|
|
| øhh hvordan laver i de hjemmesider |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
24-02-2008 18:07 |
|
som mange af jer har henvisning til på jeres præs. Kunen da godt tænke mig at lave sådan en. hvad er det nu det hedder, joo noget med 123 og så noget tekst bag efter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
Revel |
24-02-2008 18:15 |
|
jeg havde engang en 123 hjemmeside... Det var ufatteligt nemt at gå til!  Bare klik ind på deres hjemmeside, så giver det hele sig selv  Grunden til at det er så nemt med disse slags hjemmesider, er at de har lavet hele opsætningen for dig, så du skal bare vælge farve/stil/udseende osv, og her vælger du imellem de muligheder der nu engang er... Så bare gå i krig, det er super nemt, og super hyggeligt!  Det skal lige siges at 123 hjemmeside kun er gratis i en hvis periode, herefter koster det noget... Men alt dette står selvf. på deres hjemmeside!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis du (eller et familiemedlem) normalt er vant til at bruge computer vil jeg istedet foreslå at I selv laver en, fx. i front page, som er det web-design program som microsoft har. Er man vant til fx. word er det meget nemt at komme til, og man slipper for 123's fastlåste design. Derefter køber man et domæne samt plads hos en udbyder, jeg bruger en firma der hedder cliche der hvor jeg har lagret den hjemmeside jeg har - det koster vist 5 kr om måneden, og domænet (altså http://www.inger.dk) koster vist 100 kr om måneden... Så vidt jeg husker er det vist dyrere at have sin side hos 123...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
hejsa Vi har selv lavet denne side helt fra bunden www.frihauge.dk vi har web hotel på www.one.com Vis jeg havde vist hvad jeg gik ind til så havde jeg valgt en 123hjemmeside. Men jeg har så også fået en hjemmeside som ingen andre har. Og jeg er stolt af den. En 123hjemmeside de er så nemt at gå til, du uploader bare dine billeder og video. Skal du selv lave afspiller og sidde og pille i html koder og php. Så det vil jeg bestemt ikke anbefale... Det har kostet mig mange tåre.. Men endelig send en pb vis der er noget du skal have hjælp til. Held og lykke inger håber du finder den du gerne vil have. Husk du kan på 30 dage gratis hos 123...
Knuser Annette
Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy
Drøm sødt min elskede Octavia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen det lyder da nemt. |
inger christensen |
24-02-2008 18:57 |
|
kan se at en af mine venenr har sådan en hos 123, så måske kunne jeg få hende til at komme her forbi. Er en nød til sådan noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.......... |
|
|
Inger du er ikke den eneste der er en nød til sådan noget, jeg melder mig også, men 123 hjemmeside kan selv den største nød finde ud af, og så er den så nem at rette i, uden at man skal have fat i familie, venner og dem som kun er gode bekendte den dag den skal rettes. 
Med venlig hilsen Merete Shetlænderavl Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget hingsteføl sælges. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 sider |
Amanda ♥Anton♥ |
24-02-2008 19:41 |
|
- Sagde - Amanda ♥Anton♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Anton ♥ Milady ♥ Kaktus ♥ ♥ For altid i er i mit hjerte♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger... |
|
|
Selv jeg kunne finde ud af det.. Se evt. www.lenes3d.dk den har jeg selv lavet  knus lene
En rigtig hest er en texas hest, vinder af over 250.000 kr i løb
Besøg den fedeste hobby hjemmeside www.lenes3d.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min side |
|
|
har jeg lavet hos www.surftown.dk du skal give 266 det første år, derefter 19kr/mdr for webhotel + 62 Kr/årl for domænenavn Har et bonuslink som jeg kan sende til dig, hvis du er interesseret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nbefaling.. |
Gitte (Tyran) |
24-02-2008 20:02 |
|
jeg vil klart anbefale www.bricksite.com ..det er super godt slutresultat, og så nemt at gå til at nærmest alle kan finde ud af det.. se evt. min kærestes på www.bricksite.com/peterl -den er lavet på ca. ½time... ..men er så heller ikke færdig endnu... -der kan du så tilkøbe forskellige moduler... -vældig smart..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
TDC har en gratis skabelonbaseret hjemmeside, altså selvfølgelig kun hvis man har dem som netudbyder. Den er nok ligeså let som 123, og så bliver den ved med at være gratis. Jeg aner godt nok ikke hvordan man får den oprettet, det er mange år siden jeg selv startede med sådan en. Men pærelet, det er der ingen tvivl om. Så får man bare en adresse der hedder et temmelig langt navn, men det gør de jo også ved 123.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| webbyen |
|
|
Altså jeg bruger webbyen, og synes det er meget let, lidt ala at arbejde i word som de fleste vel efterhånden kan. Jeg har "basis"pakken til 23kr for 3 mdr mener jeg det er, der er så plads til 100 billeder hvilket er rigeligt for mig der jo bare har siden for sjov  Man kan jo altid prøve med den gratis pakke, som er gratis altid, men som dog hurtig bliver for lille (max 15 billeder)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftenskolerne |
|
|
har kurser i hjemmeside. opbygning.
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene. Det ene mere forvirrende end det andet. Det tager focus fra det væsentlige... Citat: Androp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen inger... |
|
|
... jeg er ved gud også en klovn til sådan noget og jeg har en inde på www.123.... det er simpelthen så nemt så du tror det er løgn.... Det ser ganske vist ikke professionelt ud, men hvis det bare er til lidt sjov er det jo også lige meget:) Du skal være velkommen til at ringe eller skrive hvis du har spørgsmål:) Tina
En af tosserne Snart med den smukke Fjölnir fra Jenle Nu med egen hjemmeside:) www.tb-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lever af det |
|
|
Jeg lever så af det, så hvis der er nogen der spørger hvordan man lige laver eksempelvis en side som Spirits' hjemmeside, ja så er det altså igang med php.net & Hjemmesideskolen for den er lavet helt fra bunden. At den så er lidt halvfærdig det er så hvad det er Sprittens mor er somme tider lidt for travl til at holde sine hjemmesider opdateret  Ellers kan one.com's administrationsmodul anbefales, hvis man gerne selv vil i gang men ikke lige har mod på at sætte sig ned og lære et helt programmeringssprog...
"It's not why you're weak, but what will make you strong" U2 Ny Kieffer Carmen trense sælges Har endvidere diverse sadler til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsdasdas |
|
|
Jeg bruger også 123 hjemmeside, jeg har bare fået slette 123 hjemmeside, så vores kun hedder Stald-Nickolos.dk. Det er så nemt at gå til, og hvis man lige vil ændre noget på den, så logger man bare på. Den er ikke helt færdig endnu, mangler en del billeder men jeg er rimelig tilfreds. Du kan også prøve det gratis i en måned, for at se om det er noget for dig,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg er altså virkelig en elektronik klovn så det batter...  men 123hjemmeside er så nemt at finde ud af... det kan du sagtens.. tro mig... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjemmeside |
|
|
123hjemmeside er nem at finde ud af, men man er alt for fastlåst til min smag, så jeg har også valgt one.com Jeg er bestemt ingen haj til at lave hjemmesider, men den er rimeligt nem at gå til på one.com Prisen samt friheden til selv at vælge, hvordan siden skal se ud, var de to ting der fik mig til at vælge noget andet end 123hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Piczo.com |
|
|
Jeg bruger piczo.com. den er også gratis, og så kan du selv vælge både bagrunde tekster og ALT... Og du kan låse dine billeder så de ikke kan højreklikkes  Du kan ta et tit på den og selv vurdere, jeg er dog heller ikke en haj med det der, og kreativ, vil jeg nu heller ikke mene jeg er, men se selv... www.galanti.piczo.com jeg vurderede også først 123, men syns det var øv at jeg skulle betale for den... Mvh. Pia
At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed. (Piet hein)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjemmeside. |
|
|
Jeg havde også en side hos 123. Og det er virkelig nemt. Desværre synes jeg at jeg løb tør for plads til billeder og videoer. Man kunne vist godt købe mere plads, men det var jeg for nærig til:) I stedet fik jeg oprettet en hos one.com og har lavet i frontpage. I starten var jeg ikke så god til frontpage og gad ikke rigtig sætte mig ind i det. Men da jeg blev ret så uvenner med one.com's webdesigner, måtte jeg prøve det alligevel. Og synes da det er gået rimeligt:) Prisen er billigere på one.com og jeg bruger ikke en gang 1/3 af den plads jeg har til rådighed. Så jeg er da fuldt tilfreds:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis man vil... |
|
|
... have en hjemmeside der ikke helt ligner "de andres" ja, så er der ingen vej udenom at lære HTML-kodning som minimum. Der findes en del litteratur på dansk i let læselig form f.eks har www.libris.dk en masse billige hæfter der spænder fra enkel HTML-koding til dynamiske serversprog som ASP, PHP og hvad der ellers findes. Nogle webhoteller har CMS-systemer (Content Management System) som man kan købe med i pakken. CMS fungerer ligesom 123hjemmesider, webbyen osv. Et CMS-system der er let, at arbejde med er PostNuke, som er til gratis download på www.postnuke.dk det kræver dog, at webhotellet skal have PHP/MySQL, men det er mere eller mindre standard på mange webhoteller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|