Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvorfor klør huden når man fryser?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 01:17

dumt spørgsmål her midt om natten men hvorofr begynder ens hud at klø når man er kold og kommer ind ude fra? ellers når man er træt og lidt kold?

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Blodet
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 07:11

Noget med at de røde blodlegemer drøner op og gør noget ved det -som når du har slået dig...

0
0
Svar på denne tråd

hudkløe
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:21

Det har jeg da aldrig oplevet.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Øhm....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:27

Min hud klør ikke når jeg fryser

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

det er specielt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:39

på lårene de klør med en gang det kommer varme til vildt iriterrende og det er ikke pga af tør hud for jeg bruger bodylotion hver dag.

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

det er meget normalt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:58

vil jeg mene..

kommer jeg udefra kulden og er blevet rigtig kold og så ind i

et varmt hus begynder mine lår også at klø plus mine arme og ryg.

mon ikke det har noget at gøre med blodkarrene eller blodomløbet??

Hilsen
Christina

- nu med en lille blybber i maven <3

0
0
Svar på denne tråd

jo tænkte det var
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:44

noget i den retning men blev da lidt bekymret om man evt har dårligt blodomløb el noget??

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:47

nej det tror jeg bestemt ikke du skal være bange for.. :)

for så skulle jeg også have dårlig blodomløb og ifølge min læge er jeg sund og rask :)

Hilsen
Christina

- nu med en lille blybber i maven <3

0
0
Svar på denne tråd

Gør den
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:57

da det????

Har aldrig oplevet det..

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes..

0
0
Svar på denne tråd

Det hedder
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:40

Det har jeg hørt hedder kuldenældefeber, og jeg har det på samme måde.. Det ligner fuldstændigt nældefeber

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:45

jeg troede faktisk det var fordi mine lår var for tykke Seriøst. Jeg er meget bleg og har sart hud og er MEGET modtagelig overfor fænomenet. Måske det også har noget med hudens struktur at gøre? Sådan at dem med sart hud får det mere?

Jeg kan have det i timevis efter at være kommet ind fra kulden, nogle gange er det endda som om min hud brænder- det er rigtig væmmeligt!

0
0
Svar på denne tråd

interessant
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:55

Interessant...

Jeg havde det så sent som igår da jeg kom hjem efter at have afleveret min datter i dagplejen.

Det klør VILDT på nogen områder på lår og skinneben.

Nogengange er der røde pletter/plamager.

Og det kommer så snart man begynder at "tø op"/få varmen igen.

Især med cowboybukser kommer det hos mig.

Dog ikke idag, syntes ellers det var pænt køligt at gå, men åbenbart ikke på samme måde.

Den 1. august 2007 kl. 12:23

blev min skønne datter Emma født.

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har svaret!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:10

Ah! Jeg har lige afsluttet mit kedelige NV-forløb, hvor det overordnede emne var "energy related to man".

Det er fordi at når man er udenfor i kulden, trækker blodkarrene sig sammen, og de yderste lag blodkar tømmes mens de blodkar længere inde kommer i brug (for at undgå bare at overføre energien til de kolde omgivelser). Blodet bliver tykkere flydende og hvis det nu fx. er en hånd bliver den også bleg, da blodet jo som sagt løber længere inde i hånden.

Når man så går indenfor, og muligvis oplever en større temperaturforandring, vil kroppen gerne tage en masse energi fra den varme luft. Det gør den ved at lade blodet flyde ud i de ydre blodkar igen, hvor blodet også bliver mere tyndtflydende igen = blodet kan løbe hurtigere.

Hånden vil nu blive rød fordi blodet er tættere på overfladen, men da blodkarrene lige skal bruge et øjeblik på at udvide sig igen, kan det godt give en prikkende fornemmelse.

- Så vidt jeg har forstået. Min biologilærer er dog ikke så god til engelsk, så der kán noget jeg har misforstået.

MUH. Diana

- DiBaNi - Donse -

Glade mennesker har det bare sjovere!

0
0
Svar på denne tråd

Ja især
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:37

hvis man er rigtig kold og tager et varmt bad uhh så klør det.

mvh katrine

© Yrja ©

Medlem af Huginn & Muninn

0
0
Svar på denne tråd

klø klø
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 23:27

Jeg har tit oplevet det samme, og hos mig er det også tit lårene der klør - ikke videre behageligt!

Diana: Interessant forklaring, som da egentlig lyder ganske sandsynlig. Det er altid sjovt at vide, hvordan tingene hænger sammen :-)

Wildly & Hannibal

Besøg os på vores hjemmeside!

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 23:56

så er det ikke bare mig men er der nogen der ved hvad vi skal gøre for at undgå kløen? el for at dæmpe den når den opstår?

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

tanja belmont
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 00:33

du skal da bare have en 4-5 skidragter på og 17 vanter -så skalduse - så når du ikke at blive kold - om du så skulle gå via alaska til nordpolen hoho :-P

jeg døjer også med det irriterende kuldekløepjat - jeg kan godt finde på at tage et bad lige når jeg er kommet ind af døren - laaaangt og vaaaaaarmt - og så gnubbe godt til med håndklædet bagefter - så jeg får masseret godt gang i blodkarene - vupti - så slipper jeg for kløen ;-)

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

det har jeg prøvet
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 00:41

karina men den varme bruser får bare kløen til at brede sig til fødderne så jeg er nød til at blive lidt varmt før jeg hopper i bad ellers er det stor slemt...

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

jeg får det også
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 05:49

kan ikke ride uden for i minus grader og heller ikek i kold regn.

Er så følsom over for kulde, at ikke engang fastelavns ridning kan jeg mere være med til.

hele vinterperioden, bruger jeg en fed uparfumeret creme til min krop. hvis ikke jeg gør det hver dag, ja så får jeg kraftig nældefeber. der kan vare i op til en uge.

MOBBEN IMC.
som heller ikke kan stave rent..
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296

0
0
Svar på denne tråd

igår da
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 09:40

Igår da det var ret køligt og med frost i græsset m.v. gik jeg jo ned med min datter i dagpleje igen.

Da jeg gik kunne jeg (som skrevet længere oppe) godt mærke at mine ben/lår frøs ret godt der bag cowboybukserne, så jeg "så frem til" en god gang klø når jeg ville tø op.

Men da jeg kom hjem, var jeg lidt træt så jeg snuppede 1 time på øjet under dynen.

Og jeg fik som sagt ingen kløe dén dag.

Så måske man skal tø op ved at pakke benene ind? Så kan det være varmen fordeles mere jævnt eller noget, istedet for man "pludselig" tør op som hvis man går i bad???

Det kløede i hvert fald ikke. Og fakstisk heller ikke idag, idag har jeg dog ikke sovet under dynen efterrfølgende, men siddet her på sofaen stille og roligt...

Måske man også er tilbøjelig til at gnubbe varmen i benene selv lige når man kommer hjem?

Den 1. august 2007 kl. 12:23

blev min skønne datter Emma født.

Knagerækker udarbejdes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider