Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan det have folks interesse (rideferie?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 20:24

En af mine venner er i gang med et projekt, og jeg var interesseret i at høre om i mener den er bæredygtig?

Han vil i Rumænien åbne et heste hotel med 'hard core ridning' som han kalder det. Cross Country og den slags på top tunede luksus heste. Men det bliver jo en pænt dyr ferie at tage på fordi ridningen egentlig kun henvender sig til rigtig dygtige ryttere. Det er meningen at han vil henvende sig til ryttere i hele verden. At det skal være noget der er så specielt at folk vil rejse langt for det.

Hvad synes i om den idé?

Ejer af:

Snarfari fra Tøndborg

&

Narnia fra Lille Nørregård

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:02

han også skal lave noget for "pøbelen".

Rigtigt dygtige ryttere har som regel heste nok at ride på. Også gode heste / militaryheste hvis de ønsker det.

Dygtige ryttere har som regel RIGELIGT med heste at ride og kan altid få flere. Tror de fleste af dem hellere vil noget andet i deres ferie, nemlig lidt væk fra hestene og ridningen.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

tja.......
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:38

hvad syns jeg... jeg syns Rumænien er et ubeskriveligt smukt land, og det må være et fantastisk sted af holde ride ferie...

Men ud over det mener jeg også han bør rette henvendelse mod et bredere Publikum, Rumænien er et billigt land at leve i, og selv om standarten er derefter mange gange, bør selve opholder ikke koste alverden. Dertil kommer selvfølgelig flybilletten, som desværre kan være temmelig dyr...

Og alt efter hvor selve "hotellet" er, tager det en KRIG at køre derhen med taxa!! (jeg havde ca. 45 km til arbejde, og det tog to timer!!!)

Så alt i alt - hvis det var MIG der skulle på rideferie dernede, ville jeg forvente en forholdsvis fornuftig pris for selve opholdet, da de andre omkostninger er temmelige store, og rejsetiden er sindssyg lang...

Men jeg ville helt klart nyde (og betale for) at opleve Rumænien fra hesteryg!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:54

Altså det koster jo ikke en pris som kun de rigeste kan være med på. Men det er heller ikke billigt fordi han netop vil have luksusheste og den slags.

Han laver det så folk bor der.

Ejer af:

Snarfari fra Tøndborg

&

Narnia fra Lille Nørregård

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:01

Forstår ikke hvorfor han absolut vil have luksus heste... Hvorfor ikke sætte fokus på eks. naturen/omgivelserne og andre "trækplastre" - og så finde almindelige fornuftige heste?

Han kan ikke have de store udgifter på hverken ejendom eller hold af heste dernede, så hvis han køber heste til fornuftige priser, ville rideferien også have en overkommelig pris for almindelige mennesker...

0
0
Svar på denne tråd

farligt?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:18

Jeg syntes umiddelbart det lyder farligt. for det første ville jeg aldrig udsætte mine egne hardcare militaryheste for terræntræning flere gange om ugen som det her ligger op til, en militaryhest skal være lydig, smidig, og gennemarbejdet for sikkert at kunne gennemføre en terrænspringning. desuden bygger terrænspringning på et højere niveau på en stor tillid mellem hest og rytter og på at hest og rytter forstår hinandens signaler. dette kan ikke opnåes på en ferie, men kræver mange års erfaring.

mine heste tror jeg ikke umiddelbart ville finde sig i at skifte rytter og de er vel det man kan kalde hard core cross country heste, på 1-2-3* niveau.

desuden ser jeg meget store faremomenter i det. Med de 11 dødsfald der har været i militarysporten i år ser jeg ingen grund til st udfordre sporten med urutinerede ekvipager. ridning er efter min meinig ikke noget man leger med som man f.eks gør med riverrafting, faldskærmsspring, elestikspring mv. i militarysporten har instruktøren ingen muligheder for at gribe ind hvis det går galt, og man kan ikke vide om en ekvipage passer sammen inden man sender dem over de vilde vider.

at markedet for sådanne et sted heller ikke er eksisterende er så en helt anden sag. hvis jeg skal på ferie vælger jeg bestemt ikke at lave det same som jeg gør herhjemme, skal det være til hest skulle det være noget med at opleve landet og naturen, men helst tager jeg en tur uden de 4r benede som jeg jo dagligt er sammen med.

Rigtige Piger Ridder Military
0
0
Svar på denne tråd

andet problem...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:25

... mon hestene bliver ved med at være toptunede luksusheste?

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

0
0
Svar på denne tråd

tjo men....
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 11:47

skal han så stå og vudere om man er dygtig nok - eller er der en speciel dressur/spring/osv - klasse man skal have startet i, eller hvordan vuderer man om man er "rigtig dygtig"?

Mvh Louise

*
At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider