Hvad fan... sker der oppe i hovedet på de ryttere, der vælger at ride på en totalt mørkelagt landevej, på en hest uden så meget som skyggen af en refleks.
Her til aften, da min kæreste og jeg, kører hjem fra stalden, møder vi en rytter, der skridter i rabatten. På en hest der er fuldstændig usynlig.
Vi var helt oppe ved hesten, før vi opdager den. Dvs, min kæreste må næsten stå på bremsen, for at få bilen på passende afstand af hesten.
Vi kører ikke ret hurtigt,50- 60 vil jeg skyde på, vejen svinger nemlig og der er som sagt ikke nogen gadelygter på den strækning. Og da vejen svinger, kører min kæreste pænt ude i siden, da vi ikke kan se modkørende før de er helt tæt på.
Lad os nu bare antage at hesten var blevet forskrækket over at bilen lavede den manøvre, eller at hun havde valgt at skridte på asfalten.
Hvorfor er det, at nogle mennesker ikke tænker længere end til deres egen næsetip.
Hvorfor er det at nogle mennesker ikke magter at købe en refleksvest for 30 kr?
Desværre var vi fuldstændig chokkerede over mødet med rytteren, så vi fik ikke stoppet og fortalt hende hvilke ulykker hun egenhændigt kunne være skyld i. Jeg bliver bare så rasende, når jeg tænker tilbage på det.