Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fjerne tislugten?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 13:30

Min lille hund er endnu ikke helt renlig, og efter en weekend hos "Farmor" er den åbenbart gået mere galt.

- Så lige pt. synes jeg bare mit værelse lugter af hundetis!

Jeg har fliser i gang/køkken+bad, og nyordnet trægulv på værelset hvor jeg så synes det lugter værst.

Jeg har vasket gulv med rodalon på værelset tre gange indenfor de sidste 24 timer, hele morgenen/formiddagen har hoveddør og terassedør stået åben så der har været god udluftning.

Men her stinker bare!

Hvad gør man? Jeg har ikke mere rodalon, og ved ikke om jeg kan bruge alm. Ajax på trægulvet? Har noget Probat til trægulve, men synes det ligesom efterlader et fedtet lag og gør intet ved lugten.

Så hvordan fjerner man den lugt? Er ved at være ret træt af det!

- Har kigget alle steder inkl. under sengen om hun har tisset et sted jeg ikke har opdaget, har vasket alt gulv!

Forresten, - nogen der ved om man kan finde noget at, well vaske eller sprøjte på, så hunden ikke tisser på ens tæpper/måtter?

- For et er at hun tisser indenfor, det træner vi på, men det er bare ret frusterende at hun konstant tisser på mine tæpper og den nye måtte når jeg pt. ikke har chancen for at vaske tæpperne.

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 13:53

når hunden tisser på tæppe kan du bruge den spray vanish den fjerner lugten og pletten.

Har du prøvet med klorin at vaske dit gulv i? husk at blande det op som der står. hvis det ikke tager lugten ja så er jeg lost for jeg synds det lugter meget stærkt og det tager pusten fra mig så her i huset er det forbudt at bruge *G*

Ved ikke hvilke træ gulv du har så kan ikke sige om du må bruge ajax der.

Ma Fila Noir tilsalg se hende på dette link.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/177977/1/

0
0
Svar på denne tråd

Klorin...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 13:59

Jeg har netop ikke turde bruge klorin, da det bleger og tør ikke bruge det på trægulvene, og så var det jeg fik af vide jeg kunne bruge rodalon.

- Men er efterhånden klar til at ofre gulvet og bruge klorin, når jeg engang flytter ud herfra skal det jo sikkert alligevel sættes i stand.

Hellere blegt gulv end tislugten!

Der kommer heldigvis ikke pletter på tæpperne, er sådan nogle kludetæpper fra Rema til 30kr stykket, så er ikke øm over dem - men er bare SÅ træls at hun vælger at tisse på dem når jeg ikke kan vaske dem selv ;-D

Kan være jeg må op og købe noget klorin, for klorin lugter bedre end det her :-P

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

0
0
Svar på denne tråd

Prøv med lidt eddike
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 14:13

Det fås ufarvet, og det tager lugt- og burde være bedre for trægulvet end klorin. Klorin er altså ikke spor sundt at indånde, klor er et kraftigt oxidationsmiddel...

Ajax indeholder salmiak og opmuntrer i hvertfald katte til at prøve lykken igen, da lugten åbenbart minder om urin.

Trægulvet skal du nok give en omgang med Grundrens- og så vaske med et plejende produkt til gulvet. Men sæbespåner + soda er også udmærket- eller flydende brun sæbe.. Jeg vasker mine gulve med Grundrens, når de begynder at være glatte/fedtede- og så igen med sæbe.

Tis på tæpper: Kom kartoffelmel/Maizena på tispletten- og lad det blive helt tørt, så kan det støvsuges op. NB: Det skal være *tørt* ellers er det ikke godt for støvsugeren. Det har vi altid gjort med hvalpenes små uheld. Og det med støvsugeren er også sket- så husk, det skal være *tørt*. ;-)

Ellers er Rodalon udmærket til uheld - husk at vaske efter med rent vand.

Mvh
xtiny

Heck is where people go who don't believe in gosh.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider