Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hest fik sko på XD hehe
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 08:55

Hej alle.

nu er det sådan at min pony fik sko på fredag middag, og det har han aldrig haft før,det er kun på forbene.

Men da vi så skulle ride red vi en tur, da vi så kom hen på astfalten(staves) begyndte det jo at sige en højre lyd end det plejer fra hovene af i skulle se ham han kunne virkelig ikke forstå hvad det hva. hehe men efter noget tid var han sød igen hehe.

har lige et lille spørgsmål også, skal man bruge klokker når hesten har sko på eller er det ikke nødvendigt.

ja jeg aner faktisk ikke så meget om det da jeg aldrig har haft en hest der havde brug for sko

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

klokker
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 09:07

Klokker er kun til de skvaddermikler som træder på sig selv.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Smuk odd-eyed hunkat søger nyt hjem - se præsentation

*

Dressurpart søges til araber

0
0
Svar på denne tråd

Ja så'n en har jeg...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 09:26

Jeg er storforbruger af både klokker OG sko....

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken

SÆLGES:

Stübben Siegfred 17" bom 32

0
0
Svar på denne tråd

ok..........
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 09:29

hehe tak.

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 12:44

Milo har gået med klokker det sidste år også selvom han har haft skoene on/of.

Han er som pjemm så flot siger, en skvaddermikkel som jokker ballerne i stykker. Han har to gange formået at gøre det så slemt at han blødte - første gang ret meget så han skræmte livet af sin mor da hun skulle hente ham på folden. Anden gang var da jeg havde reddet ham. Der var da i det mindste en der var så sød at komme og sige at kræet blødte for jeg havde intet kunne mærke på ham.

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd

Sko = mystisk opfindelse
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 12:44

He he, ja sko er en meget mystisk opfindelse, når de pludselig sidder på ens hove ;-)

Min 4 års fik sko på alle fire ben for godt en måned siden og hun så SÅ komisk ud, da hun opdagede, at hendes hove pludselig sagde mærkelige lyde på betongulvet i stalden ;-D

Så imens min ældste hoppe fik nye sko på, hyggede min unghoppe sig gevaldigt i sin boks med at undersøge sine nye sko. Der skulle først snuses til forskoene og da hun så opdagede, hvilken sjov høj lyd der kom, når hun skrabede forskoene mod betonen, så var det jo pludselig gevaldig sjovt. Så der blev først skrabet med det ene forben og så med det andet i et godt stykke tid ;-)

Min ældste hoppe gloede også en omgang, da hun, kort tid efter jeg fik hende, fik sko på alle 4 ben. Jeg var desværre ikke selv tilstede, da smeden gav hende sko på, men min far fortalte, at da hun havde fået den første sko på den ene forhov og satte den ned på staldgangen, der så hun fuldstændig forkert ud i hovedet (på den sjove måde) og så gloede hun ellers ned på den forhov :-D

Mht klokker så er sko bestemt ikke ensbetydende med, at hesten skal have klokker på.

Nogle heste er tilbøjelige til at jogge baghovene op i forhovene/koderne på forbenene, disse heste kan nemt komme til at træde en forsko af.

Min ældste hoppe kan, når vi rider og hun bliver meget ivrig (f.eks. når vi rider på stubmark), godt komme til at jogge op i sig selv, så bagskoene banker sammen med forskoen. Så hvis jeg ved, at vi skal ud og ride stærkt og hun er i hopla humør, så kan jeg godt finde på at give hende klokker på.

Ellers bruger jeg aldrig klokker, det er ikke nødvendigt. I de godt 9 år jeg nu har haft den ældste, har hun kun jogget en forsko af 1 eller 2 gange i løbet af det første år med sko, derefter skiftede smeden til anden type forsko, som ikke stak nær så langt ud bagtil på forhovene og siden har hun ikke mistet en eneste sko.

Så med mindre du har en klodset hest, så er klokker ikke nødvendige.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider