Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Regler om feriepenge
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 10:35

Hejsa kloge H-ænder.

Kan i mon hjælpe mig her?

Jeg er gået fra et job som timelønnet til funktionæransat, hvor jeg får ferie med løn. Betyder det så, at jeg ikke kan få mine feripenge udbetalt oveni lønnen, i de dag hvor jeg holder ferie og de penge, der står på min feriekonto, er tabt for evigt?

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

Hos os
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 10:48

er proceduren at man først får ferie med løn når man har været ansat fra 1 januar til 31 december.

Hvis folk så har haft arbejde før de starter hos os holder de så deres ferie, bliver trukket i løn fra os og hæver så deres optjente feriepenge fra tidligere jobs.

Er du helt sikker på at du har ferie med løn inden du har været der i et år?

Ellers kan du jo tale med dit job om de vil underskrive din feriekonto - og nej det er ikke halt efter bogen.

/Louise

0
0
Svar på denne tråd

Det første år...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 10:54

... som funktionnær, er der jo ikek ferie med løn.

Det vil sige at når du holder ferie, bliver der trukket i din løn, og arbejdsgiveren underskriver så dit feriekort, så du får de feriepenge der eroptjent sidste år.

Det er først næste år at du har ferie med løn som funktionær. Hvis du holder op på arbejdspladsen, får du igen et feriekort, og så gøres det på samme måde hos næste arbejdsgiver.

Den ferie du kan afholde mellem 2 maj i år og 1. maj næste år, er den der er optjent i kalenderåret 2007 - så hvis du f.eks. blev funktionæransat fra november, har du optjent ferie med løn for de to måneder (er det ikke 2-3 dage man optjener pr. måned?) - resten bliver du trukket for.

Så du får ikke BÅDE ferie med løn og udbetalt feriepengene.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 11:12

...jeg kan bare se, at der står i kontrakten, at jeg får ferie med løn, men der står ikke noget om, at det først er efter et års ansættelse. Men det er da meget sandsynligt at det er sådan det hænger sammen, jeg er jo under funktionærloven. Må høre mig ad på lønkontoret....

Lidt ærgeligt, for jeg har kun optjent 10 feriedage pga studier frem til juli sidste år . Så bliver der heller ikke meget ferie til mig i år og juleferien må vist være for egen regning .

Men 1000 tak for hjælpen . HN ved bare ALT . Det kunne jo bare lige have været LIDT fedt hvis man både fik løn OG de 10 dages feriepenge. Så kunne jeg jo NÆSTEN have købt en ubetydelig, lille-bitte hestetrailer . Kasseapperatet var lige begyndt at ringe for mine ører .

Venlig hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider