|
|
| Peter flarup kommer ikk til start idag |
|
|
ja som overskriften lyder kommer peter ikke til start på springbanen idag.. mankan læse inde på hans blog at de har valgt at skåne silver ray, for hesten ve og vel kommer i første række.. tager hatten af for den mand.. synes det er super flot han melder fra fordi han tænker på hestens helbred.. m men super ærgeligt at de ikk kommer til start..
En gang military rytter altid militarytter:-) HVIL I FRED MIN SKAT - LA VIE LION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ettsss |
|
|
Til Peter Men øv øv øv hvor er det bare ærgerligt, vi må håbe Silver Ray snart bliver frisk igen.
Louise og Topper <3 Søges: Springbetonet DV Hoppeføl/plag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Superærgeligt... |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
12-08-2008 10:08 |
|
... men hellere få en hel ekvipage hjem, der kan give flotte resultater langt ud i fremtiden 
Hesteklip.dk kører på Vestegnen, Roskilde, Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ØV ØV! |
LineFedders |
12-08-2008 10:12 |
|
Hvor havde jeg glædet mig til at følge den dygtige ekvipage i ridebanespringning... men hatten af for Peters indstilling! /Line
Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine
"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there" - Tina Dickow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| surt show |
|
|
Hvor er det ærgerligt, men det er en meget fornuftig beslutning synes jeg. Men der kommer jo heldigvis andre store stævner i fremtiden for de to!
Wildly & Hannibal Besøg os på vores hjemmeside! medlem af AWR Candyfloss forever! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
12-08-2008 10:23 |
|
Hvor er det bare  Det er super fedt at han ser stort på sine egne chancer, og vælger at stoppe.. Men drønærgeligt. Havde glædet mig til, at følge dem her i eftermiddag, men hestens ve og vel før alt andet. Håber Silver bliver fit for fight igen. Men kanon beslutning af Peter at han trækker sig SÅDAN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| let beslutning |
|
|
for er den halt vil officials jo nægte den start, så ja han har valgt det rigtige, dvs ikke at "prøve" at ride ridebanespringningen for det vil gøre skaden meget værre. men surt for ham, for det er uden tvivl hans livs oplevelse han deltager i pt. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Lene Dodensig |
12-08-2008 10:57 |
|
Karinae: De kunne godt få den gennem dyrlæge tjek, da de kunne arbejde den lille halthed væk som den havde. Og havde han lagt til medalje, havde han nok ikke trukket sig. Men da han har EM og WEG næste år, og ikke ligger til medalje her har han valgt at trække sig. for Peter, for han er en yderst sympatisk rytter og tænker meget på sine heste!
Nu som student Super ophold i Tyskland  Saltum Hestetransport
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karinae |
|
|
Det er ikke helt sandt, at det har været en let beslutning. Hesten er haltfri og ømheden kan arbejdes væk, så den kan godt gå igennem dyrlægetjek. MEN Peter har den rette sportsånd og VÆlGER at trække sig, da han vil beskytte sin hest . Flot men ærgeligt. tanja
DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hovsa. |
|
|
Lene du var hurtigere end mig. tanja
DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drøn ærgerligt |
cruella76 |
12-08-2008 11:01 |
|
Havde også glædet mig til at se dem  Men sådan er det jo når det er levende væsener der arbejdes med
Christel Tjek www.dudiogfrister.dk Webshop med børnetøj og andet godt Brugt ventetøj til salg - samlet pris 400 kr.! Søskendesæde til barnevogn sælges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala... |
|
|
Det er SÅ trist.... Godt for hesten de tager hjem, men ÆV altså 
Mvh. Cat - Stud.med.vet Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thjaa... |
|
|
...jeg er så lidt ambivalent omkring spørgsmålet om han nu også er så meget "øm om sin hest" som I alle mener!  For som jeg læser det så trækker han den FORDI den ikke har en chance for medalje, men HAVDE den det, så ville han have redet den i aften...DEN beslutning tager JEG ikke hatten af for!!!  I min verden så stopper man deltagelsen hvis hesten ikke er ok - uanset medaljechancer eller ej! Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
|
|
Trine: selvfølgelig ville han ride hvis han lå til medalje.. Hesten ER jo gået gennem dyrlæge tjek, så det ville ikke være dyrplageri,- der er bare en risiko for, at den så ville "miste" næste sæson... Det er top konkurrence ryttere,- og hvis Silver og peter kunne vinde medalje, ville næste sæson pludselig ikke betyde nær så meget... Dette er det ultimative mål for en hver top rytter:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Peter er en ener |
|
|
han har fået ok for dyrlægerne dernede, men har valgt at trække Silver fra deltagelse i springningen. Og det har han gjort fordi de ikke ligger sikre som medaljeplacerede. Hvis de havde gjort det havde han uden tvivl startet idag. Idag trækker han sig for at have Silver til sikker start til de store kommende stævner. Peter passer på sine heste, de bliver passet til UG+ herhjemme, og rides fornuftigt og målrettet hver dag. Han er en af dem mange andre kunne lære en del af. Ambitiøs, dygtig, erfaren og yderst opmærksom på sine heste, i særdeleshed Silver og Calista. Jeg har min hest stående samme sted som Peter, og derfor syntes jeg det er noget direkte vås at lukke ud at han ikke er obs på sine heste osv.. Typisk dansk holdning, og Janteloven længe leve ikk? Louise: Er 110% enig!!!! Margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah... |
|
|
Jeg forstår det også sådan at han trækker sig for at 'spare på' hesten - og det synes jeg er fint. At hesten er ok, men at han ikke vil udsætte den for den belastning der ligger i konkurrencen når der alligevel ikke er chance for at klare sig godt. Og det bliver sikkert forstærket af at den lige har været øm - at det alt andet lige er en større risiko at løbe. Se, jeg kan faktisk godt skrive noget positivt om de professionelle - når der altså er noget positivt at skrive  I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala... |
|
|
Jeg må indrømme at jeg også først syntes det lød som om at hvis han lå til medalje, så var det vigtigst! Men det er jo netop ikke det der er tale om... Det kan sagtens være Silver havde klaret sig fint igennem i dag, og han kunne snildt gå igennem dyrlægetjekket. Men der er en risiko for at skaden kan blive værre, og den vil Peter ikke tage. Synes det ville være en ok risiko at tage hvis han lå bedre, for hvis risikoen var så stor at det ville være synd for hesten, så ville det jo blive stoppet allerede ved dyrlægetjek...?
Mvh. Cat - Stud.med.vet Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Jeg er nu ret enig i det Trine(Faxa) skriver, han siger bla at "jeg vil gerne have en hest næste år" ret mig, hvis jeg husker forkert. Og det er jo fornuftigt nok. Men hvis de lå til medalje så gør det ikke noget at han ikke har en hest næste år? Her mener jeg at han selvfølgelig mener at en skade hindrer den i at deltage i div stævner næste år - ikke nødvendigvis at den skal aflives. Jeg er sikker på at Peter Flarup bekymrer sig rigtig godt om sine heste og de bliver passet i hovede og bagdel...Det er nok mere den der "thumps up" holdning herinde der irriterer mig. Det burde jo være en selvfølge at man passer på hesten og ikke noget der skal skamroses...Jaja overdrivelse fremmer forståelsen og længe leve janteloven, men nu skulle jeg lige ud med det. Måske er vi bare vant til at "folk" behandler deres heste så dårligt at man bliver helt vild når folk bare er fornuftige og tænker sig lidt om?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på tv..... |
StaldK |
13-08-2008 07:45 |
|
Flarup fortalte om hans beslutning til tv2 sporten, og dem som så det, ved at manden var græde færdig; hans stemme bævrede og knækkede flere gange, det var så tydeligt, at det var en svær beslutning for ham. Hatten af for Peter Flarup, for at sætte hestens helbred i første række. Det var der rigtig mange der kunne lære noget af. Min dybeste respekt og forståelse for Hr. P. Flarup Denmark.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er så vildt som |
|
|
folk har travlt med t pege fingre.. det er så typisk dansk! Forstå dog at Peter traf denne pi... svære beslutning pga sin hests ve og vel, og ikk en dyt andet. Det er ski klart det er en svær beslutning når man står der midt i OL med fine resultater og så skal stoppe før man er færdig, de har trænet efter dette store øjeblik i flere år og så bliver benene sparket væk under ham, det er da kæmpe nedtur!! Især når man ved at de to er top atleter og træner målrettet og er yderst ambitiøse og Peter ekstremt følsom for sine heste. (hvilket langt de fleste mennesker er) Havde han haft chnace for medalje ja så er det da nærmest klart at så havde han taget chancen, og valgt at det næste år var det så kun Calista der var super aktiv. Det havde jeg også gjort hvis det var mig der stod i Peters sko.. Så ja til Peter!!!! Margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Jeg peger ikke af fingre af Peter Flarup, kun reaktionerne herinde pga en beslutning jeg synes skulle være naturlig, selvom den har været svær for ham. Nu kan han tage hjem med ro i sindet om at han i hvertfald ikke selv har fremprovokeret en skade og så må han græde lidt over det - forståeligt nok. Og så er han jo igen altså ikke mere hellig end at han ville have startet hvis han lå til medalje...Men det synes folk så er fint nok? Ja det forstår jeg så ikke sammenhængen i og de forklaringer jeg har læst virker stadig ikke for mig. Det skulle lige være en rytter I ikke kunne lide, så ville den her tråd være af en hel anden karakter - men sådan er der så meget herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
13-08-2008 10:57 |
|
Hold op hvor kan HN bare få ALT vendt på hovedet.. At man siger til Peter for hans beslutning, og så er man et dårligt menneske Hmpf.tsk.. Måske hører man bare ALT for tit herinde, om de der ryttere som rider uanset hvad, og ikke er særligt gode til, at passe på deres heste.. Når man så endelig ser et fornuftigt hestemenneske, og giver så bliver man haglet ned fra alle kanter.. Peter kunne godt have stillet til start, og gået igennem dyrlægetjekket, men valgte at spare sin hest. Dette synes jeg er dejligt at se. Havde han ligget længere oppe i tabellen, ville han selvfølgelig have grebet chancen for en medalje. Og der er jo altid en riciko for skader i disse konkurrencer, men ricikoen er jo større når hesten lige har været skadet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ih altså |
|
|
Til alle de kritiske røster: Det ville være skidt, hvis han startede. Og nu er det også skidt at han ikke starter, fordi I ikke lige forstår begrundelsen. Så er det altså ikke let at gøre noget rigtigt. Eller jer tilfredse. Suk. Faktum er, at han har skånet hesten. Kan I dog ikke bare glæde jer bare en lille bitte smule over det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Nu bliver folk sikkert forargede over min udtalelse,- men "here we go" Hvis Peter lå til guld sølv eller bronze ville næste sæson da være total lige gyldig.- Det samme ville alle sæsonner fremover... hvad så hvis dette OL blev Silver's sidste store stævne... Den ville da have stoppet på toppen, HVIS den altså lå til medalje... Så thumbs up for den beslutning han har truffet i denne situation, men også thumbs up hvis han lå til medalje og havde valgt at satse.... Det er det ultimative mål for enhver rytter på det niveau... - og Gry... min mening er, at hvis han havde ligget til medalje, men alligevel havde trukket sig,- ville han ikke fortjene den team danmark støtte han får... Det handler ikke om at være med, men om at vinde på dette niveau... av av av av av
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej... |
|
|
KempAndersen: Jeg kan kun ryste på hovedet af dig... Nu er ridning en sport hvor den ene involverede part intet har at sige. Hestene har da ikke valgt at gå OL - de ved intet om medaljer og får ikke noget ud af at vinde en. Og at det kun handler om at vinde hvis man får Team Danmark støtte? Ja måske hvis man vurderede det om SIG SELV, så er det ens egen beslutning at tage chancen, men her taler vi om et væsen der i bund og grund intet har at skulle sige. Ja selvfølgelig får de skader, men at deltage velvidende om at hesten allerede er halvt på vej til en skade? Jeg tror da nok at hestene kan lide det de laver et langt stykke hen af vejen, det er ikke det jeg siger...Men må sige at mange af jeres udtagelser overrasker mig - hesten har ikke valgt at være på topniveau - men det betyder så at det er ok at den får medalje, får en skade og går på pension. Det er da egoisme ud over alle grænser. Og det lyder altså heller ikke til at Silver Ray er på vej på pension siden at han udtaler at han gerne vil have at Silver Ray også er med på toppen næste år. Jeg ved heller ikke om vi overhovedet havde fået noget at vide om "skaden" hvis han lå til medalje - så var der jo nok kommet lidt drama ud af det også. Nu har jeg sagt hvad jeg ville og så vil jeg glæde mig over at jeg kun er amatørrytter og ikke skal ride min "skadede" hest, fordi jeg får Team Danmark støtte  Tror i øvrigt heller ikke at du kan få hverken Peter eller Team Danmark til at støtte op om det faktum at det kun handler om at vinde. Det handler jo ikke kun om at vinde her og nu, men også om at sikre sig succes i fremtiden. Nu blev der rodet helt rundt i indlægget...men pyt, det kan nok godt forstås alligevel. Fortsat god dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Du må gerne ryste på hovedet af mig,- vi behøver slet ikke være enige... Du har din mening-jeg har min.....:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hatten af |
|
|
Forstår fuldt ud P.F.´s beslutning om at trække Silver, da de alligevel ikke lå til en medalje. Og JA.... HVIS de havde ligget lidt bedre, SKULLE de selvfølgelig have forsøgt, da skaden (efter hvad jeg har forstået), ikke var ret stor. Vælger man at ride military, må man forvente skader fra tid tilæ anden, så en vurdering af en skade, og hvad den kan komme til at "koste", er en dagligdags ting. Med fare for at I alle siger: "Men Silver kan jo ikke selv vælge", vil jeg opstille et tankeeksperiment: Hvad hvis det havde været en "almindelig atlet", der havde fået en mindre skade? Mon ikke, han/hun havde tænkt på samme måde: Hvor stor er skaden? Hvad er risici for en forværring? Hvor ondt gør det? Hvor stor chance har jeg for at vinde / blive godt placeret? Mon ikke, alle ville vurdere ud fra disse kriterier? Ellers er selve sportsånden nok ikke ret stor, og man var nok ikke kommet så langt i sin sport. Viljen til at udholde smerte / tage en risiko for forværring vil altid være ligefrem propotionel med chancen for medalje. Sådan er det for top-idrætsfolk, og sådan BØR det også være. Hvordan tror I ellers, der var nogen, der ville udsætte sig for de strabasser og smerter, f.eks. et Tour de France medfører? Jeg synes, vi skal sætte pris på, at P.F. sætter sin hest i fokus, når han vurderer for og imod deltagelse. Det er ÆGTE sportsånd. Hatten af...............
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bummelum... |
|
|
KempAndersen: Nej, lige med dette bliver vi aldrig enige  Anette: Jamen nu kan hesten jo ikke snakke og vi kan derfor ikke spørge dem om hvad de vil? Det er stadig rytteren der vil OL og ikke hesten. Man kan da slet slet ikke sammenligne en cykelrytter der deltager i Tour de France med en hest der er med i OL. Hesten har ikke et mål om at vinde - det er kun rytteren!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bønne *lavielion* |
linda |
13-08-2008 16:18 |
|
hvor kan jeg læse om det har du et link
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sagen er nok Gry.. |
|
|
At den ømhed Silver Ray har ville du muligvis slet ikke opdage din egen hest havde  Det er slet ikke sikkert ret mange af os herinde ville bemærke det før det var for sent.. Hvis dyrlægerne har sendt den igennem dyrlæge check står den jo ikke med det ene ben i graven. Så er den altså, i følge dem, fit for fight til at starte.. At han så alligevel vælger at trække sig.. Det er *censur* da imponerende. Det folk prøver at sige er at det jo er ligemeget om hesten ville have godt af en stille sæsson efter en OL medalje.. Det bliver bare ikke større, så om den ikke skulle gå flere store stævner året efter.. Who cares? Det betyder jo.. heller ikke.. at den er ved at dø.. Men hvis man vil læse det forkert gør man nok det..
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skynder mig lige.. |
|
|
At tilføje at det ikke var en personlig hetz mod Gry Nu var det bare lige hende der havde skrevet før mig.. da jeg startede mit indlæg i hvert fald 
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gry med flere. |
|
|
Gry... Som jeg sagde: "Med fare for at I alle siger: "Men Silver kan jo ikke selv vælge", vil jeg opstille et tankeeksperiment:" Dog vil jeg nok, som træner og mor til en springrytter med omkring 25 heste "på samvittigheden" (Baltic Cup og landsplan), have lov at tilføje, at de strabasser, man udsætter en military-hest for, ville den ALDRIG gå med til, hvis den ikke selv "var med på løjerne". Derfor tror jeg godt, jeg tør udtale mig på Silver Raj´s vegne, og på hestens vegne sige, at: "Yes, vi går efter guldet. Hvad betyder lidt ømhed, når vi skal HAVE DET SJOVT?". Selvfølgelig har hesten ikke "forstand på" medaljer og konkurrencer, men du kan stole på, at de har forstand på, hvornår de "er på". Hvis en hest ikke "elsker" det game, kommer den ALDRIG op på det plan, hvor Silver Raj er. Så JO. Den ville nok gerne springe. Men som jeg startede med at sige: Hesten vælger ikke selv, og vi kan jo ikke VIDE, hvad den tænker. Iøvrigt: Hatten af for alle disse MODIGE military-heste. Det er da HELT VILDT, som de går.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Starten... |
|
|
Det hele startede jo med at jeg synes det var mærkeligt at der var så meget ros til ham, når det - efter min mening - bare skulle være naturligt at trække sig, når hesten var på vej ud i en eventuel skade. Og så blev jeg noget overrasket over at folk så synes det var ok hvis der var medaljechancer - det giver bare ingen mening hos mig og efter at have læst folks argumenter giver det stadig ingen mening - desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gry...... |
|
|
Gry..... Med fare for, dels at chockere folk, og dels at få mange på nakken: Det er ret enkelt. Når du er oppe på det niveau, er hesten et ARBEJDSREDSKAB. Hverken mere eller mindre. Ganske vist en værdifuld rekvisit, men dog et redskab, som man kalkulerer for og imod mht. Vi kan jo godt lide at se god ridning, men det koster på hestefronten. Hvor mange heste tror du, går i stykker for hver hest, der når OL? Sorry. Gav det SÅ mening? Smiler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ridning? |
|
|
Sorry, nej jeg kan læse hvad du skriver men: Alle ævler om at div. ryttere er forbilleder og hakker ned på Anky, Lund osv osv. Men nu er Peter altså bare helt fantastisk fordi han tænker sig om? Du forstår ikke slet ikke hvor jeg vil hen. Det handler ikke om hvad Peter har gjort, det handler om hvordan folk reagere på det han gør! Gav DET så mening?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dobbeltmoral! |
|
|
Ja jeg står altså ved min ilde sete holdning sammen med Gry  Skal måske lige nævne at jeg igennem 10 år netop har arbejdet som hestepasser, også for heste på dette niveau, så jeg kender bestemt godt de vilkår rytteren og hesten skal arbejde under!!! At hesten er et arbejdsredskal på dette niveau er vi slet ikke uenige om, men rytteren har stadig jf. dyreværnsloven PLIGT til ikke at udsætte "sit redskab" for smerte og ubehag! Lad og lige holde os til facts her! 1) Hesten har pådraget sig en skade - ikke stor og den kan "arbejdes til at gå igennem dyrlægen" ( )- men skaden er der stadig, den forsvinder altså ikke bare! 2) Ekvipagen ligger uden medaljechance 3) Rytteren udtaler at han trækker sig FORDI den ligger uden for medaljerækken Jeg kan kun konkludere at hvis de havde lagt i nærheden af medaljer så havde PF valgt at risikere at forøge skadens omfang - og ligegyldigt hvad andre så mener, så tager JEG ikke hatten af for sådan en beslutning!!! Enten er hesten ikke i topform, og så rider man ikke! Eller også er hesten ok og så rider man gudødme uanset man har medaljen indenfor rækkevidde (det er nemlig her man skylder Team Danmark og diverse sponsorer noget!)! Jeg synes i høj grad der er en stor del etik inde omkring dette indlæg, for HESTEN kan ikke vælge, den har måske ikke så ondt pt. at den falder i dyrlæge - men risikoen for at den "brækker ned" på vej igennem banen er i højere grad til stede når nu der ER sket en skade. Ville I også vælge at ride videre på jeres egne heste hvis I var klar over at de ikke var ok? For hvor går grænsen for hvad der er acceptabelt - er det ved OL, DM, Distriktsmesterskabet eller Lises første LC til udv. klubstævne??? Regler og etik må gælde for alle, især når vi har med et individ at gøre der ikke selv kan se konsekvensen af en handling - det kan være en hest men det kan også være et barn! Der er ALDRIG nogle topryttere der trækker sig uden en grund, men her synes jeg der er en tydelig dobbeltmoral inde over og det er DEN jeg tager stod afstand fra! Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig i mange ting |
|
|
Trine og Gry. Jeg kan sagtens følge Jeres tankegang, og kan måske også personligt være enig i mange ting. Mine år på konkurrencebanerne har bare lært mig, at det er den anden holdning, der praktiseres. Dyreværn eller ej. Har I nogensinde været i staldene efter et stort stævne, og set hvad der ligger af "sjove ting" i skraldespandene? Jeg tror ikke, det kun er elektrolytter, der bliver uddelt. Ligeledes ses bl.a. barring af forskellig art. Jeg går IKKE ind for disse ting. Jeg har imidlertid bare taget skyklapperne af, og til dels accepteret, at verden ikke er så lyserød, som vi gerne vil have den til at være..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette |
|
|
Som jeg skrev så har jeg selv i 10 år været med i "gamet" som hestepasser - så jeg ved skam godt at det ikke er rosenrødt alt som foregår!  Men nu er det jo heller ikke det der er til debat her - det eneste jeg siger er at JEG ikke kan skamrose en rytter som ifald der var medaljer indefor rækkevidde ville vælge at starte en hest som ikke var fit til opgaven 100%... Som tillæg kan nævnes at der er MANGE ting man kan bruge og som ser "sjove" ud i skraldespanden, men som er fuldstændig ok jf. dopingreglementet! Derimod er muksalve DYBT forbudt f.eks. . Vælger en rytter at dope sin hest, så kan du være evigt forvisset om at de IKKE smider beviset i en skraldespand i en radius af 10 km. fra stævnepladsen  Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja igen igen... |
|
|
Ja hvis jeg så også lige skal slutte af igen igen, så er dette som Trine skriver jo netop det som vi startede med at sige: "Men nu er det jo heller ikke det der er til debat her - det eneste jeg siger er at JEG ikke kan skamrose en rytter som ifald der var medaljer indefor rækkevidde ville vælge at starte en hest som ikke var fit til opgaven 100%..." Jeg deltager sjældent i debatter og havde egentlig læst denne og var gået videre...men tænkte på det hele dagen og så blev jeg bare nødt til at skrive et eller andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|