Fandt dette lille pus ved vejen ud for vinterfolden, havde godt hørt noget der mjavede hele morgenen men havde slået det hen med at det var staldkattene der havde gang i noget, men da lyden lige pludselig kom lige uden for mit vindue så jeg det var en lille misse killing, skyndte mig ud men der var den nået ned til folden, fik taget den op og så at dens ene øje var helt lukket til med skorpe af øjenbetændelse og det andet væskede med blod i, så fik ringede til dyrlægen, det var så dyrlægen i bygholm der havde vagt, sku alligevel til Horsens så valgte selv at køre missen af sted, hun ville kigge på den og jeg kunne ringe tilbage og høre hvordan det gik med den, desværre viste det sig at det var en byld den havde i venstre øje
så den blev aflivet 
Forøvrigt en utrolig sød dyrlæge, overvejer helt at skifte selvom jeg kommer fra vejle!
lige et par billeder af den lille mis, stakkel at den har gået rundt og været blind, er lige kommet hjem fra ferie igår aftes og dem der har gården er også på ferie, så stakkels misser hvis den har været her i flere dage i den tilstand, uden der er nogen der har set ham.
ville have beholdt ham hvis han ku reddes 

det er det venstre øje bylden var ved, det højre er øjenbetændelse