Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Går du på rideskole hold?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 11:07

Jeg er i fuld gang med at finde et sted, jeg kan få undervisning på lånt hest, og i den forbindelse har jeg kigget på et par rideskolers hjemmesider. Her er det gået op for mig, at nogle rideskoler i KBH-området har 10-12 personer på samme hold Det synes jeg, lyder helt vildt. Ikke fordi jeg er bange for kun at få samlet 5 min. undervisning, fordi man skal "dele" tiden med de andre, men mere fordi, jeg synes 12 heste i ét ridehus på én gang er temmelig meget.

Så jeg vil gerne lige høre, om der er nogen af jer HN'ere, der går på sådan et hold. Kan det virkelig lade sig gøre?

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

Jeg søger dressurundervisning af DIG på DIN HEST i Københavns-området. Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 11:26

Hejsa

Vi er 5 på det hold jeg rider på. Kan max være 6 på voksen holdene og mener det er 8 på børneholdene.

Hold da op jeg synes det kan være lidt forvirrende når man er 5 men 12 hold da op.

Men på vores hold kan vi præstere at næsten at ride sammen når vi bare er to.

Jeg ville finde et andet sted, eller håbe på der er nogen hold på stedet er ikke er så store.

/Mia

Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.
0
0
Svar på denne tråd

mange på ridehold
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 11:34

i Birkerød må man højest være 10 i ponyhuset. På mit dressurhold er vi 6, men holdet før er 10... (nybegynder)

Til spring kan vi højest være 5 på holdet så der er plads til spring, ponyer og lærer. Og vi er 5

Hilsen Tea

Alle kan lave fejl.

Ellers havde man ikke sat viskelæder på blyanten...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 11:38

Jeg er vant til at ride max. 6 på ét hold. Godt nok i et mindre ridehus, men så red en del af os også ponyer. Dengang synes jeg, det var lige i overkanten.

Jeg tror, jeg må ud og se på de forskellige rideskoler, hvordan det fungerer. Ellers bliver mit alternativ en privat hest, jeg låner og får ene undervisning på.

Mvh. Julie

---

Jeg søger dressurundervisning af DIG på DIN HEST i Københavns-området. Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 11:56

Jeg underviser børnehold og jeg har max 7-8 ryttere på hvert hold.

Ja det kan være lidt trangt om vinteren i et 20X40 ridehus Men det er fint om sommeren når vi kan ride udenfor på en 20X60 bane

Puh ha, tænk at skulle undervise 12?? GODT det ikke er mig. Jeg synes 7-8 er rigeligt at holde styr på hvis alle skal have noget ud af det

Hilsen

Suzi

"Tvivl er begyndelsen til visdom"

0
0
Svar på denne tråd

:D:D:D:D:D:D:D:D
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 12:13

Når jeg rider med på et hold er vi 9-10 når der er 'fuldt' . Vi rider i et stort ridehus, det føles ikke klemt ..

Cecilie J .

- Søger part ..

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 12:15

på kone hold søndag aften og det er bare smadder hyggeligt. vi er 5 på et hold, og jeg vile helst ikke være flere, maks en mere. vi rider i 24x40 hus og vi er 3 der ridder på ponyer

Venlig hilsen Camilla p

Avl af irske tinkere se

www.stald-noerregaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 12:47

Jamen, hvor i landet rider I så? Vel ikke i KBH? For så vil jeg da meget gerne vide hvor :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 13:25

Jeg rider på en rideklub der ligger i Give i sydjylland. Vi er 5 på mit hold, vi rider i et 20x60m ridehus. Det er fint nok, men 12 på et hold, det er godtnok mange

Hilsen Helene

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 13:44

Jeg er da glad for, det ikke kun er mig, der ser sådan ud over antallet

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Hos os
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 14:51

er vi maks 5 på et hold (6 hvis det kniber), og ridehuset er 20*60, men jeg synes alligevel at det bliver til lidt lidt undervisning Vi er 5 pt, og tre af disse skal tages i longen for at galoppere - så opvarmning, og når man sådan set er den mest erfarne på holdet (og den eneste på hest, og som ikke gider ride 1½ m. efter alle de andre) bliver man tit overset. Og får nogen dårlige vaner ;)

Måske skulle du prøve enetimer i stedet for? 3x om mdr f. eks., i stedet for holdtimer. Det får du meget mere ud af.

/Lene

Nyfrelst Bomløsrytter.

Nu som ejer af Basse - Drømmehesten.

En rigtig hest er rød og over 170!

0
0
Svar på denne tråd

Hos os
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 14:53

er vi maks 5 på et hold (6 hvis det kniber), og ridehuset er 20*60, men jeg synes alligevel at det bliver til lidt lidt undervisning Vi er 5 pt, og tre af disse skal tages i longen for at galoppere - så opvarmning, og når man sådan set er den mest erfarne på holdet, og ikke rider med "I bunken" hvor pony følger pony kan man godt blive overset en gang imellem. Så snart hesten er parat igen skal vi nok også have eneundervisning :)

Måske skulle du prøve enetimer i stedet for? 3x om mdr f. eks., i stedet for holdtimer. Det får du meget mere ud af.

/Lene

Nyfrelst Bomløsrytter.

0
0
Svar på denne tråd

Hovsa.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 14:53

Det kom dobbelt.. jeg undskylder.

/Lene

Nyfrelst Bomløsrytter.

0
0
Svar på denne tråd

på rideskolen
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 16:17

til normal ridning tror jeg nok der er 6-8 vrd ikkr hrlt rigtigt, men til handicap ridning er der max.6 men der er også trækker på, elles er der 3-4(tror jeg ), hvis man kan ride helt selv. heeh

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

haha hvis
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 20:50

du synes det er mange så skal du ikke se en hvis rideskole i udkanten af storkbh... Der har jeg set hold på ca 24 rideskoleheste + 3-4 privat ryttere der også rider rundt. Ridehuset er 20x60 og hestene går nærmest hoved ved hale på rad og række. Tror ikke der er nogen der får noget særligt ud af det andet end at sidde på en hest...

Men synes at hold på 5-8 er en rimelig hold str, mindre er selvfølgelig endnu federe, men det skal jo også kunne løbe rundt...

~¤~ Paradisets vind, er den der blæser mellem hestens ører ~¤~

0
0
Svar på denne tråd

Jeg underviser..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 20:57

og vi siger 6 på hvert hold.. Far/mor-barn er der enkelte hold med syv, men der kan det også være svært at få en time til at gå i skridt, hvis der kun er 3-4 ryttere..

Jeg underviser i Brande rideklub, Midtjylland..

12 lyder da helt vildt, det ville jeg slet ikke kunne overskue og jeg ville ikke kunne undervise alle ordenligt.. Det er jo 2,5 minut til hver incl. tilskridtning og afskridtning..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

Vi er ca
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 21:41

På mit hold er vi max 9 - og rider i et stort ridehus. Det går fint hvis det er "de sædvanlige" der rider, men hvis der er begyndere, som er der for prøvetime, går det som regel helt i fisk....

Rider i Ballerup...

0
0
Svar på denne tråd

:D:D:D:D:D:D:D:D
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 23:59

Jeg rider på VER - vestegnens rideklub i Taastrup (storkbh)

Cecilie J .

- Søger part ..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 06:36

det afhænger vel af hvor stor ridehallen er, ude ved vores er der en kæmpe hal, og ofte er der 10 på børneholdene og 2 undervisere, så er den ene flok i den ene ende og den anden flok i den anden ende, det fungerer faktisk rigtig godt.

0
0
Svar på denne tråd

Ude hos mig....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 09:05

Må der MAKS være 3 på et hold. Det andet er for useriøst!

Eleverne får jo ikke hvad de har betalt for.

Desuden får jeg selv ene-undervisning, da det er det der gir mest til både heste og rytter.

Nina Christophersen
LEDIGE BOKSE NU V/GIVE-VEJLE(Klik her, priser fra 1100)

Gør livet til en fest, rid Spring hest :D
Stald Egeskov Ridecenter(Klik her)

0
0
Svar på denne tråd

Nårh ja...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 09:06

Og det skal lige siges at jeg har et 25*65 ridehus!! Så det er ikke fordi der ikke er plads nok..

Nina Christophersen
LEDIGE BOKSE NU V/GIVE-VEJLE(Klik her, priser fra 1100)

Gør livet til en fest, rid Spring hest :D
Stald Egeskov Ridecenter(Klik her)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider