|
|
| Priser, jeg er forvirret |
|
|
Vi leder efter en 3'er pony til datteren. Den skal være trafiksikker og sød i stalden og mellem 6-12 år. Jeg har kigget annoncer helt op til 25000. Længere synes jeg ikke jeg vil gå op, og meget gerne længere ned. Så snakkede jeg med en den anden dag og hun sagde at jeg under ingen omstændigheder skulle højere op end 15000 og sikkert end over 10 for sådan en pony. Så sagde jeg at man jo osse skulle betale for det at den var så børnesikker og trafiksikkerheden. Men det fik jeg at vide at det skulle sælger aldrig regne med at få betaling for. For det var forventelig at en 3ér pony var beregnet til børn. Er hun helt galt på eller skal jeg ikke betale så meget for en pony????
.....Udtalte Pia! Ha´en god dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg solgte for billigt |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
15-06-2008 09:49 |
|
en lille kat 3 pony for 3500 kr. den går nu mb spring. Men ingen af os vidste, at der i den lille pony, gemte sig en vidunderlig springer. Men temp. var bare ikke til at være en hygge pony der skulle gå med nybegyndere i skoven Jeg har også, solgt en gammel kat 3 pony, for en hel del penge, tiltrods for at ponyen var ved at skulle pensioneres. Men den var så nervefast og en super børnepony, at køberne meget gerne ville betale penge. Min datter for nylig afdøde dressur pony, en lille kat 2 pony, uden gang, men med det bedste sind som en god og sikker børne og stævne pony, blev hun tilbudt at sælge for næsten 30 tusinde, til deres sidste stævne. den pony hun havde i ridning for et par år siden og som gik pri og var b-pony, havde en gammel skade der blev fundet, ved røngten i en handel. Tiltrods for skaden og dyrlægens udsagn om, at den muligvis ikke kunne holde til mange års konkurence ridning på højt plan, ja så blev den solgt for 43 tusinde. Netop grundet at den var velopdragen, trafiksikker, kunne rides over alt og var en rutineret stævnepony, der aldrig vippede med et øre. En god og sikker børnepony, er i mine øjne lige så meget værd, som en rutineret men ilter konkurense pony. Hellere købe en sikker børnepony, der kan gå igennem dyrlægekontole uden problemer og til en lidt højere pris. End at købe noget der ikke er ordenligt redet, usikker at omgås for børn og trænger til træning, men til en billig penge. Vi har altid købt bombesikre ponyer til vores børn. Det er dem og ikke os der skal ride og ha glæde af ponyerne. Så hellere give lidt mere og få det man skal bruge.
MOBBEN IMC. Presning af halm/hø i små baller tilbydes. tlf.20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala (: |
|
|
Vi ledte også efter en god pony til min søter igennem en længere periode - og vi fandt en børnevant, skøn, trafiksikker hoppe i gul & gratis til 9000. Min far var virkelig overrasket, for vi havde været ude og kigge på optil flere ponyer til både 25. 0g 30.000 - men hende købte vi, og hun er bare skøn. Alle de ponyer, der har haft deres gang hjemme ved mig, har alle kostet under 20.000 og været børnevante o.l. Så jeg vil helt bestemt mene, du godt kan finde en god kvalitetspony til de priser 
Astrid & Bakgaardens Frederik nu også med Nico-Light 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
|
|
Nej, man kan ikke forvente at en 3ér pony absolut er til børn. Jeg har selv tre af slagsen gående, den ene er en 2-års, hun kommer til at holde max mål, hende vil jeg ikke kunne kræve 20-25000 kr. for på nuværende tidspunkt, selv om hun er tilkørt og trailervant. Men når hun er redet, gået lidt stævner, og hun er vant til lidt af hvert. Ville jeg ikke sælge hende for under 20000 kr. Hun skal kåres næste år i Dansk pintoforening. Vores hingst bliver forhåbentligt kåret i år, lige så i Dansk pintoforening, samt at han skal gå matrialeprøve i sept. Han er igang med at blive tilredet, og skal tilkøres om et par uger. Ham vil da heller ikke sælge for under 20000 kr. Som rosinen i pølseenden er der Spirit, han bliver aldrig solgt. Det er så en anden side af sagen. Men han er den pony i efterlyser, han er helt igennem en fantastisk pony. Vi har haft ham i snart 5 år, og han har aldrig bidt, sparket eller på anden måde udvist nogen form for ubehagelig adfærd. Han er venligheden selv. Han er tilkørt, kan gå både med helt små børn, samtidig med at han kan (hvis min datter gider at tage sig sammen) komme op og starte middelsvær i spring, og vise rigtig fint i dressuren. Det samme for alle tre ponyer er at de har forældre som har vist sig i sporten, de har et godt sind og gangarterne i orden. Vi lægger meget arbejde i dem, de bliver passet og plejet som vores børn. Jeg kan ikke se hvorfor at jeg ikke skal have løn for mit arbejde. Jeg synes ikke at det er en urealistisk pris, du er har ihvertfald en god chance for at komme hjem med en super pony. Du skal bare lytte til dit eget hjerte og ikke høre på hvad andre siger. Dejligt at høre at nogen er parat til at give prisen for hvad det koster at lave og klargøre en pony til salg. til dig fra mig. Og pøj pøj med jagten på drømmeponyen.
Mvh. Lotte. Stald Topaze - Avl af brogede heste/ponyer. Hestetrailer udlejes, Ribe- lasteevne 1150 kg. Nu med to ponybørn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du har ret lotte |
inger christensen |
15-06-2008 10:02 |
|
hvis folk ville betale det det koster, at lave en god kat3 pony, ja så var der mange flere der ville gå igang med det kæmpe avls arbejde. ofte er det jo sådan, at folk tror at en lille pony ikke kan koste ret meget.. Men de kræver udgifter til smed dyrlæge og ordenligt foder samt træning, lige så vel som en stor dv. Derfor er det dejligt, at læse dit indlæg Pia. Netop en køber, der ved at kvalitet ikke kan købes gratis.
MOBBEN IMC. Presning af halm/hø i små baller tilbydes. tlf.20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ikke |
|
|
rigtig hvad jeg mener om at give 25+ for en pony. Jeg tror nok jeg synes at det er mange penge. Men jeg er jo osse mere til den med at købe en bombesikker pony. Især når det er den første hun skal have. Hun er godt nok en modig pige men jeg vil jo helst at hun bibeholder den sunde interesse som ridningen er. Igen er det jo så osse lidt prisen der sætter dagsordnen for jeg synes vitterlig at 25+ ER mange penge. Men igen så er det jo osse noget der tæller at den er vant til børn og trafiksikker. Jeg er egentlig klar over at jeg skal købe privat. Og ikke hos en avler eller en handler. En privat er nok nemmere at handle med og man kan vel være sikker på at sælger er mere "ærlig" end en handler. Men jeg tror jeg er villig til at gå op til 20 som max. Det er jo osse en fordel at den allerede er forsikret som kan overtages. Tror jeg vil sige til faderen at det ligeså meget er datterens sikkerhed vi investerer i og ikke "bare" en pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priserne |
|
|
jeg syntes ikke man kan sige hvad du max skal give for en fin 3 er pony. jeg solgte min gamle pony, som er det i søger for 15000 kr, trods hans alder på 15 år,galde i benene (i mild grad), han kunne intet,hverken fin dressur eller spring. Man kunne selvføgelig tage et spring i skoven osv. Men han var bombe sikker, man kunne springe op på ham over numsen,kravle under maven på ham,sparke ham bagi og han sage undskyld. Han var i manges øjne nok ikke 15000 værd,men for en mor og far som bare skulle finde den rolige,stabile og søde pony,betalte de gerne de 15. han blev solgt på 3 dage.... Så hvis i finder den rette børne pony og den står til 25000, jamen så køb den dog, det er børnenes sikkerhed,og deres interrase!!Så syntes ikke du skal gå efter en spesifik pris, bare find den rette... Selvføgelig skal du ikke købe noget du ikke har råd til,men forstå mig ret. Held og lykke med søgningen 
blev mor til dejlige maddie d.24/5-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det kommer vel an på, hvad du skal bruge den til. Er den til at tøffe rundt på engang imellem, uden den store gang eller springkapasitet, så er den nok til at finde billigt. Er den til konkurrence brug, hvor gang eller springkapasiteten er vigtig, så får du nok ikke en pony under 25.000 kr. Men det vigtigste er, om den er god i hovedet og man som forælder kan være tryg ved, at ens barn omgås sin pony på betryggende vis. Det betaler man jo også for og det er næster ikke til at sætte pris på. Skrevet af erfaring.  Hvis din datter skal ha undervisning og ride stævner, vil jeg anbefale, at du køber en god stabil pony til hende. Det koster jo det samme og ha den stående. I 2000 før priserne begyndte deres himmelflugt, solgte vi vores 3er pony for 60.000 kr. Fik bud fra udlandet på 120.000 kr, men takkede nej, da vi ville ha at han skulle blive i Danmark.  Kvalitet koster selv om det er en mindre pony. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det med priser er svært |
|
|
for der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem pris og kvalitet eller pris og beviste evner. Vi har set en del ponyerne i vores ponytid, vi har så i forhold til børnenes interesser også kigget på evner evt. resultater og dernæst sind. Et godt sind koster altså noget og hvorfor ikke, der er ikke mange bombesikre ponyer men de findes. Det nytter heller ikke at købe en super talentfuld pony som ikke er håndterbart for ungerne, men en super sød håndterbar pony som ungerne ikke kan lære mere af efter 3 måneder holder heller ikke. Som ponypriserne er lige for tiden, vil jeg mene at i kan finde noget passende for omkring de 15 - 20.000, så er den sød, velopdragen, trafiksikker og kan rende nogen klubklasser, og tro mig det kan komme hurtigere end man tror det med konkurrencer. Ikan være heldige og finde den til 10 men den kan også koste 20, det der er vigtigt er nemlig også hvordan barnet svinger med ponyen og den del kan der ikke sættes pris på.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
selv en dejlig 3pony tilsalg, han er sød hved børnene, vorse pige har redet ham siden hun begyndte på rideskole som 7års, men om han er trfiksikker hved jeg ikke, han er som regl lige glad med alt. han kan blive en god stævne pony, går fint dressur men når det er sagt, så opfører han sig som han for besked på, han skal holde lidt i øerne, han smider ikke af løber ikke. han blev oppereret som 2års, for knæskaldslåsning, pga det og at jeg ikke kan give garenti for hvordan han vil værer hos fremmede sælges han med alt udstyr for 15000kr. da pigen ikke gider merer så det der betyder noget for mig er at han får det godt. men netop, men man må gører op med sig selv hvad man vil have, vil man have det hele i en pony, så er prisen der efter. havede jeg kunne love han ville værer en super nybegynder pony, var prisen anderledes
Mvh Susanne. sød broget 3er pony 7år, byttes med føl. www.animalsmatter.org/ Muldjord aftages. Hesteejendom udlejes i Arden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er svært |
|
|
men der er nogen ting jeg ikke kan gå på kompromis med, eks at den skal være trafiksikker. Vi bor et sted hvor vi pine død skal på vej hvis vi ikke gider sandkasseridning en dag. Og jeg synes det er et vigtig parameter, at den så ikke kan lave traversader er jo faktisk ligegyldig. Sød på stald og trække med er osse et must. Men jeg må jo vurdere fra pony til pony om den er det værd som sælger har vurderet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, hun er |
|
|
helt galt på den.... NOGEN har lagt meget arbejde og tid i de små ponyer, for at de bliver gode børnesikre ponyer.... Og det er langt fra ALLE små ponyer der er til børn.... Jeg synes bestemt også at 25000 er meget for en pony, men igen, hvis den er veluddannet, velopdragen og kan lære barnet noget, har en bunke placeringer i baglommen, så er 25000 jo ikke meget.... Men... Man kan så godt finde gode børne/trafiksikre ponyer til en meget lavere pris.... Alt sammen er jo dele af en større helhed... En pony af uvis herkomst, der "bare" er flink og skikkelig på alle områder, uden resultater koster jo sem regel noget mindre end den med resultaterne, den flotte stamtavle OG det gode temperament.....
Zamangah Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heldig.. |
|
|
jeg tror bare man skal være heldig og finde DEN rigtige pony. vi har den perfekte børnepony man kan gøre ALT ved ham. når jeg sadler ham af ja så går han uden tov i gårdspladsen og æder græsset, og han kunne aldrig drømme om at gå nogen steder. ungerne sidder tit på ryggen af ham mens han bare går og græsser, de sidder omvendt, står op på ham, kravler under maven på ham ja alt kan man gøre ved ham og han er ikke bange for noget som helst, sidste år red vi lige neden under en af de store vandkanoner . Den skønne pony gav vi kun 9000 for, så det kan sagtens lade sig gøre at finde. en anden pony som jeg fik smidt i nakken fordi de ikke gad have ham mere er en lille sort shetlænder på 1 meter. 500 kr kostede han, han er totalt velredet, mine børn har redet enormt mange skovture på ham, beder de ham om at gå går han, beder de ham om at stoppe ja så gør han det, han er utrolig nem at styre. han er tilkørt og elsker at komme foran vognen og blive brugt. han er shetlænder og har lidt shetlænder nykker, men ikke noget man ikke kan leve med, han er fantastisk som ridehest. har overvejet at sælge ham nu ungerne er blevet så store, men kan simpelthen ikke nænne det hehe. du skal ikke give over 10. for de penge kan man få mange perfekte ponyer. Lige pt rider min datter på en pony til 5000 vi fandt hos en hestehandler, eneste unode hun er er gjordkramper, hun er fantastisk i skoven, knap så god på bane, men det kan hun vel lære. næste år skal hun så byttes, fordi hun bliver for lille, men den næste kommer heller ikke over 10.000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk blot ..... |
Sys 1 |
15-06-2008 17:31 |
|
Held og lykke med jeres foretagende !! Husk blot, at når i engang HAR fundet den rolige, trafiksikre og omgængelige pony, at det er noget i selv skal fortsætte med at arbejde med. Temperamentet er medfødt, men opdragelse og fortsat arbejde med at ponyen er nem at trække, trafiksikker, cool og rolig i forskellige situationer, er op til jer i fremtiden. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
måske at den største ulempe bliver at få barnet til at forstå at vi ikke nødvendigvis skal have den første med hjem som vi ser på. Hun mente vi skulle have traileren med når bi skulle op og se på en imorgen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups ........... |
Sys 1 |
15-06-2008 22:04 |
|
Da jeg læste dit indlæg øverst Pia, fik jeg ikke lige nået at læse din præsentation. Jeg kan se, at du er en erfaren rytter og hestemenneske - så hermed kan jeg sige, at mit indlæg er lidt malplaceret, men opfattede det lidt som at i var ude i et førstegangskøb med pony til datteren, og måske ikke havde så meget hesteforstand. Undskyld den belærende tone - det er helt unødvendigt her og fortsat held og lykke med at finde den rigtige pony !! Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er helt ok |
|
|
et eller andet sted er det jo et helt nyt område. For det er jo netop 1 gang vi skal købe en til datteren. Og ridning er jo vildt farligt. Et er at jeg selv hverdag sætter mig op med risiko for at falde af, noget helt andet er det jo at der kan risikere at ske datteren noget. Det mener jeg helt seriøst. Selvom hun er en modig og sej tøs der ikke lader sig skræmme, så er det jo lidt en risikabel branche hun bevæger sig ind i. Den vi skulle have set på imorgen er desværre allerede solgt. Gad vide hvordan hun reagerer på det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
slikglad |
15-06-2008 23:45 |
|
tja mange penge er dey da, men jeg har også en trafik sikker pony til salg en 3 til 28000. og med at det arbejdt der er sat i hende er det billigt. men hun kan også både dresur spring og er 150 % trafiksikker selv vores traktor her hjemme er hun ligeglad med jeg tør sætte min søn på 2 år på hendes ryg.. men ja du kan være heldig at finde den rigtige pony til billig penge men husk at få en pony god og rolig koster det samme som at få det samme med en stor hest. hilsen jette
opstaldning af heste tilbydes lille ridehal til vinter, fold, i natur skønne omgivelser store bokse på 3x4, tæt på kruså den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har prøvet |
|
|
at definere hvad vi gerne vil have i en ann. Her er hvad der står: Børne pony købes. Til pige på 6 år (119 cm) søger vi en pony på ca 123 cm. Den skal være trafiksikker og nem i stalden og generel omgang. Passet med smed og dyrlæge tjek. Have pas og gerne startet nogle stævner. Trailervant. Den skal bruges til dressur og spring og tur i trafik. Den skal stå hjemme sammen med to hopper (DOA og DV) Forsikring der kan overtages er et +. Men ikke et krav. Sælger skal være indforstået med at køber vælger dyrlæge og går den ikke igennem er det for sælgers regning. Der er 100% forældre opbakning. Men hvad koster sådan en????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med den her? |
|
|
Prøvekaniner søges til træning i telepatisk kontakt med dyr. se mere i præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvis det er |
|
|
hvad der er på markedet så tror jeg jeg glemmer det i nogen år. Den er for stor og for ung og for forfangen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Markedspladsen på HN |
|
|
Der er da en del ponyer i den rigtige størrelse til under 20.000 kr., hvis du søger inde på MP =) Held og lykke med det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De fleste |
|
|
af dem står desværre på Sjælland. Vi prøver på at få stablet en tur på benene der over til men det er ikke nemt. Og nu står ferien for døren så er folk ikke hjemme. Men jeg synes osse at have lært ved dem vi har prøvet at de er blevet beholdt så længe af ejeren at rytteren er blevet for stor eller har mistet interessen så de er ikke redet et stykke tid. Det må jeg jo så konkludere at deraf prisen. Men det kan jo osse være at det ikke er det der er galt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså ikke alle |
Eckert ♥Sasha♥ |
08-07-2008 19:09 |
|
alle ponyer jeg ville sætte til pony . mange ponyer er ikke så glade for børn . jeg havde en nordbagger , og hun skulle rigtige havde kostet mellem 20 og 25 , men da hendes gamle ejer kom forbi , og jeg ku se på ofelia hun var lykkelig over se hende , fik hun til det hun havde råd til . så hun fik hende til 10 ,men ville aldrig sælge ofelia til et barn eller en nybegynder fordi hun krævede en fast hånd under ridning for els stak hun af :b , så jeg sys selv da jeg skulle har min første pony var svær , fordi jeg var ude og kig på en arber og nægte og give 60 for ham da han ingen ting ku , og han ikke var trfiksikker , og kun var igang med at blive tilredet . så men jeg ville ikke tænk på prisen til og starte med jeg ville tag min datter i hånden kig på nettet kør ud og kigge på de ii havde sys om på nettet og så snakke med ejeren om det . men self ikke kører ud og kig på en du slet ikke havde pengene til men altså tænk på prisklasse du vil gir kør ud og kig og se om det er noget for dig og din datter ( :
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|