Jeg syntes umiddelbart det lyder farligt. for det første ville jeg aldrig udsætte mine egne hardcare militaryheste for terræntræning flere gange om ugen som det her ligger op til, en militaryhest skal være lydig, smidig, og gennemarbejdet for sikkert at kunne gennemføre en terrænspringning. desuden bygger terrænspringning på et højere niveau på en stor tillid mellem hest og rytter og på at hest og rytter forstår hinandens signaler. dette kan ikke opnåes på en ferie, men kræver mange års erfaring.
mine heste tror jeg ikke umiddelbart ville finde sig i at skifte rytter og de er vel det man kan kalde hard core cross country heste, på 1-2-3* niveau.
desuden ser jeg meget store faremomenter i det. Med de 11 dødsfald der har været i militarysporten i år ser jeg ingen grund til st udfordre sporten med urutinerede ekvipager. ridning er efter min meinig ikke noget man leger med som man f.eks gør med riverrafting, faldskærmsspring, elestikspring mv. i militarysporten har instruktøren ingen muligheder for at gribe ind hvis det går galt, og man kan ikke vide om en ekvipage passer sammen inden man sender dem over de vilde vider.
at markedet for sådanne et sted heller ikke er eksisterende er så en helt anden sag. hvis jeg skal på ferie vælger jeg bestemt ikke at lave det same som jeg gør herhjemme, skal det være til hest skulle det være noget med at opleve landet og naturen, men helst tager jeg en tur uden de 4r benede som jeg jo dagligt er sammen med.