Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

den første gang?? bloddonor
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 20:15

Hej allesammen

Jeg fandt fornylig ud af at jeg er en ud af 6% af blodtype 0 Rhesus negativ - dvs. jeg kan donere blod til alle blodtyper...

derfor vil jeg selvfølgelig gerne gøre en god gerning!! - men vil gerne høre om nogen er klar over hvad den første tapning indebærer... der står at det er for at teste blodet samt konstatere blodtype mv. - men er det så bare en enkelt blodprøve eller en reel tapning??

Jeg har det bedst hvis jeg har mulighed for at forberede mig lidt på forhånd....

tak for svar :)

Kh Vivi

"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

1234456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 20:19

jeg mener ganske bestemt at første gang til "tapning" kun er blodprøver :)

Malle

* Living is easy with your eyes closed *

0
0
Svar på denne tråd

Præcist
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 20:36

Første gang tapper de 3 blodprøver fra den ene arm + en fra den anden arm. Altså 4 små prøver i alt.

Desuden får du en orientering om hvilke rettigheder du har som donor og hvad de tester for osv. Desuden kan du selv få svar på alle de spørgsmål du måtte have før 1. rigtige tapning.

Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Direkte fra Hestens Mule
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 20:58

Halløjsa..

Jeg arbejder i en blodbank, og kan fortælle dig, at man tager blodprøver første gang. Man tager dem alle i samme arm, med mindre tapperen glemmer at tage en..

Synes at det er en fantastisk ide, du har fået. Rigtig god fornøjelse med det :)

MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

Øhhhm...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 21:02

....jeg mener bestemt ikke jeg fik taget prøver fra begge arme, men det er efterhånden også nogen år siden jeg var hos "vampyrerne" første gang. Tror da jeg ville ringe til blodbanken og spørge, jeg synes nemlig også det er rart at være forberedt. Er selv O positiv, og de kan så godt lide mit blod, fordi der er så mnage der kan bruge det. Synes det er dejligt at tænke på at en så lille gerning fra min side kan hjælpe andre, det burde næsten være en pligt at alle der er egnet skulle give blod, det er så lille en gestus og betyder så meget for de, der har brug for det.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 21:29

O Res. Negativ, så jeg er også efterspurgt.

Den første gang er en samtale med en af medarbejderne, det er vel primært laboranter der tapper blod (?!) og derefter skal du have taget nogle blodprøver, for at tjekke hvilken blodtype du er, og om du har nogle sygdomme ligeledes tjekker de din blod procent, hvilket bliver gjort hver gang du er der samt blodtryk.....

Jeg selv startede ud med og sidde i venteværelset og vente på min kæreste når han var inde, jeg er 'bange' for nåle. Men jeg mener det er en pligt, når man kan, så skal man, så jeg lagde mig frivilligt under nålen første gang sidste år, og var til min 2. tapning i tirsdags, det er en dejlig fornemmelse når det er overstået, jeg har det godt med at kan være med til at hjælpe med sådanne ting, og regner med at jeg er tilmeldt knoglemarvsdonor inden næste tapning.

Mendacem memorem esse oportere. *

Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider