|
|
| fold tip, alle kan bruge dette tip |
|
|
her er en fold aktivitet, men man kan kun bruge dette tip hvis man har en balje med vand. Man ligger pære, æbler eller andre store frugter ned i vandet, hestene, bliver vild irreteret, når de ikke kan få fat i frugterne, og ligepluslig har de fundet en metode, det kan tage op til 45 min før de har taget en frugt. tro mig det virker, jeg var i praktik, hvor der var nogle pæretræer, over vand spandende, også stod heste og prøvede at få fat i dem... dette tip er til jer der vil underholde jeres heste/ponyer.. mange hilsner fra stine (hende der elsker heste)
En god heste træner kan få hesten til at gøre alt, en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
|
|
... eller de vælter (lærer at vælte) truget med vand og skal dermed tøste resten af dagen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaaahhh men |
|
|
men dette sker ikke hvis man har en STOR BALJE, det skal jo ikke være e lilla spand spå 10-20 liter, nej det skal være en af de store, så kan de ikke vælte den..
En god heste træner kan få hesten til at gøre alt, en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.... |
|
|
Det kan jo så diskuteres - jeg kender én der magter at vælte selv et badekar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har før smidt |
|
|
æbler i hestenes badekar på folden, det ser sjovt ud, men jeg gør det ikke ret tit, det resultere tit i at jeg skal skifte vandet, fordi de kravler der op i med forbenene. men engang imellem 
Mvh Berit Tinker hingsten De Dagda står til rådighed for hopper Se mere på www.jlt-tinkere.dk the road may be rocky and times can be hard but the days are getting longer and there's ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| berit.. |
|
|
heheh, mine x hypser ville aldrig frivilligt kravle i vandet.. men når der jo nu er æbler? så er det jo ikke heelt frivilligt!  Hesselholm, nej men hvis man ikke har et ordentlig trug, så må man jo bare skaffe sig et, el. lade være med at gøre det  Hvad hvis man har en vandkop ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min hest spiser ikke frugt. Det er åbenbart ikke rigtig hestemad. Og tvivler på en pose musli ville gavne i et vandkar..
Nina Dækkener sælges i str 135 og 145, se præsentation for link..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ordentlig trug? |
|
|
Og hvad er så et ordenligt trug???? Spørger bare fordi jeg egentlig mener, at jeg har ordentlige trug og heldigvis har heste, der behandler truget og vandet "ordenligt". Hvis truget skal kunne væltes i forbindelse med rengøring, så er det stadigvæk min påstand, at det forholdvis let skal kunne væltes i mere eller mindre fuld tilstand og denne vane har jeg bestemt ikke lyst til at fremprovokere hos en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har et gl. |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
08-03-2008 11:46 |
|
Badekar i jern, jaja med emalje. Det er møg tungt og kun fordi det står sådan med lidt hæld, så TøseDullen kan drikke af det, kan jeg få det væltet om på siden ved afvaskning. Men ellers kan de tømmes med en spand og så væltes...Gider jeg dog ikke. Jeg gider ikke at de står og sjasker med vand, de skal ud og gå og græsse sommer som vinter... Men nu har jeg heller ikke heste der keder sig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes, at det er synd! |
|
|
Studier af heste og div. legetøjsting viser, at det faktisk kan stresse dem unødigt, hvis de præsenteres for mad eller lignende, men ikke kan få fat i det. Så jeg synes, at det er synd, at de skal stå der og kigge på lækker mad, men ikke kan få fat i det. /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vælte vandkarret |
Lilar |
08-03-2008 12:38 |
|
Min unghest ville hurtigt få væltet vandkarret hvis der var æbler i, han sætter bare benene op i og så er det væltet på få min Der hvor han stod før var der ikke vandkopper, så han fik vand i en stor balje - og den væltede han flere gange. I stedet kan man give dem store grene at lege med (det er ikke alle slags der er lige gode for heste), det kan mange heste godt lide. Men det bedste er selvfølgelig græs på folden. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja - verdens smukkeste pige *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Det er i hvert fald ikke noget jeg vil drille og irritere mine heste med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rtyuiopå |
|
|
ja ellers kunne hesten jo have en balje til og drikke af og en til og lege i så er man ude af det problem 
DEN 1/9 03 FIK VERDEN DEN MEST LYSENDE OG STRÅLENDE STJERNE I HIMLEN FARVEL AYLA VI SES ZENTA MIN VEN R.I.P SKIMMEL PONY VALLAK SÆLGES 110-112 I STG. KUN TIL GODT OG BLIVENDE HJEM.LÆS MERE PÅ PROFIL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Badekar |
|
|
Vi bruger også gamle badekar i jern med emalje, men dem kan Luna altså sagtens vælte alligevel. Møg irriterende, når det skal fyldes igen og heller ikke helt ufarligt for hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aktivitet |
|
|
Michelle R: Helt enig. Jeg synes også, at det er et forsøg på at stresse hestene unødigt. Karina
Jeg søger en partrytter til min hest (7323-området). Interesseret? Send mig en PB!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejjjj alle sammen |
|
|
man behøver ikk at bruge det, så alle jer der har svaret negativt, og har en negativ holdning, i kan bare bladre vidre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
Heeh jeg gør det tit i hendes vandkop i boksen.. SÅ har kun lidt at lave' (:
Pernille Lind Matthiesen & Baunehøjs Dubonnet Teamet der rykker!
Vilhemmsborg 27-29 Juni Here we come'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frugt. |
Camilla Hougaard Nielsen |
06-05-2008 17:36 |
|
Smart ide  Men det er ikke nemt når hesten drikker af en å / bæk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja det er nu ikk |
|
|
hmm ikke noget for mig og mine heste. !!!
Elsker mine heste !!!
;-) Mvh Cille79. Flot Bælte med Guld hest / Similisten sælges.! Se Præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|