Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vat i ørene under transport.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 22:40

på onsdag skal min kære hest en tur til ansager. Men er så kommet i tvivl om han skal have noget vat i ørene for at dæmpe larmen? altså under turen i traileren. Jeg tror at han er vant til det fra tidliger ejer, hver gang der er kørt med ham - for da jeg fik ham havde han hvertfald vat i ørene under turen hertil. Tror i han vil blive forskrækket hvis han ikke fik det i? normalt vil jeg jo bare lade være, men hvis han er vandt til det. Og hvis det så er han får vat i, er det så bare ganske almindelig vat eller noget specielt?

Håber der er nogle der vil svare ..

Ejer af den skønne hest Face The Feat.

Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest.

Practice makes perfect

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 23:10

du kan bare bruge helt almindeligt vat..

RIKKE

0
0
Svar på denne tråd

Put vattet....
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 08:20

... i en nylonstrømpe - så er det nemmere at få op igen i et stykke og du risikerer ikke at de er rester i øret.

£isbeth & Baloo

People are just about as happy as they make up their minds to be

(Abraham Lincoln)

Hjælp til transport til og fra dyrlæge søges fredag d 8/8 i Næstved

0
0
Svar på denne tråd

Men vær
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 08:25

Forberedt på at den sagtens kan HADE at have noget i ørene.

Mange heste kan ikke li det, de vil ryste og ryste til det falder ud/af.

Man skal altså træne den slags løsninger , finde ud af den slags ting INDEN man skal bruge det.

Illum

.

Livet er FANTASTISK.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 08:58

Illum, læs hvad hun skriver, han havde vat i ¢rene da han blev transporteret til hende.

Travere er jo vant til at have vat i ¢rene, det lærer de fra små.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger ofte vat under klipning...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 09:18

... af heste.

Det er bare ganske almindeligt vat og som £isbeth (Baloo) skriver, så put en ordentlig tot vat i en nylonstrømpe og stop det godt ned i øret. Enden af nylonstrømpen kan du lige vikle et par gange om grimen.

Jeg har kun oplevet, at det er heste, der er decideret sarte omkring deres ører, der kan skabe sig over det.

Jeg havde en pony sidste vinter, der havde ry for at klamre sig til loftsbjælkerne under klipning og i det hele taget te sig ganske voldsomt! Nej, kræet ville heller ikke have vat i ørerne, men efter tyve minutters vedholdende forsøgen igen og igen, så sad propperne til sidst godt fast - og ponyen blev klippet i god ro og orden. Den nærmest stod og sov!

Da ørepropperne blev pillet ud igen, så var den øjeblikkeligt helt "fremme i skoene" igen!

Hesteklip.dk

kører på Vestegnen, Roskilde,

Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Vær forsigtig
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 09:39

Vær meget forsigtig med vattet.

min veninde ville gøre det med hendes hoppe da den skulle klippes, den kom til at hade hende. I flere måneder efter måtte hun ikke komme i nærheden af dens hoved, hun kunne kn komme ud og ride hvis jeg kunne lægge trense på den.

Jeg kender ikke til transport af travheste og anede ikke at det var "normalt" at der blev brugt vat.

God tur - og held og lykke med den, håber ikke det er noget alvorligt.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 14:24

Travere går meget ofte med vat i ¢rene under daglig træning, så det er en ganske normal hverdagsting for de fleste travere.

0
0
Svar på denne tråd

Tak fordi
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 15:25

der er så mange der har svaret umiddelbart så tror jeg at jeg bruger vat under turen, han er jo vant til det somsagt - men det er da en super ide det med nylonstrømpen - smart

Ejer af den skønne hest Face The Feat.

Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest.

Practice makes perfect

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider