Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

elev som land.. hvor mange ugers ferie ?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:24

Heej jeg går og arbejde hos en landmand. begyndte til januar da jeg var færdig med "grundforløbet" 1a og skal arbejde til d.1 oktober 2008. og så i8 skole igen.

spørgsmålet er så hvor meget ferie har jeg krav på at få.

har haft en uges her i sommerferien så og det eneste eller arbejder jeg alle hverdage fra. 5.30 til 9 og så møder igen kl. 15-18. og arbejder så hver anden lørdag også..

har jeg ikke krav til mere end 1 uge ?

0
0
Svar på denne tråd

Joh, det har du..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:27

jeg mener man har krav på 5 uger fordelt over hele året..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

sommerferie
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:38

Alle har krav på 2 ugers sammenhængende sommerferie, og 3 uger i alt inden 1. september, samt 5 ugers ferie i alt om året. Sådan er reglerne, men hvis du ikke har optjent feriepenge til alle uger, skal du selv betale. Som elev på kost og logi mener jeg at du stadig her samme rettigheder som ovenover, men med løn under ferie.

Det er længe siden jeg var elev, men jeg synes du skal kontakte dit lokale landboUngdom kontor og få ret vejledning. Måske står det også i din kontrakt.

www.landboungdom.dk (du behøver ikke være medlem for at få hjælp)

Jeg synes dog du skal tænke på om det er en god ide at holde så meget ferie nu her i sommer, eller om det passer bedre ind i arbejdet til der er mindre travlt om vinteren. Selvom du har din ret til 3 ugers ferie nu, så skader det jo ikke at være fleksibel

Men kontakt landboungdom, de kan hjælpe, og det skal de når du er elev

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

ferie...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:39

Du har krav på 2 ugers sammenhængende ferie i sommerperioden og i alt 5 uger fordelt på hele året.

Highland pony føl til salg

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:51

tror bare ikke jeg når at få mere sommerferie, nok mest fordi jeg er en smule "bange" for at snakke med dem om sådan noget..

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 12:57

Åh nej! Det må du ikke være!

Bønder kan være nogle hårde bananer, det ved jeg, men du skal stå ved dine rettigheder, eller bliver du rendt om hjørner med. Dog skal du også være fleksibel, men ikke for hver en pris. Det er ham der er i størst knibe hvis du finder på at forlade pladsen, hvis det hele bliver dig for meget....

I hvilken landsdel arbejder du?

0
0
Svar på denne tråd

hej igen..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 13:10

altså nu har jeg lige hørt en gammel lære ad jeg havde på landbrugsskolen og han siger jeg har 2,5 dag pr. månede og det kan jeg ikke finde en sammenhæng i ?

Jeg bor i skive omegen midtjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Bønder bønder bønder...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 13:31

Det er 30 dages ferie på et år. En ferieuge regnes for 6 feriedage. Så derfor har du på et år 5 ugers ferie.

Har du ikke optjent ferie/arbejdet frem til 31 dec 2007, så har du ingen feriedage/feriepenge til rådighed. Med mindre du er på fuld kost og logi, for så kan du holde de 5 uger med løn. Det er ikke det mest logiske i verden at hitte ud af.

Jeg synes virkelig du skal ringe til din LandboUngdom konsulent.

Jeg har fundet ud af at det er:

www.landboungdom.dk/ index.php?id=118

eller

www.landboungdom.dk/ index.php?id=117

De kan også hjælpe hvis der er problemer med at få snakket med din chef om ting og sager. Jeg har ofte fået hjælp den vej. Det er det de er der for

Du skal i hevert fald have styr på reglerne, og du skal ikke lade dig kue af en fortravlet landmand

0
0
Svar på denne tråd

Heej igen..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 13:35

Jeg for en fast løn hver månede er ikke på kost og logi da jeg bor hjemme..

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 13:44

Hvis du ikke har optjent feriepenge i 2007, som skrevet tidligere, så har du ingen penge at holde ferie for. Altså ingen løn i ferieperioden. Men du har stadig krav på det beskrevne antal ugerm mener jeg, det kan dog godt blive lidt dyrt for dig.

Til næste år har du så optjent feriepenge til at feriere for

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider