Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Påkørt kat, blir arrig...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 12:30

Uha jeg er så arrig lige nu og samtidig en ung fyr utrolig taknemmelig.

Jeg var på vej hjem, lidt tidligere end jeg plejer og ser så 4 unge fyre stå i vejkanten og se noget forvirrede ud. Midt på vejen (i byen) ligger en stor flot kat og vejen er blodrød.

Jeg får stoppet bilen, smidt den i bakgear og springer ud af bilen da jeg er ud for dem. Og kan godt se den kat ikke har den godt mere. Den miaver så inderligt og højt. De unge fyre har set den blive påkørt men er for langt væk til de kan se bilen der gør det rigtigt.

Og som er kørt videre.

Det er her jeg bliver arrig.

Jeg får katten pakket ind i min jakke og en af de unge fyre hopper ind i min bil og holder katten mens jeg kører til dyrehospitalet.

Den unge fyr er jeg meget taknemmelig, trods han ingen kendskab til dyr har, så indvilligere han frivilligt i at sidde med en skadet kat og blive smurt ind i blod, og komme forsent til den aftale han har Det synes jeg er virkelig flot af ham.

Katten er til alt held øretatoveret, så jeg håber de finder ejeren, trods de må komme med så dårlige nyheder. Og det trøster mig at vide den fik en ordentlig omgang smertestillende 5 sek efter jeg trådte ind af døren hos dyrlægen, så den nu ikke længere har smerter.

Hvem dælen kan dog finde på at påkøre og efterlade et skadet dyr, kører videre og lade som ingenting bagefter?

Nu uden hest/pony.

Ørkenrotter sælges, født 1 januar 2008.

0
0
Svar på denne tråd

ondt!....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 12:35

Der findes bare mennesker uden samvittighed.. da jeg var 12 år så jeg min elskede kat blive kørt ned, jeg stod i vejkandten og råbte, bilen kørte bare -langsomt- vidre! Hvad sker der lige for folk??? tænkte de bare, "nå det tar den lille pige sig nok af?" Jeg syntes det er ækelt!

0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 13:07

ikke just behageligt at høre på dens miaven, eller se den bløde sådan, men hjælp det skulle den ha. Også selvom det betyder jeg nu skal ha vasket jakke og bluse.

Jeg håber inderligt at nogen vil gøre det samme for mine katte, hvis uheldet skulle være ude.

Nu uden hest/pony.

0
0
Svar på denne tråd

oplevede det samme..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 13:24

Jeg føler virkelig med dig! Som ultimativ katteelsker skær sådan noget simpelthen i hjertet... Tanken om, at det kunne have været min kat er næsten ikke til at bære!

Jeg var ude for noget af det samme, da jeg for et stykke tid siden sad i lokalbussen på vej i skole. Lige pludselig løb der en kat ud foran bussen, som forgæves prøvede at nå at bremse. Jeg mærkede bumblet (staves??), da vi kørte over den og det var ganske forfærdeligt da chaufføren blot fortsatte - børnene skulle jo nå i skole! Det er simpelthen imenneskeligt...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har os prøvet...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 13:33

Jeg har os prøvet det engang.. Jeg kom kørende hjem, havde pudsigt nok lige været nede og aflevere nogle ting til min dyrlæge. På vejen hjem ligger der noget sort på vejen, jeg kan ikk se hvad det er men da jeg kommer tættere på ser jeg, at det er kat der prøver at kravler væk med bagkroppen efter sig.. Jeg køre uden i grøften og får vent bilen og får samlet katten op og køre tilbage til dyrlægen der så afliver den..

Der var rigtig mange biler der var kørt forbi katten før mig, trist de ikke stopper, det var tydeligt at se den ikke var død.

|Anne-K|

Rigtige ridepiger bor i byen :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kom
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 14:19

næsten lige nede fra dyrlægen, var til samtale 400 meter derfra.

Normalt er det aldrig en dyrlæge jeg bruger, pg.a afstanden fra min bopæl.

Dyrlægen gjorde også en hurtig indsats, han var meget hurtig til at komme med smertestillende, få skrevet nr ned og få det givet videre så de kunne finde ejeren.

Fra jeg kom ind af døren til dyrlægen var der, ja der gik der 5 sek.

Nu uden hest/pony.

0
0
Svar på denne tråd

flot reikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 14:23

Jeg synes det var flot at du sørgede for katten. Argh jeg hader simpelthen sådan nogle folk, som bare køre videre

I morges da jeg kørte på arbejde, lå der en stor flot grævling (??? Jeg tror det var en grævling, dyret var i hvert fald for stort til at det kunne være en kat) midt på vejen.

Hvorfor h*lvede stopper folk ikke og lige tjekker at dyret er dødt og i det mindste får det smidt ind i siden.

Ej hvor bliver jeg også total arrig over sådan noget

Jeg kunne ikke stoppe, da det var ret tåget og jeg kunne risikere selv at blive kørt ned.

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Margit (Fendi)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 14:40

Kunne det tænkes det var derfor andre ikke havde stoppet??

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

di'dum'da'di'dum'
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 14:53

At man kan gøre det...

Min kat blev kørt ned sidste sommer, men dem i bilen kørte bare videre, mens den lå der med brækket ryg & blødte. Stadig i live

Argh blev så gal,,, vores nabo fandt den nede ved vejen, og kunne godt se den havde lidt meget med den var stadig levende ..

Kærlig hilsen

sofie.

0
0
Svar på denne tråd

Ejeren er
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 14:56

fundet og de har hentet deres kat hjem. De har lige haft ringet og selvfølgelig var de kede af det, men samtidig glad for den fik hjælp rimelig hurtigt og ikke skulle lide mere end højest nødvendigt.

Nu uden hest/pony.

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:14

Nej det kunne det ikke. Det har ikke været tåget hele natten hernede.

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Margit (Fendi)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:25

var der da et skilt der oplyste klokkeslættet for påkørslen?

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad tror du selv
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:32

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

tågesnak
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:44

Hvordan kan du så vide at det kun lige var dig, der var generet så meget af tågen at du ikke ville flytte dyret?

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er bare noget jeg VED
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:51

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

reikke...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:51

havde katten fået det bedre, siden de fik den med hjem??

Eller var det i død tilstand?

Stakkels dyr!

Jeg har præsteret at sidde og tude over et fladkørt egern på motorvejen... Jeg hader simpelthen at finde både døde og næsten døde dyr på vejene. Og der er bare situationer hvor det er umuligt at få dem væk...fx på motorvej i myldretiden.

Hader det!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige i Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Katten
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:31

fik lov til at sove ind. Den var for skadet til den kunne blive kat igen.

Nu uden hest/pony.

0
0
Svar på denne tråd

godt at
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:33

den kom under behandling så hurtigt. Og stakkels familie, som har mistet et kært medlem.

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Ja de var
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:39

godt kede af det, især deres børn, men om ikke andet så kan de nu begrave katten hjemme og sige ordentlig farvel i stedetfor at gå i uvisheden.

Og at de havde valgt at øremærke katten, det er jeg virkelig glad for. For den var da på noget af en gå tur inden uheldet, så jeg havde aldrig selv haft chancen for at finde dem.

Nu uden hest/pony.

0
0
Svar på denne tråd

nej.................
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:40

Jeg får dårlige nerver af denne tråd........

Vores højtelskede familiekat Julius, har ikke været hjemme siden søndag aften.

I dag har jeg hænt opslag op i instituitioner og butikker, samt været ude med 45 løbesedler.

Bare han dog snart kommer hjem...........

MVH Britt

med lånehesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 17:57

....jeg er glad for at mine katte er indekatte.

Jeg har mistet en kat før ved en påkørsel, men her havde dem der havde kørt den ned heldigvis lagt den pænt ind til siden så den ikke blev kørt mere på.

Jeg bliver ugentligt mindet om at det er godt at mine katte ikke kommer ud på egen hånd på vej til arbejde. Ser tit katte ligge plattet ud på vejen eller i vejkanten....får det møg dårligt og får helt kvalme af at se sådan en dejligt lille dyr ligge der...

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Westernsæt sælges + kombisadel 17"

0
0
Svar på denne tråd

uha....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 18:11

det er frygtelig med alle de dyr der mister livet ved vejene.

jeg har mistet en kat på vejen. hun blev kun 5mdr gammel .dem der påkørte hende, kom heldigtvis ind og sagde det. hun var død på stedet.

min anden kat druknede i vores pool sidste vinter. han var gået igennem isen.det var frygteligt. jeg tudede så mange dage. ved tanken om lille buller, der havde svømmet halvdelen af poolen rundt i isvand, og så var død 5 meter fra trappen hvor han kunne være kommet op.

vi fik net over poolen efter den hændelse. men det skulel jo have været over før. men af skade bliver man klog.

0
0
Svar på denne tråd

bliver også så arrig over det
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 19:33

Vi mistede vores kat i november 2007. Han blev påkørt af 2 biler som ikke stoppede. Heldigvis for vores kat og for os var der en dyrlæge der så det ske.

Hun fik vendt bilen og kunne se at han ikke stod til at redde så hun aflivede ham. Han havde svære indre kvæstelser.

Heldigvis var han øremærket så de fandt hurtig frem til os.

Såfremt dyrlæge ikke havde set det havde vi nok ikke fået vished om hvad der var sket med vores kat. Han blev kørt ned et godt stykke fra vores hjem. Et sted vi aldrig ville have troet at han gik hen.

Hilsen

Mona

Ejer af den dejlig DSP hoppeføl Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 22:55

Er det mere reglen end undtagelsen at folk kører videre.

Har båret en del misser væk fra vejen og lagt dem i siden. Hele to gange har jeg set en kat blive kørt over hvor folk bare kører videre.

Den ene rendte forvildet rundt mellem bilerne, da den blev ramt. Havde folk stoppet så man kunne få fat i den inden den blev ramt fem gange havde den måske overlevet. Men nej..

Jeg ¨har en gang fjernet en kat fra Nyborgvej (odense) hvor folk bare gloede helt vildt på den og kørte videre, og endda blev sure fordi man stoppede trafikkende når man standsede for at fjerne den og tjekke den var død.

Jeg forstår ikke folk...

Det må være egoismen, dumheden eller frygten. Men kører man bil må man vel tage ansvar for det man selv lemlæster.

0
0
Svar på denne tråd

Så trist....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 09:27

Det er så trist når folk bare er ligeglade... Jeg har også set min egen kat blive kørt ned uden ham i bilen stoppede. Det er meget hårdt at miste sine katte på denne måde, jeg har oplevet flere af mine katte miste livet på vejen. Tilgengæld vil det ikke få mig til at holde mine katte indespærret, da det simpelthen ikke er et katteliv. En skriver ovenfor at hun er glad for at hendes katte ikke får lov til at komme ud, men prøv at spørg katten om den også er glad for det...? For nej det er ikke et liv for et rovdyr der lever for at gå på jagt at blive holdt inde. Så hellere et kort og lykkeligt liv, end et langt og frustrende/ulykkeligt liv! Efter min mening er det for egoistisk at holde dyr lukket inde på den måde...

-Har nu fundet drømmehuset og venter kun på byggetilladelsen! :)

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

stald brattensborg
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 09:34

Nu har jeg også indekatte, af den årsag, at jeg bor på 2. sal og derfor ikke lige kan sætte dem ud når de skal.

Jeg havde også mange betænkeligheder før jeg fik dem, om de nu kunne fungere indenfor.

Men det gør de. Selvføgelig bruger vi også meget tid på at lege med dem, men de virker på ingen måde stressede, deprimeret eller ulykkelige. Tværtimod.

Det er et spørgsmål om hvad de er vant til. Og hvordan man aktivere dem.

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Hvis I ser en kat
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 15:02

eller et andet dyr blive kørt ned, så sørg for at få nummeret på bilen. Ring så til Falck, og sig det. Og DE har pligt til at komme ud til et dyr som er kørt ned. Det har de aftale med dyrenes beskyttelse om. De kan nemlig godt brokke sig. Sørg for at give nummeret til Falck, for så sørger de nemlig for at ejeren af bilen får regningen for afhentning af dyret. Så kan de s.. lærer det. Man må nemlig ifølge loven ikke efterlade et tilskadekommet dyr.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.
Oldenborgheste er bare SÅ dejlige.

0
0
Svar på denne tråd

med mine
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 15:14

500 km og ugen til og fra job , ser jeg alt fra smadrede fasaner til flade katte , jeg har dog og heldigvis aldrig ramt en kan ønsker det heller ik for jeg ville ik vide hvordan jeg sku gøre.. men det sker da jeg rammer en fasan , ja den ryger sgu i gryden , den kan jo godt spises når jeg ik har kørt den midt over men kun ramt den...

rød pony søges , hun hed stjerne da jeg havede hende , hun er helt rød med en lille stjerne og en hvis bagsok..

0
0
Svar på denne tråd

Tror man
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 16:41

Jeg vil nødig være en lysseslukker, men tror mange bare tænker.. ÅH det var bare en kat jeg ramte, og så fortsætter de ellers bare i deres bil, og er ligeglade med dyret. Andre kan vel ikke standse bilen pga. trafik f.eks. Men derfor kan man jo godt vende bilen på et tidspunkt og køere tilbage og tjekke om det dyr man nu har ramt er dødt!

Jeg har ingen respekt for de mennesker der mener det okay at køere dyr over og så bare fortsætte i deres biler.. Men suk, når man kikker langs landevejende kan man se at der er mange af den slags mennesker

0
0
Svar på denne tråd

Folk er nogle fjolser
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 18:11

Godt at høre at der trods alt er nogle mennesker, der vil ofre sig lidt for dyrerne, når andre bare løber fra ansvaret

I sommers passede jeg dyrerne på den gård hvor min hest er opstaldet, mens de var på ferie. Her lykkedes det en person at køre den ene hund ned, og så bare køre videre. Her er altså tale om en stor labrador, som lå ude midt på vejen. Sådan et stort dyr KAN man ikke undgå at se, høre eller mærke at man køre over.

Men idioten kørte bare videre. Heldigvis skulle jeg til at fodre hundende, så de var kun ude ganske kort, så jeg ved at hun ikke lå der længe, men jeg kan ikke holde tanken ud om, hvis jeg havde siddet og set en film eller andet og først havde fundet hende lang tid efter.

Sådan en stor idiot. Det kan ske for enhver at man kommer til at køre noget over, og jeg ville på ingen måde have bebrejdet ham noget, hvis han var kommet ind.. Men det gør jeg nu

Venlig hilsen

Rosen

0
0
Svar på denne tråd

Det er helt OK
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 19:36

Nu kunne man jo læse i en anden tråd fornyligt, at forsikringselskaberne ikke mener, det er værd at bremse, når det 'kun' er en kat, der løber ud på vejen.

Derfor kan man vel ikke fortænke folk i, at de ikke gider stoppe, når de har slået en kat halvt ihjel. Den er vel ikke det værd.

Eller hvad?

"Forgyldning forgaar, men svinelæder bestaar!"

0
0
Svar på denne tråd

kan ikke finde på en god overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 21:20

Trådstarter: Du får lige et for din handlemåde !!!!!!!!

Af samme årsag har jeg indekat - d.v.s. han kommer ned i haven i snor og bliver luftet og gået med - han går med mig!!!!!

Aldrig i livet vil jeg lade ham strejfe frit - det er for farligt, og han er mig alt for kær !!!!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hund...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 22:37

For nogle år tilbage kom min mand og jeg gående på en vej hvor vi så en Golden Retriver passere over et fodgængerfelt ALENE! Lidt efter kunne vi se at det ville ende galt, da der kom biler. Vi var for langt væk til at vi kunne gøre noget, så hunden blev påkørt, brækkede ryggen og døde 5 minutter efter.

Jeg løb derover, satte mig ved hunden efter at jeg havde råbt af bilisten at han skulle skruppe ud af sin bil og hjælpe mig. (Han holdt stille længere nede af vejen hvor det så ud til at han ville køre videre!)

Han kørte ikke ret stærkt, måske 50 km i timen, men han havde biler bag sig i nær afstand, så han valgte at køre hunden ned frem for at forårsage et sammenstød.

Jeg glemmer aldrig lyden af den hund da den blev ramt! Det hyl og gøeriet er blevet siddende.

Det viste sig at hunden tilhørte en dame som havde lukket hunden ud for at lufte sig selv! Hun havde ingen have, hun lukkede den direkte ud til en trafikeret vej.

Det var noget hun havde for vane at gøre. Jeg ved ikke hvordan hun kunne blive overrasket da jeg bankede på hendes dør og fortalte hvad der var sket!

til jer der stopper og hjælper de påkørte dyr.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider