|
|
| Min gravide gravhund |
|
|
Min gravhund gik og blev tykkere og tykkere. Jeg troede hun var indbildsk gravid da hun ikke er bedækket... Hun har haft enorm appetit- næsten ikke til, at mætte... Nu viser det sig så, at hun er med hvalpe- hvem den lykkelige fader er ved jeg ikke.... Der er slet ikke nogen tvivl, det vrimler med hvalpe der inde... og der er IKKE lang tid til fødsel... efter hvad jeg kan vudere... Nogen af jer som har haft hvalpe? hvordan kunne i se på jeres hund, at fødslen var op over? Jeg er selvfølgelig bekymret for om hvalpene er for store til hende. Og det vil resultere sig i, at jeg skal have foretaget et kejsersnit på hende... Hvad koster sådan et kejser snit??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravhund |
|
|
Jamen tillykke med de kommende små børn. Hvor vil jeg gerne have gravhund igen (savner min Sofus som vi havde i 17 år) - måske hvalpene bliver til salg?? (må nok hellere tjekke med manden først..... han er nemlig ikke den store fan af gravhunde). Det med fødsel kan jeg desværre ikke hjælpe med, vores var jo en han. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min erfaring |
|
|
Du er slet ikke i tvivl. Den ændrer begynder at være rastløs som beskrevet ovenfor. Det er ligesom med mennesker, man ved det bare. Pøj pøj med det. Kom endelig med billeder så vi kan gætte hvem faderen kan være  Min gamle cocker blev gjort gravid 2 gange af en hanhund der altid var i hundegård - "når man skal, så skal man" nå ja og han var for øvrigt ruhåret hønser. Fremragende jagthunde har vi hørt fra køberne af hvalpene som heldigvis var lokale rare mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravhund |
|
|
Takker for tillykkerne...  Ja det er ikke til, at vide hvem som er far. Der er mulighed for at faderen er en welsh corgi cardigan...  Jo hvalpene vil blive til salg, når de er klar. Jeg kan mærke at der er flere og hun er også enorm... og jeg kan ikke beholde dem, uanset hvor meget jeg gerne ville det... Hun har ikke ændret adfærd endnu, men efter hvad jeg kan regne mig frem til. Så burde hvalpene komme en af dagene, da hun var i løbetid sidst i Maj... Men snu har hun været, for jeg har holdt hende under opsyn da hun var i løbetid, så det må være sket under en tisse tur i baghaven....  Skal nok indsætte billeder, når de kommer gravhunde formet med hvide fødder, blis og hvid hale spids... hehe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm.... |
|
|
Ikke for at gøre dig bekymret, men det er ikke altid man kan se at det er op til fødslen sådan som nogle af de andre beskriver det. Ved vores ene tæve ved vi kun at hun skal føde samme dag, fordi hendes temperatur er faldet om morgenen. Hun hverken halser, piver eller graver rede. Sådan har det været med alle 3 kuld hun har fået. Men en god ide er at tage hendes temp. flere gange dagligt. Når den falder til under 37 grader går fødslen igang inden for 24 timer. Held og lykke med hvalpene og Husk, vi vil se billeder  Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| temperatur |
|
|
takker for rådet om temperaturen- det vil jeg prøve... Hun viser nemlig ingen tegn over hovedet... hun ligger bare og sover i sofaen, med hendes mega mave....  I skal nok komme til at se billeder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe |
| Forfatter:  |
KirstenR |
| Dato:  |
06-08-2008 22:28 |
|
Med hensyn til din bekymring vedr. hvalpenes størrelse, så sagde min dyrlæge engang, at hvalpenes fødselsstørrelse normalt regulerede sig efter tævens størrelse. Min allerførste hund var en blanding af schæferfar og en mor på størrelse med en alm. gravhund - de to fik flere kuld hvalpe uden problemer, så mon ikke du kan spare bekymringerne. Jeg har faktisk også set hvalpe af cockerspanielmor og rottweilerfar - bortset fra, at de var ekstremt grimme (og charmerende) , så var der vist ingen problemer med fødslen. Held og lykke med den vordende mor, nu skal der nok blive liv i huset......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej...... |
|
|
Nu opdrætter mine forældre gravhunde og har gjort det i 25 år så jeg har set & hjulpet de små hunde med et par fødsler  Det er VIDT forskelligt fra hund til hund hvordan de er op til de skal føde... Nogle holder op med at spise samme dag eller dagen før, nogle drikker mere end de plejer lige op til, Nogle holder sig mest for sig selv lige op til mens andre er enormt kontakt søgende op til.... Det med de halser osv har ingen af vores dog gjort - pevet ja men det har da først været når veerne kom... Men hold øje med din tæve, hvis hun begynder at ændre adfærd i den ene eller anden retning - det kan være bare en lille bitte ting så hold hende under observation & inde døre så der ikke pludselig ligger en hvalp i haven.. Som en anden nævnte skal du ikke bekymre dig om om hun kan føde dem, det sker meget meget sjældent at hvalpene bliver større end tæven kan føde dem... Dog findes der tæver som bare ikke kan selv... Så må man endten hjælpe dem lidt eller kejser snit... Kan dog ikke huske hvad prisen er på dette.... Har din hund stamtavle? Ved stamtavle mener jeg ikke en DRU stamtavle for det betegner jeg ikke som en regulær stamtavle... Men en DKK stamtavle?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille hund + stor hund |
xtiny |
07-08-2008 00:41 |
|
Det er ikke sikkert, det går godt. Hvalpene regulerer sig ikke nødvendigvis. Har faderen fx et stort hoved eller er meget stor, så kan en normal fødsel være umulig. Min søsters kleiner münsterlænder blev bedækket af en labrador, og det endte i akut kejsersnit, hvor de kun beholdt 1 hvalp- den fik 10.... (Som de har endnu- hun er en ældre dame). Men det behøver ikke at gå galt! Til lykke med dine kommende "grav-corgis". 
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trine ♥Fiona♥ |
|
|
kan ikke komme med nogle gode råd, men håber alt går godt.. Kunne forresten se, at vi bor i samme by pøj pøj med hende
Hundesele, sadler m.m. sælges, se præs. eller spørg for mere info R.I.P Sejr 040107 Brian 191007 Emira 080708
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering.... |
|
|
Min hund puster lidt idag og hun piver som om hun har lidt ondt af sig selv. Hun hviler sig meget... så må vi se om der snart sker noget.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Det lyder spændende - må vi ikke se et billede af hendes mega mave? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Hun er stor Håber fødslen kommer til at gå godt, og glæder mig til billederne kommer. Er sikker på de bliver kære de hvalpe  Pøj pøj med hende 
Smil når du vinder, og le når du taber. To billige sadler sælges, Kieffer og no name. Billeder på præsentation. Kontakt over Pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| askdjfkds |
|
|
Stoooor mave  Vi har nogle bekendte, som havde en hanhund- en lab/springer spaniel/setter agtig hund. Den havde været på spil hos deres nabos præmietæve, som var gravhund og gjort den gravid. Ejerne af tæven ville ikke have deres hund ødelagt ved at den skulle have så store og mange (tror der var 10) hvalpe, så der skulle tages kejsersnit på tæven og ungerne, som faktisk var ret langt henne, skulle aflives. Det var aftalt at da det jo var vores bekendtes hanhund som have gjort skaden, så skulle de også betale. Men aldrig i livet havde de drømt om at det kostede så meget...hold nu fast.......8500 kr måtte de af med til dyrlægen for gerningen! Det skal siges, at vores venner få dage efter dette lod deres hund kastrere.... så kan den ikke lave flere ulykker
Venlig Hilsen Mette Billige kvalitets lucerneprodukter sælges, fra 2 kr/kg! Super vinterbyghalm høst 2008 sælges, fra 75 øre/kg se præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravhund |
|
|
Jeg tror fødslen nærmer sig... hun har fundet ud af, at hun vil være under min mors læne stol og have dem... hmmm.... så der er indkøbt et suge stykke med plast på bagsiden og et tæppe til formålet. Så kan der ikke ske nogen skader. Hun har ændret adfærd. Hun VIL ABSOLUT IKKE ud og tisse idag. Der er kommet lidt slim ud af hende og hun vil være i fred. Så mon ikke det er op over nu.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan vi så |
|
|
få en opdatering..... og evt 
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hold da op hun er stor. Har hun ikke sat mælk på billedet, det ser da sådan ud?
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sker der noget? Har I fået hvalpe?? 
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravhund |
|
|
Jo hun har meget mælk... Men stadig ingen hvalpe... Hun har ændret adfær idag. Hun vil heller ikke rigtig spise og jeg måtte løfte hende ud, da hun ikke ville ud at tisse. Mon hun har lidt ondt af sig selv? hehe....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mpgmprm |
|
|
iiii jeg kan så godt lide gravhunde  Jeg tror skam nok det skal gå godt med det hele, -det lyder som om du har styr på det. Det er en rigtig flot hund du har og jeg glæder mig til at se hvalpebilleder :p
Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Er der kommet hvalpe? 
Josefines moster.. Cirkeline venter JR hvalpe. Termin d. 29/8-08 Uddannet Reiki-healer. Behandling af heste og mennesker tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
Fjordhest er bedst. - Alle andre er bare dårlige kopier.. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gravhund |
|
|
Jeg har idag kigget min hund dybt i øjnene, men stadig ingen hvalpe... Hun ligger konstant under min mors læne stol- det er som en hule og hun vil ikke ud og tisse frivilligt!  Nægter at tro der ikke snart sker noget, for hun er mega stor og har meget mælk nu. Skal nok opdatere!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe |
|
|
Hvis der er begyndt at komme slim/blod ud af hende, også selvom det er ganske lidt så er det lige op over. Held og lykke 
Ledig boks ved Frederikssund/Ølstykke 1500 mdl. Kattekillinger bortgives, haster !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så må der |
|
|
Så må der da snart komme en opdatering? Det er så spændende... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kom så... |
|
|
med en opdatering  Jeg sidder også spændt at følger med - hold da op en mavse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gravhund |
|
|
der er stadig ingen hvalpe... desværre! Jeg kan ikke forstå at der ikke sker noget.... Hun er fin i humør, gemmer sig dog en del- bygger nok rede. Men stadig ingen hvalpe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende! |
Mona ♥Plejemor♥ |
10-08-2008 19:23 |
|
Ja, har fulgt denne tråd lidt og det er godt nok spændende!  Mon ikke de snart kommer? Men husk at mærke om der er liv i maven!  Krydser fingre for at der snart er hvalpe!  Mvh Mona Carlsson
Ønskes til låns: En rolig pony til hyggeridning. Skal kunne bære en voksen men også gå trækture med et lille pige. Et SMIL giver som oftest et SMIL tilbage. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hviske hviske |
|
|
kom nu ud små vapsevenner.. vi er nogle der venter på jer 
Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver. Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds.. westernsadler sælges.. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er du vimmer en mavse  Hun når da at springe inden de popper ud  Det bliver sjovt at se, hvad de ender ud med..
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info! Thorowgood-sadel sælges. Se præs. for mere info og billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefghij |
|
|
hej jeg har fulgt denne tråd lidt, og det er rigtig spændene.. jeg eller min hund fik hvalpe sidste år, så jeg kender spændingen, men du er slet ikke i tvivl når det sker.. held og lykke til både dig og din fine og søde hund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
10-08-2008 23:15 |
|
Nu har jeg også fulgt med et stykke tid.. Der må da snart ske noget, for er du gal hun er bred omkring "hofterne".. Kom nu små nogen.. Vi vil se hvalpe-billeder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe... |
|
|
Ja nu sker der snart noget... tror jeg... hehe... Hun graver i hendes fødekasse. Hun ryster og kigger på hendes bagpart... Så mon ikke der snart sker noget??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
|
|
er det Vi venter i spænding 
Hundesele, sadler m.m. sælges, se præs. eller spørg for mere info R.I.P Sejr 040107 Brian 191007 Emira 080708
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åårrrh |
dibbel ♥Mette♥ |
11-08-2008 18:00 |
|
held og lykke med din vapser 
Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ihhhhhhhhhhhhhhh |
|
|
hvor er det altså spændende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha.. Spændene.. |
|
|
skynd dig at få taget nogle billeder 
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
vi vil se billeder 
Venlig Hilsen Mette Billige kvalitets lucerneprodukter sælges, fra 2 kr/kg! Super vinterbyghalm høst 2008 sælges, fra 75 øre/kg se præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
|
|
Spændende..Glæder mig til at se billeder.. Held og lykke
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha uha |
|
|
Jeg glæder mig til at høre hvor mange der er/var i hende og så må vi snart se nogen billeder Krydset finger fra Heidi
Mangler du en part? Jeg har en sød og dygtig hest der godt kunne bruge noget mere motion. Kik på min præsentation. Han er opstaldet ved sinding (7400)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe... |
|
|
forløblig 4 stk. 2 piger og 2 drenge. 3 brune og en sort. Tror ikke hun er færdig endnu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
vi glæder os meget til billeder!!! Held og lykke med resten af fødslen... Mvh Hotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
set det i levende live nogen små nuttede nogen den ene var så pænt stor og voldte hende nogen problemer at få ud glæd jer til at se billederne de er dejlige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe... |
|
|
 Her er så den lykkelige familie. Hun er en god mor. HUn vasker dem og nyder rigtig tilværelsen som mor. Umiddelbart ligner de gravhunde. Hendes far var sort og hendes mor rød, så det er der den sorte kommer fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gergergherg |
|
|
Altså hvor fantastisk!
tillykke tillykke!!
smuk mor og smukke hvalpe
Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten... |
|
|
En STOR tak til Helen hjortholmandersen. Hun bistod som fødsles hjælper på hvalp 2 og 3, da jeg blev lidt bekymret. Der gik 2 timer imellem hvalp 1 og 2. Mange tak Helen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe |
|
|
Hvor er de søde! Stort tillykke! 
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er de dejlige |
|
|
Hvor er de dejlige. Vil også have hund, men tror ikke naboerne ville være glade for at vi havde hun på vores 52kvm. Men tillykke med dem. blev det ved de 4?
Med de to hystaderne Losse og Maze Husk vores Nørresundby Bank Dressur Cup i Tylstrup Rideklub med 2. kvaliffikationsrunde den 2-3 August
samt FINALE den 11-12 Oktober
Fede præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej nej |
|
|
hvor er de skønne!!  Og stort tillykke med dem!!Jeg havde sgu beholdt alle sammen selv 
...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN... Tidligere kendt som Chanel
Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke.. |
|
|
hvor er de søde  Jeg vil også have en lille hund 
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er de |
|
|
dejlige ¨Håber vi bliver opdateret med billeder de næste otte uger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlige hvalpe |
|
|
EI, hvor er de altså bare vildt søde!!! Er glad for atd et går godt  har fuldt lidt (meget) med på side linien 
<3 med katten Bella <3 Blå stævne jakke sælges. Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt at.. |
|
|
Det var godt at det gik som det skulle, og tillykke med de små. Jeg havde ellers lige glædet mig til at så nogle gravcorgier, men det lader ikke til de har taget andet end gravhundegenet med sig.. 
Rikke - nu uden sparky (med Nynne)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har jeg læst hele tråden |
|
|
tillykke de er nogle fine nogle.. og gud hvor var hun tyk på det mave billede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Stort tillykke med de dejlige små  Godt at alle er sunde og raske... Ihh.. Nu glæder jeg mig bare endnu mere til det bliver Cirkelines tur...  Og lad os endelig se flere billeder af de små "grav-vapser" 
Josefines moster.. Cirkeline venter JR hvalpe. Termin d. 29/8-08 Uddannet Reiki-healer. Behandling af heste og mennesker tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
OX »Zahrah Hamrah El Azraff« |
12-08-2008 11:26 |
|
Stor tilykke med de kære små.. Hvor ser det bare skønt ud. Fantastiske små poder i har fået der 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ihhh... hvor er de dejlige.. |
|
|
Ihh... hvor er de dejlige.. Skal I af med dem? Jeg har også en for-kærlighed for denne dejlige race - har selv en dejlig lille gravhunde-tæve på 3 år som hedder Frida. Held og lykke med dem - og moderen selvfølgelig også. Og skriv lige hvis I skal af med en  Kram..
Max kat 1 springpony sælges - skriv for mere info. Billeder på præsentation. Respect your fellow earthlings - don`t eat them! Go vegetarians!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|