Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du prøvet at udstationere en hund?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:29

Ja jeg står jo -forhåbentlig- og skal tilbage til Ghana i januar-februar-marts næste år, men hvordan med hunden?

Dem der plejer at have ham, har ikke mulighed for at have ham i så lang en periode, så jeg tænker om man evt. kan udstationere ham i den periode?

Men...

Findes der nogen der vil passe en andens hund i 3 mdr.?

Hvordan foregår det i praksis?

Al jeres erfaring, god som dårlig, er velkommen! :)

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

If the facts don't fit the theory,

change the facts

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:30

Ingen erfaring, spørg evt. inde på hundegalleri.

Der må da være nogen der der ved det :D

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter (Udlånt)

-Men uden Mirco...

Pindsvinetråden 4-ever

Støt kampen mod kræft

0
0
Svar på denne tråd

Der ville
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 16:26

måske være nogen herinde fra der meldte sig hvis du skrev hvilken hund det drejede sig om

De venligste hilsner Marie...

OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hunden
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 17:14

Kommer vel an på hvordan hunden er, - om den er ligeglad med at være ude for en periode og så vende hjem igen.

Hvilken hund er det? Og hvor længe er det?

Det må vel være muligt? Nogen der vil prøve at se om de har tid, plads osv. til to hunde f.eks.

- Eller nogle der synes det kunne være sjovt at ha' en ekstra hund en periode.

Mvh. Julie Rollo

SÆLGES
Sadler, grimer og andet hestegrej

Marsvin, foder og bure

Se min præsentation!

| Krogens.com - Opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 17:17

vi ahr desværre to som ikk kan lide andre hunde, og tror heller ikk vi må efter at være flyttet i privat lejebolig hvor der bor andre- der står nemlig kun to hunde i kontrakten desværre. Ellers ville jeg ikk ha noget problem emd at hjælpe andre med at passe deres dyr- hellere det end de ender med at være tvunget til at skille sig af med dem. Og den ene tjeneste kan jo være den anden værd

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 17:39

Hvad er det for en hund du har ?

' P O N Y H E S T E N C A S S I D Y '

- Foldbumserne Zitta og Mathilde (:

0
0
Svar på denne tråd

hunden
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 17:50

Jeg kan nok ikke skrive for meget i denne tråd, da jeg i så fald skal oprette en annonce under serviceydelser.

Og nu var tråden heller ikke tiltænkt som sådan, jeg søger bare erfaring fra folk der har haft en hund udstationeret. :)

Mvh Louise.

If the facts don't fit the theory,

change the facts

0
0
Svar på denne tråd

Ja hvis....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 17:56

...bare vi måtte have hund her, så havde jeg gerne prøvet at overtale kæresten (hvilket jeg ikke tror ville være så svært), men det går desværre ikke.

Ellers tror jeg ikke det vil være noget problem at udstationerer ham, der skal blot skrives en kontrakt, så låner ved hvad der skal gøre i tilfælde af at han får brug for dyrlæge osv.

Tror godt det vil kunne lade sig gøre...selvom Hjaltehunden nok vil savne mor den første tid....

Anja

med Mosegårdens Ditlev (til låns *S*)

Undervisning søges, se min præsentation.

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 18:10

Jeg har selv prøvet det... I 3-4 måneder for en der skulle ud oig rejse. Jeg kendte hende ikke, men jeg reagerede da hun skrev at en aflivning var sidste mulighed...

Hun kom selv med ham, jeg bor i Ringsted og hun boede i København.

Jeg har selv en hund og 2 katte. Det gik fint, hun betalte selv alt til hunden og kom selv og hentede ham igen.

Sååå :)

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke haft
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 18:14

hund udstationeret, men har haft hund i udstationereing.... Hvilket i den verden jeg kommer fra, ikke er det samme, som at have hunden i pleje i tre måneder....

Min tæve var en udstationering.... Jeg fik en tævehvalp gratis, mod at avleren havde ret til at trække to kuld hvalpe på tæven, hvorefter hunden var min.... Det er forskelligt hvad der bliver skrevet i den slags kontrakter, og om avleren forlanger at hunden udstilles osv osv.... Men det er vist ikke det du søger....

Vi har haft flere hunde i pleje/på opdragelse i længere perioder.... Den korteste har varet 6 uger.... Så jo.... Der findes skam folk, der gerne tager en hund ind i tre måneder (kan da ikke forestille mig, at vi er de eneste i DK)....

Der er jo også altid div. hundepensioner/feriesteder.... De er da nok ligeglade med at have en hund i tre måneder, så længe der bliver betlat for det.... Men det er jo ikke det samme som at have den i "familie"-pleje....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Prøv...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 18:21

Prøv at kontakte hende her www.123hjemmeside.dk/hundekurven

Hun er ædfærds"ting" og omplacerer hunde, mon ikke hun muligvis kan finde en passer eller måske selv kan :)

Stine

0
0
Svar på denne tråd

hunden
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 18:22

Takker for inputs.

Hundepension/hotel er ikke en mulighed, da han er for følsom en hund til at jeg vil udsætte ham for det.

Dog vil jeg heller aldrig gå så langt som til at sige at aflivning er sidste mulighed, for så kan jeg jo bare blive hjemme. :)

Mht. ordvalg, så synes jeg mere "Pleje" lyder som noget langvarigt a la børn der får en plejefamilie i flere år, hvor "udstationering" er midlertidigt. Men same-same... :)

Vil dog gerne høre fra flere med erfaring indenfor den genre.

Mvh Louise.

Lille hund søger udstationering i

januar-februar-marts 2009.

Se Præsentation for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Udstationering
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 18:26

af en hund er ikke det, du søger. Udstationering vil sige at man (normalt opdrætter) forærer eller sælger en hund billigt til en person mod at man som opdrætter beholder enten den fulde avlsret eller retten til at bruge hunden til 1-2 eller flere parringer/kuld hvalpe.

Hvilke aftaler der gælder og hvordan man helt præcist gør det er helt individuelt.

Det du søger er en midlertidig plejefamilie. Det har jeg selv været for en hvalp, der kom fra Tyskland og som skulle videre til Sverige. Pga. blodprøve-krav er det ret almindeligt at der findes plejefamilier i f.eks Danmark hvis opdrætteren ikke kan have hvalpen gående i de ekstra 6 måneder.

Hvor let det at finde plejefamilie til din hund afhænger af rigtigt mange ting. Hvilken race det er (hvor almindeligt er det indenfor den race at man hjælper hinanden indbyrdes), hvor nem og velopdragen den er osv, men generelt er det ikke let at finde en plejefamilie til en voksen hund.

Nogle vil dog være interesseret hvis de f.eks skal finde ud af om de vitterligt på sigt vil have hund og synes det er dejligt med en "prøveklud" (positivt ment) eller simpelthen fordi de er venlige mennesker der gerne hjælper andre.

Noget andet er at jeg ville ikke personligt vælge at have en voksen hund i plejefamilie medmindre den kunne bo hos noget familie/nogle venner, som den kendte godt og i forvejen var vant til at blive passet hos. I mine øjne ville den være bedre tjent med permanent at skifte hjem eller selvfølgelig det eneste optimale for hunden : at en af jer blev hjemme.

To dejlige islændere udlånes til gode hjem og til absolut erfarne ryttere eller som selskabsheste. Gerne hver for sig. Se præsentation.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

hunden
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 18:34

Louise E, du skriver: eller selvfølgelig det eneste optimale for hunden : at en af jer blev hjemme.

Nu er der bare ved det at jeg er alene med ham... ;)

Og mht. ordvalg (pleje/udstationering) så kan du se mit indlæg lige over dit.

Synes dog ikke orrvalget er det afgørende her.

Min familie som ellers normalt passer ham i weekender hvis jeg er væk kan ikke have ham i hverdagene da min mor er dagplejemor og der må ikke være hund i hjemmet når børnene er der.

Desuden er et af dagplejebørnene allergiker, så det er udelukket.

Min søster og svoger som ellers også har været flinke til at passe i korte perioder a la en weekend eller så har desværre ikke mulighed for at passe ham i perioden, så jeg er lidt på bar bund.

For selvfølgelig har jeg da tænkt at det er bedst både for hunden og for mig a han kom til et sted han kender, men da dette ikke er muligt er jeg nødt til at se mig om efter en anden mulighed.

Så jeg har skam forhørt mig hos familie og venner først, jeg er jo ikke helt dum.

Mvh Louise.

Lille hund søger udstationering i

januar-februar-marts 2009.

Se Præsentation for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider