|
|
| Prisniv. fjordheste |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
22-07-2008 10:42 |
|
Hejsa Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på prisniv. på fjordheste ? Hvad har I til salg , hvad er prisen og hvorfor prisen ? Håber der vil komme nogle folk på banen.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er vi da nogen |
Bettina Møller ♣Stald Højbjerg& |
22-07-2008 11:03 |
|
der har en mening om..... Jeg har fx en super dejlig plag på 2 år til salg. Hun er allerede nu 148 cm høj og pænt godt gående...... Men som med så meget andet - man får hvad man betaler for. Ude på landet kan du finde en fjordbamse uden papirer som er en dejlig tur hest til små penge...... vil du som mig havde noget som er godt gående, arbejdsvillige og ja i mine øjne meget smukke eksemplarer og velredne så snakkker vi vel i nærheden af 30-40 tusind..... Mange mener det er mange penge - tjah .- hvor meget velreden sportspony får man til de penge.........Og fjordheste kan i dagens danmark sagtens klare sig ude på banerne - vel mærket hvis det ikke er en der ikke kan lide fjordheste der dømmer. Så skriv hvad du søger eller hvad du vil sætte til salg - så har vi noget at gå ud fra....
Bettina..... medlem af de altid støttende mødre på langsiden NU både med Damask, Idol og lille Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Bettina skriver.... |
|
|
... så afhænger prisen af kvaliteten - fuldstændig som med andre hesteracer. Men mens man let forstår, hvorfor f.eks. en varmblodshest med kapacitet koster et sekscifret beløb, så forstår man ikke hvorfor en fjordhest med kapacitet koster mere end en "marcipangris" af slagsen  Her i midtjylland kan du godt få en OK hest med papirer, der kan rende en LC dressur til omkring 15 tusinde - men på Sjælland skal du nok lægge 5 mere oveni. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt Husk DM for fjordheste den første weekend i september.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige..... |
Jean39 |
22-07-2008 12:40 |
|
...købt mig en fjordhest af "marcipangris"-slagsen (til marcipangris-pris), en 2½ års hingst der nu måler ca. 137 cm, men hvem siger at han ikke om et par år bliver en stævne-fjordbolle der går LA? Han har ikke papirer, men de behøves ikke for at se at han er fjordhest.
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du? Splinterny hestetrailer udlejes....se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den dag... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
22-07-2008 12:52 |
|
jeg skal have en af de små gule , ja så regner jeg da med at det snildt bliver omkring 35-40,000. Men så bliver det også en der i mine øjne er "toppen af poppen" som har potentiale til det jeg vil 
Xoco82 & Davina Stud.theol >>>For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits<<< (Athanasius, Life of Antony)
Part søges til velgående hoppe i Dragør!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har lige købt |
|
|
Jeg har lige købt et pragteksemplar til min datter, han er 143,5 i stang. fuldstændig kold i hovedet, utrolig børnevenlig, meget sporty udseende, pragtfuld at ride, og han elsker at springe ham gav jeg 15000 for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mossegårdens Benn |
|
|
Ham købte vi da han var 3 år, der så han sådan ud.(det er første gang han har rytter på)  Et år efter ca. og tilredet af os   Ham gav vi 16 for. Er sikker på han er en hel del mere vær nu. 
Kærlig hilsen Lotte NU med Mosegårdens Benn Vores dejlige fjordhest. Det kører ba're derud af..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har en marcipangris |
Stald Smokie |
22-07-2008 15:29 |
|
som jeg som 3 års higst gav 4 tusind for. jaja han havde ikke været i hænder og var temlig moget til- MEN jeg har fået en ganske god alround hest ud af det. han både springer ca 140 og kan gå en la- hvis han skulle. han blir mest brugt til hygge og spring. og så har han et par hopper om året.
gudesmuk Dun broget vallak, ca 120 i stg,3 år, tilredet, sælges billigt dejlig sort alroundhoppe, ca 155 i stg,16 år, redet i både dresur, spring samt western,sælges billigt skriv for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En kort indskydelse kommentar |
|
|
Især til Jean39's indlæg  En fjordhest slår ved avl temmelig godt igennem og mange tror fejlagtigt, at de har en "Rigtig" fjordhest fordi det den er blandet med er godt gemt af vejen  Dette er måske en af grundene til, at fjordheste har/havde et dårligt ry  Jeg siger ikke din Jean39 er en blanding Men jeg tror bare, at mange har blandinger uden, at vide det  Jeg har en fjordhesteblanding, men det vidste jeg allerede før jeg købte hende 
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man vil det hele |
|
|
Lige pt. er der en fjordhoppe til salg. Kåret med 8 i helhed. Går LA-klasser dressur og så er den 1,46. Kort sagt: man får ALT for den beskedne sum af 27.000. Hvis jeg havde pengene, havde jeg købt den med det samme. Jeg har set den live, og det er en rigtig dejlig hest. Fjordheste uden papirer får man stort set smidt i nakken, og de kan være lige så gode ridedyr, men man kan ikke starte de sjove fjordhestestævner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har nu også..... |
Jean39 |
22-07-2008 18:23 |
|
...set en del fjordheste og - blandinger i mit efterhånden halvlange liv.... nok til at se at ham der går herude er 99% fjordhest........
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du? Splinterny hestetrailer udlejes....se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske lidt hjælp?? |
|
|
Hej alle sammen Jeg syntes det er en super spændende tråd.. Jeg er selv helt vild med fjordboller.. Der findes bare ikke nogen ponyer der er bedre..  Men nu kommer mit spørgsmål, hvornår er man for stor til en fjordbolle?? Jeg er 170 høj og vejer alt for meget.. Jeg rider pt. på rideskole, men overvejer om jeg skal anskaffe mig en hest. Jeg rider let dressur, men er primært skovtursrytter, og er ikke stævne interesseret. Hvor stor kan man få en fjordbolle?? Evt. nogle gode blandninger, der giver den flere kræfter?? Så den har lettere ved at bære mig.. Håber der er nogen der kan svare, det lyder nemlig til i alle har meget forstand på fjordboller..  Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan sagens |
Christina |
22-07-2008 19:51 |
|
få flere gode fjordhesteblandninger til gode priser. For omkring de 25.000 kr. kan du som regel få en super god pony/hest blandet med fjordhest. Det er skørt at de tit er så billige, da de er super ponyer. Men de har som regel svært ved at gøre sig på konkurrencebanerne, da mange har deres fordomme mod fjordheste. Virkelig ærgeligt. Der hvor jeg har mine heste stående, står der en super lækker fjordhoppe. Den gør sig rigtig godt i dressuren.
Christina -Casir Ask hoppeføl sælges. Bliver skimmel, forventes ca. 162 cm. Hjem før pris!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min Guldhest |
|
|
Gav jeg 15 for. Han er den sporty type med fuld stamtavle. Han er 142 i stg og 10 år. Han skulle trænes lidt op da jeg købte ham, men efter 3 måneder går han nu LB3 dressur og springer 1 meter. Regner med han skal med til DM for fjordheste i september. Jeg er 171cm høj og vejer 67 kg, og han har absolut ingen problemer med at fragte mig rundt 
Hilsen Katrine En gang fjordhest, -ALTID fjordhest!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er ikke i høj kurs |
|
|
Jeg fik min Haakon's mor i konfirmationsgave (10 år siden). Hun kostede da 12.000,- og var i fol med daværende Sjællandspræmie hingsten (kan ikke lige huske navnet). Fantastisk smuk hoppe der skulle stilles til kåring, fulde papirer og det hele. To måneder efter kom Haakon til verden og da han var 6 mdr. blev hoppen solgt igen. Hun var for ustyrlig til jeg lille pige dengang kunne håndtere hende. Har stadig Haakon i dag - han er og bliver min lille baby. Kan huske en kommentar en "veninde" kom med i skolen dengang jeg fortalte jeg havde fået en Fjordhest i konfirmationsgave: "HA! En Fjordhest er sgu da ikke en hest! Ha ha ha!" Hun havde selv en fiks lille sportspony... Og sådan synes jeg mange ikke-fjollebagge-elskende-heste- tøserrmændnd ser Fjordheste. Som nogle gumbe-tunge skrog, der ikke duer på en ridebane. Derfor har de aldrig været i særlig høj kurs. Men det er fordomme, de skulle selv tage at prøve en tur. Min Haakon er den mest energiske hest jeg nogensinde har oplevet. Ikke engang min yngre Araber kan køre mig så træt som ham. Han knokler derud af og springer fantastisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God bud..... |
CarolineR |
22-07-2008 21:17 |
|
Hej Tak for jeres gode svar, synes jeg er blevet en del klogere....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fnis--- |
|
|
Jeg er ked af at jeg lige spammer tråden.... Men jeg læste faktisk overskriften som: Pivstiv Fjordhest 
Vickie The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web The piano keys are black and white but they sound like a million colours in your mind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vickie85 (Don) |
|
|
Ha ha, så havde denne tråde nok været svært underholdene  (men når elefanterne kan blive fulde af wrap, kan fjordheste så ikke også?)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hoppe.. |
|
|
Altså, jeg har sat min hoppe på 12 år, som er en rigtig dejlig skovturs hest, til 12.000, det gav vi selv, og hun er kun blevet bedre, så det synes jeg er rimelig fair. 
STABIL, ROLIG, BEGYNDER FJORDHEST SÆLGES *hoppe *12 år *fået føl *særdeles god mor *meget rolig *aldrig stejlet eller været vild *kan rides af A L L E Skriv for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser. |
|
|
Min hoppe er kårede i 1. klasse med 8 i helhed og er ifol med Moseggårdens Kejser. Hun er 146cm. stg. og er efter Kastanjegårdens Nick. Hun er til salg for 30.000kr. incl. føllet i maven eller 25.000kr. uden føllet.
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene Super dejlig fjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser. Sadler sælges. Fuldblodshoppe sælges. (Tilmeldt hoppekåring i DV 2008)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|