Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kongelig Ridekunst -Krig og kærlighed!
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 11:40

Er der nogen der skal ind og se det show? Eller har set det?

Jeg skal i aften klokken 20:00 sammen med en veninde fra rideskolen

Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 11:58

Kæresten og jeg skal også afsted. ;)

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

NY HJEMMESIDE: www.bjphoto.dk

Hestemodeller søges.

Gratis fotografering som tak!

0
0
Svar på denne tråd

hyggege
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 15:21

Hygge:)

Er der ikke andre hestefanatikere der skal ind og se showet?

Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 16:53

Ville gerne og var da også i gang med at spare op og det hele.

Og så ødelægger min søsters mand det hele ved at holde sin fødselsdag i aften...

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 17:06

jeg var inde og se det i går..

Hilsen Rikke

Barney søger en sød part

se min præ.

(Barney bor i Hornbæk)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 20:10

Jeg var også inde og se det i går, og var langt fra imponeret

Heldigvis var biletterne gratis

MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES......

NU MED NYINDKØBT 4-ÅRS PRINSESSEHEST

( og modvilligt medlem af DV´s pengemaskine)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 23:19
Ja, nu kan jeg godt skrive da du har set det selv.
Var inde til kl. 14 forestillingen idag - og det var bare helt fantastisk.... skuffende og dårligt!!

Der var rigtig meget dårlig ridning imellem, stressede og langt fra tilfredse heste, meget langt mellem nogle få højdepunkter og så synes jeg ikke programmet var flydende...
Ja, kort sagt er jeg meget skuffet og har spildt 750 kr. på det...

Der var nogel fine indslag, så som tinkerne i starten, hubertus rytterne og ponyvognene. Det mest sjove for min mand og jeg var at den fine store vogn med de 2 mørke oldenborgere der var inde af flere omgange, var vores bryllupshestevogn og heste.

Sagde Ditte

Velredet 14 årig blandingshoppe sælges - godt junior allround emne - se præsentation for yderligere info.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 23:26

Bliver lige nødt til at høre om det var lykkedes for ham på den store hvide hest, at få punkteret den???

For han var sgu ret godt i gang fredag aften ..

Vil slet ikke udtale mig om showet, bare beklage mig over at der ikke var sat en anelse mere fokus på hvordan de red deres heste..

Gudskelov er jeg da klar over at det der IKKE var klassisk ridekunst......

MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES......

NU MED NYINDKØBT 4-ÅRS PRINSESSEHEST

( og modvilligt medlem af DV´s pengemaskine)

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 23:30

...og jeg tilslutter mig jer andre.

En for tynd historie og ikke ovenud imponerende ridning - ikke så højt niveau og alt, alt for anspændte heste.

Ridningen var hverken showpræget eller særligt afslappet, og én af delene skal helst være der...

Men idéen om at fortælle ridningens historie på den måde er god - og der var der klart lyspunkter og nogle dygtige børn med...

I

0
0
Svar på denne tråd

øvøvøv
Forfatter: 
Dato:  24-05-2008 23:33

Jeg syns det var super godt!

Ja der var nogle af hestene der ikke vidste hvad de skulle gøre med benene, dvs. ikke gode ryttere, men der var også rigtig meget sjovt og flot!!

Og 750 kr?? Jeg brugte 330 kr på en b-plads..

Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 08:53
Ja, 750 kr - vi var 2 afsted :-)

Sagde Ditte

Velredet 14 årig blandingshoppe sælges - godt junior allround emne - se præsentation for yderligere info.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 16:55

Enig, meget skuffende. Kvadrillen var alt for lang og uinteressant, der var mange replik og 'øh'-fejl og musikken var ikke så smart nogle gange (passede ikke i længderne, hakkede to gange osv). MEN lækre heste der kunne nogle fine ting, dog var der alt for lidt af det gode. Øv IKKE 550 kr pr billet, værd! :(

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

NY HJEMMESIDE: www.bjphoto.dk

Hestemodeller søges.

Gratis fotografering som tak!

0
0
Svar på denne tråd

God konferencier
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 17:08

God historie, men ellers blev der ikke vist noget man ikke kunne se til et klubstævne.

Jeg manglede klart at der blev vist noget ud over det sædvanlige, og så var der ALT for meget "fyld"

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Meget skuffende desværre...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 20:13

Og i lange perioder synes jeg, at jeg manglede hestene på banen? Dans, akrobatik etc. er da meget fint, men jeg troede det var et hestesgow jeg skulle se... Øv øv...

Dog synes jeg de var utroligt søde, de små ponyer inden selve showet startede

Moral er godt - Dobbeltmoral er dobbelt så godt

0
0
Svar på denne tråd

mere detaljeret
Forfatter: 
Dato:  25-05-2008 20:52

Jeg synes Lisbeth var imponerende med den hest hun kørte i lange liner fra jorden - nøj, hvor havde hun styr på den.

Og jeg synes også hun var rigtig god i damesadel.

Og én af tinkerne brugte sig rigtig flot.

Men det var også cirka det... de kaprioler der fx blev vist, kom hektisk i en række af terre a terre (eller umotiveret hoppen rundt/bukspring?) - og den stejlende hest (pessade?) måtte konstant toucheres på bagparten for at blive oppe.

Så er skolen over jorden klart flottere hos Bent Branderup, hvor hestene for det meste også er afslappede både før og efter. Jeg er godt klar over at det er en show-situation - men jeg mener ikke at en korrekt kapriole skal komme i halen på 5-6 bukkespring ELLER terre a terre og med en hest som nærmest eksploderer. Så har man i min verden ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok (og ja, kald mig kritisk - det ER jeg)

Flere af hestene virkede ikke ret begejstrede for situationen, én af de nordsvenske var flere gange (også ved andre shows end det jeg så) ved at bryde igennem opdelingen og måtte "gribes" af en af medhjælperne" - osv.

Jeg er godt klar over at hestene til Levade/Appassionata også er anspændte, men dér er der i det mindste et show som det hele er pakket ind i, og hestene virker om ikke andet så cool med situationen. Det var der heller ikke her.

Derudover var der for megen 'riden rundt', hvor der ikke skete så forbandet meget, og så generelt for få heste på banen.

Jeg sad med sådan en følelse af at det ikke rigtig var gennemført (fx at enhjørningens horn lignede en sammenrullet stofpølse) - hvilket var synd, for idéen er god og der var jo også rigtig mange heste og ryttere med til at lave det...

Og har det egentlig lidt skidt med at sidde og kritisere, for jeg tror de har et bragende underskud og selve idéen med at lave hesteshows der formidler ridningens historie er dybt sympatisk i mine øjne. Men omvendt - så VAR det bare ikke ret godt.

Men jeg tager hatten af for Lisbeth og Philip Poppel, de er virkelig dygtige ryttere!

I

- der selv rider klassisk og derfor principielt burde dele 'skole' med poppel, men som kan se det ikke er tilfældet

0
0
Svar på denne tråd

Så det lørdag kl. 14.00
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 09:13

Vi var en flok på 12 på første række og syntes at det var fin underholdning.

Jeg er enig i, at det ikke rigtigt lykkedes for Lars på den hvide hingst - den var simpelthen for anspændt, og Lars virkede også ret nervøs.

Jeg synes dog, at både Lars og Lisbeth er knald-dygtige ryttere; men man kunne da tydeligt se forskel på deres ridning i denne show-situation og under alm. træning; men det er jo også en stor satsning de har gjort, så jeg forstår da, hvis de er nervøse.

Garoche-ridningen syntes jeg var flot - dét er Lars altså bare god til, og jeg bliver ved med at være imponeret over Lisbeths evner til at ride i damesadel og gå med hesten i lange liner.

Jeg har set dem til nogle arangementer i Græsted, og ved, at de kan langt mere, og det kunne jeg da godt have tænkt mig at se.

0
0
Svar på denne tråd

hestene
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 10:02

jeg synes det var hyggeligt at se showet, selvom der var nogen kiks i det. Dog var slutningen noget tam.

Men er der nogen som ved, om man kan finde de heste/ryttere som var med? Tror jeg kender en af de heste, som var med i "jagten".

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Katarina
Forfatter: 
Dato:  26-05-2008 14:24

Måske kan du bruge dette:

http://www.ridekunst.com/?pid=86

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider