Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hunde - levende acessories?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 15:54

Er jeg den eneste der synes at hunden har fået status som levende acessorie?

Jeg kan få det helt dårligt, når jeg kigger i div hundeudstyrblade og ser hvilke mystiske påfund man kan få til hundene nu om dage.

Synes mange slet ikke ser det som en hund længere, men blot en levende dukke, som man kan klæde ud og lege mor far og børn med? Eller er det bare mig?

Jeg kan blive helt harm over at man nu kan købe ternede bukser med blonder og flæser til hunden når den går i løbetid. Jeg kunne godt nok aldrig finde på at købe den slags til min hund. Stakkels dyr.

Og så igen - på den anden side.... er vores heste ikke også lidt acessorie for mange mennesker?

For mit eget vedkommende må jeg da sige at mine heste har dækkener på for at holde dem kortpelsede og klar til arbejdet, det er skam ikke fordi de skal ligne modeshows, inden de triller sig i mudderet.

Ligeledes har de pænt udstyr med sølv og sager når de skal til stævner.... Er det måske lidt det samme som andre mennesker gør hver dag med deres hunde?

Anyway, synes tendensen er trist... og kan både grine og græde, når jeg ser alle de hunde i eksempelvis Hööks nye blad, der er udstyret med vinterjakker, hele regndragter og løbetidsbukser i tern og flæser.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Sørgelig
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 16:48

tendens desværre og vi har næppe set det værste.

Jeg har intet imod fancy halsbånd, seler med pynt osv og jeg kan sagtens acceptere at en hund får et dækken på, hvis den har et reelt behov og her tæller ejerens barnagtige behov for en udklædningsdukke bare ikke.

Jeg græmmes når jeg ser små langhårede hunde der skal klædes ud i nyttesløst tøj og jeg synes personligt at de hunde var bedre tjent med en anden ejer der kan sætte hundens faktiske behov før sine egne egoistiske behov.

Der skal være plads til forskellige måder at have hund på, men som med alt her i verden er intet af det ekstreme af det gode.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

fatter det
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 18:51

jeg fatter det heller ikke, min jack russel har det med at ryste når det er for koldt, ham kunne jeg godt finde på at købe en frakke til, men så skal den også være sej .. han er en underdynen hund..

men alt det glimmer og flæser eller unødige støvler ol, det forstår jeg ikke

we do it
the Hippie way !

do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd

Tjo...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 19:52

Om man piller ved hundens oprindelige adfærd, ved at give den tøj på, eller man piller ved hestens oprindelige adfærd ved at give den tøj på (dækken - så pelsen ikke bliver for lang) kan jeg faktisk ikke se den store forskel på.

Ingen af delene er normalt, eller oprindeligt. Men hvorfor er det mere legalt at gøre det ved hesten, end ved hunden. Ingen af os ved, hvad dyret tænker, hvad det føler ved at blive fyldt med kluns.

Begge dele er vel for vores lyst, et eller andet sted. Jeg ved godt, at hestens er for at den ikke må blive langpelset, men det er da stadig menneskets behov.. Oprindeligt er hesten ikke født til dressur, den er født som vildhest uden tøj (dækken).

For mig at se, må det være enten eller, man kan ikke både proppe dækken på hesten, og brokke sig over, at nogle propper tøj på hunden.

Et dyr med påklædning er et dyr med påklædning, race er ikke vigtig...

Og nej, jeg har IKKE en hund med tøj Har faktisk ej heller heste, for dem har jeg lånt ud.....

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Så har vi købt køer, vi glæder os vildt til de kommer !!

Super perfekt wrap sælges i Nordjylland, send en PB....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider