|
|
| Er dette rimeligt ? |
|
|
Hej Alle Heste Mennesker.  Er lidt int i at høre jeres mening om dette er rimeligt el om jeg er helt galt på den.  Vores stald er så småt ved og være færdig. i forvejen har vi 2 opstaldere. Boksene som vi har valgt er denne type.  Vi har 5 store dejlige folde. + 1 mindre Sygefold.   Vi har når den er færdig 80 x 45 udendørs ridebane. Ridehal med international mål 3 km væk Mulighed for at vaske dækken / underlag osv. 3 x fodring dagl. ( fodremaskiner ) hø / wrap al libitum Halm ind / udluk 5 store dejlige folde ( 4 med græs + 1 Jord fold. 1 Sygefold 5 min ´s ridt til skov/hede/plantage. Lille rytterstue hvor der er mulighed for kaffe og en slapper. muligvis solarium. ( dette er ikke fast bestemt endnu. ) Så er det mit store spørgsmåltil jer er.... Prisen...... Selv havde jeg tænkt..... 1250 for Pony Inkl Alt. 1550 for Hest Inkl Alt. Er dette en fair pris for hvad jeg kan tilbyde folk ????? Det eneste folk selv skal er jo at passe deres hest samt muge ud... Tror ikk jeg har glemt noget...  Ved ikk om jeg har postet rigtigt...
Mvh Cille79 Stald Østergaard. Bokse udlejes i nyrenoveret stald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer an på hvor i landet? |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
07-08-2008 18:35 |
|
For hvis det er i Storkøbenhavn, så er det ekstremt billigt 
Hesteklip.dk kører på Vestegnen, Roskilde, Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxx |
|
|
hold da op det er billigt.. hvor er det henne- så kommer jeg med en flok;-) hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Vi bor i Jylland.... 5 km Fra Billund.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv da... |
Camilla (Felur) |
07-08-2008 18:38 |
|
... jeg gider ikke køre fire timer hver vej for at muge 
Hesteklip.dk kører på Vestegnen, Roskilde, Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| camilla |
|
|
HAha nej forståelig nok.....  Ups glemte at nævne at der selvfølgelig blir lavet et aflåst sadel rum....div udstyrs rum!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er da lidt glemsom |
|
|
glemte selvfølgelig osse at skrive at hestene er på fold alle døgnet´s lyse timer. Altså fold så meget så mulig i forhold til vind / vejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmm |
|
|
tror at prisen er fair nok. den ligger i den dyre ende men kvaliteten ligger også i den gode ende så det hænger nok helt fint sammen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billigt! |
vedikkemeget |
07-08-2008 18:57 |
|
Tror det er billigt under alle omstændigheder! Korn, hø, og halm koster næsten det samme uanset hvor du er, så det er bare et spørgsmål om efterspørgsel! Så kan du leve op til det du reklamerer med, så tror jeg også du får lejere! Men der er selvfølgeligt altid en geografisk forskel.
Husk at se ting fra alles synspunkt...og husk at kommunikere ordentligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er da absolut rimeligt. |
|
|
synes jeg.. min mor betaler 1500 for stortset det samme på sydsjælland.. der bliver dog kun fodret to gange om dagen mener jeg men er ikke sikkert. men der er så også ridehus.. men synes at det er en helt fair pris
Hilsen Christina - Nu med min skønne datter Yasmin som blev født d. 30 april 08.. Nu også med en skøn lejlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Kan fuldt ud leve op til det....  ja altså ridehuset ligger jo som sagt 3 km væk.. hvilket jo da er træls i vinter halvåret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1233456 |
|
|
det er meget billigt!!! nu ved jeg godt min står på rideskole men alligevel jeg giver 2300.- ved skanderborg så jeg syntes det er billigt hvorfor er det ikke tætter på mig øv øv Hilsen Brita
Maxime de chazelle R.I.P død 17-01-2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
07-08-2008 19:13 |
|
Nu kender jeg ik til priserne i jylland, men jeg ville godt give det for opstaldning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For billigt |
Kristina König |
07-08-2008 19:28 |
|
Jeg vil vove at påstå, at det har du ikke råd til. Det er for billigt. Med indkøb (eller eget opdræt) af halm, hø/ensilage, korn, el, maskine, hegn, slitage af materialer, opsyn + mandetimer kommer du til at køre med underskud. Medmindre du selvfølgelig overtager noget eksisterende til ingen penge  Kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opstaldning. |
|
|
det er for billigt.. nok mere 2000 kr. Hvad for noget foder bliver de fodret med?? Det lyder som et rigtig lækkert sted, dog trækker det ned at ridehuset ligger 3 km. det er rigtig surt, når vejret er som idag og alle de andre dage det regner i Danmark
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
For billigt...??? Medmindre du selvfølgelig overtager noget eksisterende til ingen penge forstår ikke lige denne sætning.  Ja ridehuset der er 3 km væk trækker ned.... foder, vi bruger pavo condition, diverse musli blandinger og selvf vit/ mineraler. special foderplan udarbejdet til hver hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmm |
|
|
tror jeg fattede sætningen nu... nej nej vi har boet her lidt over 1 år. og har selv siden vi flyttet ind lavet om og sat i stand... og nej det er da ikke helt billig....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
Det er da bare ekstremt billigt syns jeg. Godt nok er min boksleje på 1200 for ponyboks inklusive hel havre samt vitaminer mineraler 2-3 gange dagligt, men dertil kommer udlukning, hø, ekstra foder, olie og melasse (min kan under ingen omstændigheder leve af hel havre),...Tjah...så er prisen oppe på henved de 2000-2200 pr måned og så er der jo smed, dyrlæge, undervisning samt det løse.Her snakker vi Esbjerg periferi. Fed stald...trist du er så langt væk..ellers tror jeg da vist jeg nipsnapsede en boks hos dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
hmmm... blir helt i tvivl nu om det er For Billigt.... synes lige det var en normal pris  hva skal prisen så være ???????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med at |
|
|
undersøge hvad opstaldning koster omkring dig? Det har du måske gjort, eller hvordan er du kommet frem til den pris, du har sat? Hvis du nu laver en beregning på hvad udgifterne er (med estimeret slitage osv.) kommer der så noget overskud ud i den anden ende, eller arbejder du så "gratis"? Det kunne måske give dig en idé om det passer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej elna |
|
|
jamen rideskolen tager 2300 kr et andet opstaldnings sted tæt på mig tager 1500 og har slet ikk det at tilbyde jeg har ville måske komme til og arb lidt gratis. hvis jeg skrev kroner / øre ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan godt se |
|
|
Du tager 50 kr. mere end det andet sted i nærheden og har væsentlig mere af byde på - det må da være lidt mere værd. Kan du på nogen måde "retfærdiggøre" at tage en højere pris ende du tænker på lige nu? Tænkte i retningen af, at du investerer i en trailer, som kan lånes (gratis) til køretur til ridehuset (lave en liste, som man kan skrive sig på). Jeg brainstormer bare lige nu, men hvis der er mulighed på grunden til at bygge ridehus, så lave en realistisk plan om en del af opstaldningspengene (beregnet, så lejere kan se perspektivet) der skal gå til ridehus om ikke alt for lang tid. (Min onkel byggede for en del år siden et til godt en million - er sikkert dyrere nu). Ved jo slet ikke, om det er noget du har tænkt dig skal ske, men jeg oplever bare, at ridehuse lader til at være meget vigtige (i hvert fald her i Storkøbenhavn) og har stor indflydelse på, hvilken pris man kan sætte. Det hele er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, så har du mulighed for at stikke en finger i jorden og informere dig om, hvor mange søger opstaldning i dit omårde? Et sted, hvor nogen gennem annoncer o.lign. søger. Så får du måske en idé om, hvor mange "kunder" der er i dit område. Tror generelt, at mange hellere vil betale lidt mere hvis de føler, de får en god service og hesten er tryg, og på din beskrivelse ville jeg da tro, at du har noget at byde på. Hvis du har is i maven, sætter du prisen lige lidt højere og ser, om der mon ikke skulle være nogen, der bidder på. Du kan så altid sætte den ned igen, hvis der ikke er nogen, der responderer. Det med at lave en foretning med gratis arbejde, er aldrig en god idé hvis det skal være rentabelt i længden. Hvor høj din "timeløn" skal være, er alt efter hvad I har råd til, men gratis - det tror jeg, jeg ville være forsigtig med. Jeg er på ingen måde den store ekspert i det med opstaldning, så læg ikke mine ord på en guldvægt .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt billigt |
|
|
Jeg har givet 2000 kr langt ude på landet for at få en boks af ordentlig str. (De andre i 2.5*3 bokse gav ca. 1500), der var havre 2x dag, 5kg wrap, halmstrøelse, mugning inklusiv. Så kunne man købe sig til ind og udlukning. Der var ridehus med tre baner. Jeg vil sagtens tro at du kan tage 1800+ for en hesteboks, især hvis de er 3.5*3.5 og dermed kan have en hest på 170 cm stående nu her hvor de nye love kommer. /Lene
Sommer og Sol! De enkleste beslutninger er tit de sværeste at træffe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regn det ud! |
|
|
Prøv at regne prisen på dine udgifter ud. Her mener jeg foder, strøelse og sådan - det er rimeligt nemt. Så får du et tal, som er nemt at forholde sig til, og du kan så lægge de penge, du vil have for at fodre osv. oveni. I skal sikkert betale lidt for ridehuskort, kunne jeg forestille mig. De penge kommer jo oveni din opstaldningspris, så det skal du også tænke på. Prisen er bestemt fair - jeg ville sætte den lidt op for pony. En stor pony spiser ligeså meget som en lille hest. Du kan jo lave en lavere pris for en kat. 3 fx, hvis du også vil have sådan nogle ind. Jeg kan vist godt sammenligne dit område med mit, og her kan man få steder med ridehus og alt inkl. til omkring 1800 kr. privat.
mvh Stine Avl af arabere og pintoarabere http://www.sk-farm.dk Føl fra 2008 sælges: Pintoaraber hingsteføl - smukt broget, emne til ridning og avl! Ox araber hoppeføl - super lækker! Se hjemmesiden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
07-08-2008 23:22 |
|
Jeg ville også sætte prisen op og så evt. invistere i en heste-trailer, til transport til og fra ridehuset, i dårligt vejr.. Tror det bliver ALT for billigt.. Halm hø foder osv. stiger helt vildt i øjeblikket, har du taget det med i dine beregninger? Vil mene at: 1800 for hest 1600 for pony 1450 for kat 3 Dette ville være fair.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeeeeeeeeeeeej |
|
|
Hej a´lle Mange tak for jeres svar.. Ja har overvejet den med trailer´n ( kunne jo os selv bruge en trailer til og fra ridehuset. ) vores bokse er 3.50 x 3.50 så ja de overholder jo de nye krav. og lofthøjden er 280 ca så den er osse helt i top. ja det koster jo så 150 / 200 til ridehus alt efter hvor meget man vil bruge det...  må få regnet lidt på alm. foder, hø, wrap, halm osv. Er jo ej heller int i at sætte penge til. vi har en masse jord ( lige under det vi må så man slipper for grøn bevis er det 29 hek Og har da osse overvejet ridehus. meeen det blir ikk lige inden for det næste år....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hej sofie |
|
|
hej sofie.... Hehe desværre..... du velkommen her......  Glemte lige at der osse vil være en indendørs vaskeplads. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|