Jeg så lige TV om heste og mennesker fra Montagene, det har I sikkert hørt om. Det er en meget fattigt land hvor folk bor sammen med en masse heste og geder?
Der var en ridekonkurrnce for børne i tv idag hvor de skulle ride 25 km uden i ørken plus tilbage igen i alt 50, da de ride galopped de og slog de bare heste hele tiden hele turen. Da de kom tilbage efter løb var heste helt våd af svedt og åbent mund næsten som de har løb til døde.
De slå rigtigt meget, heste er nok brugdyr for dem. Men kan de ikke bare behandelig dem ordentlig? Har folk ikke hjælper/råds fra andre hestefaget folk fra andre land eller hvad?
Ikke alle har rigrig biddet på, men nolge af dem brug reb rundt om hestens mund og ride med dem. Sadel er hjemmelavet, den sidder rigtigt dårligt på hesten, den sad alt for frem næsten skuldre og man.
Jeg har læst bladet om det for ca 10 år siden, og kan se at det er stadigvæk samme, at folk behandele heste helvede til. Det har ikke forandret en smule endnu.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige mere, men jeg er bare så gal når jeg ser folk ikke kan behandelig dem ordenligt.