Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

købe hest på marked..dyrlæge?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 13:56
Ja jeg skal også til dølle i morgen og se hestemarkedet.. men hvis man nu falder for en pony eller plag er der så en dyrlæge til stede som kan tjekke hesten/ponyen eller hvordan gør man? nogen som har erfaring i at købe hest/pony/plag/unghest fra et marked?? gerne både gode og dårlige..
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 14:21

personligt ville jeg aldrig købe en hest fra et marked, der er sikkert mange succes historier osv.. men hav i baghovedet hvorfor ponyen eller plagen er endt der.

men skulle jeg finde en jeg kunne lide, ville jeg aftale med sælger at han kunne tage den med hjem og så kan vi handle der, samt at man kan få den tjekket af en dyrlæge.

tror stort set alle hestene bliver solgt på håndslag osv, som i gamle dage.. forelskede mig f.eks i et shetlænderføl på egeskov engang, men sælger, som var fra fyn ville ikke handle hjemme, det var nu eller aldrig. det blev så aldrig, da prisen på skønheden var 3000 kr. uden papir, men fordi det var et kønt føl.

men held og lykke.

Mvh Sarah.

Stolt mor Pretty Girl Ask og Maja ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 14:42

Jeg købte en hoppe på Hjallerup marked for 3 år siden og hende er jeg lykkelig for, så det kan lade sig gøre. Det var avleren selv, der havde hende med og han havde haft hende i 15 år, så baggrunden var ok. Ellers tror jeg ikke jeg turde have købt hende, for man risikerer let at stå med katten i sækken...

Hilsen Maria

Venter min guldklump d. 10 juni !!!

0
0
Svar på denne tråd

Det burde...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 15:01

...der egentlig være, altså en dyrlæge som kunne give hestene et hurtigt sundhedstjek på markeder...så skal man bare have betalt, hvem skulle gøre det? Måske alle sælgerne skulle betale et gebyr for pladsen som kunne betale en dyrlæge den dag?

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre

0
0
Svar på denne tråd

marked..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 15:15
der er også arnum hestemarked i dag.. og jeg ville gerne hen og se på fine hyppere, men jeg har vist nok i den lille dumme Tyran p.t. ..det er jo altid muligt at ringe efter dyrlægen hvis man er til marked og spørge om han vil komme og undersøge hesten. -hvis man evt. er flere afsted kan der komme noget rabat så det kan man jo altid gøre.

mvh. Gitte & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 15:43

..at det oftest er Knud fra Vesterborg, der plejer at være dyrlæge dernede.

Min mening: jeg vil ikke støtte sådan nogle forretninger

Mvh Mette
Stop rodeo på dansk grund!
Har DU skrevet under?
www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php
0
0
Svar på denne tråd

Tror at
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 20:34

man skal huske på, at det ikke NØDVENDIGVIS KUN er dårlige heste der er at finde på markederne...

Nogen mennesker bliver så desperate og pressede, at de bliver nødt til at kontakte en hestehandler for at komme af med deres elskede hest. Nogen sælger konsekvent til hestehandlere, for at undgå at kende mere til hesten, hvis den skulle komme det forkerte sted hen, og ende med IKKE at have det godt.

Risikoen ved markedsheste og hestekrejlere, er jo, at man risikerer at handle med den forkerte, og dermed får en skod-hest med div. fejl og mangler, som krejleren "AAAldrig har ejet, og hvis han havde, så har der AAALdrig været nogen problemer med den..." Og når man ikke får noget på papir (og det gør man jo sjældent på et marked), så er man faktisk ikke sikret på nogen måde.

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever

Den Mægtige Hemmelighed er min, men den kan godt købes.

0
0
Svar på denne tråd

Lykkehistorie fra min side af
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 20:49

for jeg fandt ham og han fandt mig på Roskilde Kræmmermarked for nu 7 år siden

Mvh Gitte
Mor til Tera 2 år.

Jack D. (pinto ej kåret) tilbyder naturlig bedækning

Bomløs dressur stor købes :-) (ikke islænder)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 21:40

hej...

sidste år var det nysted dyreklinik der var derned og hende kan man bare spørger løs om hvad der er godt el dårligt..

skal selv derned imorgen tidlig og kigge, men kun kigge :-)

venlig hilsen søs

nu med 3 tinker i baghaven....

lejlighedsvis mops og mops-blandinger tilsalg

tag et kig på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/mopsehvalpe

0
0
Svar på denne tråd

dølle 2007 jeg var
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 23:04

Jeg var på dølle 2007

med heste sammen med min veninde.

Ja der er en dyrlæge hun skulle tjekke om de haved det godt om de havde vand og noget at spise

Heeej

Kig forbi? SØGER FORTIDEN PÅ MIN pony ? kender du den ?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 07:03

Nogle hestehandlere kører med papir så der er noget "garanti" på hesten. Det er måske kun en max periode på et par mdr men stadig. Den er der.

Sagde Pernille,

Sille født d. 18-06-07. 48 cm og 2820 gram :)

medlem af HN's NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd

Markeder...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 07:22

Altså...

Jeg tror hvis man køber på marked så er det en selv-risiko man må tage. Alt det andet tingeltangel man kan købe på marked kan jo heller ikke byttes?

Hvis hesten fejler noget når man får den slæbt hjem tja så er det vel en selv der står med håret i postkassen.

OG så er det heller ikke alle krejlere der er et skvat til at tage det alvorligt hvis man har klager på hesten!!!

"Min" hestehandler sælger og køber ALLE slags heste, altså både dem med guldhale og dem med alle skavankerne. Han har heste i alle prisklasser.

Og alle de heste der nærmest går rundt på brækkede ben hos hestehandlerne er altså nogen VI ALTSÅ OS SØDE HESTEEJERE liiige selv skal ha klemt de sidste penge ud af. Det er jo OS der sælger dem til krejlerne!!!

Jeg bliver altså tit lidt harm når alle hakker på hestehandlerne for at altid ville os andre det dårligt og altid kun havde slagterheste til salg for millioner.

Hvem fa´en er det lige der har leveret hestematrialet til dem???

Nå men jeg kom fra at "min" hestehandler plejer altså at sige når han sælger en hest så kan du ha den lidt og hvis du fortryder så kommer du bare og får byttet den til en anden.

Og det gør han også når han har flere lastbiler med til Vorbasse -alle bliver solgt på at man kan få den "byttet".

Han har skam også heste der bliver købt og solgt for flere penge end gennemsnittet og som kommer i det hel store dyrlæge/røntgentjek inden og med kontrakt og det hele.

Og hos ham er en aftale en aftale, med eller uden papirer

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 09:28

Jeg købte en 2 års på Hjallerup marked i sommer, jeg kender hestehandleren som også i dette tilfælde var avleren. Om damen er i orden aner jeg ikke, hun er stadig ikke blevet tjekket af en dyrlæge, men det er der nu heller ikke nogle af mine andre heste der er blevet inden køb.

Jeg har selv solgt 3 heste til en hestehandler og har også købt de fleste af mine heste ved en hestehandler.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider