Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Solbrændt .. Auv .. :s
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:12

Hvad kan man putte på så det kan lindre bare lidt smerte. Ku dårligt sove i nat pga af smerten..

Blev igår da jeg var i badesøen, forbrændt på skuldrene.. Blev knald rød og havde ellers en solfaktor 35 på.. :s

Jeg har smurt after sun på nogle gagne, men det hjælper ikke rigtigt :s Nogle idéer ?

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

aloe vera
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:19

du kunne prøve med noget aloevera. det syntes jeg er godt

Sagde Jane Pedersen

Lev som om du skullei morgen, lær som om du skulle leve for evigt.

Gandhi.

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:22

jeg ville have foreslået after sun.

og så et par kølige bade i fx 20gr vand.

Har hørt aloe vera skulle kunne hjælpe, har dog ikke haft den erfaring selv.

Blev selv lettere skoldet på arme efter cafe besøg med en veninde igår. Jeg har brugt nivea creme indtil idag hvor vi fik after sun og tog ellers et køligt bad kl 6,00 imorges - det hjalp

(og så har jeg faktor 30 kr på uanset hvor længe jeg skal udenfor)

pøj pøj håber det går hurtigt over

Xoco82 & Davina

Stud.theol

>>>Det er ikke Gud, der skubber os ned fra pinden, men han griber os inden vi rammer jorden<<<

Velgående dressurhoppe udlånes til privat ridning/avl

se annonce på hestens profil

0
0
Svar på denne tråd

ggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:28

Tak for jeres svar.

Prøver lige med alovera, vi har en plante nemlig, man kan jo håbe det kan hjælpe lidt på.

Jeg tog et kølligt bad igår da jeg kom hjem efter badesøen, det hjalp lidt men ikke nok :(

Nogen som evt også kender en parfumefri solcreme som når helt op til faktor 40 stk - for vil gerne have sådan en til at bruge i hovedet :S

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 12:32

Min mor havde engang sådan en blå bøtte med noget ala gele i. Vi kaldte det blendet vandmand for det lignede det :)

Men at smøre det på solskoldede områder var lykken. Det lindrede helt vildt og kølede.

Mener hun købte det gennem Yves Rocher (eller hva det hedder), men ved ikke om det eksisterer mere.

Lige herognu råd har jeg desværre ikke :(

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelmel
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 13:52

Kan lindre, hvis man kommer det på før sengetid. Det køler lidt, og kartoffelmel kan bare rystes af sengetøjet.

Ellers kan man smøre med ymer/yoghurt i en snæver vending. (Dog ikke til sovebrug. ;-D )

Kuldslåede bade er ikke så tossede.

Jeg har lys hud, så jeg holder mig i skyggen/bruger hat/en let skjorte- og en faktor 25 creme, men jeg smører tit og rigeligt. Jeg kan godt blive brun på den måde, selvom det nu med alderen er noget i pletter (fregner). ;-)

En solskoldning er en let forbrænding, og bør behandles som en sådan: Det forbrændte sted skal køles ned med kuldslået vand (ikke koldt). Evt kan man vride et viskestykke op og lægge på- og så vride det op i koldt vand med jævne mellemrum.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

Dan Greenberg

Hattedame med strik, kat og briller...

0
0
Svar på denne tråd

Du kan købe
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:14

en del lokalbedøvende salver, den jeg selv bruger hedder Xylocain, og virker super godt og hurtigt, både på brandsår, solskoldning og insektbid. Den kan købes på apotekt, jeg ved ikke om den fåes i håndkøbsudsalg også.

Mendacem memorem esse oportere. *

Globus Clic Dressursadel, 17", bom 36, 2,5 år gammel MEGET velholdt med stor knæstøtte sælges.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 14:45

når min far kommer hjem, beder jeg ham lige finde sin solcreme frem :) han bruger vidst også 40, da han bliver svitset fuldstændig

Nanna

Hold dine venner tæt

-Hold dine fjender tættere

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 15:50

hejsa, da jeg var på Kos for år tilbage blev jeg vildt solskoldet, en ældre dame gav mig et godt råd.....og det virker.

Læg et lagen på din seng og smør dig ind i youghurt, dagen efter går du i bad og vasker det af......det virker suverænt

Hilsen Jeanne

Nu med ny hest: dejlige Oline

Håber du er hvor solen skinner og græsset altid er grønt.

Cayenne jeg elsker dig for evigt

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:05

Der er netop i år blevet lanceret en faktor 80 (!), kan bare ikke huske mærket. Muligvis Garnier.

Ellers smut en tur i Matas, de kan i hvert fald hjælpe dig. Da jeg havde pony, købte jeg en faktor 50 til dens mule, uden parfume og andet mystisk.

Og mod din solskoldning: Kølige bade, after sun og en stor t-shirt, der ikke strammer nogen steder.

Heste- og børnebøger sælges!

Se præsentation for mere info

- Uden Lakaj... Sov godt du smukke - jeg savner dig!

0
0
Svar på denne tråd

Isterninger
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 17:30

Jeg har oplevet at isterninger virker utroligt godt. Jeg tog isterningerne direkte på huden, og kørte dem ellers over det "skadede" område. Man mærker det ikke rigtigt da området er så varmt, og isterningen er smeltet inden for 2 min pga varmenen fra huden (hvis du altså bevæger den rundt på området).

Det var faktisk et eksperiment jeg lavede for 2 dage siden, og blev meget overrasket over hvor godt det virkerede (brugte 1½-2 isterninger pr. "arm", da det var armene den var galt med). Jeg puttede det på lige så snart jeg opdagede jeg var rød og ellers efter behov (og gerne li inden jeg gik i seng). Oplevede et sted på ryggen/skulderen jeg havde overset. Der var jeg knald rød. Men på armene og de andre steder hvor jeg var (næsten) lige så rød, der var alt det røde væk.

Men ellers er solcreme jo stadig at foretrække, men alligevel kan det røde hud være svært at undgå i alt denne sol :-) Men ellers bruger jeg altid after sun når jeg har problemer med den røde hud.

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

sgidyohfg
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 18:13

alt med menthol er got for det køler men for at få bedst virkning skal du sidde og lufte fobrændningen lidt lige efter menthol er puttet på en matas aftersun lotion 8den gule ) er med menthol og ellers kan mentholatum også bruges

Mvh. Asta

.-*'^Elsker dig, Belle^'*-.

For evigt!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:36

Har selv prøvet at blive solskoldet utrolig mange gange , og det jeg gør for at lindre smerterne er, at smøre Creme Fraiche på det ømme område... Man kommmer godt nok til at lugte lidt dårligt, men garanterer for at det virker Fik rådet af en sygeplejerske, og hun sagde noget med at Creme Fraiche har en lav pH-værdi så det lindre meget godt

Mvh Iben

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny - forbrænding?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 19:58

Selv vil jeg anbefale aloe vera, helst direkte fra planten. Når jeg brændte mig, da jeg var glaspuster, så var det det eneste der hjalp ordentligt.

Xtiny - kom lige til at tænke på at de på Odense brandsårsafdeling har brugt honning med ret gode resultater - mon det også kan bruges her??

Bare en tanke?

Mvh Louise og Skjalda
Er lige flyttet til Lolland, hø og venner søges!

Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-06-2008 20:20

De gange jeg har været solskoldet har jeg brugt youghurt naturel til at lindre med. Lige smøre det på inden man skal sove, også vaske af næste morgen. virker suverænt

Hilsen
Annecathrine
0
0
Svar på denne tråd

Kølig luft
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 00:46

Jeg bruger massere af aftersun og kølig luft.

Plejer at smøre røde områder med aftersun 2-3 gange lige inden senge tid og så ligge mig foran blæseren i 5-10 min. og ellers holde det brændte stykke uden for tæppet. Det plejer at virker meget effektivt.

Jeg kan især anbefale nettos lille blå aftersun spray. Koster ingen penge og er super god.

Eller er den fra lancaster super god, men også dyr.

Jeg bruger en kombination af de to.

Jeg har heldigvis undgået det værste røde hud, men holdt mig lige på grænsen efter en strandtur torsdag, to timer på cykel + skovtur til hest fredag, roskilde dyrskue lørdag og 3-4 timer med hesten + 1 time på cykel i dag.

Men har også bare været fedtet ind i solcreme og brugt MEGET after sun inden sengetid.

Jeg ved at Vichy (fra apoteket) har en meget effektiv faktor 50+. Brugte selv en lille tester til ansigt og andre lidt kritiske områder i går.

Ellers er Lancaster noget af det bedste solprodukter der findes. Der skal du bare være opmærksom på at købe seperart cream til krop og ansigt.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

aloe vera
Forfatter: 
Dato:  09-06-2008 10:05

aloe vera gel 98% er verdens 8. vidunder, når det gælder solskoldninger og brandsår både på menneske og hest.

man kan få solcreme med faktor 50 nu, de er ret dyre, men hudkræft er SÅ umoderne og så dør man før tid.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

Kig i staldskabet!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 10:46

Har du noget is-balsam eller cooler til hesten, så bare forgrib dig på det - det virker fremragende på røde solskoldninger og andre forbrændinger.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider