig død, hvilket vi som dyreejere er jo forpligtiget til.
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Trakehner = Tragedie; Taipan DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Karoline er en shetlænder, og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
intet vi kan sige el gøre, vil hjælpe dig i denne sorgens stund. Men tanker og ord kan trods alt varme en smule alligevel. Det gør mig oprigtigt MEGET ondt at høre, at så ung en hest kommer herfra med så mange smerter pga noget så banalt. De største trøstekrammere herfra.
Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg.... |
Stutteri-Redtz |
25-08-2008 09:33 |
|
... sender dig mange trøstekrammer.. Og ved at min Deja Vu og min missekat vil tage godt imod dine på den anden side af regnbuen.
Mvh. Pia www.Stutteri-Redtz.dk Blue Hors Zack hingsteføl sælges, velrejst, højtstillet og m. særdeles gode gangarter - se hjemmeside for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det trist |
|
|
Hvor er det trist at hører.. har en gang selv prøvet det, så ved godt hvordan du har det nu.. og det er bare så forfærnligt... også i den unge alder.. sender en trøsterkrammer her fra mig...
Hvad er bedre end en fjordhest? {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tarmslyng |
|
|
Åh hvor trist  Det bliver bestemt ikke nemmere, når hesten er ung og det sker så pludseligt. Held og lykke med uddannelsen, håber du kommer godt fra start alligevel.
Rose 1 med Aqua Z & Imagine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
25-08-2008 09:54 |
|
Pha sikke en omgang, men hun har fået fred nu, og har ikke ondt mere, hun var ellers en rigtig smuk hoppe.. Føler med dig, det må have været utroligt hårdt, og det gik da utroligt hurtigt.. Sender en trøstekrammer til dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kæmpe trøstekrammer.. |
|
|
herfra, vi mistede en hest på samme måde i februar.. Puha, hvor gjorde det ondt..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffff |
|
|
ØV hvor uretfærdigt. Føler med dig, stakkels dig. Må hun hvile i fred ovre på den anden side af broen..
En halv sæk (20 kg sæk) - Speedi-Beet sælges. Pris: 60 kr, selvhentning i Albertslund. Nypris: 180 kr. Cashew og Tøffe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange... |
|
|
Mange, mange tak for jeres venlige ord. Hun var virkelig bare en fantastisk dejlig hest... og sikke en måde at forlade verden, med alle de smerter.  Udover det, var det en god dag i skolen. Venlige mennesker, godt studiemiljø. Selvom den start på dagen ikke lige gjorde mig super optimistisk... Og så har jeg fundet ud af, at hun ikke var forsikret - det var mine forældre ellers sikre på (de havde forhørt sig, da de lavede ny forsikring), hestene er forsikret med gården - men nej. Ikke at det ville gøre tabet af hende mindre - jeg skal ikke ud og købe ny hest - men jeg har mange udgifter i forbindelse med mit nye studie (køb af bøger, ny computer), og havde faktisk tænkt at sætte hende til salg af samme grund. Men... ja, sådan kan det gå. Det er der ikke noget at gøre ved. Det værste er selvfølgelig at have mistet hende - så dejlig en pige... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
En stor trøsekrammer fra mig. Jeg kan skisme godt forstå at det er for meget lige nu.. du har mistet din hest, 1- måske 2 katte. Og nu starte ny uddannelse. Tænker på dig og sender medfølende energi til dig. Og så synes jeg du skal læse dette - Den hedder Hestens Bøn; And finally, OH MY MASTER, when my useful strength is gone, do not turn me out to starve or freeze, or sell me to some cruel owner, to be slowly tortured and starved to death; but do thou, My Master, take my life in the kindest way, and your God will reward you here and hereafter. You will not consider me irreverent if I ask this in the name of Him who was born in a stable. AMEN
Vrinsk fra Esma Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen.. Super flot Kello sæt sælges. Gevinst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det gør mig virkelig ondt, Vinnie Hun var virkelig en lækker hest. Heldigvis har hun ingen smerter mere. Hvis det hjælper dig lidt, så kan jeg fortælle, at Halimah har det godt, og hun stortrives. Er virkelig glad for hende 
Sascha, Sani Cheval og Halimah ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg sender en masse trøstekram til dig.. Selvom det nok ik hjælper så meget når du har mistet en så skøn og smuk hest på en så forfærdelig måde.. Føler virkelig med dig, det må være så skrækkeligt og stå der og se hvor mange smerter hun har uden at man kan gøre noget for og hjælpe hende.. Men hun er et sted nu hvor hun ingen smerter har. Hilsen Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stor trøste kram |
|
|
her fra. kender det desværre kun alt for godt mistede også min 5 års til tarm slyngel i januar. det var ekstrem hårdt da min selv døde inde på lanbohøjskolen. og så skulle jeg til min afgangseksame i samme uge, det var vidst et held at jeg bestod. så du kan trøste dig selv med at hun nu er et bedre sted uden smerter. og at livet går videre, med nogle dejlige minder. jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdasdasdasdasd |
Lotte ♥Monique♥ |
25-08-2008 19:42 |
|
Biga trøste krammer fra mig... Har heldig vist aldrig selv prøvet det. Men tror bestemt ikke at det er sjovt..... 
LOTTEPOTTE -Nu med fantastiske Monique. -Og ridning på en dejlig Gorba/Balou. ♥Gorba, you will always bee in my heart.♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak |
|
|
Mange tak igen for jeres søde svar. Det hjælper en smule på mit humør - ja det er forfærdeligt at kunne se de mange smerter, og intet kunne gøre. Jeg ved, det var det rigtige at gøre, men... puha, det var og er hårdt...  Sascha: Det var dejligt at høre. Det er jeg glad for. Giv hende en gulerod fra mig... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det gør mig |
|
|
oprigtig rigtig rigtig trist at høre. Stakkels lille pige. Har selv haft min 2 års på ansager forrige uge og hendes liv blev kun reddet af dyrlægens hurtighed( tak Rune!!!!! ) og det at hun kom derned så hurtigt som hun gjorde. Der er ikke nogen ord der kan lindre din smerte og den tomhed hun nu har efterladt men bare det at vide at nu har hun ingen smerter mere og du har været en kanon ejer for hende imens du har haft hende og stået ved dit ansvar som heste ejer selv da det var svært. Kæmpe trøste kram herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.. |
ladyhawk |
26-08-2008 11:02 |
|
Hvor jeg føler med dig.Har nemlig også mistet vores hingst pga tarmslyng.Smerten/savnet er slemt lige nu,men det vil fortage sig med tiden.Jeg kan ikke gøre andet end at sende dig et kæmpe trøste kram.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|