Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

DYR opstaldning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:01

der hvor jeg står har vi fået afvide staldlejen nu stiger for anden gang i år... den gang var staldlejen 1800,- med i prisen er:

halm, hø 6kg (not) måske 3kg. hvis man er heldig. hestene blir fodret 3 gange om dagen, og kommer ind og ud på fold.

du skal selv muge, strø og købe vitaminer og tilskudsfoder, (de får byg og havre) det græs de går på om sommeren er lige så dødt og tørt som jaaah.... og 3/4 er tidsler. men alligevel mener ejer, at de så ikke behøver hø/wrap i sommeren.

der er dog ridehus og ridebane... men nu ska staldleje måske pludselig være 2550,-

og ska lige siges det er en en landsby ude på landet hvor er ingen busser eller noget går.... sys det er dyrt.. hva er jeres meninger???

mvh. line

0
0
Svar på denne tråd

Dyr opstaldning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:05

I mine ører lyder det dælme dyrt... Hvad er deres grundlag for hævelse af staldlejen? Godt nok stiger alt og de skal osse ha det til at løbe rundt økonomisk, men alligevel er det meget synes jeg..

Pas på Hesteplejehjemmet

www.heste-nettet.dk/forum/6/107712/ 107712/

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

begrundelse
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:07

i februar steg staldlejen fra 1800,- til 2050,- pga. kornpriserne... og det kan man et sted jo godt forstå.... men nu stiger den igen med 500,- pga. jaaaa den samme ting... KORN...

0
0
Svar på denne tråd

så flyt
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:17

hvis du synes det er for dyrt, så må du jo flytte hesten.

det er jo ikke staldejers problem at du synes det er for dyrt. se eventuelt tråden om realistiske opstaldningspriser.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd

det lyder godt nok
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:20

lidt vildt at de allerede kommer med den undskyldning da høsten langt fra er i hus og landmændene ikke endnu kan sige om deres udbytte har været godt eller dårligt i år. det eneste jeg ved er at der også i år kommer til at mangle halm mange steder på grund at tørken der var. så syntes også det lyder lidt urimligt, med hensyn til korn, dog er der mangel på wrap og hø så det kan jo være det er derfor, de har sat prisen op. men 500 kr lyder stadig af meget.

så jeg ville da lige tage en snak evt bede om et staldmøde så begrundelsen kan blive forklaret ordenligt. og så i kan stille spørgsmål tegn ved det.

jane

0
0
Svar på denne tråd

Dyrt.. måske
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:23

Jeg står på den anden side. Vi har heste opstaldet og det er dyrt. INGEN drømmer om hvad det koster at drive opstaldningssteder. Jeg regnede min timeløn ud efter sidste årsregnskab. Jeg bruger ca. 16 timer om ugen på noget der direkte er med opstaldere.(fodring, hegn, holde baner-hal, lappe trillebører osv. osv.) Jeg fik 47 kr. i timen.....

HVEM VIL ARBEJDE FOR DET ?

Så jeg havde ingen kvaler ved at sætte opstaldningen op med 300 kr.

KAtrine

0
0
Svar på denne tråd

Lyder dyrt
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 19:56

Det lyder ret dyrt.

Hvis vi sammenligner med det sted hvor jeg står, hvor faciliteterne lyder til at være nogenlunde ens, ridehus, ridebane, knap så meget græs osv.

Her er foder med i prisen; byg, havre OG müsli.

Dog er der ikke hø med i prisen, og vores står på spåner, incl lidt halm til maven og folden om vinteren.

Vi giver 1600 kr og det ligger omkring 8 km fra Odense centrum

Så for mig lyder det rimeligt dyrt.

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:05

så må du jo flytte hesten, du er jo ikke tilfreds alligevel.

det er jo ikke meningen af opstalderen skal sætte penge til,

for at andre kan have hest,og der er meget arbejde, med opstaldninger, om det er langt ude på landet eller det er i byen. betal hvad der bliver forlangt, eller flyt eller sælg hesten hvis du ikke har råd.

anja

4 årig fuldblods vallak,160-162,sælges til væddeløb eller ridehest.evt byttes til hoppe.

1 års vallak, forventes 172-175, Far: Blue hors romancier.

MF: Weinberg. sælges.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:07

vi giver 4.000 i måneden !

- Skrev Natascha.

Landuc jeg elsker dig for evigt!

- You are here, where you belong landuc <3

0
0
Svar på denne tråd

Kan du tilbyde at købe
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:16

foder selv og undgå stigning?

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Ejer af to lækkre hingste ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hvad hedder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:19

hvad hedder stedet ??

Cassi, Gucci Girl og Lady

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:34

det var da afsindig mega dyrt!!!

altså det er jo en ok pris hvis vilkårene var til det..

jeg betaler 1800 kr om måneden for blackie

han står i nordsjælland inde i byen jeg syntes ikke det dyrt syntes selv det er billigt.

med i prisen er :

ind/udlukning

hvis ønskes kan hesten stå ude døgnet rundt i sommer også får boks om natten når det bliver koldere

med udmugning en gang om ugen (ville helst selv men kunne ikke lade sig gøre)

sommerfolde (dog ikke min da han har været forfangen)

store fede bokse

stor ridebane og ridehus 300 meter derfra

en rolig stald

hesten står så ude så meget som muligt

alt det hø hesten behøver

med fodring 2 gange dagligt når hesten kommer i boks igen ellers søger man selv for det

og så er det bare så fedt og hyggeligt sted

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

Prisstigning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:16

Nu har jeg en far der er landmand, og jeg bor til leje hos en der også er landmand, og begge har nu fortalt at kornet kommer til at stige pga tørken. Foderstoffen jeg kommer hos, siger også at kornet kommer til at stige, så fordi de hæver staldlejen synes jeg ikke det lyder for voldsomt taget i betragtning af priserne, og deres arbejde i hestene.

-Maria

En rigtig hest er en blandet hest.
www.k-b-rallyteam.dk
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:28
Om det er dyrt i det område skal jeg ikke kunne sige. Men jeg synes da, at det er lidt volsomt at lade det stige 250 kr i feb og så allerede lade det stige 500 kr igen.

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev.

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd

bummelum..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 22:45

det lyder præcis det samme som min veninde har fortalt..

det skulle vel aldrig lig epå østmøn???

Hilsen
Christina

- Nu med min skønne datter Yasmin
som blev født d. 30 april 08..

Nu også med en skøn lejlighed

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 23:13

Jeg synes det lyder dyrt.

Der hvor jeg får opstaldet giver jeg om vinteren 750/md incl halm.

ud/indlukning fold i dagtimerne, med halm på folden

Vi skal selv medbringe foder, der bliver giver 3x dagligt

Betaler selv hø og giver det vores hest skal have.

Skal selv muge ud.

Faciliteter: Ridehus, udendørsbane dressurbane m/lys og skaller, springbane, opvarmet sadelrum, masser af græsfolde, så der faktisk også er frisk græs i vintermånederne.

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Zahrah Hamrah El Azraff OX

Ask den gæve Shetter (Udlånt)

-Men uden Mirco...

Pindsvinetråden 4-ever

Støt kampen mod kræft

0
0
Svar på denne tråd

Dyrt hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 07:18

Kommer nok an på hvor i landet det ligger. Syntes ikke det er dyrt. Men jeg har også hest i nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 08:27

kommmer vel an på hvor det ligger henne af i landet ??

Vh. Maria

OBS: HJEMMESIDE: www.mariaj.dk

Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB :D
0
0
Svar på denne tråd

nogle steder
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 16:42

vil det være dyrt, men er det Nordsjælland eller nær KBH, så har i haft det billigt og nærmer jer nu det vi andre betaler :)

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 16:52

Hos mig tager vi 1800 kr for en stor hest med alt incl. dvs. foder+ fodring, spåner, hø (8 kg),udmugning og ind og udlukning.

Det er i ny stald med 4x4 boxe, oplukkelige vinduer, vaskeplads, sadelrum, vaskemaskine og snart skridtmaskine og swimming pool.

Synes 2550 kr lyder af meget. Det ville jeg tage hvis jeg skulle have en hingst opstaldet, pga. det mere besvær.

0
0
Svar på denne tråd

Mit Dancedyr
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 18:56

Ståropstaldet ved Holbæk i privat pension.

Jeg giver 800 kr om måneden for en boks med halm, ind og udlukning på store dejlige rigtig græsgrønne folde, ridebane 20x60 med lys, daglig strøning, fodring og udmugning.

Om vinteren når de også får wrap og gulerødder stiger prisen selvfølgelig. Inder han blev forfangen spiste han "staldens" mad, og der var prisen på max 1400 om måneden.

Altså i vinterhalvåret betalte jeg max 1400 kr. for:

En boks med halm, ind og udlukning på store dejlige rigtig græsgrønne folde, ridebane 20x60 med lys, daglig strøning, fodring og udmugning, wrap, gulerødder og foder.

Og så skal det siges, at udlejer har ikke selv hest. Men har udelukkende pensionsstedet for at længen der er lavet om til stald skal tjene nogle penge.

Så han skal både have tjent ombygningen og den daglige drift ind.

Og Holbæk ligger heller ikke normalt i den billige ende. Men jeg har også haft heste hjemme og selv med en ordentlig arbejdsløn koster det ved gud ikke 2500 kr. ved Holbækegnen og have en hest stående. Ikke tale om at jeg ville betale det. Det mener jeg er simpelt tyveri.

Mvh. LoneR

Med Dancedyret som nu er helt sig selv igen. :-)

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

Mange debatter...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 19:34

Havde jeg haft en hest mere så havde huslånet tilnærmelsesvis betalt sig selv ind alene ved at flytte hestene og sælge nuværende bolig - ihvertfald hvis jeg læser ovenstående.

Så kunne jeg nøjes med at arbejde deltid og have mere tid til mig selv (og råd til den ekstra hest) - måske begynde at dyrke min meget omtalte økologi (øh?)...

Nogle gange så kan jeg undres over migselv og hvorfor jeg vælger at leve som jeg gør i storbyen - jeg har jo ikke været på Strøget i 5 år!!!

Hmmm, måske fordi manden ville dø hvis han skulle skifte til træsko når han kom hjem fra arbejde - måske endda investere i en praktisk overall (de fordomme de fordomme)

Ment i bedste tone... Jeg studser over det hver gang jeg læser disse tråde med opstaldningspriser.. Der er bare sindsyg stor forskel på øst og vest - storbyer og "landet" ville det være så slemt at stå af ræset?

Til dem af jer der har solgt hus til en formue og købt nedlagt landbrug - er I blevet mindre stressede og fået mere tid og flere penge, eller er jobbet bare erstattet af alle mulige andre lige så stressende gøremål?

(Sorry - hører vist ikke til i denne tråd men tankerne vandrede lige)

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 22:24

Dyrt-billigt ja.... Men en ting vi har opservert er, at det ikke kun er kornpriserne der stiger, det gør halmen også.

I vores tilfælde er stigningen på halm 100% pga. dårlig høst. Vi gav 50 kr pr. minibig sidst år og i år koster den 100 kr. og så tror jeg faktisk, at vi får det rimligt billigt i forhold til så mange andre. Vi skal så selv hente det hjem fra marken af og det koster jo også.

Vi bor på en nedlagt landbrugsejendom og har derfor hestene hjemme - men vi mærker også stigningerne kraftigt.

Med foder halm og wap koster det os pr hest. ca. 1500 kr. men det er så også med div. tilskudsfoder. (bio B, biolyt, biomun)Dette er vinterpriser det er selvfølgelig billigere om sommeren.

Foder er horseluxplus og havens.

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 17:57

Antor: her over i jylland kommer halm i minibig til at koste 250 kr til vinter. Min far har lige købt ind i halm og hø og det er vilde priser. 375-400 kr for en minibig hø.

Jeg synes mange skriger over de skal betale ekstra, men de er jo også nød til at se på priserne for korn, halm, hø, tilskudsfoder og ikke mindst roepiller/linamix. ALT stiger igen i år og de skal også nok stige igen næste år. For landmændene er blevet givet garanti priser.

En som driver et opstaldnings sted, skal have sine udgifter dækket ind. Det er ikke biligt. Ved siden af foder kommer der strøm, lys og arbejde ved siden af.

Jeg synes det er fair at folk tager 1500-1800 kr for en opstaldning med alt. Men 2550 kr er for meget.

Hvis der ikke var nogle private stalde hvor man kunne få opstaldet, så var der flere 1000 om ikke kunne få en plads til sin hest og det vil betyde at rideskolerne ville få kronede dage.

0
0
Svar på denne tråd

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 18:13

synes ik det er så dyrt.

Vores opstaldning er osse lige steget 300.... var jeg da ikk meget for at skulle fortælle dem der står hos mig. men sådan er det jo. tiderne ændres og tingene blir dyrere...

Mvh Cille79

Stald Østergaard.

Bokse udlejes i nyrenoveret stald.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider