|
|
| OL-tråd |
|
|
OL er der mange der følger med i/er interesserede i i denne tid, og vi håber alle, at de danske deltagere klarer sig godt. Denne tråd er til diskussion, kommentarer og spørsmål til alt om OL, så Hyggesnak ikke bliver oversvømmet med tråde om det samme emne. Venlig hilsen Moderationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helgstrand |
|
|
Er der en der ved hvilken hest Andreas starter på?
Det sidste jeg hørte var, at han ikke var sikker endnu mellem Casmir og Shufro.
Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Catzelil: |
|
|
Han har valgt at tage Schufro med
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej....... |
|
|
hvornår og hvor kan man se dressuren i fjernsynet? også gerne hvornår og hvor der er springning og military..?
Med venlig hilsen Signe Den lykkelige ejer af den nye stjerne Danijela ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Program på DR2 |
| Forfatter:  |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
| Dato:  |
09-08-2008 10:28 |
|
DR2 (Alt sendes direkte) Lørdag d. 9. august: 00.25 - 03.55: Military - Dressur: hold og individuel - dag 1 13.10 - 16.40: Military - Dressur: hold og individuel - dag 1 Søndag d. 10. august: 00.25 - 03.55: Military - Dressur: hold og individuel - dag 2 Mandag d. 11. august: 01.55 - 06.00: Military - Cross country: hold og individuel Tirsdag d. 12. august: 13.10 - 18.00**: Military - Spring: hold og individuel, kvalifikation og finaler Onsdag d. 13. august: 13.10 - 18.00**: Dressur: holdfinale og individuel kvalifikation - dag 1 Torsdag d. 14. august: 13.10 - 18.10**: Dressur: holdfinale, inkl. medaljeceremoni og individuel kval. dag 2 Fredag d. 15. august: 13.10 - 16.45: Spring: individuel, 1. kvalifikationsrunde Lørdag d. 16. august: 13.10 - 17.55: Dressur: individuel, 2. kvalifikationsrunde Søndag d. 17. august: 13.10 - 16.45: Spring: holdfinale 1. runde samt 2. kvalifikationsrunde individuel Mandag d. 18. august: 13.10 - 15.15: Spring: individuel 3. kvalifikationsrunde samt finale hold Tirsdag d. 19. august: 13.10 - 16.15: Dressur: individuel finale 16.30 - 17.00: Dressur: individuel finale Torsdag d. 21. august: 13.10 - 14.45: Spring: individuel finale 16.10 - 18.00**: Spring: individuel finale ** Afbrudt af Deadline kl. 17.00-17.15 Eurosport: Tirsdag den 12. august Eurosport kl. 00.00 Mandag den 18. august Eurosport kl. 01.00 Torsdag den 21. august Eurosport kl. 16.15 (LIVE)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kan man virkelig ik se DR2 på nettet ? altså ol? Synes ik jeg kan se det 
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ Søger sammenkørsel til HN-træf (uden hest) fra Århus eller Kolding LØRDAG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OL på nettet |
|
|
Der står på DRs side, at de har begrænsede rettigheder til at sende OL, dvs ikke kan sende det på nettet. Køb evt en digital modtagerboks og sæt den til TV'et. Kan fåes for 200-500kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DitteH |
|
|
Det er ikke en mulighed, da jeg bor på kollegie og ikke ejer mit eget tv 
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ Søger sammenkørsel til HN-træf (uden hest) fra Århus eller Kolding LØRDAG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej....... |
|
|
OX »Zahrah Hamrah El Azraff«: du er en stjerne TAK -nu ved jeg godt hvad jeg skal lave de næste nætter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ren held |
|
|
okay det var virkelig ren held jeg opdagede det. jeg er ikk go' til at holde øje med stævner og det er lidt pinligt jeg ikk vidste noget når det jo er OL!!! Nå men nu når jeg ved det ska jeg helt sikkert se det 
Søger part nær jelling.... vil ride nærmest alt hehe XD Lidt desperat XD læs præ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sputnik |
Kameliaheksen |
09-08-2008 11:41 |
|
Der er også den mulighed at tilmelde sig TV2-Sputnik, så kan man se det på sin computer, der sendes en del fra OL. God fornøjelse  http://sputnik.tv2.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så begynder vi igen |
|
|
Så starter millitary igen  Jeg har fundet et sted jeg kan se det: www.tvkilde.com 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det mig? |
|
|
Nu ser jeg Militaryens dressur for første gang på OL niveau, og jeg er egentlig ret overrasket. Jeg troede det gik sådan nogenlunde pænt, men allerede den første her tænker jeg at heste på LA klubplan går pænere end det der? Er det virkelig så lavt et niveau i dressur? for så kan jeg da godt forstå de ligger lidt vægt på i military efterhånden at dressuren skal forbedres?
Rikke - nu uden sparky (med Nynne)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sparky |
|
|
..jeg sidder og tænker nøjagtig det samme.... Det er virkelig et lavt niveau mange af rytterne viser, både deres egen opstiling og indvirkning, og hestenes formåen... Men jeg tror det springer ekstremt meget i øjnene, fordi vi kun er vant til at se TOP kvalitet dressur når det endelig vises i fjernsynet. Næææh, lad os se de militaryheste i de discipliner hvor de virkelig kan...dét er fedt at se..
En af tosserne.... Du kan ikke forandre fortiden men du kan ødelægge nutiden ved at bekymre dig om fremtiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
09-08-2008 13:44 |
|
jeg er enig med jer andre i selve niveauet. (og glæder mig en smule til at se AH & co ) - men jeg synes nu at ham den kinesiske rytter der lige red (på skimlen) sad rigtig pænt af en på kun 20 år 
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<< (Athanasius, Life of Antony) Velholdte springstøvler str.38 m bred læg sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
09-08-2008 13:59 |
|
til den hvide streg der løber ad midten - synes ikke man plejer at se midterlinien være "kridtet" op med streg foran hvor paraden laves?  Hvor var det rart at se hvor glad hende forrige rytter blev over deres indsats 
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<< (Athanasius, Life of Antony) Velholdte springstøvler str.38 m bred læg sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| ja det må de |
|
|
...tilsyneladende gerne. Der var også en rytter, hvis hest ikke var flettet op?? Og så er der nogle der rider uden kandar. Tror ikke man man sammenligne millitarydressur og 'alm' dressur.
***** 4 Brune Stjerner & 1 Rød Stjerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja de må åbenbart |
|
|
selv bestemme, og de rider med alm trense el kandar. Tror det er M niveu de rider, der er jo både traversade og chancemente (hmm... staves )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm mystisk |
|
|
Der må jo være nogle regler af en art. Altså en form for kür på et el andet niveau el hva, ja jeg spørger dumt.. men nu har jeg kun lige set to og ja mystisk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår ikke lige dit ? |
|
|
Men de rider jo alle sammen det samme program. Jeg forstår heller ikke lige deres point system....... Men det er også første gang jeg ser Military Dressur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddddddd |
|
|
De rider et program svarende til en MA dressur - sagde ham kommentatoren på et tidspunkt tidligere igår da de også sendte. Jeg har optaget adet fra i nat - og sidder også at ser det lige nu. Elsker at se ridning i tv, skønt. Synes også niveauet er lavt, men tror det fordi man er vant til at de disse grand prix heste  Pointsystemet foregår sådan at de ikke får procenter, men strafpoint i stedet for. Så dommeren omregner til strafpoint da de jo får strafpoint i tærren og i springning. Det bedst med laverst "strafpoint". Dvs har en scoret 54 point - så er det strafpoint og det så det de går videre med ud i tærrenet og på springbanen..  Nu lavere "point" nu bedre faktisk i military. Hende australeren med den hvide hest som var inde lige før, var da godt nok et flot par . Sikke en fin hest.
Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet .. Cashew o ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
Det mest normale strafpoint at lægge på i dressuren er omkring de 40-50. Det er middelt og det nok der vi vil se flest ryttere ligge, så kan du jo danne dig et billede af hvor dygtig rytterne har været på banen nu  Og, det var så lidt. Fx tidligere var der en der red til 32 strafpoin, hvilkent er utrolig flot  Så når de skal ud i tærrent lægges evt fejl på forhindringerne og tidsfejl oveni i de fejl, det samme på springbanen. Typisk når alle tre dage er slut har de samlet omkring de lidt over 100 strafpoint og den med færest point - vinder selvfølgelig  De må gerne ride med fortøj og det valgfrit mellem kandar eller på bridon/trense. Ang det at være flettet op kender jeg dog intet til, men det må vel være lovligt siden en gjorde det  Men synes mange af dem er nogle fine fuldsblodsheste, det sjællent man ser nogle engelske fuldblods gå så fin dressur må jeg sige.. Der lægges mest vægt på smidig, takt og øvelsernes korrekthed - knap så meget på gang, bæring som i de "rigtige" dressur grand prix vi ser i tv.
Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet .. Cashew o ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Første gang |
|
|
Ja, det er så første gang jeg når at følge med i OL ridning.. Har slet ikke fået husket det sidst.. Kan man se nogen steder hvem der starter hvad tid??
At hjælpe andre og få hjælp tilbage, er det så svært? At behandle andre som man selv vil behandles, hvor forsvandt det hen? Pas på hesteplejehjemmet i århus www.heste-nettet.dk/foru ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1223567 |
|
|
sidder og ser OL nu og er overrasket hvor "dårligt" de egentligt ridder i military dressur når man tænker på det er OL. men som det siges så ligges der jo nok vægt på andre ting end alm. dressur.. lige noget til alm. dressur: jeg har lige et spørgsmål. ridder vores dressur ryttere som hold eller individuel???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror faktisk |
|
|
at en del kan få svar ved at se i reglementet Dressur programmerne for military kan desuden ses her
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Hold da op den mørkebrune hest med blissen som er på banen nu, den som ser lidt overbygget ud bagtil - er godt nok spændt Den hopper og hopper rundt med rytteren, spænder og løber lidt fra ham. Men hvor det dejligt at se rytteren bare sidder og smiler lidt, klapper hesten og rider roligt videre .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke et |
|
|
Sikke et stunt de lige fik lavet lige før Jeg troede sku at den ville til at løbe af med ham...
Hvis jeg var så dårlig til at ride, hvorfor bliver Ninus så bedre hver dag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggggggggggggggggg |
|
|
Nilus: Ja, jeg trodede også den ville tage hegnet og løbe ud af areaen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men ellers |
|
|
Men ellers var det jo flot redet rundt.. Han kunne jo ikke gøre mere end han gjorde der, når den var så spændt.. Og han er jo kun 20..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må man sige |
|
|
Ham fra Brasillien, han tog det pænt, taget i betragtning.. Den blev sørme høj på to ben.. Skide synd, men sådan er det jo.. Jeg tror ikke man kan forberede hesten 100 % på OL.. Bort set fra det, der var en der spurgte om det var hold eller individuel.. Jeg sys de sagde, at det er begge dele..
At hjælpe andre og få hjælp tilbage, er det så svært? At behandle andre som man selv vil behandles, hvor forsvandt det hen? Pas på hesteplejehjemmet i århus www.heste-nettet.dk/foru ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sys det var flot |
|
|
klaret af en 20årig knægt... ros for han sad stille og rolig og bar ventede på hesten slappede af 
part søges til nicolai...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er altid |
|
|
individueller samtidigt med hold i langt de fleste discipliner(alle inden for ridning), da alle jo skal igennem de samme kvalificerende runder 
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Den mørkebrune som er på banen nu, den er godt nok fin synes jeg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gad vide |
|
|
Hvad der lige skete for ham franskmanden der ikke kom.. ? Den der er nu er ret lækker..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhkgjfytd |
Mille Weihlsbach |
09-08-2008 15:34 |
|
Chaos ligner jo en tønde i forhold til dem.... døgn fold er både godt og skidt...  I øvrigt er det for engangs skyld fedt at være syg, så man kan få set noget OL...  -Mille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men ja... |
Mille Weihlsbach |
09-08-2008 15:36 |
|
hvorfor var der en der meldte fra??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
De ved ikke hvorfor han meldte fra. Men de snakkede om noget med til træning en hest som havde været halt og skaden så pludselig gik op. Om det var den hest, ved jeg ikke :s Men det får vi nok ikke afvide hvorfor den ikke kommer ind på banen. Den er nok blevet skadet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold fast |
|
|
hold da fast hvor er de bare lange i formen der er bare 100 m fra den ene ende af hesten til den anden.. Men det er også varmt for både heste og ryttere der.. Skimlen som er derinde nu ser dejlig ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puhhhh |
|
|
kan godt lide den skimmel der er inde nu
part søges til nicolai...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Ja, skimlen nu er da godt nok fin at se på og rytteren sidder bare roligt og pænt på hesten .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OL Ridning |
Sugar Belle |
09-08-2008 15:46 |
|
Hvor kan man se genudsendelse fra igår? Altså, er det muligt? Så kun en lille del i nat, var alt for træt.
- Sugar Belle Charisma American Quarter Horse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nogle der ved hvor jeg kan se danskeren fra i nat ride, ham så jeg nemlig ik????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Jeg har det optaget fra i nat og skal se det så snart det slutter i tvet. Men pt ligger Peter vidst på en 26 plads.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Endelig en smuk hest efter min smag. Altså den røde der er inde nu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold fast |
|
|
hold fast hvor er den fin den røde som er der nu.. Dejlig galop, og fine travøgninger.. Men den er bare tændt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
|
|
Ja, den var flot den røde, sikke nogle fine travøgninger den kul ave. Han fik 55 strafpoint, det synes jeg var meget i forhold til hvordan den gik synes jeg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja..... |
|
|
Ja, det var meget hårdt.. Det bliver spændende med den brunde, hvad den får i forhold til.. Det er nok en mere typisk dressur-type.. Til gengæld ser den mig til "doven" og usmidig ud, men gå det kan den da..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Sikke et flot program af hende Belgieren. Kun 31 strafpoint, det godt nok flot Fin hest iøvrigt også. Meget dressurmodel præget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JA hold da op |
|
|
Men de kunne også deres kram, frem for mange af de andre man har set.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OL på nettet når man ikke er i DK? |
Lilar |
09-08-2008 16:13 |
|
Er det muligt nogen steder at se ridning fra OL når man ikke er i DK? DR's hjemmeside kræver dansk IP, og det har man jo ikke lige i udlandet... Må sige at jeg også er skuffet over kvaliteten i de ridt man har set indtil nu, men man kan jo ikke være tilfreds hver gang. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pladser |
|
|
Ja, så er Peter på en 28 plads... Jeg sys det var super af hende der røg på 2 pladsen..
At hjælpe andre og få hjælp tilbage, er det så svært? At behandle andre som man selv vil behandles, hvor forsvandt det hen? Part søges til min spanske skønhed--Falster
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffff |
|
|
Jeg synes generalt det har været nogle rigtig fine ridt fra military-hestene og rytterne vi har set. Både i nat og idag her. Og der kommer mere dressur - militarykonkurrencen - her i nat kl. 00.25  Synes standarten har været meget fin dertil og ikke nogle decideret grimme ridt. Og nogle meget fine heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den sidste rytter |
Sys 1 |
09-08-2008 16:38 |
|
kvinden fra Belgien leverede det flotteste dressurridt - synes jeg. Hesten var ikke så spændt eller forholdt som de andre ryttere, der også fik gode resultater. Dejlig smidig hest - flydende og flot program !!!! Ja - hesten var meget dressurpræget - lækker hest !! Og så har jeg da lært lidt om military-dressur ridning i dag. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lod i.... |
|
|
Lod i lige mærke til en bagmotor den sidste belgier hest havde, hold da fast den var trimmet og havde en kæmpe bagpart, mums. Hun red flot, de to højst placerede red et pænt ridt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Peters andet ridt? |
|
|
Hejsa Jeg overvejde lidt om Peter ikke skulle ride dressur igen siden det er delt over så mange gange?
Hilsen Pernille Nu som fjordheste rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fffffffffffffffff |
|
|
Hver equipage rider kun en gang dressur, en gang tærrenbane og en gang ridebanespringning  Peter Flarup har redet - det gjorde han i "nat" som nr 14. Har det faktisk på bånd, men er endnu ikke lige nået til ham endnu. Men glæder mig meget til at se hans dressurridt. Tror nok han fik omkring de 54-55 strafpoint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffff |
|
|
Er der forresten ingen danske springryttere med til dette års OL ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Synes Peters ridt var meget pænt, men som der også blev sagt manglede der noget energi . Han fik 53,10 i strafpoint, og var selv tilfreds med det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simone |
|
|
Simone: Ja, det var pænt.. Men hesten har jo bare minus gangarter, og var lidt spændt noget af programmet (trippede osv).. Men han rider pænt rundt ham Peter der 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Det også okay med de 53.5 strafpoint synes jeg. Har lige set mit optagne bånd og hans ridt derpå. Synes at Peters ridt var generalt pæn ridning.. Men det nok bare mig men syns han har vildt skæve bøjler. Hans venstre bøjle er to hullere længere end højre. Nå jaja, bare han følger sig tilpas vel. Synes han kom rigtig flot ned af midterlinen til start, men hesten mangler lidt energi og kigger meget, derfor virker lidt spændt. Nogle gode versader han laver, men som kommetatoren også siger, mangler der mere bøjning og overtrædning. Men hans anden travøgning blev faktisk rigtig god . En skøn hest ... Synes de samarbejder rigtig godt. Synes klart hans galopprogram blev bedst.. Hesten er dejlig let på tøjlen og søger frem i galopprogramet.. To gode changementer han også laver over midten. Glæder mig til at se ham i tærrenet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Har nu gennemlæst denne tråd og lært lidt mere om military dressur og military i det hele taget...anede ikke en dyt om det før denne tråd...  Har personligt ikke set Peter Flarups ridt, da jeg lå og sov på det tidspunkt... ..men ville nu rigtig gerne have set det. Af det jeg så synes jeg at hende på den skimlede irske sportshest (tror jeg det var) red flottest...kan selvfølgelig hverken huske rytterens eller hestens navn... ...men hesten var rigtig smuk... 
Mvh Charlotte Med pipperne ©Olsen og Dråbe© Igen som passer af ~ Coniston ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lidt fra en military rytters syn |
|
|
Mht dressur niveauet i Military, så er det ikke så højt igen. Det der vægtes højt hos en military hest er jo ikke om den kan danse rundt på en dressurbane. Military heste skal være nervefaste, udholdne og modige. Derfor minder de fleste military heste af udseende mere om en galophest grundet de fleste er fuldblod eller fuldblods krydsninger. Det er klart terrænet der er sværest, så hvis man har en dressur hest og kommer i terrænet holder den ikke længe. Min egen er "ren" DV, 100% dressur afstamning, og derfor skal jeg træne meget mere konditions træning da det ikke falder ham lige så "naturligt" som en mere ædel/fuldblods hest. Det er også det der vil afholde mig til at komme langt i military ridningen med denne hest. Derfor ser mange af dem lange og smalle ud...og overbyggt bag til da de har en motor der siger spar to. Tag ind på klampenborg og man vil kunne se flere der mindre om dem der er blevet vist i tv i nat:) Syntes det har været flotte ridt idag, men samlignet med Andreas Helgstrand og hans heste ligner det som i andre også nævner LA klubplan... Men bare vent til terrænet, så rykker det:D Schöne Som glæder sig til mandag nat når der bliver gevet gas i terrænet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passat, hviderusland |
Mille Weihlsbach |
10-08-2008 02:06 |
|
Hold da op jeg glæder mig til at se denne hest på banen, hvor den får lov at give den gas.... Lige en hest efter mit hovede... hold da op den er energisk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schöne... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
10-08-2008 07:52 |
|
Tak for forklaringen på niveauforskellen  Og Sandra*Cashew*: Tak for forklaring med point-systemet  (Synes bortset fra det at det er rart at se så mange heste "knække" et andet sted end de fleste på LA klubplan gør )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
10-08-2008 11:57 |
|
forresten ingen der vil give deres besyv mht mit spørgsmål længere oppe fra igår? Nemlig hvorfor der er sådan en hvid vertikal streg ad midterlinienmed an horisontal markering ? Er det for at hjælpe dem til at ride lige ad midten og parere det rigtige sted eller? Synes bestemt aldrig jeg har set samme linie i "alm" dressur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Linjen er meget normal og linjen er der også i grand prixen - dressuren  Den streg ned af midterlinjen, gør vidst netop at rytteren har en idé om hvor lige de er på midten og hvor de skal hilse. Det gør det også nemmere når de skal i grand prixen især - lave deres program ind over midten nogle af gangene, som de bl.a skal i gp over i passage og i piaff. Så de igen har en idé om hvor de er henne af på den stooore dressurbane  I dressur mener jeg dog KUN at der lægger sådan "linje udad" inde ved X og ingen andre steder. Hvorpå i military dressuren også er "markeret" med en lille linjen udad både helt oppe mellem første bogstaver, så ved X. Dette er fordi når de rider ind stopper de ved X men når de hilser af stopper de allerede ved bogstavet længere oppe  Håber det gav mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandra... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
10-08-2008 13:05 |
|
TAK!  Tænk at jeg aldrig har bemærket den linie før  Jeg spørger lige dumt, hvad mål har OL dressur banen så, er det andre end sædvanligt? Og så har lige et andet spørgsmål vi kom til at tale om herhjemme, det er lidt svært at formulere men prøver  Altså pga tidsforskellen rider de jo om "natten" for os - men når de sender OL military om eftermiddagen står der det er direkte? Dvs at de begyndte fx 00.20 fredag nat og DR2 sendte så frem til ca kl 4, men så igen fra 13-16.40 var der military dressur. Er det bare fordi de dernede rider hele dagen (og hvornår slutter deres dag så i dansk klokkeslet?) eller er det DR2's "genudsendelse" fra om natten? Ja undskyld jeg spørger dumt men jeg er virkelig forvirret over det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
10-08-2008 13:20 |
|
Det er fordi de vi ser om natten direkte er meget tidlig morgen i Hong Kong, det der sendes om eftermiddaen i DK er aften i Hong Kong, så de rider når det er koldest..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OX...... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
10-08-2008 14:05 |
|
TAK!!!  Ih hvor har jeg lært meget om OL/military osv idag - hurra for HN 
Xoco82 & Davina Stud.theol "For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius) Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Niveauet |
|
|
er selvfølgelig slet ikke på niveau med de heste og ryttere, som rider til OL i Dressur. I Military gælder det jo om at have en god Allround hest, men eftersom den mest krævende disciplin er terrænet, vælger man klart nok mest heste, som har let ved denne disciplin. Så kommer gangarter og dressurgener i anden række. Ved sidste OL snakkede eksperterne om, at det var utrolig dejligt, at militaryrytterne var begyndt at fokusere meget mere på dressuren end før i tiden - så de har åbenbart forbedret sig meget de sidste år. Man kan jo også sammenligne kvaliteten med, at man undrer sig over, at trialtlet ikke cykler lige så stærkt som Tour de France rytterne. Egentlig synes jeg, at det er nogle flotte equipager som vi har set. Mange rider let på tøjlen, og får det bedste ud af det de har i hånden. Jeg glæder mig til at se dem i terrænet, for der skal ikke meget til her, før man suser en af rangstien. Peter sagde i et interview, at han vil satse igennem terrænet. Det bliver spændende, hvordan det går. Selvom jeg skal arbejde imorgen er jeg nødt til at se ham ride i nat...  Mvh. Gitte Schrøder
Jeg er hypnotisør og hypnoterapeut. Slankning, rygning, fobier, angst mv. kan afhjælpes. Jeg mangler også case stories, så hvis du er interesseret kan du kigge på min hjemmeside: www.schroedershypnose.d ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Peter... |
Maria *Elliot* |
10-08-2008 14:42 |
|
Er der nogen som ved hvad nummer Peter skal ride i nat/morgen tidlig?
Maria Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et genkendt navn |
|
|
Synes Klimke red super i nat - det navn fik mig så også straks til at forvente noget godt  Nu står den på håndbold - go go drenge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffff |
|
|
De sender da ikke mere i nat/dag vel at military? Det kommer vel først mere military mandag nat ? Fra tærrenet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffffff |
|
|
Mille: Ja, den hest Passat med Alena - fra Rusland, var godt nok lækker den hest. Det lignede godt nok næsten en avlet dressurhest. Den ku godt nok løfte fusser. Mums. Lidt spændt - især i starten, men lækker..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
Sandra: Nej, så vidt jeg kan læse, kommer der da terrændelen i nat: Mandag d. 11. august: 01.55 - 06.00: Military - Cross country: hold og individuel :)
Mvh. Mia-musen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pinligt... |
|
|
Ja jeg må så også melde mig under fanerne blandt dem der er overrasket over niveauet men... Jeg nåede da at se 5 ryttere med større og større undren da jeg mente "der da manglede" noget... Indtil det gik op for mig at det var military dressuren jeg så på... PINLIGT!!! Min første tanke var: NÅH? Min næste tanke der dog: hvormange gange om ugen træner de egentlig dressur - eller nærmere, hvordan er træningsprogrammet sat sammen for en sådan hest? For når man tænker lidt nærmere over det, hvormange af de "rigtige" dressurheste ville egentlig kunne gennemføre en alm terrænbane - endsige en LB-LA spring? Nok ikke så mange når det kommer til stykket, så mon ikke - i sidste ende, at niveauet er helt passende med den mængde træning og de øvrige forventninger der også er til hestene? Når vi så taler om rytterne, så var der nogle der sad rigtig rigtig pænt - bla kinseren som er nævnt tidligere, det var til trods for hestens finurligheder en fin fin ekvipage at se på synes jeg. Men jeg så også nogle hvor det virkelig lignede at tøjlerne var på vej ud over hestens hoved i den frie trav fordi rytteren sad og lignede en travkusk - meget sat på spidsen men pænt var det bestemt ikke... Igen - hvormeget kan man forlange af ryttere der samtidig skal kunne hænge fast i de meget imponerende terrænture og en omgang ridebanespring? Taget for sig selv var dressuren da skuffende men set i et forhåbentligt spetakulært sammenhæng så skal de have mange mange plusser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Det ikke mandag idag? Det søndag idag ? :s Hvis man går ind på deres hjemmeside - står der intet om der kommer noget ridning idag. I mit blad dernede - billedebladet står der først at der kommer military fra tærrent direkte på Tirsdag kl. 13 og intet før :S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Nåå ja, det kan jeg da godt se  Men hvorfor står der så i mine "ugeblade" dernede at der intet ridning kommer i tv idag/i nat?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
Sandra: Ja, det kan jeg godt se. Det er da lidt underligt så Det kan jeg desværre ikke svare på 
Mvh. Mia-musen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvornår rider de. |
|
|
kan ikke finde noget i programmet.
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene. Det ene mere forvirrende end det andet. Det tager focus fra det væsentlige... Citat: Androp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angelika... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
10-08-2008 21:32 |
|
well said  Og så har jeg lige et sidste spørgsmål for idag: HVAD betyder "NI HAO! OL" som det hedder på DR1 - jeg KAN bare ikke finde ud af det når OL er i Beijing, er det et stadion eller noget 
Xoco82 & Davina Stud.theol "For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius) Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
Betyder Ni Hao ikke "goddag" eller sådan noget? Det vil jeg mene, men er ikke helt sikker 
Mvh. Mia-musen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| military |
LeneRask ♥Imbert Fuglsang♥ |
10-08-2008 21:43 |
|
Der er cross country i nat på DR2 kl 01.55 til 05.30  Nogen der ved ca hvad tid Peter Flarup starter, tror helt ærligt ikke jeg kan holde mig vågen heeele natten, så kommer jeg til at ligne denne i morgen...
Hilsen Lene (og Imbert) Nu med fjordhest ! De skønne gule er fantastiske !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarer lige selv |
LeneRask ♥Imbert Fuglsang♥ |
10-08-2008 21:57 |
|
Jeg fandt lige selv svaret på mit spørgsmål mht Peter Flarups startid : www.equestrian2008.org/eng/ olympic_equ_event_result.aspx man skal så bare regne 6 timer baglæns, så har man tidspunktet på dansk . Fandt det i en anden tråd og måtte da lige dele med jer...
Hilsen Lene (og Imbert) Nu med fjordhest ! De skønne gule er fantastiske !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rideforbundet |
|
|
I følge rideforbundets hjemmeside starter de kl 02.00 i nat. Peter er nr 14. og har starttid 02.39 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mfjfgjf |
Maja (SAM) |
10-08-2008 22:42 |
|
Er der nogen der ved, om tærrenridtet bliver genudsendt? Evt. i morgen formiddag? 
::Maja Stade Orden er for de primitive - kun genier behersker kaos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| video af brasilianeren |
|
|
ham brasilianeren i snakker om hvis hest blev lidt for anspændt vil jeg gerne se. da jeg slukkede næsten lige efter. er der nogen der evt kan finde noget til mig???? har kigget på youtube. evt hvis i har et navn. på forhånd tak
Nu kan jeg snart starte en zoologisk have med fisk, kanin og heste. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Andre end mig der prøver på at holde sig vågen i nat?  Jeg satser på at være vågen til i hvert fald Peter har redet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bliver det i nat ikke genudsent |
|
|
Ingen som ved om det bliver sendt i morgen det som kommer i nat?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
wilar ♣majabl♣: Jeg tror ikke du skal regne med de genudsender det i morgen - der er nok en masse andet, direkte, som de hellere vil sende , men der er de der små updates i løbet af dagen og der kunne det godt tænkes at Flarups ridt bliver vist .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simone |
|
|
Samme plan her på adressen... Mindst til Peter er igennem  Jeg synes terrænet er dødspændende, sålænge jeg selv får lov til at holde mig til dressuren 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen ♥Burberry♥ |
|
|
Det lyder godt Karen - så må vi skrive herinde en gang imellem for at tjekke op på om vi er vågne .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er også vågen... |
Mille Weihlsbach |
11-08-2008 00:49 |
|
Men kan ikke se noget på drs hjemmeside om at det skal foregå på DR2??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problem Solved.... |
Mille Weihlsbach |
11-08-2008 01:09 |
|
Det er DR2 jo... Så er burde den tvivl være slået ihjel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gaaaab... |
|
|
Så er det snart Peters tur... Jeg er ret sikker på at jeg bliver temmelig træt på jobbet imorgen tidlig, men hvad faen - det er ikke hver dag der bliver sendt den slags ridning i tv.
Vickie The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web The piano keys are black and white but they sound like a million colours in your mind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Foreløbig 2. plads! |
Camilla (Felur) |
11-08-2008 02:51 |
|
Flarup fik sølle 13.20 strafpoint på terrænbanen  Og foreløbigt hurtigste tid med 8,20 minutter.
Hesteklip.dk kører på Vestegnen, Roskilde, Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flarup |
|
|
Det var rimelig sejt gået af Peter Flarup i nat. Lavede det smarte trick med at gå tidligt i seng, sætte alarmen til kl lidt i 2, ligge og kigge ridning og så i seng igen en halv times tid efter Flarups flotte ridt. Sådan må det jo være når man skal op og køre med post. Godt at resten af ridningen bliver sendt om dagen, selv om jeg nok går glip af noget af det et par af dagene. Det bliver spændende at se hvordan det går i morgen til ridebanespringningen!
Mvh. Anne. Senest set på ryggen af en haffe-laffer! Skønt! What doesn't kill you Makes you stronger!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan |
|
|
Jeg kunne desværre ikke holde mig vågen i nat.. Så er der nogle der kan uddybe hvordan det gik for Peter? Er ikke helt inde i reglerne for military, så hva fik han strafpoint for? Hvordan ligger han foreløbig placeret?
Vh. Amalie Alle har fotografisk hukommelse, det er bare ikke alle der har film i... Alkohol forbrændes med en konstant hastighed i leveren. Kaffe, dans, motion eller frisk luft hjælper IKKE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @!#$ nat....øv |
|
|
havde sat mit vækkeur til kl 2.....vågnede da også, men faldt i søvn igen inden peter skulle ride. ØV Kan det virkelig passe at der ikke er nogen steder man kan se hans ridt....?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor fedt at høre... |
LineFedders |
11-08-2008 07:36 |
|
at Flarup og Silver Ray sparkede r*v på terrænbanen. Som så mange andre fik jeg ikke set det, og på trods af højhellig lovning om at optage det, ligger det ikke på harddisken *udspyer grimme skældsord*... Hvordan endte klassen - nogen, der ved det? /Line
Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine
"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there" - Tina Dickow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt... |
LineFedders |
11-08-2008 07:45 |
|
kineserne kan holde mig opdateret  Peter og Silver Ray blev nummer 3 i terrænet. Sindssygt flot... De ligger nu sammenlagt nr. 20 med 66.30 strafpoint. results.beijing2008.cn/WRM/ENG/INF/ EQ/C73CD/EQX003301.shtml#EQX003301 /Line
"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there" - Tina Dickow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor øv |
|
|
Ej hvor irriterende at jeg sov fra hele terrænridtet . Men super godt redet Peter . Nogen der ved om det bliver genudsendt ?
Mvh Graven Parter søges til bla Welsh cobs . Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse Flere heste til salg Super lækker springhoppeføl.Kontakt pr tlf eller her på Hn .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidder lige.. |
|
|
Jeg har optaget det, og sidder og ser det nu - det er nogle flotte ridt og nogle gode spring syntes jeg. Ikke nogle fuldstændig uhensigtsmæssige spring og rytterne rider pænt. Peter red skide godt selv om man ikke så ret meget af hans ridt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg klarede natten igennem |
|
|
gik i seng kl.22 og vågnede 1:45....PLING, lys vågen. Har glædet mig til det her i flere dage. Sad med The og guf hele natten og sørme så om mine forældre ik kom ned og var med, selvom de skulle på arbejde. De forlod mig dog efter Lucinda Fredericks ridt så derefter var jeg alene. Men så det hele og var SKØNT at se en terrænbane blive redet så flot af stortset alle! Ikke nogen vilde styrt...så nu bliver der forhåbentlig positiv omtale om military i medierne for en gang skyld. Gik så i seng 5:40 og så op igen kl.9 og ride..så fik da sovet noget, men lidt splittet. Peters ridt var super. Hele familien sad og hoppede i sofaen...var bare så spændene. Dem der har optaget det og ikke set det endnu...GLÆD JER:) Schöne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Rammstein 1 |
11-08-2008 12:07 |
|
Er der nogen, der ved noget om, hvor man kan finde ridtet på nettet???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| ggggggggggggggg |
|
|
Jeg har ligesom Sparky - optaget det og sidder og ser det nu. Glæder mig til at se Flarups ridt, det lyder som om han var super duper derude i tærrent !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan noget crab |
|
|
Tis og nøgler, du forstår da også at ødelægge den gode stemning Rikke...  Håber virkelig det bare lige har brug for lidt koldt vand, også magisk forsvinder, men det er nok desværre for meget at håbe. Glæder mig nu under alle omstændigheder til at være færdig på arbejde, derefter med at undervise, og afslutningsvis færdig med at ride mine egne to, og kan komme hjem, og se det hele på harddiskoptageren. Så den første rytter i morges inden jeg tog på arbejde, og hardiskoptageren lovede mig at der var lidt over 4,5 time optaget, så det kan kun blive godt! Og i mellemtiden vil jeg sende ufattelig mange helende tanker silvers vej!! 
Med de to hystaderne Losse og Maze Husk vores Nørresundby Bank Dressur Cup i Tylstrup Rideklub med 2. kvaliffikationsrunde den 2-3 August
samt FINALE den 11-12 Oktober
Fede præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorry Sarah.. |
|
|
Sorry Sarah, ja vi må krydse hvad vi kan, men det er vel allerede i nat han skal springe? Jeg håber på et mirakel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yeps det er |
|
|
Har ikke lige tjekket tiderne nærmere, da jeg som sagt optager, men nok igen engang mellem 2 og 6 for at de kan undgå den værste vareme(mellem 8 og 12 homg kong time). Men krydser og krydser og sender meget helende vibrationer afsted. Pleas lad denne symapatiske equipage få en chance...
Med de to hystaderne Losse og Maze Husk vores Nørresundby Bank Dressur Cup i Tylstrup Rideklub med 2. kvaliffikationsrunde den 2-3 August
Fede præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
|
|
Hvad skal dette "plaster" på deres næser gøre? De fleste af hestene har det på? Synes ikke det ser særlig behageligt ud :s  Det der nedenunder næsebåndet - det grå/sorte henover mulen? Hvad skal det til for?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jjjjjjjjjjjj |
|
|
Mange tak for dit svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
tænkte på om der er nogen af jer som optager som kan lægge det på nettet så vi uheldige sovetryner måske kan se peters ridt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor sendes... |
LineFedders |
11-08-2008 19:56 |
|
der "helende vibrationer" afsted??? Hvad er jeg gået glip af? Nu bliver jeg altså nervøs! Næseplastrene er jo også meget brugt af bl.a. cykelryttere, så det var vel bare et spørgsmål om tid, før de også blev lavet til heste  /Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gggggggggggg |
|
|
Okay, vidste ikke man også brugte dem til mennesker de der plastre Det da meget smart. Peters hest stødte desværre på en forhindring idag i tærrnet så hesten var vidst ømbenet da den kom i mål og tiden efter ridningen af banen rundt. Han håber og ber dog til at hesten er klar til imorgen, hvis ikke - må han jo desværre trække sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten rigtigt |
|
|
næsten rigtigt sandra. Den var netop ikke øm da den kom ind, men var det et par timer efter. Men adrenalinens pumpen kan jo gøre meget, så måske den også var det da den kom ind, men klik ind på Det link til peters hjemmeside som Rikke har lagt ind, men virklig godtnok øv, hvis det koster ham springen når han gjorde det så godt i nat...
Fede præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm.... |
|
|
Er det ikke først imorgen eftermiddag der bliver sendt springning?
Vickie The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web The piano keys are black and white but they sound like a million colours in your mind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
11-08-2008 23:27 |
|
Ja det er brændærgeligt, hvis det koster dem springningen. Det er dog heldigvis først i morgen eftermiddag der rides spring, så Silver har alligevel lidt tid til at restituere sig, men det ser ikke lovende ud  Tirsdag d. 12. august: 13.10 - 18.00**: Military - Spring: hold og individuel, kvalifikation og finaler
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Var det ikke |
|
|
i nat Peter skulle springe igen?? Blev Silver klar???
For øjeblikket uden smart bemærkning!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PN..... |
|
|
PN, det er først over middag idag dansk tid der er spring. Jeg tror nu ikke silver bliver klar, for hvis den er halt igår aftes og hævet, så skulle det da være mærkeligt, og en anelse uansvarligt at sætte den til at springe så kæmpe høje spring idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad os krydse fingre |
|
|
Lad os krydse for at Silver og og Peter kommer ud og vifter med de danske farver i dag  Er der nogen der kender til hans starttid idag, såfremt han starter? Og er der noget med at man kan følge med her på nettet? Noget livestreaming eller noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
12-08-2008 09:38 |
|
Ja der er her til morgen intet nyt, på peters egen blog, og chancerne for at Silver bliver klar, er desværre ikke så store, som Rikke (Sparky) Skriver ville det ikke være forsvarligt, at sende Silver ud i en svær bane, kun 1½ døgn efter han kom til skade. Det er møgærgeligt for dem, men desværre er det jo en af de ting, der kan ske under stævner. Håber på hurtig bedring til Silver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er nu |
|
|
Desværre kommer Silver Ray og Peter ikke til start. Brandærgerligt!!!! Det står på hans egen hjemmeside, at han gerne vil skåne hesten. Den helt rigtige beslutning, mener jeg. Desværre for Danmark. Nu gik det ellers lige så godt... Mette
Husk militarystævne i midtjydskrideklub 20/9 nemit.dk/MJR/prop200908.pdf Ejer af Colamulen og Skrummeldyret.Sidste nye skud på stammen , er en hoppe, men hun har stadig intet øgenavn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :( Øv øv øv... |
|
|
Jaa det er bare rigtig ærgeligt med Silver... Jeg troede næsten det var i sådan nogle situationer de skulle bruge de der reserveheste de har med derned?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh hvor |
|
|
er det bare synd. Men hatten af for Peter at han tænker mere på hesten end på at konkurrere. Læste at han kun ride den varm så den blev haltfri og dermed kunne konkurrere. Men godt at han tænker på Silver 
For øjeblikket uden smart bemærkning!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hatten af... |
|
|
Super-ærgerligt, at Peter Flarup må stoppe, men det er da pragtfuldt, at han tænker mere på hestens fremtid og helbred, end på deltagelsen. Vi havde alle meget gerne set ham til start, men det er da opløftende, at der er NOGEN ryttere, der ikke bare ser hesten som et arbejdsredskab. Synd for Peter Flarup, men godt for Silver Raj, at hans ejer har hjerte og forstand på rette plads. Hatten af for dig, Peter............. (Og pøj, pøj ved de næste store stævner)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øøøvvv.... |
xtiny |
12-08-2008 13:00 |
|
Hvem skal man nu heppe på? Når nu Peter Flarup er udgået? Der er simpelthen så mange deltagere, at jeg synes det er svært at hitte rede i dem... Hvad hedder den (engelske?) ekvipage- en kvinde på en meget lille fuldblodshest? For så vil jeg da heppe på dem. 
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hepper på... |
|
|
Jeg hepper på det britiske hold  Mary King er mit store idol  Xtiny: Er det Tina Cook og Miners Frolic du tænker på? Umidelbart er det vidst den eneste XX på det engelske hold 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyskeren |
|
|
Den lille fuldblodshest er Headlys Brittania og rytteren er Lucinda Fredericks. Hun starter for Australien, men bor til daglig i Englang. Jeg vil nu helt klart heppe på tyskeren Heinrich Romeike på skimlen Marius. Skøn (!!!) hest og så er rytteren så vidt jeg ved en af de få amatører. Han er vistnok tandlæge til daglig. Men super hest og super samspil mellem de to. Og så fører de forresten også inden springningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Jeg hepper på Klimke - fra tyskland vidst. Hun rider super flot synes jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker ja, det |
xtiny |
12-08-2008 14:09 |
|
Var den der Brittany. Marius- er det, den skimlede gummibold, der sprang- ja som en gummibold i terrænnet? Ham den fejlfri, der kyssede hesten midt på mulen er nu også sød. 
Mvh xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffff |
|
|
Nogle flotte ridt idag synes jeg på springbanen, men hvor er der dog mange af hestene som bare går med vidt åben mund Og det nogle pænt skarpe bid de har på hestene  Håber virkelig at Indrig Klimke vinder, hun rider så smukt ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Højde.. |
Maria *Elliot* |
12-08-2008 15:54 |
|
Hvor højt er det i ridebanespringningen?
Maria Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højden |
|
|
de springer 125, det sagde kommentatoren i middags da de startede..
En gang military rytter altid militarytter:-) HVIL I FRED MIN SKAT - LA VIE LION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Tirsdag d. 12. august: 13.10 - 18.00**: Military - Spring: hold og individuel, kvalifikation og finaler. Skulle det ikke komme i dag...??...kigger jeg på dr2 så er der da roning eller noget i den stil... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er pause - |
|
|
tror de er startet igen nu er de ikke?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Deadline... |
|
|
Lige nu er der deadline  Om lidt fortsætter de igen. Hvor mange seere tror I de har haft på DR2? Jeg tænker på at kommentatorerne (som for i øvrigt gør et udmærket job synes jeg), snakker om EM og VM og jeg skal komme efter dig - Hvis de har tilstrækkeligt mange seere, kunne man måske være så heldig, at de rent faktisk begyndte at sende lidt mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja måske? |
|
|
Jeg har ihvertfald gjort mit, til at holde seertallet oppe. 
***** Ferico-Coniston-Latoya-Bertram-(?)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Nårh så de holder pause...ja så...det faldt mig slet ikke ind, så jeg fattede ikke et klap og troede at de måske ikke sendte det alligevel... ...men fik da set en smule af det her til sidst. Uh den der Irish Jester er altså en fin hest...  Er rigtig spændt på i morgen... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok hvem.. |
|
|
..vandt så  Jeg stod midt i aftensmaden, så gik selvfølgelig glip af det sidste, tiltrods for at jeg har fulgt det intenst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lgfllflfg- |
|
|
Det var en tysker! Henrich et eller andet  Og der kom vidst også en tysker på 2. pladsen. Det er pinligt, har lige siddet og set det men har allerede glemt navnene  Men jeg synes de red flot, og har fortjent sejren!
Thea & Usse - Nomatter what come, i will allways love you . *Opdateret præsentation og hesteprofil*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok tak for |
|
|
..det. Ja der var mange flotte ridt.  Nu gælder det så dressuren, krydser for en dansk medalje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
En tysker...Heinrich Romeike tror jeg han hedder...  Og en tysker på andenpladsen også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kdkfdkfdkfd. |
|
|
Så lidt. Men ja, er meget spændt på Andreas ihvertfald!! 
Thea & Usse - Nomatter what come, i will allways love you . *Opdateret præsentation og hesteprofil*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh..... |
|
|
Det blev da vist en amerikaner (lille dame stor hest), der fik sølv og en brite, der fik bronze?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TV..... |
|
|
Mht til DR og ridning i TV skal jeg hilse fra min mor som er planredaktør på DR at der IKKE skal sendes klager over at ridningen ligger på DR2 og ikke på DR1. Det ville aldrig kunne sendes på DR1 og da næsten alle danskere har DR2 har de valgt at sende det hele der og ik kun brudstykker på DR1. De har fået mange klager fra hestefolk som ikke kan forstå hvorfor det ikke bliver sendt på DR. Hun mener at det har fået OK seertal, men det er jo kun de mennesker der har en seertællerboks som bliver registreret. De kan ikke registre den almene dansker. Der er udvalgt 1000 hjem som dækker både unge og gamle og det er ud fra dem seertallene bliver lavet. Hedder Gallup TV-meter panel. Men hun har kæmpet for at få ridningen på TV så er hende jeg takker dagligt for at jeg er underholdt hele denne uge:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Peter Flarup udgik |
xtiny |
12-08-2008 20:21 |
|
Inden start, da Silver har skadet sit ben under terrænspringningen. Ikke alvorligt, men nok til, at han ikke vil risikere noget ved at stille op i dag.
Mvh xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fed afslutning.. |
|
|
Rigtig fed afslutning, der blev kæmpet til det sidste, og hold da op nogle hujende ryttere der var i blandt, de faldt jo næsten af hesten fordi de var så glade Fedt at se.. Individuel: 1 Romieke (Marius) 2 Miles (McKinlaigh) 3 Cook (miners Frolic) Hold 1 Tyskland 2 Australien 3 GB Jeg kan godt lide Cook, men Romieke har delme redet godt, og har fuldt fortjent at vinde, og det fede er at han netop ikke er proff, i modsætning til alle de andre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456874562 |
|
|
Kan man se peters ridt nogen steder på nettet? både dressur og terræn???
...sagde Sabrina med verdens dejligste Bandit
Venskabet er først ægte, når to venner, uden at mæle et ord, kan glæde sig ved blot at være sammen. (Georg Ebers)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klager...... |
|
|
Ja jeg synes også, dem der klager over, at det sendes på DR2 er nogle utaknemlige skarn. Jeg har mange kanaler (tyske, norske, svenske), der sender OL, og INGEN udover DR sender al ridning. Og med alle de sportsgrene, der er at vælge imellem, er det flot, at DR2 sender al ridningen. DR1 og TV2 kan jo ikke være ti steder på én gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HJÆLP......... |
|
|
HVor kan jeg se OL når sonofon ikke virker? 
Mangler du en part?? En du kan stole 100% på, som er ansvarsfuld og holder sine aftaler. Så send en besked til mig, og måske vi kan hjælpe hinanden.  Skal være tæt på Vordingborg. Kommer derfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
han skal ride imorgen, men den starttid hn har skrevet under nyheder kan ikke passe, for nathalie skal starte 19.33(lokal tid) det blir så 13.33 og Andreas 22.09 (lokal tid) de skriver han skal ride kl. 14.22, men efter min hoved regning må det da blive omkring kl 16 han skal ride, eller er det bare mig der ikke kan regne?
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!! DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL www.123hjemmeside.dk/devito-secret VITO, VINDER MED 9 POINT TIL SHD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror du har ret |
|
|
for der er 14 ryttere mellem de to, og de kan vel næppe nå at ride på under en time. Mig bekendt tager det vist mere end knap fire minutter at ride det program(eller er jeg helt galt på den?)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Flarup.... |
|
|
Hmm, jeg sad lige og kom til at tænke på noget da jeg så et af de mange interviews med peter flarup... Tøser, er manden ikke lige lidt lækker?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dressur |
|
|
Sad lige og kiggede igennem startlisten. Hvor er det fedt at se så mange forskellige racer repræsenteret  En del Danske Varmblod - super for Danmark! Lusitanoer og PRE. Og så selvfølgelig andre europæiske varmblods-racer! Så mangler vi bare nogen arabere Shagya eller araberrace ville være fint (man kan jo altid håbe lol)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Så har vi til gengæld set lidt Shagya og nogle Anglo arabere i militaryen, dressuren  Det var rart at se nogle af de racer også. Kan ikke lige hitte ud af OL planen for danskere, så nogen som kan sige mig hvornår Andreas og Prinsessen (flere danske dressurryttere der deltager?) som starter ? Starter de først imorgen , eller kommer de på idag? Skal bare sidde klisteret til skærmen de næste par dage. Godt med ferie i denne uge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Okay, mange tak  Stiller vi egentlig hold ? Eller rider de kun for den individiuele ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DV repræsenteret |
Susse |
13-08-2008 13:18 |
|
Jeg syntes, at det er flot, at der er 6 DV'er repræsenteret i det flotte OL-felt på 47 heste. Hvor må det være fantastisk at være opdrætter, at så dygtige heste !!! EXQUIS CLEARWATER , 9806618, . Farve: brun. Mærkning: DV brand v. lår 618. Født: 18061998 Født hos: Jens Kvist, Skjoldagervej 4, Skjoldager, 6510 Gram. F: CARPACCIO DE321210026291 M: ABIGIRL DS 6770, DS MF: LIMEBRAND DVE 309 MM: ABIGAL DS 719, DS MMF: ABGLANZ‑SOHN DH 109 MMM: PUSZKAS DS 159, DS Rytter: Anne van Olst, Danmark. DIGBY , DVH 744, KÅRET. Farve: mørk brun. Mærkning: DV brand v. lår 406. Født: 04051997 Født hos: H.K.H. Prinsesse Benedikte, Münze, D‑57319 Bad Berleburg, 6 Tyskland. F: DONNERHALL DE333330887081 M: ØXENHOLM PAMINA ERDH 2178, DH MF: SANDRO DE321210113474 MM: ØXENHOLM PARIEUSE EDH 1825, DH MMF: DEADLY NIGHTSHADE MMM: PARI‑FINE DH 1176, DH Rytter: Nathalie zu Sayn-Wittgenstein, Danmark. LUCKY STAR , 9203721, . Farve: brun. Mærkning: DV brand v. lår 721. Født: 07051992 Født hos: Søren Pedersen, Høgsholtvej 265, , 7100 Vejle. F: LUCKY LIGHT DVE 366 M: TWINNY FOR 4886, FOR MF: DONAUWIND TAF 6502 MM: GASBIN EDS 1129, DS MMF: GASPARI (5) 340 MMM: JASMIN (36) 6903, Rytter: Jane Bredin, England. MISTRAL HØJRIS , 9500938, . Farve: rød. Mærkning: DV brand v. lår 938. Født: 04041995 Født hos: Betty Rasmussen, , Roustvej 73, Højris, 6800 Varde. F: MICHELLINO DVE 542 M: VIRGINIA RDH 1921, DH MF: IBSEN DH 262 MM: VANESA DH 1523, DH MMF: ELIZAR DH 191 MMM: VANJA (F.2) RDH 1311, DH Rytter: Laura Bechtolsheimer, England. SOLOS CAREX, DVH 609, KÅRET. Farve: brun. Mærkning: DV brand v. lår 326. Født: 09031993 Født hos: Lykke og Lorenz Linnet, Stutteri Solos, Vartenbjergvej 3, Ustrup, 6500 Vojens. F: CASTRO DVE 481 M: SOLOS LARIX RDH 3020, DH MF: LAGANO DVE 297 MM: VERONICA RDS 4024, DS MMF: TASANO DH 227 MMM: SANNE DS 7505, Rytter: Tinne Vilhelmson-Silfvén, Sverige. I øvrig er der 2 DV med i springning - endda helt fra Mexico go Rusland Springning FRIDA ex. LIGITTA , RDH 5960, DH. Farve: mørk brun. Mærkning: DV brand v. lår 303. Født: 19031998 Født hos: Poul Nielsen, , Under Gyden 16, Torslev, 9460 Brovst. F: COME BACK II DVE 560 M: LEMLI ERDH 4237, DH MF: LIMELIGHT DVE 266 MM: STRATO DS 5453, DS MMF: SARASTO DE331310070270 MMM: S 312720168 , Rytter: Enrique Gonzales, Mexico. ILION KILEN , 9502907, . Farve: brun. Mærkning: DV brand v. lår 907. Født: 30041995 Født hos: Åse & Henning Urup, Kilegården, Hoddeskov, Vejlevej 57, 6823 Ansager. F: I LOVE YOU 74011901F M: GLISSANT KILEN ERDH 3723, DH MF: LAVALLO DVE 312 MM: GARINELLA KILEN RDS 5213, DS MMF: EASTERN LAD XX DH 299 MMM: GULNARE EDS 3023, DS Rytter: Ljubov Kochetova, Rusland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej....... |
|
|
så begynder SALVE-tiden -lige nu sidder jeg klistret til skræmen for at se OL dressur. MAND.! det er godt 
Med venlig hilsen Signe - Den lykkelige ejer af den nye stjerne Danijela ♥ og verdens bedste Ronja !! Der er ingen hemmelighed så tæt, som den der findes mellem en hest og dens rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ol-hest |
Carina 1 |
13-08-2008 13:27 |
|
Damn den sorte der er inde nu, er smuk 
Carina Klap lige hesten The Word was the Word, and what a Word it was!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ser i på nettet |
Bettina Møller ♣Stald Højbjerg& |
13-08-2008 13:34 |
|
Bettina..... medlem af de altid støttende mødre på langsiden NU både med Damask, Idol og lille Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej........ |
|
|
Carina 1: ja for pokker den er lækker. men den hvide der er inde nu, synes jeg ser helt forkert ud -ikk lige min smag 
Med venlig hilsen Signe - Den lykkelige ejer af den nye stjerne Danijela ♥ og verdens bedste Ronja !! Der er ingen hemmelighed så tæt, som den der findes mellem en hest og dens rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor kan man følge med på nettet |
uni23 |
13-08-2008 13:59 |
|
Hjælp... Vil se noget dressur og er på arbjede, hvor kan man se med på nettet????? /Uni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
Jeg er faktisk lidt skuffet indtil videre. Det er OL og man ser heste på forparten, heste som er meget bag lod og som ikke ligefrem er aktive bagtil. Heste som mangler en del balance, bøjning og smidighed, samt spændsdighed :s Det er lidt skuffende synes jeg, men mon ikke det bliver bedre når de mere dygtige ryttere kommer på banen. Forstår bare ikke -fx hende kineseren der var inde før på den lidt mørke hest, hvad hun overhovedet laver ved et OL som dette her ? :s Glæder mig meget til at se danskere som kommer på banen efter pausen, håber det bliver super godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej......... |
|
|
Sandra ♥Cashew♥ : jeg er fuldstændig enig -ret skuffet faktisk, de er godt nok sammenpakkede nogen af dem ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaiiii.. |
Hexio |
13-08-2008 14:51 |
|
Pernille Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est - Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle Nu med Gredstedgårds Campari!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej........ |
|
|
Anne van Olst super redet -klart bedste starter idag efter mit hoved.!!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor kan |
Maria *Elliot* |
13-08-2008 14:54 |
|
Hvor kan man finde løbende resultater?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æv bæv |
|
|
nu regner og tordner det her, så kan jeg ikke se dr2. Nåede heldigvis at se Anna van olst ride. Det så da rigtigt pænt ud i forhold til nogle af de andre. Hold nu op med det REGN!!!!!
Hilsen Rikke Buus Pedersen r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super... |
|
|
Super flot start for DK. Det klarede Van Olst altså ganske fint! Men undrede mig godt nok også over hvad hende japaneren lavede til et OL, hun var jo slet ikke oppe på niveau med de andre jeg har set ind til nu. Tak til dem der har luret at Helgstrand først rider kl. 16.02 i morgen.. ellers havde jeg siddet og undret mig en kende i morgen når han ikke dukkede op på skærmen. Desværre er jeg ikke hjemme til at se ham, så må lige optage det, for se Helgstrands ridt det VIL jeg!
Mvh. Anne. Senest set på ryggen af en haffe-laffer! Skønt! What doesn't kill you Makes you stronger!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
HeidiZ |
13-08-2008 15:05 |
|
Vi sad også og snakkede om at skifte statborgerskab... For det er da ikke specielt højt niveau man skal repræsenterer for visse lande  Men dejligt med noget dressur i fjerneren.. Og godt redet af Anne Van Olst 
-HeidiZ  The trust between horse and rider creates a unique partnership ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot redet |
|
|
Af Anne. Det er en forholdsvis ung hest, og hun har ikke haft den i lang tid, så herfra.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. Støvler til børn sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
Fint ridt af Anna synes jeg. Synes dog godt nok også at Heike Kemmer leverede et rigtig flot ridt idag på Bonaparte .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
Hvad fik Anne? Hvordan red hun?
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OL-heste |
Carina 1 |
13-08-2008 15:29 |
|
Endnu en smuksak på banen  Hvor man dog savner at ride når man endelig har mulighed for at se lidt ridning.... 
Carina Klap lige hesten The Word was the Word, and what a Word it was!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Resultater |
|
|
Hvem ligger i top 10? Nogen der har styr på det?
Manuela - med Løgtoft's Carisma, French Floriana & Maloni's Dream Flirt Dream Flirt er til salg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456787 |
HeidiZ |
13-08-2008 15:35 |
|
Smukt, smukt smukt ridt af hende Amerikaneren.. Rigtig nydelige, harmonisk ekvipage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amerikaneren |
1971 (mor) |
13-08-2008 15:39 |
|
Ja flot redet af hende... hvor sad hun bare flot..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
Jeg synes hendes amerikaneren red et kanont flot ridt - hvilke piaf hun red! Men med hendes ridt til 70% ja så er den danske bronzemedalje ude af billedet.
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommentator |
|
|
er der nogen der ved hvem det er der sidder og kommenter på dr2?
Maria Langhoff 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foreløbig 5 plads |
|
|
med 67,375% for Anne, så det er vist bestemt ikke dårligt. men ellers nogle meget blandede ridt synes jeg... mvh Mie
med Fadligt ox og Dagirr ox samt Rixion kwpn!!! Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommentatorer.. |
|
|
Kommentatorer: Jane Sunesen og Bjarne Nielsen. :-)
Be-Dancer Højgård
- Verdens lækreste hoppe. Nu scannet drægtig, ved Sheroc Højgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Synes Anne klarede det rigtig godt... ...en foreløbelig femteplads er jo heller ikke helt skidt. Amerikaneren...tror hun hedder King eller sådan noget...red super flot...  Men argh synes godt nok det er svært at høre kommentatorerne nogen gange... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
linda |
13-08-2008 16:16 |
|
Nogle der ved hvornår Andreas skal ride?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rasende... |
|
|
Jeg er nu dirrende af vrede efter at have set pointene til Schellekens-Bartels. Hvordan kan en hest der arbejder saa ukorrekt, saa spaendt og med smerte-symptomer (tungen en halv meter ude af munden i de oevelser der skulle teste smidighed) opnaa naesten 71%? Det er jo en komplet farce... og frygteligt hvor flovt er det at vaere Dansk naar Leif Toernblad giver naesten 72%. Og hvad med den stakkels Orion, som Dansk og Hollandsk dommer gav mere end Brazilianske Almeida's foelsomme ridning? Hvis den hest nogensinde har hoert om konceptet 'happy athlete' saa er det da kun som punchline til en meget daarlig joke. Sikken en skam, at et aar der har set Rollkur, blandt andet, saa omdiskuteret skulle kulminere i et OL hvor grim og voldelig ridning honoreres blindt.
Trahimur omnes laudis studio. - Cicero
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| syntes |
|
|
det var frygtelig ridning af de der pinto ryttere på deres Aldusinske heste. bestemt ikke harmonisk og den sidste pinot`s rytter hingst var jo rædselslagen for ham.... føj for en gang ridning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige kommet |
|
|
Er lige kommet hjem. Er der flere danskere, der skal ride idag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Nej, de to sidste danskere skal ride i morgen... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øøøøøøøøøøøøøvvvvvvvvvv |
|
|
ØV...... Hvordan er det gået dem, der har været inde? Hvem har været inde? Og hvad tid rider de sidste 2? På forhånd tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu handler.. |
|
|
Ang de ryttere der ikke rider på højt nok niveau, som hende i snakker om længere oppe, og fx den super modge og dygtige seksten årrige, så handler det jo ikke om at man er verdens mand eller kvinde for at kunne deltage OL har den sportsånd at alle kan deltage, de skal bare være dem der har opnået de bedste resultater ud af de antal pladser man har fået for sig land. I svømning var der en med som ar så dårlig at han fik en bane helt for sig selv fordi han ikke skulle sænke eller forstyrre de andre, og knægten var såmen bare glad for at deltage. Det samme er sikkert sket i dressuren, japan har måske haft en plads eller to, jeg har ikke bemærket hvor mange de har med? Og den bedste rytter eller den eneste rytter som måske har kunne fyldt pladsen ud, må så være denne omtalte Japaner. Jeg er også sikker på at brasiliens unge pige på den også unge hingst i dette tilfælde godt var klar over hun ikke var dygtig nok til at kommer til tops, men hun var måske den fra deres land de kunne repræsentere, og så er det sådan det bliver. Kæmpe mulighed og god rutine træning for hende iøvrigt, og hun var knald dygtig af en seksten årig at være, godt redet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andres??? |
Ninkamus |
13-08-2008 18:01 |
|
Skal andreas først ride i morgen eller red han i dag - har været meget tidligt oppe så faldt i søvn på sofaen i det den første dansker kom på banen - så har ikke set om andres red i dag??
________________________ Ninkamus.dk - Lotte Svendsen "Love is like the wind you can't see it but you can feel it" www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andreas |
|
|
Andreas og prinsessen skal først ride imorgen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak :) |
Ninkamus |
13-08-2008 18:26 |
|
Tak for svar - jeg har heldigvis fri kl 12 - så det skal jeg hjem og se!
________________________ Ninkamus.dk - Lotte Svendsen "Love is like the wind you can't see it but you can feel it" www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prinsesse.... ? |
|
|
Jeg har sådan spekuleret på, hvorfor det er hun er prinsesse? Hvordan og hvor er hun det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er hun fordi.. |
|
|
Det er hun fordi hun er afkom af prins og prinsesse Richard og Benedicte vel?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afkom..... |
|
|
ha ha... afkom.. den var god, Rikke 
Be-Dancer Højgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HEhe,.... |
|
|
Haha, stella det tænkte jeg slet ikke lige over, jeg tænkte heller ikke lige over der skulle være et komma mellem prinsesse og Richard, for det er jo selvfølgelig ikke prinsesse Richard der er mor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sad lige og så... |
|
|
ja jeg glæder mig til at se flere danskere imorgen. det gik jo ok idag. ellers har jeg siddet og fulgt de Lusitano heste der er med - der er jo hele 5 stk med til OL. !! jeg blev også skuffet over Carlos Pinto - for jeg har set ham ride andre heste langt pænere. hvorfor tog han dog den hest med når han har noget langt bedre hjemme i stalden. Og hvorfor red han den dog så aggressivt? Nu har jeg set begge Pinto brødre ride en hele del gange ( pga mine ture til Portugal - Golega mm) og jeg har da aldrig set magen...!! Håber han får en røvfuld af sin træner i aften  Jeg fik ikke set Daniel Pinto på Lusitano hingsten Galopin De La Font - men jeg kan se det gik ok rent point mæssigt - nogen der nåede at se det ?? til gengæld red Australieren Hayley Beresford sin Lusitano hingst Relempago ret pænt - men hun ligger så også nr 10 nu. relempago:  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ol ol ol.... |
janet21 (Hefion) |
13-08-2008 23:15 |
|
Sikke fin den Clearwater er - hvilket dejligt udtryk og sikke en charmør! - Den så bedre ud end nogensinde , hvis jeg må ha lov  Jeg synes også der var lidt uheldige ridt indimellem, men altså det er jo ryttere fra vidt forskellige lande, så det undrer mig ikke så synderligt... Jeg håber virkelig det kommer til og klappe for Andreas og NAthalie i morgen  Jeg krydser fingre.
SMUK SELSKABS/GALLAKJOLE, BRUGT 1 GANG, SÆLGES I STR 36, (NY 3500) KR 2000 lÆDERJAKKE (ÆGTE) FELKØB I STR, DERFOR ALDRIG BRUGT - M.BRUN, STR 40 - (NY 1200) KR. 500 MVH JEANETT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Værtslandet må deltage i alle.. |
|
|
Hej Sandra På dit spørgsmål ang Kineseren. Værtslandet må starte i alle konkurencer i hele OL. "Sjovt" nok er det en nordjyde der er landstræner for det kinesiske landshold i ridning. Hvorvidt kineserne stadig træner her i landet ved jeg ikke... Var selv i Athen i 2004 og så ALT ridning i 11 dage py-ha det var varmt og kan godt huske der var et par rytter hvor vi tænkte....hvad laver de her... Det var en oplevelse for livet, så piger begynd og spar op...næste gang i 2012 er det "lige" ved siden af nemmelig i London.. Forhåbenlig får vi lidt medaljer med hjem.....gerne i dressur. Hilsen Birgitte Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgitte.. |
|
|
Birgitte, hvad koster sådan nogle billetter og hvor tidligt skal man bestille sovesteder osv? Jeg har nemlig overvejet om man burde spare sammen og smutte over på øen og se OL..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TV2 altså...... |
|
|
....ikke et ord om ridning! "Det bliver en spændende dag for Danmark i svømning og i håndbold", siger de.... hvad med dressur?! Det bliver da også spændende!!!  Og i går nævnte de heller ikke Annes flotte ridt.... i hvert fald ikke i nogen udsendelser jeg så, og jeg sad ret meget foran fjernsynet i går 
Hilsen Jette, der savner at have hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jette... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
14-08-2008 10:35 |
|
ja det er "imponerende"  Hvad synes du om niveauet igår? jeg optog det på harddisk og så det i aftes - synes Heike red super som altid og Anne red også flot nok, men resten af rytterne var jeg faktisk skuffede over niveauet på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
HEj alle HVornår skal andreas ride dressur kan intet finde. Vis det komme i tv må i gerne skrive det også... HJÆLP.. Send det gerne over privat besked vis det er..
Knuser Annette
Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy
Drøm sødt min elskede Octavia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Jette |
|
|
det lagde jeg også mærke til, i går i sportsnyhederne snakkede de sådan om at det havde været sååådan en ærgelig uheldig dag for danmark, hvorefter jeg os syns at nu kan det da snart være nok, for vi klarede os faktisk ganske fint i går i ridesporten... Men må jo nok vænne sig til at blive ignoreret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lykke B |
Tullermus |
14-08-2008 10:47 |
|
Lykke B, jeg kagde også mærke til australieren. Dejlig hest og nydelig ridning -og skønt at se en rytter kysse sin hest på mulen som tak for turen bagefter! Dér vandt hun lige mit hjerte i hvert fald. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for ringe.... |
|
|
...ja det er faktisk alt for ringe af dem. Så mange danskere er der jo heller ikke med, der burde være nogle sekunders sendetid tilovers til bare lige at nævne dem  Andreas skal ride kl 16.09. Jeg kan lige nå at se det inden jeg skal møde på arbejde, hvis jeg tager jakke og sko på og så styrter ud til scooteren så snart han er færdig  Xoco82>> der var op til flere ryttere hvor jeg faktisk græmmede mig - og jeg har ikke en pind forstand på det  Men Anne red super flot (man er vel farvet), og så vidt jeg husker, så red hollænderen Imke flot, og amerikaneren King. Men det er bare lige dem jeg har i erindringen lige pt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Imke ku jeg slet ikke lide En hest som gik med tungen helt ude. Synes slet ikke programet var så godt til det hun fik af procenter overhovedet. Den lavede da nogle fine traversader og en okay fri trav, men det var vidst også dét ! I piaffe og passagen blev den ultra lang for hende. Men til gengæld synes jeg at den hest der Lancet (som Imke faktisk har redet til 04 OL) - hende synes jeg red super flot . Flot hest, dejligt program og hesten var meget mere afslappet end en gang Imke red den. Nej jeg bryder mig bare ikke generalt om Imke. Men jeg synes virkelig at Anne leverede top præsation, har aldrig set Clear gå bedre og nogle af de andre også var meget dygtige med afslappede heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Har jeg set rigtigt - passer det ikke godt med at danskere rider: Nathalie kl. 13.33 og Andreas kl. 16.09. Idag selvfølgelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TV2... |
|
|
Nu er det jo ikke TV2 der har ridesporten - prøv at bemærke at TV2 nævner stort set kun om den sport de selv har ret til, og DR1 sender nyheder om den sport de har. For DR sendt noget fra ridtet både i dressur og terræn ved military, og de har helt sikkert også sendt noget fra det danske dressurridt. Så stramt er jeg faktisk lige ved at tro de deler op, når de deler rettighederne til de forskellige sportsgrene mellem sig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandra..... |
|
|
...så er det sikkert derfor jeg kan huske hendes navn, pga. tungen Der er noget der dæmrer i hvert fald 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kl hvad? |
Tanja-89 ♥vaccina♥ |
14-08-2008 11:29 |
|
Hej alle sammen  Jeg tænkte på om der er nogle der ved hvad tidspunkt vi skal ride idag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For delan.. |
|
|
For delan da - læst lidt i tråden, det står flere steder, og der er flere steder links til alle danskers tider - christ 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Start tider |
Lisab |
14-08-2008 12:14 |
|
Prinsessen startere 13.33 og Andreas kl 14.09  Jeg er på job men er klistret til denne side www.sonofon.dk/privat/webtv/ Go GO Danmark 
Hilsner Lisab. Mor til 3.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andreas |
Maria *Elliot* |
14-08-2008 12:20 |
|
Andreas rider først 16.09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan nogle.. |
|
|
Kan nogle sige mig hvorfor søren der er ridning på dr1 lige nu?? Viser de ikke det hele på dr2?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arh genudsendelse.. |
|
|
Arh genudsendelse - så skal vi da ihvertfald ikke brokke os, hvis de ligefrem sender både på dr1 og dr2 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjjjjjjjjj |
|
|
Det er ski genudsendelse af dressuren igår (grand prixen) det de lige nu viser på DR1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glæder mig |
HeidiZ |
14-08-2008 12:38 |
|
så meget til at se det i dag  Var lige inde ved bageren og købe en salat.. Og en LILLE kage og så er der Cola'er på køl. Der skal dælme bare hygges foran tv'et  Nej Imke var ikke specielt god.. Bryder mig ikke om den måde hendes hest er redet på. Om det var et uheld den fik tungen ud ved jeg ikke.. Har selv haft en hest, som der også havde tendens til at gå med tungen ude. Det var dens måde at fortælle på, at den havde ondt i dens forben  Så nej, forstår heller ikke, at hun kunne få så meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sparky...... |
|
|
....jo brokke os kan vi da i hvert fald altid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Uh nu må klokken godt snart blive 13.10 altså... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
På sonofons web tv skriver de, at Andreas skal ride kl 14.09 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tiderne.. |
Dufaux ♥dufaux♥ |
14-08-2008 13:06 |
|
Jeg vil bare lige sige til dem der ser det på web-tv, at de begge vises, der har været lidt uroligheder om det, da der ude på nyhederne på hn stod andreas skulle starte kl. 16.09, men han starter 14.09.. så Natalie starter 13.33 og Andreas kl 14.09:) Bare lige til orientering..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Juhu, så kan jeg se dem begge OG nå på arbejde til tiden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffff |
|
|
Så tiden er ændret til Andreas starter kl. 14.09 og ikke 16.09. Nå ja, det jo kun dejligt, så skal vi ikke vente så længe igen  Ihh glæder mig, nu må det gerne starte.. Masser af dejlig ridning i tv, det er sku da livet altså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min fejl.. |
Dufaux ♥dufaux♥ |
14-08-2008 13:13 |
|
har lige hørt at han starter kl. 16.09... men så vises den ikke på webtv??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan ikke finde ud af det... |
Dufaux ♥dufaux♥ |
14-08-2008 13:14 |
|
det må i virkelig undskylde.. men er forvirret.. for de skriver noget, siger noget andet og ja det er ikke nemt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan ikke lade sig.. |
|
|
Det kan ikke lade sig gøre at de skal starte med så kort tid imellem eftersom der er en del starter mellem dem. Jeg håber bare at Andres går videre til Kür, der plejer ham og DS at sparke røv  Så er vi igang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da kæft.. |
|
|
Jeg nu må i undskylde hvis jeg spammer den her tråd, men hold da kæft den første grå har power på i piaff og pasage, det er mere end hvad man har set ved samtlige alm varmblodsheste. Mums..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Update please |
|
|
Sidder på arb og kan ikke følge med. Med lidt held er jeg hjemme iaften ved 18-1830 tiden. Er der måske genudsendelser fra der og frem???? Må jo lige følge lidt med hvordan det går med DK Arbejdsramte Hilsner Heidi
Part søges til lipizzanervallak i Smørum Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk ridt |
|
|
Har prinsessen ikke været inde? Hvordan gik det med hende? Sidder også på job og kan ikke gå før kl. 14.50. Håber på at se Andreas....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| web tv.. |
Dufaux ♥dufaux♥ |
14-08-2008 13:26 |
|
ved ikke om de sender noget senere.. men hvis du kan gå på nettet, så er der webtv (du kunne jo lige gå på de 2 gange danskerne skal starte.. ) se på cybercity eller sonofon.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, ved I... |
|
|
Ved I om det der kører nu bliver genudsendt?? For jeg skal på arbejde, men hvis Natalie rider til tiden, kan jeg lige nå hende på vej ud af døren. Men kommer ikke til at se Andreas, eller andre Snøft. . . . Og ja, den spanske rytters hest var ret fin (i forhold til de andre spanske heste(andalusiere/lusitano etc vi har set) Stella.
Be-Dancer Højgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Så er det |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| hfasgqw |
|
|
hvad red hun til af procent?
I guess you're the only one left standing, when everything else goes down
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prinsesse Natalie og Digby fik 70,417% |
Camilla (Felur) |
14-08-2008 13:41 |
|
Prinsesse Natalie og Digby fik 70,417% Sådan! Et rigtigt pænt og kontrolleret ridt 
Hesteklip.dk kører på Vestegnen, Roskilde, Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| 68,89% for holdet. |
Camilla (Felur) |
14-08-2008 13:43 |
|
Det er vist en samlet 2. plads foreløbigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piv Piv |
|
|
er på arbejde og ka ik se det...  men ska se andreas 16.09.. er det på DR2?? Skriv lige hvordan det gik med hende en eller anden )
Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges. Fejlkøb, aldrig brugt Se præsentation for billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så pænt ud :) |
|
|
Det så da ganske pænt ud og med en procent på lige over de 70 %. Fik akkurat web-tv på sonofon op at køre til at se ridtet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5. foreløbig |
Tullermus |
14-08-2008 13:43 |
|
Ja, det er en foreløbig 5. plads (hvilket jo er ligemeget, jeg mener ikke de tager karaktererne for Grand Prix'en med til den individuelle?) og vi ligger nummer 2 i holdkonkurrencen. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Rigtig flot ridt synes jeg hun leverede. Nogle flotte overgange melem passage og piaff . Super flot. Som kommentatoren også siger, ærgeligt hun ikke lige satsede lidt mere i bl.a traversaderne i starten - for så havde hun nok fået omkring de 72%. Men flot ridt synes jeg. Hun var bare glad. Dejligt at se en rytter være så glad for sit ridt og den fik da både kram og klap hele tiden. Skønt. Men jeg tror desværre ikke vi får den bronze i holdet - men håber bare at Andreas virkelig går ind og sparker r'v og sparker både Anky og Isabell laangt ud af dressurhegnet  ELler i hvert fald bare kommer med til kuren, det ku være skønt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
er der nogen der kan give en "oversigt" over holdkonkurrencen? altså bare de 4 bedste hold, hvad de har redet til og hvor mange der har redet for holdet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... Holdet ligger muligvist godt |
|
|
men både USA og holladn(mener jeg) har kun haft en rytter inde pt. Så meget kan nå at ændre sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oifhgoirtre |
|
|
Selv om jeg kun fik set brudstykker, så var det da vildt sejt redet... Rigtig nydelig ridning Kunne være super fedt, hvis det lige blev dressuren som tog den første medalje til Danmark, når nu de andre TV darlings har floppet en efter en.. hæ hæ SÅ KAN DE FANDME LÆRE DET!!! Hov, fik råbt lidt for højt.. hi hi
Engageret dressur undervisning tilbydes 100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau. Se mere på min hjemmeside: http://www.dortelund-nielsen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfdgbbb |
|
|
er der forresten nogen der ved om det sendes på nettet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andreas |
Sophie »Mavians Choice« |
14-08-2008 13:49 |
|
Hva tid skal andreas ride idag ? (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør det |
Chrismax |
14-08-2008 13:49 |
|
Bare gå ind på sonofons hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DET MÅ VI IKKE |
|
|
Os der sidder her i en IT afdeling må ikke aktivere den slags forbudte ting. Kan ingenting gøre før jeg kommer hjem. Kommer der genudsendelser senere på dagen efter 18.......?????????? Ved nogle noget her.... Sidder og ville frygtelig gerne se dem ride Stadig arbejdsramt heidi
Part søges til lipizzanervallak i Smørum Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er faktisk |
|
|
skuffet over Nadine Campelmanns ridt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
Tullermus |
14-08-2008 13:59 |
|
Jeg tror ikke der kommer genudsendelser. Men mon ikke klippene kommer til at ligge på youtube snart? /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad red |
Maria *Elliot* |
14-08-2008 14:02 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 70,083 |
|
|
Har lige hørt at hun red til 70,083. /Lisbet
Hold tanken mod målet...Og ikke mod besværlighederne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Neeeej |
Maria *Elliot* |
14-08-2008 14:11 |
|
man kan da ikke koncentrere sig når der er dressur fra OL  Så nathalies ridt, men så blev jeg nød til at lave lidt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er lækker |
|
|
den hest spanieren rider på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja camillia.. |
|
|
Ja camilla, det var lige før det bragte minder frem fra Matadors storheds tid med den flotte sorte farve, meen den var ikke så god i klassen endog..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at fryde sig |
|
|
Er det skidt at fryde sig lidt, over at amerikaneren på ingen måde rider op til sit bedste? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hurraaaaaa.... |
|
|
Hurraaaa, sikke et elendigt ridt fra USA  ej unskyld, men det bragte da lige vores chancer lidt op  ( og nej lukiluke, det er ikke en skam at fryde sig lidt )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky... |
|
|
Tjah... bare den har udseendet med sig Og ja, ld os da bare glædeos over amerikanerens ridt, når det nu betyder at vi er tre'er i holdkonkurrencen. Nogle der ved hvor man kan følge resultaterne live?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej :) |
|
|
Det må man godt  Håber den stilling der er pt. holder. Nu skal Andreas bare ride op til sit allerbedste (eller værste alt efter hvem du spørger)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffff |
|
|
Synes sku det var synd for Debbie på Brentina. Hun plejer at ride så smukt, så roligt og Brentina plejer at vær så stabil og kold i en arena. Men jo, jeg faktisk alligevel lidt glad for hun keglede sig, for nu har vi VIRKELIG store bronze-chancer til Dk. Nogen som ved hvad den sidste rytter fra USA hedder - som skal ride?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der |
Jannie Tornvig |
14-08-2008 14:35 |
|
nogen der ved hvor man kan se startlisten for i dag? Mvh Jannie
Hvorfor opstille et reglement uden at følge det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra |
|
|
Mener det var en Steffens. han rider som allersidste rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Sidste amerikaner |
Tullermus |
14-08-2008 14:37 |
|
Sidste amerikaner er Steffen Peters på Ravel. Han har fordel af at være allersidste rytter i klassen, men han skal jo nærmest ride til over 80% for at de har en chance. England er tættere på at kunne tage bronzen end USA er. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vandt vi??? |
|
|
Ja, gjorde vi? Hvordan endte håndboldkampen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| håndbold |
|
|
DK vandt med én! Der stod 24-24, da DK fik frikast. Russerne stiller en mur op - en kæmpe mur, de er jo ret bastante. Mikkel Hansen hamrer den op i det fjerneste hjørne, målmanden har ikke en chance. Det var så flot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Satme om de gjorde!! De vandt i 60. minut ved et mål sat ind af dk's yngste spiller!!!!! Hvorfor viser sonofon ik mer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håndbold |
|
|
Ja det passede lige med pause i ridningen så var så man lige en kanon afslutning på håndbold.... SEJT....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hov glemte at skrive, at de fik frikast da tiden var gået. Så det var...... vildt imponerende!! "Han tyrede den igennem syv russike bjørne..." sagde en kommentator! Sparky, jeg ser begge dele Håndbold på tv og dressur på den bærbare 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 25-24.... |
|
|
Det var hvad vi havde brug for i håndbold... Man kan sige meget om ekvipagen der er inde nu, hehe. Men hesten er dælme smuk... Så siger jeg ikke mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sonofon |
|
|
sonofon vender tilbage med dressur, men først kl 16.18, så vidt jeg kan se 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har di... |
|
|
Har du en svaghed for sorte heste Camilla??  Men den går delme godt, den er ret øvelses stærk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Måske jeg er PÆNT træt af at bo på kollegie lige nu ville gerne se dr2, men har ik tv selv, og drengene har kapret fællestvet og jeg kan godt droppe at se det  ØV Og på den officielle ol side kan jeg ik se det, fordi de åbenbart ik kan se at jeg sidder i DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky... |
|
|
Min drøm er at have en hest der er kulsort med bred blis og fire hvide sokker stående derhjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så snupper |
|
|
anky sku sikkert guldet igen ved dette ol.sikke et flot ridt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja...... |
Tullermus |
14-08-2008 14:51 |
|
Ja meget kan man sige om Anky, men der er jo ingen tvivl om at hun er en af verdens dygtigste ryttere på en af verdens bedste heste. Og hun leverer varen på banen. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå... Nu vil jeg |
|
|
lige se badminiton. Mon gade kan klare det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synd.. |
|
|
Synd den hest ikke syntes det var en særlig god plan at hilse på dommeren, skammeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ops... |
|
|
Hold op det maa godt nok väre surt at tage hele vejen til Kina, med hest og hele molivitten, og saa ikke engang fuldföre ridtet. Har helt ondt af den stakkels mand... Men tjah saadan er det nu engang med de krikker, det er trods alt ikke en maskine, heldigvis da 
Mvh. Christina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv... det ser ud til |
|
|
at der er endnu en dansker der skal forlade OL nu  Forresten. For nogle dage siden læste jeg en nyhed om to kinesiske piger mirakuløst var blevet to år ældre på fire måneder(to piger der derfor kunne deltage ved OL). De var 14 år og får måneder efter var de seksten. Nu læser jeg så at der skulle være en 12-årig svømmer med fra Cameroun. hvor gammel skal man være for at måtte deltage. Eller er det bare forskelligt fra discipln til disciplin?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu er jeg jo altså på arbejde, så er der nogen der kan fortælle mig om Andreas og prinsessen har været inde?
Michelle HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud **HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Natalie har været inde som 3. rytter, hun red flot, især i sidste del af programmet. Fik lidt over 70% FLOT FLOT  Jeg er lige mødt, så jeg får desværre ikke set Andreas.. 
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| haha... |
|
|
haha bjarne sidder og siger schyyy til de heste der er lidt tændte, de kommentatoere er pænt sjove at høre på nogle gange. Nå jeg bliver altså nødt til at gå med Nynne, det skal jo gøres, selv om jeg heller ville blive foran TVet  Men skal da lige se hvad englænderen får, for de giver vist endnu bedre chancer for hold for dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor flot |
HeidiZ |
14-08-2008 15:14 |
|
ham fra Spanien opgav  Så tænker man bare på sin hest. Men synd for ham at måtte opgive.. Må bare være ærgeligt  Ja Prinsessen red rigtig flot. Uhh for nogle flotte piaffer den lavede.. Synd den kiksede overgangen i den ene. Anky.. Tjaa.. Snæver fortil, spændt over ryggen som virkelig kommer til udtryk i den frie trav. Men ellers rider hun jo et stabilt program som sædvanlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så burde den bronzemedalje være sikker |
|
|
med mindre at Andreas og Don Schufro laver noget fuldstændigt møg. Det er selvfølgelig synd for rytterne at det kikser for dem, men sådan er gamet, og som nathalie sagde i interviewet så skal der nogle gange også lidt held til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arj Arj arj |
|
|
Hvorfor viser sonofon hpndbold lige nu  Jeg vil se dressur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky... |
|
|
Det første mener jeg at Gade er ude af OL(da jeg skrev var han på vej til at tabe andet sæt, det stod 16-20). Det andet er at jeg undre mig over hvor gammel man skal være for at deltage ved OL, og om der er nogle som kan svare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yess2000 (ras) |
|
|
OGSÅ MIG!!!!! HVOR ER DET!"!!!! Undskyld har lidt krise nu - der står de først begynder igen 16.18 og der er Andreas jo færdig"!!!!! KRISE............
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror du.. |
|
|
Tror du der er en alders grænse? det tror jeg da ikke, hvis ham her rytteren så havde været hundrede istedet for 67, så måtte han sikkert godt starte, så længe det helbredsmæssigt kan klare det og har de resultater han skal have for at opnå en plads. Det er jo bare ikke så normalt i andre dicipliner at være oppe i alderen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Tror der menes en nedre grænse HÅBER for Sonofon at de sneder Andreas - ellers bliver jeg GAL!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| japaneren |
|
|
der lige er færdig, nøj hvor red han godt i forhold til de andre ryttere dernede fra, synes han sad flot, bare synd hesten var så spændt. men hvor glæder jeg mig til andreas' ridt.... mvh Mie
med Fadligt ox og Dagirr ox samt Rixion kwpn!!! Bedækning tilbydes af OX-araber, af ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yess2000 |
|
|
Jeg tror de sender Andreas, der står også håndbold/dressur... Det skal de bare!! Hvad var det for en der måtte opgive???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor.... |
|
|
Mip20 - Hvor ser du det??? Jeg skal se det online - men hvor?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nårh... |
|
|
Nårh, jamen jeg ved ikke om der er forskel, men de skal jo være 16 i atletik ihvertfald, jeg har nemlig haft en bekendt der kunne have deltaget for danmark da vi gik på efterskole, men hun var lige to måneder for ung, og pådrog sig det efterfølgende år desværre en kronisk skade, så hun måtte stoppe karrieren. Jeg ved ikke inden for andre dicipliner, men jeg tror da det er det samme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
man kan se det på cybercity.dk/ol Noget af det, altså... Der er ingen steder på nettet hvor det er bedre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... Jeg taler |
|
|
om en nedre grænse. For eksemplet med de to kinesiske piger nævnte nemlig at de var yderst lovende, og om muligt det bedste kinesiske kort til den disciplin(kan ikke huske hvad de deltog i), men at de desværre var for unge, og derfor til trods for kvalificering ikke måtte deltage ved OL.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Castra |
|
|
Det gør jeg også, men der er håndbold !!! godt nok dressur/håndbold - men pt. kun håndbold
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I know... |
|
|
Men de andre dage kunne de godt finde ud af at skifte lidt frem og tilbage... Hvis de ikke viser det bliver jeg ARRIG!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kyra K |
Hexio |
14-08-2008 15:35 |
|
Er lidt skuffet over Kyra.. Det var ret sjusket synes jeg, i forhold til hvad hun ellers præsterer.. Er til gengæld meget imponeret over Anky.. Virkelig flot!!
Pernille Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est - Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle Nu med Gredstedgårds Campari!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| via tv.. |
|
|
på dr2, så kan man nemlig sidde på nettet samtidig *S* mvh mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neeeej... |
Lobbe (Iris) |
14-08-2008 15:37 |
|
Det kan ikke passe!!! Come on Sonofon og Cybercity... De kan da ikke starte med at sende dressur igen kl. 16.18!!?? Lige efter Andreas... Hvor nedslående! Håber lige, at de tager sig lidt sammen, så alle os der tilfældigvis ikke har DR2 også kan se det. Tror vist det er de eneste steder online, man kan se det gratis...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| *lol*... |
|
|
Da Kyra kom på banen sagde han "her har vi så en gammel kending"... Jeg troede han sagde "gammel kælling"  Blev lige paf et øjeblik, he he... Absolut ikke hendes bedste, men kunne ikke gøre det bedre selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv øv.. |
|
|
Så ikke lige Kyra`s point, da jeg sad og læste jeres indlæg. Hvad fik hun?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke nettet |
|
|
men på selve tv'et ser jeg det... mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hun fik |
HeidiZ |
14-08-2008 15:40 |
|
vidst 70,??.. Hehe, det er så sjovt som Bjarne rigtig rider med. Han er sq fin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wee :D:D |
|
|
De har lige lovet på Sonofons at de nok skal sende andreas' ridt:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Lobbe (Iris) |
14-08-2008 15:42 |
|
Jeps, de danske drenge vandt håndboldkampen, på et hængende hår må man sige! 24-25 blev det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mie - det |
|
|
Det kan vi desværre ikke alle  Jeg har ik et tv, og det jeg har, er optaget af drengenes basketbold  Men nu viser de lidt på sonofon, og de siger at de viser det der når andreas kommer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Castra... |
Lobbe (Iris) |
14-08-2008 15:44 |
|
Tak skæbne for det Var lige ved at panikke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddddddd |
|
|
Kyra fik 70% nogle og noget. Jeg synes det var lidt sjusket og havde ikke regnet med hun fik mere end 66% :s Ihh kom så på Andreas, kan slet ikke vente mere. Og når han har startet, så må jeg afsted ud til mit eget dyr, selvom det svært at løsrive sig  Haha jeg troede altså også ørst at kommentatoren sagde "en gammel kælling" - da han sagde en "gammel kending" da Kyra K kom ind Hihihi. Den rød hest som er på banen nu, er godt nok smuk Den fra canada.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der nogen |
|
|
Der kan sige mig om man kan se hold resultaterne et sted opdateret løbende. På HN- linket på forsiden er det kun individuelt jeg kan finde...
Fede præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Vi ligger pt nr 3 på holdlisten, men vi mangler stadig Andreas fra DK og så endnu en USA'er  Men jeg tror vi har store chancer, hvis Andreas virkelig også giver den lidt gas 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 ryttere med |
|
|
videre i den individuelle konkurrence lige nu, og det kan der ikke ændres på, Anne O. kan maks ryge ned på 20 pladsen og prinsessen ligger jo højere placeret end Anne, så nu mangler vi bare at Andreas laver et super ridt... mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandra |
|
|
selvfølgelig har vi det:) Jeg tror virkelig på det, det går jo bare fantastisk... Synes næsten vores ryttere er helt oppe på et helt andet niveau end de andre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sarah..... |
|
|
Som det ser ud nu må det være Holland på førstepladsen, Tyskland på andenpladsen, DK som nr. tre, england nr. 4 og USA nr. 5. Dog mangler tyskland, danmark og usa den sidste rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
|
|
har i set at svenskerne nedlægger protest over den der dommer der røg af stolen... Hehe... Ville nu gerne have set det...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der så nogle der ved om der er |
|
|
et max på hvor mange ryttere fra hver nation der må gå videre? For nu tænker jeg på gymnastik, hvor Japan kun fik to af deres tre kvalificerede videre. Eller er det først til küren vi kan se den slags?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
Tror alle vores tre ryttere går videre til Grand Prix Specialen. Men tror så kun Andreas går videre til küren. Men nu må vi se 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja, alle 3 kan gå videre. Det har kommentatorerne på sonofon nævnt flere gange i hvert fald 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mener at |
|
|
det i første omgang er de 25 bedstplaceret der går videre, og til kuren er det de 15 bedste placeret, mener ikke der er et min. på hvor mange ryttere et land må have med videre mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snyd snyd |
Hexio |
14-08-2008 16:03 |
|
kunne være lidt sjovt, hvis han lige tog røven på os allesammen, og kom ind på Matiné! )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mip20 ♥hypperne♥ |
|
|
Jeg håber heller ikke på at der er et minimum, *gg* Men det var nok den gang man havde hold på fire at der var et maximum på tre videre, så man kunne få flest mulige nationer repræsenteret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så må tiden gerne gå hurtigt |
|
|
ja så er det faktisk ved at være nu Andreas kom så!!!! mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aih... |
|
|
argh, så må tiden godt lige gå lidt hurtigere.. 3 minutter igen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhhhhh |
marianne *indi* |
14-08-2008 16:09 |
|
så er det nu. Krydser fingre for andreas  Knus Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nå... flere danskere er røget ud |
|
|
vores mixdouble er lige røget... Nogle der ved hvornår Jeanette Ottesen skal svømme finale?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| skidt !! |
|
|
Syntes ikke det ser alt for godt ud desværre !!!!!! Mangler gejst og vilje !!!
Venlig hilsen Heidi Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg, men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. Ha' en rigtig god dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes og det |
|
|
virker lidt tamt, men det burde dog være nok til at han går videre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meget forsiktig.. |
|
|
en meget forsiktig Andreas desværre, men flot ridt alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
Hexio |
14-08-2008 16:16 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvilken plads |
marianne *indi* |
14-08-2008 16:17 |
|
skal man ha for at gå videre ??? Knus Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andreas Helgstrand og Don Schufro: 68,8% |
Camilla (Felur) |
14-08-2008 16:17 |
|
Andreas Helgstrand og Don Schufro fik 68,833%
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianna.. |
|
|
Marianne, man skal være blandt de 25 bedste, så alle danskere går videre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffff |
|
|
Jeg er UTROLIG skuffet over Andreas ridt. Men jeg har aldrig rigtig synes om Don Schufro som dressurhest  Synes den mangler rigtig meget bagben. Meget skuffet over hans piaffere som han plejer at give den gas i. Det er lidt synd. Men han må have synes at Schufro ikke var helt på plads for ham siden han ikke gav mere gas. Men 68% - tæt på 69%, det vel okay, vi håber han giver den liiiiiidt meget mere gas i GP Specialen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sh.t sh.t |
|
|
øv øv øv... Det ligner da godt nok ikke ham...
Engageret dressur undervisning tilbydes 100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau. Se mere på min hjemmeside: http://www.dortelund-nielsen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 68,875% for det danske hold. |
Camilla (Felur) |
14-08-2008 16:19 |
|
Samlet 68,875% for det danske hold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det var sgu lidt slattent
Michelle HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud **HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hr regnet lidt på det |
|
|
USA sidste rytter skal ride til mindst 73,167 % for at vi mister bronzemedaljen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Tullermus |
14-08-2008 16:22 |
|
Det var da ikke et særligt inspirerende ridt fra Andreas. Men med mon ikke bronzen er hjemme? Så vidt jeg kan regne ud skal amerikaneren op på omkring 73 % for at de snupper bronzen fra os. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øvøvøvøv |
Hexio |
14-08-2008 16:22 |
|
Man må da næsten sige at han faktisk tog røven lidt på os alligevel.. Dog ikke på en positiv måde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Øv øv.... |
Kamilla-Xantippe |
14-08-2008 16:23 |
|
Ikke ligefrem Andreas' bedste ridt nogensinde. Men det blir da spændende og se hvad det blir til!
Kamilla König *Stud. med. vet.* "I København drømmer pigerne om en karriére som model - i Jylland spiser de op og får sig en rigtig uddannelse" - Sanne Søndergaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den hest der er inde nu |
|
|
laver godt nok nogle flotte paiffer.... en skam andreas ikke red bedre, havde godt nok forventet noget bedre... men vi må håbe han giver mere gas næste gang... mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dddddddddddddd |
|
|
USA'ses sidste rytter rider som nr allersidst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stavetavlen er gemt |
|
|
jeg mente piaffer, ved ikke lige hvad der gik galt der 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyh ha... |
|
|
Så kan jeg os nå at se det... Hader efterånden Sonofon til helvede med de propriteter de har vist i det her ol 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er nok en lille times |
|
|
tid tilbage vil jeg tro. Der mangler fem ryttere endnu. Amerikaneren rider som sidste mand
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lige et spørgsmål fra en stakkels springrytter Tager de pointene fra i dag med videre til de individuelle, eller starter da fra scratc i Specialen?
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidste ridt er |
|
|
17.03 så de er færdig omkring kvart over 5. så tror lige jeg kan nå at se det hele. Inden jeg skal ud og gøre stalden klar... mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi ved jo ikke |
|
|
om det har været en taktisk overvejelse fra den danske lejr. man ville måske spare hesten(hvad ved jeg), når den danske medalje nu virkede rimmelig sikker. For resultatet fra idag tæller jo udelukkende til holdkonkurrencen, og hvorvidt man går videre. I NÆSTE RUNDE viskes tavlen jo ren. Heldigvis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
De starter forfra med pointen i Grand Prix speciallen. Men tager så pointene fra GP Specialen med til GP küren 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tæller det med? |
|
|
Hej. Lige et lille spm. Tæller deres første ridt i GP med i den individuelle konkurrence, eller starter de bedste 25 ryttere forfra med 0 point? Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Er det bare mig eller virker den hest der er inde nu lidt flad og uden energi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige lidt mere OL godt |
|
|
Lotte Friis har kvalificeret sig til finalen i 800 meter fri i den tredje bedste tid. Så der kan vi også krydse fingre for en medalje 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tusind tak for svar Så blev jeg lidt klogere.
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
De starter forfra med 0 point  Ærgeligt af Andreas, men det sås jo allerede tydeligt at han var forsigtig inden hans program gik igang. Schufro virkede også en anelse spændt og som om, at det at give den lidt mere gas i piaffen nok snarere ville stresse den ud af den. Men hvad ved jeg, jeg sad jo ikke på krikken  Jeg håber og ber til at Peter ikke rider de 73%. Det her kunne jeg virkelig god unde dem! Specielt Nathalie - dette må næsten være hendes livs ridt, nu netop hendes hidtige bedste ridt endte i rent kaos til EM 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Pia: Det er der LIGE blevet svaret på overstående indlæg. Nej, hestene som nu her går videre til GP special (dvs de 25 bedste), deres point bliver til 0 og så starter de forfra. De tager dog deres point fra GP speciallen - med til GP küren .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotte Friis |
Camilla (Felur) |
14-08-2008 16:38 |
|
Det er min gamle chefs datter  Så du kan tro, at der krydses fingre for tøsen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pips.... |
|
|
Ridtet fra Grand Prix tæller ikke med i det endelige resultat. Den bruges til at afgøre holdkonkurrencen, og kan vel også betragtes som et indledende heat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sølv ??? |
Susse |
14-08-2008 16:39 |
|
Ligger vi ikke til en sølvmedalje p.t. ? Hvem er foran os ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
Nej, vi ligger til at få bronze. Tyskland og Holland er foran os 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyskland |
|
|
Tyskland mangler sidste rytter - det skal gå HELT galt hvis de ikke skal kæmpe om sølv/guld mod Holland
Venlig hilsen Heidi Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg, men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. Ha' en rigtig god dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... Og tror |
|
|
næppe at Werth laver de store fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffff |
|
|
Hidtil ser det godt ud med Isabell Werth pt. Og jeg synes da godt nok at Satsecmo er blevet pænere at se på siden sidst jeg så dem på tv  Men hold da op, den sparker da lige ud efter hendes schnkel i første piaff 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
76% - det jo vanvittigt  Hesten sparker ud i en piaff efter hendes schnkel og havde en del små taktfejl nogle steder. Synes godt nok hun er belønet Lidt meget højt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Yes, yes, yes, hvor red Isabel Werth bare sk*** godt! Uh, og 76%! Er der forresten nogen der saa Webtv lige nu? Det var vist lidt st¢vsuger-ridning fra Isabel... som f¢rer. Dejligt, vidunderligt at hun kan ride så flot og blive honoreret efter fortjeneste, paa en glad, spændstig, selvgående hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes det var meget |
|
|
fair i forhold til Ankys ridt. Nå... De kan da velikke lade være med at tale ridning i OL-programmerne hvis de nu får den medalje  Og det lyder også som om at planen var at man ville spare hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for helvede |
HeidiZ |
14-08-2008 17:00 |
|
det kan de sq da ikke gøre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zdf zdf |
Louise *SpeeDyret* |
14-08-2008 17:02 |
|
der er dressur på tyske ZDF!!
Mvh Louise. *Queen Of F*cking Everything* Lille hund søger udstationering i januar-februar-marts 2009. Se Præsentation for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor kan man så se det sidste henne??? Nu Dr vælger at sende deadline!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spare hesten |
|
|
Camilse: Nu hørte jeg ikke kommentatorerne da jeg ikke har lyd på webtv, men jeg synes at Andreas så meget skuffet og lidt chokeret ud efter sit ridt. Hvis planen var at spare Schufro undrer jeg mig over hans reaktion. Det ville glæde mig hvis det var med vilje og at Schufro snyder dem alle sammen og snupper en medalje individuelt, men jeg er desværre ikke så optimistisk. Hesten kan jo selvfølgelig bare have haft en lidt dårlig dag og jeg håber han er på toppen til næste ridt  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| røvsygt |
Susse |
14-08-2008 17:03 |
|
Hvad helvende ser der for DR - sådan et @!#$ @!#$ @!#$ disposition..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Hmm... |
Tullermus |
14-08-2008 17:05 |
|
Foreløbig ser amerikaneren ud til at ride lidt for godt til at vi kan lide det... /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| internet |
|
|
Den sidste amerikaner scorer 7 og 8 taller... Ser det på Sonofon
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pleace.... |
|
|
hold os opdateret.... os der ikke kan finde det på noget tv eller nettet..... Rikke
Til salg: Sort trakehner hoppeføl - Heartbreaker/Induc/Traumdeuter Storesøster udtaget til eliteskue som 2 og 3 års Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007 http://www.stutteri-bruun.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor nervepirrende! |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes måske |
Louise-s |
14-08-2008 17:07 |
|
det ser lidt for godt ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er også |
|
|
en del 6-taller og et 4-tal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke så godt |
|
|
Skridt gav 1x4 og 4x6 - så det er ikke helt i top det hele - han når ikke op på 73%
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| procenten |
Louise *SpeeDyret* |
14-08-2008 17:11 |
|
Steffen Peters red til 70,0 %
Mvh Louise. *Queen Of F*cking Everything* Lille hund søger udstationering i januar-februar-marts 2009. Se Præsentation for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha..... |
|
|
JAAAAH KUN 70% til amerikaneren! Bronze er hjemme!
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland kl. 9.44 d. 3. juni 2008 gik mit liv i stå, farvel skat du er hos mig altid Mirco's Nemesis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yes..... |
|
|
Og det var danmark Godt klaret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JAAAAAH... |
|
|
JAAAAAA - dansk medalje!!!
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke til vikingerne! Og endnu en gang hurra for Isabel's ridt. Det kan g¢res uden vold!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For pokker... |
Britthn |
14-08-2008 17:13 |
|
Hold da op, hvor er de tarvelige på DR....Synes kommentatorerne nævnte, at de sikkert viser det på DR1, men nej, det er meget sjovere at snakke om en håndboldkamp - DER ER FORBI.... Grrr...Hvor er jeg rasende...Det blev så spændende, at jeg har siddet og kigget på tv på mit arbejde...Turde simpelthen ikke køre hjem...ÆV....
Kh. Britt Welsh Partbreed og Welsh Cob - mit valg Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail Et par af verdens smukkeste heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jubiiiii |
|
|
Og hvor er det typisk.... ingen interesse på de andre danske TV kanaler......
Til salg: Sort trakehner hoppeføl - Heartbreaker/Induc/Traumdeuter Storesøster udtaget til eliteskue som 2 og 3 års Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007 http://www.stutteri-bruun.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan!! |
|
|
For fedt! Første medalje til DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| så kan de lære det |
|
|
så kan de lære det de journalister og de folk der lavede deres liste over medaljehåb !!!!!!!!!! Ta' den !! Godt gået Danmark
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SødeJulia |
|
|
Karakterene for nogle af øvelserne bliver vist for kommentatorerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bronzA |
HeidiZ |
14-08-2008 17:13 |
|
BRONZE ER HJEMME!!!!111 SÅDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tillykke til Danmark, det er flot. og til DR2, man afbryder fandeme ikke på sådan et tidspunkt. havde det været fodbold var Deadline blevet rykket....
Venlig Hilsen Sisse Jack Russel hvalpe på vej - stambog i JRTD forventes født i starten af oktober Der er måske en til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| What..... |
|
|
DR1 viser ridning! Mon det skyldes den medalje, hehe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastisk... |
Britthn |
14-08-2008 17:15 |
|
Hvor er det bare fedt fedt fedt....Jubii.... Stort tillykke til Danmark og vores dygtige ryttere!!
Kh. Britt Welsh Partbreed og Welsh Cob - mit valg Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail Et par af verdens smukkeste heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| de licenspenge er godt givet ud hva. |
|
|
FEEEDEST - første danske medalje går til ridesporten.... MEn hvor hede heeeelll....ed er lige TV dækningen. Det er eddermame pinligt! Jeg boycotter licensen!
Livet er et greb i lommen  Anne Krogh Nu med smukt hoppeføl efter Zardin Firfod på min dejlige RDH hoppe Beauty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tsk tsk... |
Lobbe (Iris) |
14-08-2008 17:17 |
|
Så ka´ de lære det, ka´ de!! Ridesporten styrer  Når de andre ikke kan skaffe noget metal, så kan rytterne og deres heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kritik af DR2 |
|
|
Jeg er virkelig harm... tænk at standse udsendelsen få minutter før vi ved, hvorvidt vi fik bronze eller ej.. Forestil jer der var sket i en håndbold eller fodbold landskamp. Nej, vel??? IH, hvor er det typisk dansk TV.
3 års hoppe, 145 cm + 4 års vallak 148 cm, ikke tilredet, men begge meget nervefaste og lige til at gå i gang med. Se billeder på min præs:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ingen dækning |
|
|
Jeg har lige set både DR.dk samt tv2.dk og ikke et ord om ridning. Det er da godt at rytterne kan vise dem hvilken sport de BURDE have fulgt. tanja
DEN ENESTE FORSKEL DER ER, OM DU KØRER 110 ELLER 140 KM I TIMEN ER AT NÅR DU KØRER 140 KOMMER DU HURTIGERE FREM TIL ULYKKESTEDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lad os alle |
|
|
sende en klage over det. Om ikke andet kunne de have sendt videre på DR1, som kommentatorerne nærmest lovede!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
der er rdning i NiHao på DR1 nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Hold da op...prinsessen red da super flot...  Håber vi beholder vores bronzemedajle... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Amaranth |
|
|
den beholder vi. der er ikke flere ryttere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Camilse - Jeg er med på klage... Synes virkelig DR må have røde ører nu.. UD MED LICENSEN - VI HAR INGEN GAVN AF DEN NÅR DET VIRKELIGT GÆLDER... Det var da godt at Helgstrand nåede at ride inden der blev sendt Deadline.. Prøv lige at forestille jer at sidde og se ham ride for at blive afbrudt af en udsendelse der kunne sendes 30 minutter senere..
Venlig Hilsen Sisse Jack Russel hvalpe på vej - stambog i JRTD forventes født i starten af oktober Der er måske en til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DR2 ige |
Susse |
14-08-2008 17:24 |
|
DR2 er begyndt igen og viser amerikanerens ridt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spis brød til |
xtiny |
14-08-2008 17:25 |
|
De sender jo igen efter Deadline og til klokken 18.10... 
Mvh xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny.... |
|
|
problemet er jo netop at de skipper den sisste rytter, hvis ridt jo afgjorde hvor vidt danmark fik medalje eller ej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Forsinket udsendelse efter Deadline...Det er bare ligesom ikke helt det samme... det er jo ligesom at pakke julegaver op, når man ved hvad der er i....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da fik bronze |
Hanne GJ |
14-08-2008 17:28 |
|
weeee de fik jo bronze Kanon sejt og stort tillykke til hele holdet.
Let me teach you how to dance Let me lead you to the floor Simply place your hand in mine And then think off nothing more
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange timer |
|
|
Jeg er nu meget glad for at DR2 i det hele taget sender al den ridning - de kunne jo f.eks. også have valgt slet ikke at sende spring fordi der ikke er danskere med... Vi kan så blot håbe at en medalje kan give lidt mere spot på dressuren når de skal ride individuelt fra alle kanaler. Tillykke til danskerne - specielt prinsessen - hun red virkelig op til sit bedste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv.... altså |
|
|
ville ringe og give min søster den gode nyhed. Og hvad opdager jeg. der er flere numre som er forkerte på min telefon, fordi jeg måtte tage den gamle i brug. Glemte den anden i bukselommen, og så kan i gætte resten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min klage |
|
|
så er min klage også postet. Klag heste-ænder !!!!!!! måske det hjælper så har vi da i hvert fald gjort en indsats
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil da så lige |
|
|
sige at jeg i samme besked har rost for de mange timers ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da K. hvor fedt.. |
|
|
Bronze til DK - den første medalje i denne disciplin til Danskerne - nogensinde!. Jeg kan da ikke have været den eneste med tårer i øjnene da det danske flag steg op imod den sorte kinesiske himmel... SEJT gået af det danske hold!!! /Lene
Sommer og Sol! De enkleste beslutninger er tit de sværeste at træffe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg tuded |
|
|
altså  Så flot Louise
LÆKKERT HOPPE FØL EFTER DANNONE II ER FØDT DEN 3 MAJ 2008 SE BILLEDER PÅ PRÆSENTATION ENDELIG LIDT BILLEDER AF MIN SMUKKE HOPPE CHIANTI EFTER B.H HERTUG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish |
|
|
Lækkert med en bronzemedalje til Danmark...  Den var sørme fortjent. Og til dr2 for en masse ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aajjjjj |
|
|
SUPER flot med bronze! flot redet......puuhhaaa tillykke tillykke til de kære OL deltagere...........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jubiii jubiii |
janet21 (Hefion) |
14-08-2008 17:58 |
|
NØJ hvor var det spændende! - hold da fast!  Stort tillykke til danskerne i ilden Må sige jeg også synes vi har fortjent efter så mange års kæmpen. Det var virkelig noget af en begivenhedsrig eftermiddag Så kan de lære det, ka de - Ridning er værd og se lidt mere på rent mediemæssigt, hvis jeg skal sige det! - nå -
SMUK SELSKABS/GALLAKJOLE, BRUGT 1 GANG, SÆLGES I STR 36, (NY 3500) KR 2000 lÆDERJAKKE (ÆGTE) FELKØB I STR, DERFOR ALDRIG BRUGT - M.BRUN, STR 40 - (NY 1200) KR. 500 MVH JEANETT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtig rigtig flot |
|
|
redet af de danske ryttere, stort tillykke til dem, og dejligt at folk måske kan få øjene op for ridesporten, men hvor er det dog irriterende at høre nogle halvdumme danskere lave åndssvage kommentarer inde på BT's hjemmeside, de skal da være glade for at Danmark overhovedet henter nogle medaljer 
Hilsen Louise Luna og Snippe <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad mener |
|
|
Hvad mener du med det Louise? Link?? Jeg sender også lige en lille klage til dr !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BRONZE |
14-08-2008 19:07 |
|
Hvor var det bare flot!!! Tillykke til HELE teamet omkring heste og ryttere.. Og TAK til dr2 for at sende ridesport, dog med klage på den MEGET uproffetionelle måde at afslutte på.. Super at de lige viser flaget til HELE sportsdanmark, for de sender helt sikkert om det på de andre kanaler, nu hvor vi fik en medalje.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sorry, det var på ekstra bladets hjemmeside, der var bare nogle underlige kommentarer som om dressur/ridning ikke er en sport, eller noget i den stil, og nu er der en kommentar, hvor der står: Bronze er fint. Men at det lige skulle være for dyremishandling er nu trist! hvilket jeg ikke forstår, synes absolut de danske ryttere behandler deres heste godt i forhold til mange af de andre der var på banen.. hvis det var henvendt til dem, eller bare sporten generelt.
Hilsen Louise Luna og Snippe <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej....... |
|
|
så har jeg også sendt en klage.! synes godt nok det er et flot resultat.. kommer der mere dressur med danskerne????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Altså hvad er det i vil klage over? Endelig sender DR2 - dansk tv - SÅ meget hestesport. Man fik da set det hele - også ham fra USA - trods der var en deadline kl. 17. Fik da både set ham fra USA, selve ceremonien, æresrunde og hele molevitten. Så lad dog være med at klage - det da dejligt de overhovedet GIDER sende så meget ridning fra OL denne her gang . Jeg optog da der kom deadline fordi jeg sku til hesten. Da jeg kom hjem og ville se det var alle ridtne da (Efter deadlinen) på mit optagebånd ? Så man fik da set alle deltagerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tråden fortsættes i OL-tråd 2 |
|
|
Tråden fortsættes blot i OL-tråd 2, som også ligger fastlås øverst på Hyggesnak. Denne tråd (Ol-tråd) ligger fortsat fasthæftet, så den er nemt at finde - og nem at referere til. Mvh Moderationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|