|
|
| Hvem er Anne Holm? |
|
|
PÅ forsiden er der idag kommet en nyhed på, som en Anne Holm har skrevet. Anne Holm har skrevet en kommentar til heste-nettet om den omtalte beslagsmed-sag. Anne Holm ...
Hvem er denne Anne Holm? Hvis Anne som alle os andre er ganske almindelig HNer, hvorfor er hendes indlæg så kommet på som nyhed? Hvis Anne er en fagperson udi hestepsyke, kunne vi så ikke få det at vide?
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Aner ikke hvem |
| Forfatter:  |
Jasper |
| Dato:  |
09-05-2008 18:15 |
|
Anne Holm er..................men jeg så lige din signatur, Pony-mor 
Pia Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Jasper Du må gerne låne. Jeg synes det er meget mærkeligt hvis et "helt almindeligt hestemenneske" kan få sine synspunkter frem på HN som en nyhed. Jeg har - åbenbart naivt troet - at Nyheder var Nyheder som fremkom ved at flittige Shila fik informationer og selv gravede Nyheder frem. Denne "Nyhed" er jo ikke en Nyhed med et synspunkt på en sag, - som der er oprettet en tråd om. Hvis alle gerne vil have deres synspunkter og meninger på som nyheder, får Shila da godt nok travlt. Synes Annes udsagn skal slettes fra forsiden og puttes ind i tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
|
|
Hvorfor kontakter du ikke Shaila i stedet for at skrive her? Chancen for et kvalificeret svar her er minimal frem for at skrive direkte til Shaila.
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PiaR..................... |
Jasper |
09-05-2008 18:48 |
|
det kune da være, at der var nogen der kendte Anna Holm 
Pia Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Pia - fordi det tænkte jeg overhovedet ikke på. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu kom jeg til at tænke på |
Tante4 |
09-05-2008 21:56 |
|
en anden tråd... Hvorfor er Anne Holms tanker og holdninger ikke gode nok til at lande på forsiden. Skal hun være "nogen" for at komme på forsiden? Nej, jeg tænkte da lidt som dig men læste så hendes vinkel på sagen og synes faktisk, at den er vældig nuanceret - og at hun ser sagen fra både hesteejers og smeds vinkel uden at dømme hverken den ene eller den anden part. Og derfor synes jeg egentlig det er helt fint, at hendes bidrag kommer på forsiden. Også selv om hun "bare" er Anne Holm. Jeg synes du skal handle som din signatur foreskriver, pony-mor... (sagt med et glimt i øjet og smil på læben).
Appelsiiiiiiiin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ponymor |
Sys 1 |
09-05-2008 22:22 |
|
Jeg undrer mig også - hendes "indlæg" burde være under den tråd, der kører. Det er en personlig beretning og dermed ikke objektiv eller af almen interesse, som de nyheder, der ellers sættes ind. Og jeg synes overhovedet ikke, at din signatur har noget som helst med den sag at gøre. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne Holm.... |
Tine Lykke |
09-05-2008 22:23 |
|
... jeg må indrømme, at jeg også tænkte "hvem er hun?!" da jeg læste det. Hvis man sger på HN-lodge kommer der ingen Anne Holm frem. Om det skal være under nyheder eller ej er mig ligemeget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tante4 du skriver: Hvorfor er Anne Holms tanker og holdninger ikke gode nok til at lande på forsiden. Skal hun være "nogen" for at komme på forsiden? Nyheder er ikke tanker og holdninger - nyheder er nyheder. Der er en forskel. Nej Anne Holm skal ikke være "nogen", hvis det er en nyhed hun kommer med. Annes synspunkter er da helt ok. Jeg har bare stadig ikke forstået hvordan de kan blive til nyheder. Jeg læser altid Nyhederne med stor interesse. En undren hos mig kan ALDRIG blive til en kamp. Sikke et liv jeg så ville ha - puh ha!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem er... |
|
|
Jeg har en tante, der hedder Anne Holm, men det er ikke hende, for hun har ingen heste.  Indenfor området nyheder kan man godt have det, der kaldes cases. Altså en situation, der tjener til at belyse et emne, der bliver behandlet i artiklen. På Nettet er artikler kortere end i blade, og derfor er det naturligt at lade en case stå for sig selv, som Shaila har gjort her. Jeg har opfattet det sådan, at man har valgt at belyse et særdeles aktuelt og "hot" emne fra flere sider. Smedene har fået mulighed for at komme med deres side af sagen, hestetræneren og den ganske almindelige hesteejer kommer så med deres input. Man kan ikke høre alle smede, alle hesteejere og alle trænere, men der er kommet nogle input til den debat, der nok verserer i alle hestekredse i disse dage. Det er der ikke noget odiøst i, heller ikke i nyhedsdækningen. Jeg sidder i disse dage som vikar et sted, hvor jeg skal viderebringe nyheder fra de danske medier, og det er mere reglen end undtagelsen, at de spørger "almindelige danskere" med en interesse i sagen. Tænk på alle de interview, der har været med plejehjemsbeboere og børnefamilier under konflikten. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det, der |
|
|
..er galt i nyheden, er at vi ikke får ekspliciteret at Anne Holm er et almindeligt menneske. Hun bliver omtalt som om hendes navn er beskrivelse nok, fordi der ikke følger en lille omtale af hvem hun er, hvad hun laver eller hvorfor hun har skrevet ind. HN kunne jo fx have skrevet at de syntes det kunne være en almindelig hesteejers syn på det, og da de også syntes det var godt skrevet, bragte de det lige. Normalt når "almindelige danskere" udtaler sig om plejehjem etc. er det netop tydeligt skrevet at de udtaler sig som almindelige danskere. Derfor undrer Pony-mor sig... tror jeg  Jeg er i øvrigt enig i undringen, en italesættelse af hvem der taler og hvorfor ville have været på sin plads. I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem er... |
|
|
Der må vi så bare være enige om at være uenige. Jeg ser slet ingen forskel på dette og på de mange interview, hvor man blot har set en far udtale sig uden anden introduktion "Lille Peter kan ikke blive passet, så vi har fået bedstemor til det". "Jeg kan ikke selv komme ud af sengen, så jeg må ligge her, til konflikten er ovre". Jeg har set nogle interview, hvor man har introduceret personerne, men mange hvor man ikke har, fordi sammenhængen forklarer det. Hvilket den også gør her - hun forklarer jo selv i sin tekst, hvorfor hun skriver, som hun gør, og det ville ikke gøre nogen som helst forskel, hvis man fik at vide, at hun var damefrisør, tarmrenser eller blikkenslager. Hun er hesteejer og udtaler sig udelukkende som sådan. Men sådan er vi så forskellige, og jeg er personligt helt ligeglad med, om Anne Holm har tre børn, er fårehyrde og bor i Sønder Lammelse. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som jeg skriver: |
Tante4 |
11-05-2008 11:01 |
|
"Nej, jeg tænkte da lidt som dig" Så jeg kan sagtens forstå den undren, der gives udtryk for. Synes måske bare det var lidt meget at gøre ud af det. Men det er andre så uenige i, og det er I jo velkomne til at være . Og så skulle jeg måske bare have holdt bøtte og sparet mig selv for bøvlet. Man kan godt sige, at det intet har med kamp at gøre, men tråden har, så vidt jeg kan se, et formål. Hvorfor ellers starte den? Og så var det i øvrigt skrevet med et smil på læben, som der står.
Appelsiiiiiiiin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|