Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at være for stor til sin pony?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 18:04

Hvornår er man for stor til at ride pony? Her tænker jeg ikke på de berømte 16 år, men generelt i længde og vægt.

Jeg synes at, jeg ser en del ryttere hvor benene (på trods af korte bøjler) hænger et væsentligt stykke under ponyens mave.

Det er ikke let at være ponyrytter i dag, når det gælder at kunne passe sin pony i størrelsen. Synes godt nok at børn i dag er større end tidligere (eller tager jeg helt fejl?). Jeg kan godt forstå, at det må være frustrende at for en ponyrytter at ride ponyen op til at kunne gå landsstævner - og så samme år må sælge den pga. rytterens størrelse. Og så er rytteren måske ikke engang fyldt 15 år.

Jeg var for nylig med på ponykøb til en venindes søster. Pigen er kun lige fyldt 12 år, men er for høj til at ride 3´er. Så vi skulle finde en stor pony til hende. Men sikken opgave det var. For selvom hun kom op og sidde på en stor 1´er - så var hun ikke engang lille til den...

Men nu har hun da fået en fin pony, og jeg håber da at hun kan passe til den nogle år.

Kunne man ikke forestille sig, at man lavede en ny "pony"kategori, som gik fra 148 til 158? Så de børn med lidt ekstra længde og vægt stadig kunne ride konkurrencer - som ponyryttere indtil de var fyldt 16?

Det var bare en sjov tanke. For om 10 år er børn vel endnu større i forhold til deres alder end nu...

Venlig hilsen

CB

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 18:58

ved det virkelig ikke jeg er aldrig blevet forstor til at ride pony...gør det stadig i en alder af 22, det skal så lige siges at jeg ikke er mere end 163 høj.....og jeg syntes bestemt ikke at det ser dumt ud.....men bedøm selv....men jeg vil gennerelt mene at man aldrig kan blive forstor til at ride pony...når bare den passer til en... i højde og drøjde....men som du selv siger så er det nok bedst hvis man passer i længden til pony/hesten så man kan give de rette hjælpere......

Lige et billede eller to af mig på to forskellieg ponyer en stor og en lille...

Lille ponz på 143

stor ponz på ca. 148

mvh Sette

ps. og så lige grunden til at jeg ikke rider hest

Jeg ser ÅNDSVAG ud på noget der er større end 155......

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -

- Fjordhest Sælges - (www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=79086)

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 19:13

Jamen, jeg giver dig da fuldstændig ret! Hvad skal vi gøre ved det?

Da min datter var 11 år måtte vi skifte hendes lille I'er ud med en max-måls pony.

Som 12-årig så det så sådan ud:

Allerede stor til ponyen, - og lige fyldt 12 år.

Hvad pokker gør man så?

Heldigvis voksede ponyen i bredden og ikke i højden, og et år efter så det sådan ud:

Her næsten to år senere, rider hun den stadig. Problemet er jo ikke kun om det ser harmonisk ud.

Det store problem for os har også været en sadel, der var kort nok til ponyens ryg, og lang nok til rytterens bagdel.

Pigerne elsker deres ponyer, og vil selvfølgelig helst ikke af med dem før tid, men den forkerte opstilling de tit har, går jo også ud over deres ridning. Sidder de forkert, giver det jo ikke kun en dårlig opstilling visiult. Det bevirker også at deres hjælpere, sæde og ben, ikke fungerer optimalt.

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Janne:-)
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 19:54

De er ellers et godt par ærgeligt at man ikke kan forbyde børn at vokse til efter de er fyldt 16

Jeg kan godt se problematikken med at finde en passende sadel, som både skal passe til ponyen og rytteren.

For nylig så jeg en dreng ride rundt på sin pony, og når han ville lægge benene til så trykkede han sporene op UNDER maven på ponyen. Den gav en underlig lyd fra sig hver gang.

Jeg vil vædde på at havde han kastet overkroppen kraftigt til den ene side - så var ponyen dælme væltet

CB

0
0
Svar på denne tråd

for stor..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 20:56

Jeg står også i dette problem. Det er virkelig ireterrende, at jeg skal skifte min pony ud med en hest, nu hvor det endelig begyndte at gå fremad.. Min pony er 138 cm., jeg er 180 cm.

Regitze &' Desirée <'3

0
0
Svar på denne tråd

Øv da..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 21:39

Jeg det kan jeg godt forstå, at du finder irriterende. Hvor gammel er du?

CB

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider stadig pony
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 21:45

jeg rider stadig pony , og er 16 år , men jeg er så kun en 155 :P så passer fint med min lille fjordhest .

syens selv jeg ser dum ud når jeg sidder på en stor hest .

0
0
Svar på denne tråd

Pony rytter
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 21:53

Jeg er 22 år og ca 173 cm, og jeg rider pony

Min pony er 1.44 cm ca og ja, jeg ser måske en anelse stor ud til hende - men jeg sys ikke at det er helt tosset

Absalon ilder opdræt

www.absalon-ildere.dk

Team SRS´s hjemmeside
www.minihesten.dk

2 shetlændere/miniature sælges! Kig præsentation..

Lækker Wintec 100 dressursadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 23:04

nu er jeg godt nok 172 og ponyen er kun 146-47 - men til mit brug er hun perfekt i størrelsen ( skal læses som at jeg ikke tør ride noget større) hun er også lidt rund i det så det går fint.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider