Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skolebørn mishandler heste i føllenslev.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 14:31

Jeg har netop læst artiklen i Ridehesten. Stutteri Oasen Firhøj, som har folde op til Firhøjs skole. De har fået skadet 18 heste, hvoraf 2 måtte aflives som følge af de skader de direkte eller indirekte pådrog sig, når børn jager med dem og kaster store og små genstande med dem m.v. Flere hopper har kastet føl, og dyrlægeregninger er løbet op på 200.000.

Skoleledelsen vasker hænder, og siger de gør noget, men intet bliver bedre......

Men....hvad i hede hule h...... laver de forældre?????

Skræmmer det dem virkelig ikke, at de har nogle uhyrer til unger, der er så respektløse for levende væsner og blottet for empati, at de unger gang på gang ufører handlinger der i den grad er i strid mod dyreværnsloven, men også almen moral og etik.

jeg er dybt dybt forarget og dybt fortvivlet over at børn kan uføre den slags gerninger,gang på gang. Hvad sker der for dem i Føllenslev? Hvorfor er der ingen der handler?????

Den varmeste medfølelse til de 2 "gamle" avlere der er rundet 70.

Helt æligt, vi burde tage på Firhøjskolen og demonstrere... Det kan ikke være rigtigt at børn i dag har så lidt reskept for andre menneskers ejendom og levende væsner.....

Har du en hoppeplag der savner selskab, og har du plads til en mere i vinter, så skriv - Vestsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Desværre...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 14:44

... er der mange forældre der er overbevist om at deres børn er de rene små englebasser - selv om alle andre har opdaget at det er miniuhyrer.

Når børn kan få lov at mishandle hinanden som de gør, uden at skolen griber ind, hvorfor så ikke også dyr :-(

Kan man bevise HVILKE børn det er, vil jeg mene at et civilt søgsmål med erstatningskrav ville være på sin plads. SÅ kan det være at forældrene får fingrene ud af popoen og opdrager på deres krapyler.

(og nej, det er ikke alle børn jeg mener er krapyler - kun dem der mishandler dyr - og andre børn)

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

0
0
Svar på denne tråd

Man burde....
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 14:58

Ja sidder lige og tænker kreativt. :-)

Måske man skulle sætte gang i en kampagne? Hvor man samler nogle hestekendere (måske herfra) som kan tage ud på de forskellige skoler og fortælle lidt om hesten, deres natur og om mishandling? Mishandling, både af heste og generelt af dyr? Tror det kunne gavne, da jeg tror mange børn/unge slet ikke er klar over, hvor meget det kan skade, f.eks. at smide affald på foldende, stresse heste ved at "jagte" dem osv.

Jeg ved det ikke, men umiddelbart ved første tanke, syntes jeg det lyder som en god idé?

Mvh

Mona Carlsson

Ønskes til låns: En rolig pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige.

Et SMIL giver som oftest et SMIL tilbage. :-)

0
0
Svar på denne tråd

måske skolen
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 15:02

Måske skolen fralægger sig ansvaret fordi ponyerne chikaneres uden for skoletid? Skolen kan jo ikke igen og igen gå i rette med børn og forældre, hvis det ikke foregår i skoletiden.

Nu ved jeg ikke hvor stor skolen er, men jeg kan ikke forestille mig at samtlige forældre er "ligeglade" - måske handler det om nogle få børn og forældre?

Så må det blive en politisag.

Efter at have været folkeskolelærer i 10 år vil jeg, på forældrenes vegne, protestere mod opfattelsen af at forældre er ligeglade. Jeg har nok mødt 3-4 forældrepar der fralagde sig alt ansvar - resten vil samarbejde.

På min skole ødelagde en lille gruppe børn en bil på et værksted bagved skolen. Her blev der kaldt til møde med værkstedsejer, skoleledelse, forældre og børn - så alle fik set alle og talt ud.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

mishandling
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 17:51

anmeld sagen til alle dyrs ret. de personer som mishandler dyr skal straffes på en eller anden måde. der skal bare være beviser

bella

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 18:09

lis p: hva skulle det hjælpe? Der skal ekstremer til før man straffer mod dyremishandling- jeg kan ikk se hva i al verden alle dyrs ret skulle kunne gøre da det er op til loven at straffe disse børn, men er de under 15 år får de jo netop ingen straf!

Det er da sandeligt forældrene/skolen der skal gøre en indsats- sker det i skoletien er det op til skolen at sørge for eleverne ikke gør det, sammen med forældrene at lære dem ansvar. Er det i fritiden er det jo udelukkende forældrene der skal tag deres opdragelse til revision. Men nej forældres små engle gør ikke den slags- det er altid de andres...

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

mishandling
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 18:53

Jeg har også læst den artikel fra Føllenslev, og jeg sad faktisk og undrede mig over at ejerne af hestene ikke fik lavet et kæmpe hegn ind til den skole. Hvis børnene stadig skulle kaste ting efter hestene skal eleverne vel ud fra skolens område.

Når man tænker på hvad heste ejerne har brugt af penge på dyrlæge af skadede heste, kunne pengene vil have været brugt på hegn.

Men stadig er det utrolig tragisk at børn er sådan, hvordan bliver de ikke som voksne.

Mvh Rikke

www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland

Klubben uden grænser (sagt af Heidi-Merkur)

alle kan tage fejl sagde pindsvinet, da den kravlede ned fra stålbørsten

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 18:56

Det var også min tanke. Eller lave dobelthegn så der kom en sikkerhedsafstand ind til folden. Det hjælper jo så ikke hvis ungerne render rundt på folden.

Jeg håber i hvert fald at de finder ud hvilke børn det drejer sig om, så det kan blive stoppet.

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning til hingst/ vallak på 1-2 år tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 19:02

Forældrene skal jo gøres opmærksom på problemet. Jeg tror næppe, ungerne render hjem og praler med, hvad de har bedrevet...

Det virker ikke, som om skolen anser det som værende et meget stort problem som skal tages alvorligt

Argh- møgunger!

Mona Carlsson: Det lyder da som en god ide, men er den mon realistisk? Hvis man skulle lave noget i den stil, kræver det en del forarbejde, så man får lavet et relevant materiale og formidlet det på en måde, som børnene forstår.

Derudover HÅBER JEG! at det ikke er et (geografisk) omfattende problem.

Jeg er med på en demonstration- hvis der kommer fokus på, er skolen "nødt til" at tage det alvorligt. Det må da være nærliggende, at de tager fat i problemet og lægger en "strategi" for, hvordan det skal tackles- (møde med forældre, undervisning etc)

Uhyggeligt, at der findes børn, der udviser en sådan ondskabsfuld adfærd.

Rose 1

med

Aqua Z & Imagine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg læste også...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 00:15

den artikel, og har bare ventet på, at debatten skulle blusse op herinde :-)

Jeg forstår ikke helt, hvorfor politiet ikke er indblandet. Om ikke andet så for at give børnene en advarsel. Det må kunne lade sig gøre at få en betjent til at møde op på skolen og fortælle om de konsekvenser, det kan have, når man chikanerer andre.

Et erstatningskrav er vel også efterhånden relevant? To heste er blevet aflivet - de må have en vis værdi.

Om ikke andet kan et sådant krav vel gøre forældrene opmærksomme på, at der ikke tages let på problemet.

Jeg mener, der nævnes noget om overvågningskameraer i artiklen. Så vidt jeg husker, var det skolen, der gjorde sig de overvejelser.

Men måske skulle ejerparret overveje det. De har vel enhver ret til at overvåge deres ejendom, uden at gøre andre opmærksomme på det. Hvis kameraerne kunne placeres således at de ikke er umiddelbart synlige, kunne de måske være med til at indkredse de børn, der skader hestene.

Jeg synes det er skræmmende, at der findes børn, der behandler dyr sådan. Uuuuh, hvis jeg fik fingre i dem, så skulle de få en skideballe, de aldrig glemmer.

/Line

Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd

møgunger
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 06:53

Jeg er lærer. Der er enormt mange børn i dag, som synes det er spændende at påføre dyr smerte.

Et lille eksempel fra min arbejdsplads:

Jeg havde fået hundehvalp, og da han havde boet hos mig i 4-5 uger, skulle han da lige med op på skolen en eftermiddag og se nogle børn. Der er så en dreng, som kommer over og skal hilse på Charlie med sine kammerater. Drengen og hans kammerater er sådan nogle, som altid skal lave ballade, aldrig hører efter hvad lærerne siger, osv.

Jeg siger til dem, at de skal være forsigtige, da Charlie aldrig havde set børn før. De nusser og nusser, og pludselig tager ham den nævnte dreng fat i Charlies ene forben og hiver i det. Det gjorde ikke ondt på Charlie, men jeg tog min hund op i favnen, og så fik drengen en skæld-ud, som hans forældre nok ikke havde godt af at høre. Hans forsvar var, at han bare lige skulle prøve.(!!!!!!)

Han dræbte også engang et pindsvin, som havde forvildet sig ind i skolegården. Det krøllede sig sammen pga. børnelarmen, og så kom den pågældende dreng og lossede til det som var det en fodbold.

Hvor er forældrene?

- og tilbage til de stakkels heste og deres ejere: Man burde demonstrere, og det er underligt, at forældrene ikke er med inde over! Møgunger. Tænk, at det er muligt at avle sådan nogle. Ja, undskyld mig, men jeg er virkelig gal over sådan noget.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Det er forfærdeligt!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:15

det er ikke et enkeltstående problem, selvom vores ikke er så grælt som det i Føllenslev.

Vi er desværre (!) naboer til en fri og efterskole. Vi har selv gentagne gange haft problemer med børn på folden, affald der bliver kastet (nogle gange brædder med søm i)mv. Vi har konfronteret skolen med det og bedt dem sætte et højt hegn op (2 meter højt). Det har de gjort efter mange og lange samtaler, og alligevel kravler de f... møgunger over.

Jeg er så træt af det pt så jeg ikke kan svare for følgerne hvis jeg fanger en unge på folden

Skolen tror åbenbart det er nok med et hegn, og selvfølgelig vil børnene da ikke skade vores heste - helt klart!

Vi har gjort skolen klart at næste gang der sker noget med vores hegn eller der ligger noget på folden som er kastet ind af én eller anden møgunge så hedder det politianmeldelse.

Skolen ryster bare på hovedet.

Hvad gør man så?

Vi har endda prøvet at appelere til at det er farligt for ungerne at rende rundt på en fold med heste, men på skolen er de åbenbart lige glade med de børn de har ansvar for.

En frustreret nabo til en skole

Westernrytter? - gå på:

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:36

DorteØrom ♥Rosie♥: puhhh, jeg kan kun give dig ret og og håbe på jeg ikke kommer til at bo ved siden af en skole- jeg tror endda jeg ville vælge det fra. Jeg ville simpelthen ikke turde for dyrenes sikkerheds skyld længere.

Ungdommen virker afstumpet og ligeglade- mange af dem i hvert fald desværre. Liv er ikke noget man skal værne om det skal nærmest bare spoelres og ødelægges. og jeg undrer mig gang på gang over hvor forældre og andre instanser er henne af midt i det hele.

Jeg tror bare desværre ikke at politi anmeldelse vil hjælpe ret meget med det samfund vi lever i nu til dags. Man kan blot håbe.

Men er det privat område må de jo ikke være der.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 11:37

Føj for den L*de siger jeg bare..

Der må da være nogen der tager affære....

Politiet, må da tage ud på skolen og få en snak med ledelsen, og eleverne.

Det kan da ikke være rigtigt, at de stakkels dyr skal lide, bare fordi forældrene ikke gider opdrage deres børn!

Var det nogen af mine unger, eller jeg så sådan noget, så *********************

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter (Udlånt)

-Men uden Mirco...

Pindsvinetråden 4-ever

Støt kampen mod kræft

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 22:51

Har ikke selv hørt om den pågældende sag, men jeg har selv, for en del år siden redet der.

Det varede dog ikke længe.

Måske er politiet ikke indblandet, fordi det måske slet ikke er børnene der er problemet... ? Jeg kan altså ikke forestille mig, at en skole fuldstændig skulle ignorere sådan et problem - hvis det altså er der...

Jeg stoppede i hvert fald øjeblikkeligt med at ride derude, da jeg så en sløj hest blive sparket og slået med en kost, fordi den ikke ville rejse sig op.

De er sgu rådne i hovedet derude og stedet er ved at falde fra hinanden - det ligner en losseplads.

Jeg ville aldrig tage Lises ord for gode varer.

Du kan ikke forandre fortiden,

men du kan ødelægge nutiden

ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

kunne man?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 18:33

kunne man ikke indhegne foldene med et slags højt fåre hegn? altså sådan et hvor man ikke kan kravle gennem, under eller over tråden? Og så stød på så de får en oplevelse for livet?

0
0
Svar på denne tråd

det kan
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 09:15

godt være de er under 15år men dyremishandling er strafbart og det bør skolen og forældre og børnene oplyses om også bør forældrene til de børn være erstatnings ansvarlige helt ligesom hvis det var noget hvilket som helst andet barnet fik ødelagt!!! Så det er da en politisag!!!!!!

Der skal taget film eller billeder af det også skal det bare meldes!!!!

Børn under 15år der laver ulovligheder kan komme i behandling, det kan være alene det ville skræmme dem til at lave hestene være!!!

Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber

Team Henriksøgaard

0
0
Svar på denne tråd

Camilla81 ♥CamillaHenriksøϖ982;
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 11:01

det kan godt være at børnene KAN komme i behandling, men oftest mener man at forældrene er problemet og fjerner derfor i stedet bare børnene hjemme fra uden så at gøre mere- og det hjælper jo altså ikke ret meget.

Berit ☻Shannon☻: jeg har altså osse været nødt til at stå og slå til min den røde og ikke sparke sparke, men pære til ham med benene fordi han ikke ville rejse sig, han var syg og SKULLE op iflg dyrlægen- uanset hvordan jeg så skulle få ham op.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

ja så tru
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 11:31

de skide møg unger med at de kan blive fjernet fra deres forældre - det er sikkert nok til at stoppe deres ugerninger - og ja den holdning kommer fra mig som er PÆDAGOG - men som hader dyremishandling og sætter dyrene højere end de der mishandler dem - det er forældrene der ikke burde være blevet forældre hvis de ikke kan opdrage - børnene er derfor blevet et produkt af dem, DESVÆRRE!!!! Derfor bør de komme i behandling men ved godt vores L.. system i DK ikke virker optimalt selvom vi er en "velfærdsstat" Ja hurra så tag lige at hjælpe de møgunger!!!Der er massere af dem! Ikke kun de der er dyreplagere men der mange der er på kant med loven - øv øv

Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber

Team Henriksøgaard

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 16:39

7-8-9-10.. tælle tælle tælle til 10.

hva med at vende bunden i vejret på de unger og give dem den afklapsning de selv har lagt op til længe.

ellers tænker jeg nato tråd, stakkels den møg unge der går i det....

0
0
Svar på denne tråd

de små uhyre og hesten!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 18:24
Nogle børn kan bare være såden nogle små egoistiske, forkælede respekt løse.
Men det er jo også forældrene der har "opdraget" dem. Men tænk at de ikke lige bruger pæren engang og måske tænker på at det gør ondt på hestene. De skulle en tur i fængsel (hvis de er gamle nok), for det er jo direkte ulovligt at mishandle. og tænk at læren ikke har stoppet dem!

Jamen verden er gået af lave!!!!

hvor gamle var de børn egentlig?

PS. måske skulle de have en lille tur med at få smit ting i hovedet og jages af vilde hunde.

Husk ridehjelmen - den er pænere end kranie brud ;)

Fjordheste er det bedste :)

Elsker dig Asterix <3
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider