Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Syg kat
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 21:44

Tjaaa - hvor skal jeg starte ..?

Jeg har jo min Fister - som har tilbøjelighed til blæresten. :-(

Han er på speciel kost og skal fodres ret nøje.

Nu er det ellers gået godt i over 2 år - men her til aften var han "stille". ...

Han kom ikke hen og hilste - og var ret ligeglad med lyde - hvor ørerne ellers nok kan vise retning.

Han var sløv og småfedtet i pelsen...

Alarmklokkerne ringede - og da jeg troede, at det var torsdag (ok - jeg er forvirret pt.) - så ringede jeg til dyrlægen, da jeg troede, hun havde åben konsultation til kl. 19.00.

MEN - det var jo kun onsdag - men alligevel følte jeg, at der var behov for en konsultation og måtte så ringe på akutnummeret.

Jeg fortalte, at jeg mente, at Fister havde fået en ny blæreinfektion (efter at jeg havde palperet ham overalt og fundet en ømhed omkring lysken - men ingen forstørret urinblære).

Nu er vi hjemme igen - og Fister havde 39.5 i temp. og har fået antibiotika og piller til de næste 7 dage ...

MEN ... NU er han begyndt at udvise ømhed i den øvre maveregion???

Kan det være noget tarmslyng???

Har jeg været for hastig i min egen diagnogstisering???

Har nogle herinde oplevet tarmslyng hos katte - og i så fald - hvordan viser det sig???

Jeg vil holde øje med han i aften - og hvis hans tilstand forværres - så skal han selvfølgelig straks til dyrlægen.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Syge katte
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 22:07

Ja jeg er så heldig at have 2 syge katte i øjeblikket (og de fejler ellers aldrig noget).

Min ene kat Mickey fik i midten af januar konstateret nedsat nyrefunktion, og var indlagt 3 dage med drop. Han skal have special foder resten af livet og pt. får han også piller og pulver 2 gange om dagen.

Min anden kat Chili var noget sløv i søndags, ville ikke spise, ikke ud, ikke noget som helst, han lå bare på sofaen. Så ind med katten til dyrlægen søndag aften (bruger Københavns Dyrhospital som har døgnåbent). Han havde 40,1 i feber, og fik at vide, at der nok var tale om en infektion. Han skal nu have piller i 5 dage.

Så jeg har et mindre apotek hjemme på køkkenbordet nu.

Har aldrig hørt om katte med tarmslyng, men ellers prøv at kigge på netdyredoktor.dk. Jeg synes mere det lyder som en infektion ligesom min Chili.

Hvad sagde dyrlægen?

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen gav mig ret
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 22:14

.. i min formodning - men måske var det for "letkøbt"???

Jeg ved det ikke - men jeg holder et skarpt øje med ham - og hvis han ikke har det bedre - eller måske endda værre - så bliver jeg hjemme ved ham og konsulterer måske en anden dyrlæge.

Vores dyr er vores guldklumper - og alt skal sættes ind, hvis der kan gøres noget.

Det lyder da heller ikke for godt med dine katte - men jeg håber, at de får det godt igen!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

De katte
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 22:27

Ja, vores dyr er vores guldklumper. Jeg vil gøre alt for dem, hvis bare jeg ved, at de får det godt.

Skal til tjek hos dyrlægen med nyrekatten i næste uge, så håber jeg virkelig, at det ser godt ud for ham. Han har tabt 2 kilo, men hans appetit nu virker ikke til at fejle noget, og han er blevet meget mere aktiv.

Der er nok ikke andet at gøre end, at du må holde skarpt øje med ham, og så tage til dyrlægen igen, hvis ikke det bliver bedre. Men selvfølgelig skal pillerne lige kunne virke.

Jeg krydser fingre for, at han snart får det bedre.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

Tak skal du have!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 22:45

Ja - jeg holder fri i morgen, hvis han ikke får det bedre (tak for flexordning og frie forhold!).

Jeg krydser også fingre for dit dyrehold!!!

Med gensidige krydsede fingre - så MÅ det da gå godt!!!

XXXX

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 22:53

Ja, det SKAL det bare gøre!!

Vi gør hvad vi kan, så må vi bare håbe det bedste.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider