Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er fjordheste yt?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:01

Jeg har fået en ekstra hest i stalden. En dejlig fjordhingst på snart 2 år. Det er min svogers og jeg har lovet at sælge Macur, som hesten hedder, for ham. Hans datter har mistet interessen for ham og vil hellere have en knallert.

Det er vel en måneds tid siden han blev sat til salg til kr. 7000. Jeg troede at han var let at sælge. Han er super gående, især ift. andre fjordheste som jeg har set. Virkelig med god sving og bæring og meget taktfast og stor gang. Sindet er rigtig godt, han er så kælen og vant til at være i hænder. Fuld stamtavle med bordeaux hestepas.

Men men, der har ikke været en eneste og kigge på ham. Jeg har fået et par henvendelser pr. mail, men ingen har ringet.

Er fjordheste yt? Hvordan kan det være at en hest til så små penge er så svær at sælge, kom med dit bud?? Jeg forstår det ikke.

Her er han så, den ædle type og meget godt gående, gangarter som en hest og ikke tung og træls.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod.

besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hest......
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:08

Hvor ser han da fin ud

Ved ikke om fjordheste er yt, der vil vidst altid være delte meninger om dem, såvel som om så mange andre heste.

Men tror generelt ikke der er meget salg i heste pt. Og hvis udbud og efterspørgsel ikke hænger sammen, ja så har det måske ikke noget som sådan med hesten at gøre....

0
0
Svar på denne tråd

ja det
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:13

kan du have ret i, men jeg synes at det er utroligt at der slet ikke har været henvendelser på ham. Med de gangarter havde jeg overvejet at han burde koste noget mere, så jeg er overrasket over at der slet ikke er henvendelser til den pris.

Han har virkelig klasse, og det har de færreste fjordheste efter min mening.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

fjordheste er
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:14

ikke yt...nærmest tværtimod.

Men jeg tror det er meget svært at sælge heste for tiden...især heste der ikke kan rides!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:21

Jeg tror heller ikke de er yt, men mit bud er at der ikke er kommet gang i handelen endnu og så er det en 2-års hingst. Med mindre han er hingsteemne er han nok nemmere at sælge som vallak. Der er ikke mange købere til en hingst og de er svære at få opstaldet. Samtidig er der endnu 1 år til han kan rides og det får mange til at kigge videre.

Han ser fin ud og jeg håber da du får ham solgt

Mvh Trille

Chihuahuahvalpe - UDSOLGT! - kom på venteliste :

www.chihuahua-hvalp.dk

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:32

Ja han er hingst, men det kan ikke mærkes, han er så flink og håndterbar, han står endda ved siden af min avlshoppe og det reagerer han ikke på overhovedet.

Han bliver pænt stor, måler 130 cm nu. Ja han er rigtig fin ikke? Ikke som de tunge og dorske fjordheste som jeg ellers har kendt.

Ja jeg avler jo DV, så jeg aner ikke om han har avlskvaliteter. Men jeg formoder at han har idet, der er fuld afstamning på ham, god afstamning, da hans far har været udnævnt til årets hingst. Mor er også kåret og med de gangarter, burde han kunne komme rigtig langt, jeg tabte virkelig hagen, da jeg så ham spadsere første gang.

Når man tager prisen i betragtning, burde han da være let at sælge ikke?

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

nej det er ikke yt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:42

Hejsa nu er jeg selv den heldige ejer af 2 fjordheste.

En vallak på 11 år og et hoppe føl på 9 mdr.

Umildbart vil jeg sige at det ligger lidt i overkanten med prisen når det er en hingst.

Men ville varmt anbefale at du lader ham kasterarer, jeg tror ikke folk vil løbe skringende væk ved en 2 års, for så har de et år til at arbejde godt med ham fra jorden.

Ved du hvad moren er kåret i ??

Hun skal nemlig helst have 8 og der over i helhed for så er det den nye første klasse.

Held og lykke med salget

MVH

Tina

0
0
Svar på denne tråd

kastration
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:56

Ja det har vi også snakket om, men da han er så nem, vil vi vente indtil evt. købere kommer og ser ham, sæt nu at de gerne ville have ham som hingst, når han er så rolig og flink.

Moderen er kåret med 7 i helhed, hun har følgende karakterer; 7886 88 66 7. Er der regler for at moderen skal være kåret med 8 i helhed for at afkom kan kåres som hingste?

Herligt at de ikke er yt, de har jo som regel et godt sind, bare ikke når de er for stædige.

Han er flink at arbejde med, så det bliver en leg at gøre ham sadelvant og tilride ham. Han er meget tillidsfuld, men har også været i hænder hele tiden. Det betyder rigtig meget.

Hmm, jeg synes jo at supergangarter burde kunne koste noget?? Han er ekstraordinær efter min mening. Ikke bare jævn i gangen. Jeg oploader lige et billede mere.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Macur.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 14:58

Er han ikke fin?

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn .
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 15:13

ved ikke helt, har en veninde som har hendes tilsalg for 30.000 - den går LA klasser, og har startet DM for fjordheste, er 6-7 år gammel (husker ikke :P)

Det er nok også riimelig højt vil jeg sige, men ingen har overhovedet kontaktet hende.. :s

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 16:14

Tja Fjordhestene er stegen i værdi indenfor de sidste par år.

Så det er efter hånden blevet svært.

Jeg ved ikke om der er regler for at hun skal være kåret med minimun 8 i helhed, men du kunne prøve at lave et indlæg på fjordhesten.dk, så vil du få det korrekte svar.

Jeg tror desvære at mange stadig har fordomme om fjordhesten, derfor vil de ikke rigtigt give det de er værd.

Jeg selv har en veninde der rider LA 6, og hun griner ad alle for når hun opvarmer siger evt forældre til deres børn at det bare er en fjordhest så den kan du sagtens slå, men de tager altid fejl for hun vinder næsten altid, eller hun kommer ihverfald hjem med en roset.

Hvis jeg evt var en køber til din fjordhest ville jeg nok give omkring 4500-5000 kr, det er fordi at så skulle han kastareres og det ligger omkring 1500-2000 kr.

Så er vi oppe på den værdi han står til lige nu.

Håber at du kunne bruge lidt af det.

MVH

Tina

0
0
Svar på denne tråd

7 i helhed
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 18:21

er ikke noget særligt. Set med mine "fjordøjne" er han ikke den lette type. Han har en ret kort hals og meget kraftige ben. Desuden er han jo meget ung og skal kastreres. Han tegner heller ikke til at blive over pony mål, hvilket er det eftertragtede for tiden. Alt dette sammenlignet med at der pt ikke er så meget gang i merkedet, bliver et evt salg nok lidt svært lige nu.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

fjordheste
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:19

fjordheste er ikke yt det er sådan en jeg skal have når jeg finder den rigtige.

Men jeg ville ikke som førstegangs køber,ikke købe en ung hest der osse er hingst, ligemeget hvilken race den var og hvad den kostede.

0
0
Svar på denne tråd

ikke enig
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:19

Kate; jeg er nu ikke helt enig med dig. Nu ved jeg ikke hvilke forudsætninger du har for din bedømmelse, men jeg mener ikke at han er den kraftige type, jeg havde selv en fjordhest for nogle år siden og han var bestemt mere kraftig end Macur. Han har heller ikke meget kraftige ben, halsen kunne være længere, men den er ikke kort. Derimod har han en rigtig god hoved/halsansætning. Jeg har set en del fjordheste og han er noget lettere og mere ædel end de andre jeg har set. Gangen overgår alle andre fjordheste som jeg har set!! men nu har jeg heller ikke set hingstene.

7 i helhed er noget inden for DV, jeg kender ikke til fjordhestekåring, men 7 i helhed er i den bedste ende af stambogen og stambogshopper kan godt blive hingstemødre i DV.

Han bliver indenfor ponymålet, ingen tvivl om det, men det må da også være det optimale?? Det er jo en form for pony.

Jeg er enig i at alderen kunne være en af grundende, men han er jo snart 2 år og dermed kan han jo godt vænnes til trense, longe og sadel.

Andre der vil komme med en mening??

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

fjordheste
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:23

Jeg har aldrig oplevet at fjordheste har været IN, har aldrig været et sted hvor de var velsete til noget som helst.. de er søde, men jeg synes generelt set ikke de kan noget, og deres sind er heller ikke altid det bedste, dog er dem vi har i vores stald ganske søde

Med Ridedyrene Monty og Champstar <3

0
0
Svar på denne tråd

Fin pony!
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:29

Jeg synes han ser fin ud, og kunne godt have fundet på at købe en som ham, hvis ellers tiden/pladsen var til det. Så ville han blive skovturshest samt legeonkel for eventuelt kommende hingsteføl (man er næppe så heldig at få hopper hvert år)

Synes prisen lyder helt fair, også som hingst, taget i betragtning at man får en ung hest som snart er klar til tilridning. Et år går hurtigt med at lære hesten en masse ting fra jorden samt komme ud i verden og opleve noget.

0
0
Svar på denne tråd

fjordheste..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:39

jeg vil ikke sige fjordheste generelt er "yt" men de er nu engang ikke gode "nok" til noget (altså de kommer aldrig til at gå grandprix) ...den pågældende lille fyr er efter min mening ikke særlig sporty bygget, -hvis du mener han er meget sporty er det vist køreheste du plejer at se .. jeg har ihvertfald set mange som var mere sporty. (bla. er der en som vist nok hedder Ziga hvis ejer er på HN, den er væsenligt bedre bygget, og er så vidt jeg husker "kun" kåret i 2klA...)

prisen på en 2års hingst er væsenligt lavere end i har sat (medmindre han har avlspotentiale) her snakker vi nærmere 3.000-5.000kr netop pga. han skal kastreres, at han kun er 2år, og at han ligner så mange andre fjordheste.. -typemæssigt er de jo alle blevet ædlere de sidste år.

mvh. Gitte & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

måske bare en
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 19:46

dum årstid.

Jeg har netop solgt min 1½-års fjordhoppe, hun bliver hentet om 14 dages tid. Hun stod tilsalg en måneds tid, og er nu solgt til en avler/veninde. Men jeg vil tro hun måler 138-140 nu, så jeg synes Makur lyder en smule lille, men på den anden side vokser de jo også forskelligt, så måske han indhenter dem Prisen er vel nok meget fair. Jeg havde i sommers en fjordvallak på 3 til salg, han røg for lidt over 20000, men var også redet og en lækkerbisken.

Jeg har nu kun Krønike, som bare er en drøm af en hest -de hænger bestemt ikke på træerne. Ihvertfald ikke dem som falder i min smag

Fjordheste er ikke yt, tværtigmod. Han skal nok blive solgt, han ser skøn ud Tinna!

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

Med den kommende stjerne

Stald Kiels Krønike

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 20:45

Din egen holdning skinner lidt frem i dine svar, måske er der andre der tror det samme som dig:

Ja han er rigtig fin ikke? Ikke som de tunge og dorske fjordheste som jeg ellers har kendt.

0
0
Svar på denne tråd

Culle Mana
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:10

Culla Mana, ang. om min mening skinner igennem, jo det gør den, men jeg er også imponeret hver gang han løber på folden!! Det vil jeg ikke skjule, jeg undrer mig bare over at han er så svær at sælge. Det er jo spændende at høre andres mening om sagen, så skyd endelig løs!!

Ja Gitte, det må nok være køreheste jeg har set, for de havde næsten halv benlængde og et korpus som en bryggerhest

Nej spøg til side, jeg har også set fine fjordheste, men synes også at han er pænt ædel, måske billederne ikke er så gode?? Måske jeg burde sætte nogle nye på annoncen?

Det var ikke meget i pris!! Kan de famøse gangarter virkelig ikke hæve prisen noget?? Koster gangarter på fjordheste ikke noget?? DV som virkelig kan spadsere, er lette at sælge og til rigtig gode priser.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:12

Jeg tror ikke de er yt men der er mange forskellige holdninger om fjordheste.

Jeg elsker dem og ville også meget gerne eje en. Har så bare ikke desværre tiden eller pengene til 2 heste.

Din lille ven her ser rigtig fin ud. Men syns du skal kasterere ham. Der er ikke mange som vil ha en hingst uanset om den er flink eller ej. Der er så mange ting som spiller ind ss opstaldning, udluftning osv...

Det kan være det der afholder folk.

Held med det..

Knuz fra

Hende med den gyldne skønhed

GOLDEN FABIA!

Intet er umuligt for den som bærer viljen i hjertet!

-har jeg fundet ud af...

0
0
Svar på denne tråd

Har de nogensinde
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:13

Jeg har da aldrig haft indtryk af at Fjordheste var IN, er det ikke bare en hest som alle andre.

Dem der er til fuldblod synes de er IN hvor andre ikke kan se det smarte i en race og ligesådan med den Norske fuldblod.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.
0
0
Svar på denne tråd

Som vallak
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:48

Få ham kastreret,ligegyldig hvor sød og nem han er.Har selv stået med en dejlig nem fjordhingst,som blev flyttet og efter to dage drønede igennem hegnet og bedækkede en avlshoppe,ikke populært

Jeg valgte at beholde min indtil han var ryttervant,da det så var lidt lettere at få ham solgt.

Prisen synes jeg er ok.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

han er hingst
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:56

Få ham kasteret så er han meget nemmere at sælge, jeg solgte min 2 års meget hurtig han var ikke så høj 1,32 så han ville blive for lille til mig men han solgte sig selv på 3 uger.

Min anden vallak er også 2 års og måler 1,40 så lige en god højde til mig.

Nu ved jeg heller ikke hvem han er efter, men min vallak var efter golf og ham er der mange som er interesseret i.

0
0
Svar på denne tråd

Tag flere billeder
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 01:02

gerne nogle i stilstand hvor han strække sin hals, så den ser længere ud... Jeg synes at hans hals ser ret kort ud på de billeder du har lagt ud her i tråden... Og så er han lille, hvilket også trækker ned prismæssigt... Jeg tror evt. at jeg havde købt den, kastreret den, tilredet den til sommer og så solgt den... Men det kan nok ikke betale sig når man får regnet på det...

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 01:12

..altså vi har solgt en 2 års ...godt nok en vallak, men den blev vallak fordi køber sku bruge en vallak, for lige under 20.000 kr.

forstår ikke helt du ikke kan komme af med den, men hvad med at se tiden lidt an, det er jo ikke just årstiden, men det bliver det

..og måske er den ikke så godt gående alligevel, men mere dig der ikke er vant til at se hvordan en stor del af fjordhesten rent faktisk kan spadsere

synes det er sjovt som både du, og andre i tråden ikke normalt er til fjordheste men LIGE den her/ dem vi har / den jeg kender /min venindes fjordhest, DEN er helt unik, og er slet ikke den gamle type/doven/kedelig/dum/stædigg egenrådig,g, men MEGET super sporty/velgående/ super potientale/virkeliig dygtig/ køn / super springer osv. osv.

ingen kritik af jer men for mig siger det lidt om jeres uvidenhed, for vi har 30 fjordheste og de er alle kåret/bedømt med 8 eller der over, med gode bevægelser og et godt sind og det er jo ikke sådan at vi har støvsuget hele landet for alle de bedste heste, der findes faktisk rigtigt mange af dem, og nu har jeg jo ikke set den du har til salg, men måske den bare er en middel god fjordhest (og det er der jo ikke noget dårligt i) og bare din måle stok for fjordheste der ikke er helt lang nok

som sagt ingen kritik, men som fjordheste ejer der hver dag ser mange fjordheste undre jeg mig bare over ikke-fjordheste folks udtalelser

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

Opdræt og salg af fjordheste

med prima afstamning.

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

www.mose-gaarden.dk

www.mosegaardens-kejser.dk

0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 08:30

Jeg kan kun tilslutte mig Stines kommentar, Det er også meget tydeligt for mig at det er ikke fjordhestefolk der udtaler sig om en race de ellers er lidt skeptisk overfor... og med hensyn til prisen er den mere end rimelig!

Men det er egentlig lidt væsentlig hvem den fine Macur er efter???? Det har nemlig en ligeså stor betydning i fjordheste-regi, som hos andre racer....;-)

Og med hensyn til bevægelse og eksteriør udtalelserne, så synes jeg lige man skal huske på at den dejlige fjordhest jo netop lægger utrolig meget pels til på denne årstid, hvorfor man jo umuligt kan udtale sig om hals og kropspartierne, da de jo ligesom er "gemt væk"....

Bestemt heller ikke en kritik af nogle, men ja vi har jo alle mere forstand på "vores egen" race og det er jo derfor alle racer bliver bedre og bedre....;-) og det er jo kun en fordel....

# Mie #

- med fjordhesten Fredrik Hedevang-

# Stutteri Hjorthøj #

- Salg og opdræt af kvalitets fjordheste -

V/ Rikke og Flemming Hjorthøj

www.hjorthoej.dk

0
0
Svar på denne tråd

forstand
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 08:57

Jamen det er jo netop derfor jeg starter tråden!! Jeg er ikke fjordheste freak, men DV, så herligt at I kommer på banen!!Tak for det. Det er netop det jeg eftersøger, som I skriver.

Ja jeg vil tale med svogeren om at få ham kastreret, det ville jeg jo også selv have gjort, hvis han var min. Men jeg kunne jo også sætte ham 1500 kr. ned, så køber evt selv kan gøre det. Han skulle gerne sælges snart. Jeg har nok heste i stalden.

Macur er efter Fjordens Marcus/Valør Halsnæs/Aladdin/Kvik Halsnæs. Marcus er vel en rigtig god hingst? Er han meget brugt?

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 09:33

Fjordens Marcus er en ret god brugshest som gør sig godt på konkurrenceplan, blandt alm. racer, han er jo ikke så gammel så de fleste af de afkom han har er fra 2005 og 2006, så de er jo ikke så gamle endnu og har kunnet vise nogle præstationer, men der er da en avlsgodkendt hingst efter Fjordens Marcus.... Birkens Rubin.... Men det er jo som sagt lidt tidligt at sige om han avler super godt, men han ligger da klart i den gode ende af hingste!!!!

Jeg ville ikke sætte ham ned, jeg ville kastrere ham og sætte ham til 8000,- og hvis du vil af med ham her og nu, kunne det måske være en god ide med nogle opstillingsbilleder og en video hvor man kan se hans bevægelser, ellers ville jeg klart gemme ham til forår/sommer, der vil du ikke få problemer med at komme af med ham! Og han er jo sikkert ikke dyr at fodre på...;-)

Salg af heste i det hele taget er jo ret dødt ligenu, og særligt for de heste som ikke kan bruges dem gider folk jo ikke fodre på, men tilgengæld til sommer er det tit dem der sælger...;-)

Håber du kan bruge det til noget....,-)

# Mie #

- med fjordhesten Fredrik Hedevang-

# Stutteri Hjorthøj #

www.hjorthoej.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for rådet
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 09:56

Godt at høre at Marcus er en god hingst i den gode ende!

Ja du har garanteret ret Mie, men det er jo ikke min hest og de vil gerne have ham hurtigt solgt, det samme vil jeg, så jeg vil hellere sælge billigere.

Ja det kan godt være at jeg skulle tage flere billeder, men han har jo noget pels, så rammerne er ikke så synlige lige nu.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Betemt ikke yt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 09:58

Jeg er 100% ening med Mie og Stine, og mener faktsik at prisen er i underkanten, men hvis det er et her og nu salg så få ham som vallak og sæt prisen til 8000-9000. Man skal jo også se på de udgifter der er ved at have den gående i forhold til evt. salgspris.

Prøv evt. at sætte ham til salg på www.fjordhest.dk Nu har jeg ikke lige set hvor i landet du bor, men derinde er der også link til de lokale foreninger hjemmesider. Der kan det også være en god idé at sætte ham på.

Men salget er dødt nu, så hav tålmodighed det skal nok komme!

Held og lykke :-)

Bettina
- Med fjordhestene Cadeau Halsnæs og Eza Følsbjerg
En gang gul hest, altid gul hest

# Stutteri Hjorthøj #

0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 10:01

Jeg ville også sætte prisen op.

det har været diskuteret før her på siden, at de heste der er for billige går folk uden om, da man tror de ikke er noget værd, og sådan har jeg det faktisk også selv, hvis jeg ser en møg billig fjordheste, så er min første indskydelse " endnu musse fra marken"

og jo, bevægelsen har også noget at sige for prisen, og det rigtigt vil også gode betale for bevægelse på deres kommende ridefjord, men som Mie skriver en video ville jo være alletiders til at dokumentere det.

og så ville jeg også gemme den til sommer, der bliver det hele bare noget nemmere, og hesten bliver pænere at se på med den korte pelse, og nemmere at sælge.

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

med prima afstamning.

www.mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 10:17

Ang. prisen som er du faktisk under ½-delen af hvad en 2års bør koste, og jeg mener at Stine har ret at det sorterer nogen fra at prisen er for lav. Det kan lyde mærkeligt, men så stiller folk spørgsmålstegn ved hvorfor den er så billig. Måske du skulle sætte den op, og så skrive noget i retnig af... sælges grundet manglende interesse fra ejer, og derfor kraftigt nedslag i pris ved hurtig handel ... Tror det er bedre at sælge den billigt på den måde.

Bettina

www.Stutteri Hjorthøj.dk

* Salg og opdræt af kvalitets fjordheste *

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 10:19

det tror jeg du har ret i Bettina

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

med prima afstamning.

www.mose-gaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fat i noget rigtigt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 10:56

Jeg tror at I har fat i noget rigtigt der med prisen. Jeg startede med at sætte prisen til 8500 kr, netop pga gangen. Men der skete ikke noget overhovedet. Jeg vil jo gerne have ham hurtigt væk og derfor satte jeg ham ned. Men dethar måske den modsatte effekt, på trods af at jeg har skrevet om hans gangformåen og sind. Vi vil endda gerne forhandle endnu, og det har jeg også skrevet.

Det er jo det samme som med DV så, altså at folk går udenom hesten da der må være noget galt når prisen er så lav. Hmm jeg må vist have fat i min svoger om kastration kontra pris. Tak for jeres gode råd, de er virkelig brugbare

Jeg vil prøve at sætte ham til salg på fjordhest også. Svogerens datter vil gerne have en knallert, og hun bliver 16 til maj. Den skal Macur finansiere, så han skal sælges. Jeg har også nok i mine egne, så jeg håber at der snart sker noget. Bare jeres held og lykke smitter af

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Sandra F ♥Medina♥
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 12:25

Hvis man kan ride. Er fjordhesten et udmærket valg.

Nej, de er ikke yt.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg må
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 12:30

blande mig med hensyn til prisen, så tænker jeg ikke nødvendigvis at det at knalde prisen 5000 op sælger hesten. Der er jo stor forskel på at gå til et stutteri og der give mere for hesten og så købe privat. De fleste vil jo give mere ved et stutteri fordi man der regner med at det er folk der har forstand på avl og at de har nogle kvalitetsdyr. Så jeg tror jeg ville lade ham stå til prisen og så uploade noget video med ham, så man kan se hans gangarter. På billedet der er sat på er det lidt svært at se hvor fin han er synes jeg!

Held og lykke med det..

Mette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 12:31

Jeg er ofte blevet spurgt af mine veninder hvilken hest de burgte købe, ofte har jeg rådet dem til en fjordhest.

Grunden til at de ikke vil have den, er at de er så tunge i det, og ikke så elegante. Selvfølgelig er det langt fra alle fjordheste der er dovne og sløve. Men jeg tror bare at folk har fået et indtryk af at de er dovne og sløve heste, bedst egnet til nybegyndere der aldrig vil nå til et højere niveau.

Selv er jeg vild med fjordheste og en af slagsen!

ZARAH !

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 18:16

ja på en måde virker det jo ulogisk at sætte prisen meget op. Det er jo ikke troværdigt, men på den anden side, hvis man tænker "hvad er der galt med den når prisen er så lav" ja hvad virker så mest troværdigt.

Hvad er grunden til at I valgte fjordhest, som ridedyr, I som har en fjordhest? Jeg kan jo ikke beklage sindet og roen, men jeg synes nu at en DV er kønnere og mere en ridehest. Men hver sin smag, hvorfor vælger I fjordhest?

Rart at høre at de ikke er yt i de flestes øjne, men som tidligere skrevet, smag og behag.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 18:20

Hvad tænker I så om det her billede, godt nok kan man ikke se halsens længde, men hvad synes i om typen?

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes jo
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 18:36

ikke at 7000 for en fjordhest-hingst på to år er så lav en pris at man tænker der er noget galt med den. Havde den stået til 3000 havde jeg måske tænkt det, men hvis du kigger på de fjordheste der er på markedspladsen nu så er prisniveauet på dem jo generelt ikke så højt og når man kan få en ridbar fjordhest til 10.000, ja så ville jeg vælge den med den forstand og det formål jeg havde med at købe en fjordhest. Og jeg ville f.eks. aldrig købe en hingst! Jeg har selv haft en fjordhest, en hoppe på fire som ikke var tilredet. Hende gav jeg 9000 for og jeg solgte hende tilredet og klar til lc-klasser i spring og dressur som 6-års til 13.000 fordi jeg måtte erkende at jeg ville noget mere end hun kunne blive til og da jeg samtidig havde en varmdblodshoppe, ja, så vandt den altså det valg :)

Mht. billedet synes jeg stadig det er lidt svært at se, men det er det nu med mange af de unge fjordheste fordi de er ikke er klippet og sætter så lang pels. Tror du skal gøre med ud af at fortælle om dens stamtavle f.eks?

0
0
Svar på denne tråd

tja.......
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 00:34

Zarah en fjordhest er ikke nødvendigvis "Tunge" i det eller kluntet...Desuden vil jeg mene at mange "ikke" fjordheste folk har den...i mangel på bedere ord.... fejlagtige holdning at den der rideskole Nordbakker, der hverken vil det ene eller det andet...er en race standart der så gælder for hele fjordheste racen... vilket jo slet ikke er tilfældet....der er lige så menge forskelle på de enkelte fjordheste som der er på de forslellige DVér....(se billeder)

tilver *petit*....grunden til at jeg valgte fjordhest er at de passer til mig i størrelsen, og at jeg er glad for deres temprement, hvor de kan både "Tændes og Slukkes" alt efter om der er brug for det eller ej og så syntes jeg nu heller ikke at en fjordhest som Årmund er helt "Grim" hvis du forstår hvad jeg mener.....og hvad angår Marcus så tror jeg at du skal lytte til Bettina og Stine....de har styr på det de laver :)

Men som illustration vil jeg mene at Årmund nu er ok sporty af en fjordhest at være :P

(Mig og Årmund)

(Årmund og Natalie)

Mens Granit er den lidt mere tunge type...

(det skal dog lige siges at der også er ca.8 cm forskel på de to i højden og det har jo også lidt at sige)

Granit..

mvh Sette

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -

- Fjordhest Sælges - (www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=79086)

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor Fjordhest?!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 10:19

For mit vedkommende var det faktisk en tilfældighed der gjorde det.

Da jeg studerede solgte jeg min varmblodshoppe pga tidsmangel og efter en pause på 6-7 år blev jeg spurgt af en bekendt om jeg ikke havde lyst til at ride lidt på den den fjordhest som stod hvor hun havde sin hest. Jeg savnede frygteligt at ride på det tidspunkt og sagde ja, selvom jeg som så mange andre havde den holdning at en fjordhest "bare" var en skole/turpony. Men den her skønne unge vallak vandt mit hjerte og jeg måtte sande at fjordheste bestemt er andet end turheste. Han kunne absolut intet da jeg gik igang med ham, var lige redet til, men jeg opdagede hurtigt at en fjordhest er en ridehest som alle andre. Og da jeg solgte ham gik han LA4 klasser i dressur og sprang en LC (men ved fra den nye ejer at han er kommer noget længere i springningen - jeg tør ikke ... he he).

Hvorfor blev jeg ved med at ride fjordhest?! Det er nogle helt fantastiske heste, med masser af kapacitet, og den verden der er omkring dem ville jeg for alt i verden ikke undvære. Jeg har haft, og har stadig, masser af skønne oplevelser, og mødt en masse søde mennesker. Hvoraf nogle er nogen som jeg bestemt ikke kunne forestille mig at undvære i mit liv.

Så den med en gang gul hest - altid gul hest... Den holder altså. Jeg er sikker på at de af jer som også har fjordhest vil give mig ret.

Bettina

www.Stutteri Hjorthøj.dk

* Salg og opdræt af kvalitets fjordheste *

0
0
Svar på denne tråd

En 2 års...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 12:29

... på 130 er ikke særlig stor - det kan sikkert afskrække nogen, kunne jeg godt forestille mig.

Hvad angår gangarterne og udseendet, så lover stort set alle salgsannoncer gangarter og middel og et "gudesmukt" udseende - uanset hvordan kræet så ellers ser ud.

Hvis jeg var jer, ville jeg nok IKKE kastrere, hvis hesten er så nem at håndtere, som det lader til. Jeg ville i stedet melde ham til plageskue og få ham bedømt af fjordhesteavlens dommere. Så har du noget konkret på ham, og det kan være en hjælp. Han kan altid kastreres bagefter, hvis I synes.

En 2-års hest er jo "både noget og ingenting", og det kan være svært at se, hvad den kan blive til. De fleste vil helst have en hest, de kan starte stævne på i næste weekend - eller også vil man have en helt kanon plag med et stort potentiale. Og der kan dommernes afgørelse jo hjælpe både køber og sælger - hvis plagen er så god, som I mener :)

Fjordens Marcus er en god hest - og en rigtig dejlig hest at arbejde med. Hans afkom er ikke så gammelt endnu, at man rigtig kan se, hvad det ender med - men han laver generelt en god haseaktion, så det kan meget vel være, at jeres plag er en rigtig gummibold. Problemet er, at næsten alle sælgere mener at netop DERES salgsemne er noget udover det sædvanlige, så det kan være svært at få folk til at køre efter det, hvis man ikke har nogle tal at sætte på.

I øvrigt kan man, når man tilmelder ham, få skrevet i kataloget, at han er til salg. Sådan har vi flere gange solgt en plag :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Dressurvogn sælges. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

I øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 12:33

... så er moderen kåret godt nok til at han vil kunne stilles til hingstekåring - men på det billede der viser ham lige forfra, ser det ud som om han har en stjerne i panden. Hvis det er tilfældet, bliver han ikke hingst.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Dressurvogn sælges. Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ja ups..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 09:36

Hej HN'er

Nu har jeg sidet og læst tråden igennem, og det jeg ville frem til er ligesom Sif, at på billedet hvor man kan se ham forfra der har han en stjerne.

Hvilket jo betyder at al den snak om at han skal gemmes som hingst osv. ligså godt kan stoppe, da aftegn ikke anerkendes på hingste.

Selvfølgelig kan I prøve at udstille ham på et plageskue, hvilket ikke er nogen dårlig ide da I så kan få en vejledene bedømmelse af hvad det egenligt er for en hest i har stående i stalden.

Jeg tror nu også lige du skal prøve at finde stangmålet frem igen....... Kan det nu også passe at en 2 års hingst kun måler 130 cm på stang??? mine 1 års hingste fra 2007 måler 125 cm og 130 cm på stang og de er helt naturlige at høje og bygning for deres fødselstidspunkt.

Men det var jo selt ikke det du spurgte om.

Men om fjordheste er yt, og dertil kan jeg svare nej. Jeg har i løbet af året første 2 måneder været i kontakt med ikke mindre end 4 personer som aldrig har haft fjordhest, men så er faldet for racen og nu ønsker at købe en fjordhest. Så nej de er bestmt ikke yt.

Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

Dejlige hingsteføl af god afstamning fra 2007 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Nyt billede
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:09

Ja jeg kan godt se hvad I mener. Jeg har netop målt ham, og du har ret Karina, han måler 134 cm. Jeg har desuden taget nye billeder, her er et, men der er 2 mere på min præs, hvis I vil se dem.

Jeg har bestilt dyrlæge til kastration i denne uge, der er ingen grund til at han går som hingst, når han ikke har avlspotientiale. Så det hele hjælper forhåbentlig på et snartligt salg, tak for jeres gode råd og vejledning. Jeg prøver at sætte ham til kr. 8500 igen, håber at der kommer nogle henvendelser nu. Herligt med HN og at så mange vil hjælpe og give besyv med

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

jfjjffjf
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:20

Jeg synes at fjordheste er så nuttede og som Stine siger - der virkelig bare nogle som kan og nogle som er middelmådige :)

Men selvom en fjordhest er "middel" kan den helt sikker godt lærer alle de ting som den skal da de jo også er individere. Der findes "dumme" fjordheste som ikke lærer hurtige og der findes nogle med fine gangater og som lærer hurtige.

Jeg vil sige du også skal sætte prisen op samt lade ham kasterer :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider