Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad f..Mørkelagt rytter
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 22:34

Hvad fan... sker der oppe i hovedet på de ryttere, der vælger at ride på en totalt mørkelagt landevej, på en hest uden så meget som skyggen af en refleks.

Her til aften, da min kæreste og jeg, kører hjem fra stalden, møder vi en rytter, der skridter i rabatten. På en hest der er fuldstændig usynlig.

Vi var helt oppe ved hesten, før vi opdager den. Dvs, min kæreste må næsten stå på bremsen, for at få bilen på passende afstand af hesten.

Vi kører ikke ret hurtigt,50- 60 vil jeg skyde på, vejen svinger nemlig og der er som sagt ikke nogen gadelygter på den strækning. Og da vejen svinger, kører min kæreste pænt ude i siden, da vi ikke kan se modkørende før de er helt tæt på.

Lad os nu bare antage at hesten var blevet forskrækket over at bilen lavede den manøvre, eller at hun havde valgt at skridte på asfalten.

Hvorfor er det, at nogle mennesker ikke tænker længere end til deres egen næsetip.

Hvorfor er det at nogle mennesker ikke magter at købe en refleksvest for 30 kr?

Desværre var vi fuldstændig chokkerede over mødet med rytteren, så vi fik ikke stoppet og fortalt hende hvilke ulykker hun egenhændigt kunne være skyld i. Jeg bliver bare så rasende, når jeg tænker tilbage på det.

De Rige Har Mange Glæder, De Fattige Har Mange Heste...

Jeg Har Begge Dele...

Forhåbentlig Snart Med Hestene I Baghaven!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 22:45

Det der har også undret mig titt, at enkelete ryttere ikke gider at invistere en reflekser og en ridelygt. Jeg har et par gange selv holdt på at cykle ind i et par heste på en mørk landevej. Godt nok havde de reflekser, men ingen lygte. Jeg stoppede op og fortalte at de var meget svære at se. Jeg fortalte dem på en pen måde at det er påbudt at ride med lygt når der er mørkt. Men det virker ikke som om de har taget det til sig, da jeg flere gange har mødt de (gudskelov i modsat rætning), uden lygt.

0
0
Svar på denne tråd

En politianmeldelse
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 00:27

skal nok lære dem at huske det til næste gang,
idet de pålægges en bøde.

Så meld det til politiet,
så er du måske med til at skåne ens liv en dag.

~ Hilsen Berit Rahmberg ~

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
Snart lanceres ny og spændende nyhedsside for & om fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 08:07

jeg kan blive helt arrig over det - lige så de mennesker der render rundt uden reflekser i mørke. bare inden for en uge har min kæreste og jeg mødt 5(!!!!) mennesker komme gåene PÅ ASFALTEN uden reflekser eller lys. jeg fatter ikke at folk tør - og jeg fatter ikke at de bliver ved.

Amanda&Björk

Team Korshøje

Nu uden Fantacy

0
0
Svar på denne tråd

Det er noget møg
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 08:23

Men jeg indrømmer gerne at jeg de første par år, jeg havde hest hjemme, blev fuldstændig rundforvirret af mørkets frembrud, når der skiftes fra sommer til vintertid. Det skete to gange at jeg simpelthen ikke nåede hjem fordi jeg havde regnet forkert i forhold til tiden. Ikkr sagt at det er nogen undskyldning og normalt er vi her i huset vilde med neongul, det står bare så godt til os Så vi iføre os gerne både dækkener, veste og diverse reflekser samt lygte (som desværre er gået i stykker efter 5 års trofast brug, sådan noget billigt møg )

Men ja, det er møgfarligt og ekstremt ulovligt. Men hvis man tager en snak med folk, kan det måske løses. Hvis man ikke er billist er man måske ikke opmærksom på faren.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Det er en underlig...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 08:33

... ide folk har med at DE kan jo se DIG, så kan du nok også se dem.

Det er i hvert tilfælde det svar jeg fik en dag jeg var ved at kør en sortklædt mand med en sort labrador ned, fordi de gik på vejen et sted uden gadelys. Havde jeg kørt i samme tempo som nogen gør på den vej, havde jeg muligvis ramt dem - men vejen er snoet, og jeg fornemmede at der MÅSKE var lidt glat, så jeg kørte langsommere.

Der var i øvrigt glat, det var IKKE nemt at bremse i tide, men det lykkedes heldigvis!

Normalt ligger det ikke til mig at springe ud af bilen og overfuse fremmede mandspersoner på nattevandring - men jeg blev så forskrækket og vred at jeg gjorde det!

Han mente at da han jo sagtens kunne se mig, var han jo også aldeles synlig i mørket. Det fik han så at vide at det var han IKKE, men jeg har desværre mødt andre der enten går eller cykler på vejene uden lys på - sikkert med samme naive tro.

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 09:29

dine frustrationer.

Herude ved os kommer, der ofte nogle ryttere i mørke. Har kun set dem en gang i dagslys.

Godt nok har vi et virvar af grusveje herude, men der kører altså stadig biler. Nogle af vejene er meget snoede og derfor mener jeg, at det stadig er uansvarligt når man rider uden reflekser eller anden form for oplysning. Selvom det kun er grusveje.

Da det var meget mørkt en aften, mener jeg endda, at kunne se, at de havde en løs hund, uden at være helt sikkert.

Hvor er det lige, at folks forstand bliver af. Det er jo ikke kun dem selv det går ud over. Men også den billist, der ikke kan se dem før det er for sent.

Men det er nok den samme holdning, som Lisbet beskriver, " Jamen jeg kan da se dig, så må du da også kunne se mig" og desværre er det lige så ofte unge, som det er voksne mennesker.

Mange hilsner

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, du kan se MIG??
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 09:29

Det er pudsigt, for den holdning møder jeg også jævnligt.

"Ja, du kan se mine to billygter, som blænder dig på allergroveste vis, men jeg kan ikke se din mørkebrune schæferhund i vejkanten" måtte jeg sige til min onkels kone en aften, da hun var ude at lufte vapsen.

Der gik godt nok flere måneder, men så anskaffede hun faktisk vovse en refleksvest!

Og jeg må indrømme, at selvom en rytter er udklældt som et bedre juletræ, så er reflekser INGEN nytte uden lys! Og så kan der være alt mellem 30m. og 100m. til hest og rytter!

Diodelygter er Guds gave til rytterfolket!

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Optimalsadel.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg bliver
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:03

også forskrækket, når der er en smal vej der svinger, og jeg - i dagslys... møder en rytter "lige pludselig". Det har givet mig meget respekt for at ride på vejene. Læs - jeg tør det sq snart ikke længere- Er glad for, jeg i den nye stald kan ride ture uden at komme på vejen. Min hest skal ikke dø på køleren af en bil.

Lone

Healing hest/rytter

Søger du et nyt rækkehus ved Århus? :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider