Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan jeg tilllade mig og tage ham tilbage
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 06:48

Jeg har jo min lånehest Manito. Og da jeg starter i lære som butiksassistent ved jeg ikke hvor meget tid jeg får til ham.

Min kæreste har indtil videre været rigtig sød til at hjælpe mig men da han gerne vil vidreuddanne sig inde for beredskabet kan jeg ikke være sikker på at han kan ordne min hest.

Nu kommer så mit spørgsmål. jeg har sagt til hestens ejer at jeg aflevere Manito tilbage. (skete i marts-april måned) men jeg går nu og er rigtig ked af det for har virkelig fundet en rigtig god ven i ham. Kan jeg tillade mig og sige at hvis det skulle gå helt galt med ham hos den nye låner kan jeg godt tage ham tilbage og hvis hun evt vil sælge vil jeg gerne købe ham.

Nu kan jeg snart starte en zoologisk have med fisk, kanin og heste. :P

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:03

Bare ligge et bud ind nu, og så se, hvad hun siger til det. Det må jo være pga. tidsmangel, at hun låner den ud i første omgang, eller ?????

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Silas.
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:11

Ja det var det i første omgang. men så kom hun til at sove uden bukser på. og så blev hun gravid.

0
0
Svar på denne tråd

Så synes jeg
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:14

At du skal springe ud i det, og byde på den, så den ikke kommer et andet sted hen, inden du måske får chancen. Du ved jo ikke, hvordan den nye låner er. Og hvis du ikke helt kan overskue alting, så få dig en part i starten.

Medlem af DÅHM syd

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Silas.
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:17

jeg har købt mig en islænder fra en mand jeg kender særdeles godt da jeg har passet hest hos ham de sidste 8 år. og den kan jeg tillade mig og ikke og komme en enkelt dag.

Jeg har fået a vide af MAnitos ejer at hun er ret sikker på at jeg må komme og besøge MAnito hos den nye låner.

0
0
Svar på denne tråd

Hurtigt
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:22

Du er da godt nok hurtig i dine beslutninger! Hold da op!

I går morges spurgte du, om HN syntes, at du skulle købe din lånehest, som du har leveret tilbage, fordi du ikke har tid længere. Og samme dag køber du en anden hest.

Man må da sige, at du forstår at tage en hurtig(impulsiv) beslutning.

Tillykke med din nye hest!

0
0
Svar på denne tråd

Hvemsomhelst
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:29

Hvor læser du, at hun har købt hest i går????

Medlem af DÅHM syd

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Misforståelse
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:38

Jamen jeg læste dette:

jeg har købt mig en islænder fra en mand jeg kender særdeles godt da jeg har passet hest hos ham de sidste 8 år.

Men jeg har måske misforstået det?

0
0
Svar på denne tråd

Hvemsomhelst
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 07:45

nej jeg har nok skrevet det lidt forkert. for den islænder jeg har købt er først 100% min til næste år da ejer og jeg har lavet aftale. jeg har ham som min egen nu. (betaler alt) men han får cool cash engang til næste år når jeg kan give ham pengene.

Islænderen (Baldur) HAr jeg kendt siden føl og tror på han kan blive en super god ridepony. og jeg kan få ham yderst billigt i mine øjne.

Men det er jo ikke Manito som er min "første" hest. men jeg har råd til at have dem begge samtidig så længe vi kører på samme kontrakt som sidst.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 08:49

du har intet at tabe ved at spørge men alt at vinde.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Okay ja
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 10:11

Det læste jeg også, men der står ikke, at den islænder er købt i går. Troede det var en, som hun har haft i længere tid.

Medlem af DÅHM syd

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 10:16

det er længe siden at aftalen om jeg skulle købe ham til næste sommer kom i hus

0
0
Svar på denne tråd

uddybning
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 10:33

i marts april måned blev det besluttet at jeg ikke kunne have manito mere. da det ville være meget usikkert med tid fra både min og min kærestes side.

så får 2-3 uger siden da jeg sammen med avler af Baldur var på vej ned til dyrlægen for at få ham kastereret fik jeg tilbud om at købe ham. han kan stå gratis opstaldet hos avler mod at jeg hjælper ham. det vil sige at jeg kun skal betale dyrlæge og smed. (super tilbud)

Det sagde jeg ja tak til da Baldur er en super sød lille islænder og har en kanon gang. derefter aftalte vi at jeg står for alle dyrlæge og smed udgifter som var han min egen. indtil jeg får min læreplads og derefter kan købe og forsikre ham.

Kæresten og jeg har så regnet lidt på det. og har fundet ud af at hvis kontrakten fortsætter med manitos ejer som hidtil kan jeg have råd til dem begge to. (altså uden og købe manito)

Dette er dog kun så længe jeg står i lære og indtil jeg får fast arbejde.

Jeg er super glad for Baldur, men der er noget spacielt over manito.

Håber det hjalp på forvirringen

0
0
Svar på denne tråd

Lyder underligt.
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 10:47

Du opsiger din part da du ikke har tiden og vil derefter købe to heste. Du bør gennemtænke alt. Lyder en anelse useriøst og meget impulsivt.

Hvis du stadig føler for det når det er gennemtænkt, jamen så spring da ud i det.

Mvh
Alice

Hvis det er ens fejl man lærer af, er man nødt til at begå nogen!

Rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

Priserne kan forhandles

0
0
Svar på denne tråd

Alice (Larnett)
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 11:50

Ja jeg vil købe manito når jeg er færdiguddannet. Baldur er to år og der hvor han står kan jeg godt blive væk hvis det en dag kniber med tiden. Det kan jeg ikke på samme måde med Manito da han til tider godt kan være meget voldsom. og ham jeg køber Baldur af ikke ønsker og have ham stående. Hvilket jeg respektere fuldt ud. Grunden til at jeg gerne vil have Manito tilbage sammen med Baldur er at han betyder rigtig meget for mig. Og derfor er jeg villig til at betale det ekstra det koster for at få ham opstaldet et sted hvor jeg ved at kan jeg ikke komme og ordne ham en dag så bliver han det.

Jeg har skam tænkt det igennem tror bare du misforstår hvad jeg mener

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 13:45

Ja undskyld men nu bliver jeg altså lige nød til at blande mig.

Jeg har hest samme sted som Louise har Manito.

Louise jeg kan ikke helt genkende at du skal komme til Manito hver dag fordi han er voldsom????

Jeg har aldrig haft problemer med at håndtere Manito og har da aldrig oplevet ham voldsom.

Derimod oplever jeg en hest som keder sig utrolig meget, er meget trist og savner opmærksomhed.

Du kommer efterhånde mindre og mindre i stalden, det et næsten mere din kæreste der kommer og ser til Manito end det er dig og når du er der, er det tit kun lige 5 min.

Jeg syntes bestemt du bør sende Manito tilbage til tidliger ejer eller en ny låner, så han kan blive brugt og komme ud og se verden.

Jeg syntes at det er synd og skam at så ung en hest ikke får opmærksomhed og bliver brugt.

Hvornår har du sidst redet ham?

Jeg ved godt at han pt er halt, men før han blev halt red du jo heller ikke på ham.

Sidst jeg husker at du red ham, var til heste-træf i August og da var det jo ikke engang dig der red ham på tur, for du kunne ikke styre ham.

Du kan ikke håndtere ham på tur og du virker til at være bange for ham, så jeg kan da virkelig ikke se hvorfor du syntes det vil være en god ide at købe ham.

Jeg vil slet ikke udtale mig om dit valg om at købe hest, når du i forvejen ikke har tid til den du låner.

Jeg har også svært ved at se hvordan du kan få det til at hænge sammen økonomisk, det er vel stadig dine forældre der betaler opstaldning og foder til Manito?

Jeg håber virkelig du vil tænke på hvad der er bedst for Manito, jeg er slet ikke i tvivl om at du er glad for ham, men der er jo bare ikke rigtig nok, han skal også være glad.

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr.

Sommergræs tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 14:10

jeg vil gerne starte med at kommentere det med at han er voldsom. nej han virker ikke voldsom overfor os men for ole gør han. Ole har altså ikke kræfterne til at kunne sætte manito på plads som vi andre kan.

og det med at jeg er i stalden så har jeg ikke set dig når jeg har været der. så du ved ikke hvad jeg går og laver. ja Kenny kører op og ser til manito om morgenen for mig.

Ja mor og far betaler men jeg har betalt det sidste foder, dyrlæge smed hø selv de betaler altså kun 700 kr om måneden. Med hensyn til at betale baldur skal jeg der kun betale smed og dyrlæge da jeg får foder med for til gengæld og hjælpe ole.

Men det er svært og aktivere en hest der går på jordfuld udover at han skal rende rundt og finde godbidder.

og til det med ridningen jo jeg har redet siden træffet.

0
0
Svar på denne tråd

Louise.
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 15:20

Med hensyn til at du ikke er så meget i stalden, tænker jeg ikke så meget på nu hvor de er på døgnfold, men mere på da de kom ind til natten.

Mange dage var du slet ikke med til at lukke ind, mange dage klarede Kenny det for dig og de dage du kom lave du hurtigt klar til ham, tog ham ind og kørte så igen.

Har du tænkt på hvad du vil gør hvis du pludselig ikke kan have hest hos Ole mere, han er jo ikke ved meget godt helbred mere og det er nok ikke meget klogt at basere sit hestehold og økonomin på at kunne have hest gratis opstaldet.

Har du råd til 2 heste i opstaldning, foder, smed, dyrlæge osv, hvis du pludselig bliver nød til det?

Jeg ved skam alt om at det ikke er super nemt at aktivere en hest der ikke må komme på fold.

Men noget der vil hjælpe meget er hvis du sørger for at han har adgang til ordenligt grovfoder hele dagen, jeg er kommet flere gange hvor der ikke har være hø/frøgræs eller vand til ham.

Du kunne jo går ture med ham eller lave noget på ridebanen, ja bare strigle ham rigtig godt hver dag, et eller andet der giver ham noget opmærksomhed.

Sommergræs tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 15:22

Du kan jo altid sige tingene som det er?

Netop at du gerne vil stå klar hvis det skulle gå galt det nye sted.

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Eva Køhler
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 15:33

Ja det har jeg skam også tænkt mig.

Louise: de dage hvor kenny var der var fordi jeg var på arbejde eller syg. de dage jeg ikke var der særlig lang tid har været fordi jeg nok har haft en del andre ting at skulle nå.

men nu handler det ikke om min eller din eller nogen andens måde og holde hest på. men hvor vidt jeg kan tillade mig og spørge manitos ejer om at hvis der skulle være problemer vil jeg gerne være den første der bliver kontaktet så jeg måske kan finde et sted og have ham stående og passe ham

0
0
Svar på denne tråd

mudderkastninger
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 15:36

at Manito er blevet et familie projekt er da bare dejligt!

Nej, man skal ikke basere sig hestehold på gratis opstaldning, men nogle gange skal man følge hjertet og satse. Og går det helt galt, ja så skulle manito jo alligevel have haft et nyt hjem..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Bøger til ssa udd købes!

skriv pb/mail.

0
0
Svar på denne tråd

Louise.
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 15:49

Ja nu spørger du jo om folks mening og min mening er at du skal sende ham tilbage og lade det blive ved det.

Du sender ham jo netop tilbage fordi du ikke har tid, det skriver du jo meget fint selv -

"Og da jeg starter i lære som butiksassistent ved jeg ikke hvor meget tid jeg får til ham.

Min kæreste har indtil videre været rigtig sød til at hjælpe mig men da han gerne vil vidreuddanne sig inde for beredskabet kan jeg ikke være sikker på at han kan ordne min hest."

"de dage hvor kenny var der var fordi jeg var på arbejde eller syg. de dage jeg ikke var der særlig lang tid har været fordi jeg nok har haft en del andre ting at skulle nå."

Så hvis det går galt hos ny låner om et par mdr, har du vel stadig ikke tid?

Sommergræs tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 16:01

Nej det er ikke sikkert. Men som jeg også skriver vil jeg gerne finde et sted hvor jeg ved at manito bliver ordnet hvis jeg en dag fx ikke kan nå ud til ham. Og jeg ved stadig ike hvad kenny gør.

0
0
Svar på denne tråd

ja og nej
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 20:51

Hmmmm På mig lyder det som om du tager munden for fuld helt ærligt. Du skal studere?? og det er kæresten der laver det meste ved hesten? Det er dine forældre og en gammel mand der sponsorerer dig? Og du vil ha 2 heste at sørge for?

For mig lyder det uholdbart! Sorry det er min hudløse ærlige mening!!!

Spørg dig selv:

Har jeg SELV tid til at komme og ordne 2 heste mindst 5 gange ugentligt?

Har jeg SELV råd til at betale opstaldning til 2 heste?

Har jeg SELV overskud efter studie/arbejde osv til 2 heste?

Vær ærlig når du svarer på disse spørgsmål så har du løsningen!

Så mit svar på det tråden handler om må være: Ja du kan da godt tillade dig at spørge ejer men ER DET REALISTISK for dig???

STIT 77

Min mening er min egen

Gesten 4H

Pony købes: Se præsentation. BLIV DIG SELV

0
0
Svar på denne tråd

Hej.....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 21:07

Hej louise.

Jeg forstår udemærket godt at du gerne vil beholde manito, men som du selv skriver har du taget den beslutning om han skulle tilbage fordi hverken du eller Y får tid, jeg tror du får rigeligt i baldur, med opdragelse, motivation, og opmærksomhed.

Jeg må sige med den økonomi jeg ved du pt. render rundt med, er det måske ikke hensigtsmæssigt overfor begge hyp dyr hvis du alligevel skal af med den ene af dem senere fordi Ole pludselig falder om med en blodprop '(f.eks. ) og ikke kan havde hest mere og du skal havde dem begge opstaldet.

Med mindre du kan få dem hend på en billig privat gård bliver det ret dyrt at have 2 heste opstaldet, især hvis du f.eks. vil være på et center med faciliteter som ridehus bare et eks.

Jeg personligt betaler pt. 2200, og det er grunden til jeg ikke har råd til bare at have en låne hest, for jeg har ikke 4400 om måneden for at havde 2 heste stående.

Jeg ville nok lade manito gå videre til den nye låner som aftalt pt.

Du kan jo evt. sige til hende der ejer manito at hvis det går helt galt vil du gerne havde ham igen evt. med hendblik på at købe ham hvis ejer tænker i de baner.

Hvis det går helt galt så kan han jo sagtens komme tilbage igen, men syntes du burde give det en chance, ingen tvivl han er glad for at se dig når du er derude, det så jeg jo selv forleden dag, men nogle gange er man nød til at tage nogle sindsygt svære beslutninger, men du kan jo trøste dig med du har baldur.

Og samtidig skulle du jo osse opdrage på baldur's søster?

Jeg tror du vil havde nok at se til med 2 islandshyppere, job og skole.

Selvom ja, tanken om at kunne beholde manito klart er federe for dig.

ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
www.joseograffe.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 09:35

Søde Louise.

Jeg kan godt forstå du er i tvivl mht Manito, men du skriver selv, du vil levere ham tilbage pga manglende tid når du starter i lære.

Jeg synes du har taget den rigtige beslutning, og sender Manito til en som har tiden, det er jo ikke gjort med 1/2 time om dagen. Nu har du jo også Baldur, som du skal sørge for, og ham kan du slet ikke nøjes med at være hos 1/2 time, hvis du vil have en ordentlig hest ud af ham. Han skal jo opdrages og motiveres/aktiveres mm, så du kan få en skøn islænder ud af ham.

Du skal jo også tænke på, at der går nogle år, inden du er færdiguddannet, og du får nok ikke mere tid efter det. Butikstiderne er jo ikke altid så hensigtsmæssige. Hvor har du fået læreplads henne?

Hvad nu hvis du vil have børn, når du er færdiguddannet? Har du så tid til 2 heste, et lille barn samt et job i butik..... Det tror jeg ikke. Det kan være svært nok at få tiden til at slå til for mig, og jeg arbejder jo ellers på nedsat tid, og har fri kl. 15 hver dag... Og har desuden hestene hjemme, og så er det ikke mig der rider dem. Men hvis jeg skulle ride både Anton og Victor hver dag, samt ordne/fodre mm, skulle jeg da have flere timer i døgnet. Nu kan det gå an, pga mine arbejdstider, og fordi mine piger er så store, og hjælper med hestene.

Da jeg fik Frederikke, havde jeg en shetlænder og hendes plag. 2 år, og jeg kunne ikke få tiden til at opdrage og aktivere min dejlige Sandie, og måtte derfor til min store sorg sælge plagen, da det var nemmere kun at have Thilde, som var meget gammel og ikke skulle rides andet end en gang el. 2 i ugen ( af Charlotte).

Så du skal overveje det meget nøje, men kan jo godt spørge om du kan få forkøbsret/lejeret på Manito, hvis det ikke går hos ny låner. Dog skal du ikke være egoistisk, men kun tænke på Manito....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider