Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vandrene Pinde?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 20:39

Jeg har så fået nogen vandrene pinde. Det er jo nogen sjove dyr

Er der nogen af jer kloge hoveder der ved noget om vandrene pinde?

Jeg har fem, men den ene af dem skiller sig meget ud. De er alle mere grønne i farven, de vokser meget og ved det midste ryk eller pust står de helt stille på grene og ligger benene ind til siden.

Men den ene af dem er helt mørkebrun og meget lille i forhold til de andre. Jeg har aldrig set den stå stille som de andre, den kravler bare rundt. Det ligner lidt at den er blind, altså den stiller sig op og "leder" rundt med forbene efter noget at stå på. Den har også tre led på benene i stedet for to som de andre har. Dens ene ben sidder også mærkeligt. Måske er den syg? Benet går ud fra kroppen, drejer, drejer og så vender ind mod dens krop igen. Hvis den er syg hvordan afliver man så en vandrene pind ?

Mvh Sophie M.M.

0
0
Svar på denne tråd

tja man
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:30

Man fælder den

Jeg ved intet om pleje af vandrende pinde desværre

Nanna Hyllested

Sejlflodgaard

Med to kommende stjerner

Romeo's Gabbi & Stald Kiels Krønike

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:37

Jeg ved intet om dit problem, men jeg må indrømme, at det dæleme var et sjovt indlæg ;-) Og i øvrigt, stakkels lille vandrende pind...

0
0
Svar på denne tråd

Havde dem som barn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:48

Ja det var da lidt sjovt.

Jeg kan huske fra min barndom at jeg havde vandrende pinde i syltetøjsglas, ved ikke om det egentlig var ok. Men de var da meget sjove.

Jeg klippede lidt i min mors efue og fodrede dem med bladene, som de elsker. Jeg havde staniol over glasene så de ikke flygtede.

Men en dag havde jeg glemt at sætte det på og en kæmpe var flygtet min mor fandt den - og hun var hunderæd for den - ja ok men den angriber jo ik lige frem......

Jeg fik forbud mod at ha dem mere, så fik ordre på at slå dem ihjel jeg tog en hammer og klaskede dem en. Det ville jeg nok ikke ha gjort den dag i dag.

Men skæbnen ville at jeg bare SKULLE ha vandrende pinde. Så fra at ha 20 stk havde jeg pludselig over 80 !!!!! Hunnerne som var ca 5 - 6 cm lange havde lagt æg i sandet som var i glaset, og da de kom frem var de ca 1 cm lange så det forklarer sikkert den forskel som der er på dine pinde. Dog ved jeg ikke med den anden du beskriver som har noget med benet. Prøv at se hvad der sker - tror altså ikke lige man slæber en vandrende pind til dyrlæge

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Vandrende pinde...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:57

Sådan nogle havde jeg også da jeg var lille...

Havde dem i en stor gennemsigtig plastik æske jeg havde lavet noget små huller i... Og så bare ellers noge grene, blade og hvad der nu ellers er i nærheden de kan fornøje sig med...

Ellers ved jeg ikke så meget om dem. Dengang fik man at vide at de skulle i fryseren når man skulle aflive dem. Men ville nok hellere have givet dem et klask med en hammer... Så er det da hurtigt overstået...

Kan huske de var søde da de var små -men så blev de store :O

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

forresten
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:59

Hvor køber man sådan nogle pinde...

Kan huske dem jeg havde var fra naturhistorisk museum i Århus men det sælger vist ikke mere

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

hejsa ..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:08

Vandrende pinde er alle meget forskellige af udseende.. Så jeg tror ikk at den er syg.. De er mestre i at camouflere sig, og når de gør det, så bevæger de benene i forskellige retninger.. Men du kan prøve at google dem, og så kommer der en masse frem.. Pasningsforeslag osv..

Held og lykke med dem..

Ps. En vandrende pind blir ikk ældre end 6 mdr, men de formerer sig i et væk i løbet af de 6 mdr.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved godt hvad der er i vejen med den
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:14

den er sikkert ved at visne;) ej, jeg ved ikke noget om vandrende pinde, har vist set én en gang:) ha du ikke et billede, så man kan se forskellen?

-Helle-

Fighter Laika Musse bølle

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:16

Sundhed/sygdom
En vandrende pind kan godt overleve, skulle den være så uheldig at miste et ben, da der vil gro et nyt ud i forbindelse med det næste hudskifte.
Hvis din vandrende pind pludseligt får trækninger i kroppen, har den sandsynligvis spist sprøjtet foder, og vil nok dø senere.
Pindene kan komme til at lide af mider, hvis deres hjem ikke holdes godt ventileret og rent nok.

fandt det her

www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ pasning.nsf/docs/ 50fe7cbfbf1211c4c12570...db#anchor8

Måske du bare skulle hive benet af

Hilsen Camilla.

købes nær roskilde gerne med mulighed for levering.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 22:59

Tak skal i have.

Så hvis den har ondt i benet så taber den det bare og så gror der et nyt ud ?! Det er da smart!

Jeg tør ikke hive benet af den Det synes den da nok ikke er særligt rart

Jeg har fået mine vandrene pinde ved at søge på google og fandt så en der havde nogen unger til salg. Fik dem sendt med post DK.

Så hvis mine får en masse unger siger i bare til hvis i skulle være intresseret i nogen!

Jeg har kun billede af den ene. Det skal dog lige siges at de er blevet ca. dobbelt så store (undtaget den ene der med benet)

Mvh Sophie M.M.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 23:03

en jeg kjenner hadde to av disse. helt til han skulle være snill mot de og la de få gå en tur i grasset. han fant de aldri igjen:D morsomme dyr:D

---------------------------

- Aina, Nanga og Gittiamo -

0
0
Svar på denne tråd

ki8´+¨åpæ
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 23:21

For et par år siden, havde vi dem i den naturbørnehave, hvor jeg arbejder.

Vi fik dem, da de var små og lysegrønne og da var de jo søde... Men så blev de store, grimme og klamme og så meldte jeg fra på pasningen! Uha, den der måde, de store pinde, "klæbede" fast til ens hænder på...

Jeg kan huske at vi fodrede dem med brombær-blade (ligner også dem der er på billedet herover) - og jordbærblade. Vi plukkede dem om sommeren og frøs bladene ned, så vi havde til hele vinteren.

Så vidt jeg husker, skulle de have seks ben - men der var også nogle med 5, 4 og 3 ben!

De havde altid 6 ben som små, så om de havde tabt deres øvrige ben eller "slåsset" dem af, fandt vi aldrig ud af!

Men de var nu ret rolige (læs: kedelige), så hvis de sloges, må det have været efter lukketid!

Vi havde dem i et gammelt akvarium, med tætmasket net over.

De ynglede helt vildt og der var altid nogen der smuttede ud, når man skulle lægge rent foder og vand til dem! - YAKK!

Vi havde dem i et par år og gav dem derefter til en anden børnehave.

Gitte C

Breyer modelheste oa. hestelegetøj

- Fragtfri levering i januar v. køb over 500 kr.!

0
0
Svar på denne tråd

pindemad
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 01:02

Jeg havde også sådan en, da jeg var barn - og den lagde masser af æg og fik masser af unger! De flest ægmaste jeg dog, så de ikke blev til noget. Men føj hvor var de voksne bare klamme!!! Jeg kunne bare ikke klare tanken om deres klæbende "fødder" (og får stadig kuldegysninger af tanken) De små var ok...

Jeg fodrede min med liguster, jeg fik lov til at tage hos genboen.

Min sidste døde en dag, da min mor og jeg havde glemt at flytte dens "bur" fra bryggersvinduet og så fik den vist hedeslag

Den boede i en stor glasvase med sand i bunden og ligustergrene. Over hullet i vasen havde jeg et stykke tyl og en elastik rundt om, for at den ikke skulle stikke af.

Jeg husker, at de som små var grønne og blev brune når de blev ældre - vist også noget med det de fik at spise - nogle ting blev de mere brune af... - kan ikke huske det så godt - det er trods alt ca 20 år siden nu... *gyser stadig*

Mette

Isabella Molly - 15. juni 2007

Jeg skal giftes 12/7-08

pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø

Star Shine søger rytter fredag - bor i Lynge - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 07:34

Jeg ville lige illustrere de voksne vandrende pinde:

Og så er jeg ret fascineret af vandrende blade:

billederne er venligst udlånt af google..

Der findes selvfølgelig flere arter af både pinde og blade..:D

***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder mere som om
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:06

Det er en anden art end de øvrige. Den ser anderledes ud- og har en helt anden adfærd.

Du må på biblioteket og låne en bog eller to om entomologi, så du kan få kræet artsbestemt.

Vist skal du ikke rykke benet af den, når den har overlevet til nu, så erden ikke handikappet.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd

da jeg var lille
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:36

fik jeg en vandrende pind forærende, med terrararie og det hele... Ok, der var nogle små huller i nettet, men pinden kunne ikke slippe ud.

Lidet vidste jeg, at pinde i fangeskab har den formidable egenskab at kunne producere afkom ved jomfrufødsel.

Resultat, vandrende pinde i samtlige potteplanter i hele huset, min mor var "rasende" :)

Du kan godt regne med at dine pinde formerer sig med lynets hast til sommer.

Aflivning: Kom den i fryseren, så sover den ind.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra

Vi-savner-en-hest

0
0
Svar på denne tråd

pinde.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:41

Jeg har altid synes de så sjove ud de pinde, men min ide om hvordan sådan nogle ser ud stemmer slet ikke overens med billederne som Melanie har sat ind. Er det nogle særlige racer?

Hvor store bliver de voksne normalt siden mange synes de er så klamme?

Kira.

0
0
Svar på denne tråd

kira....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:43

de alm. bliver 6-7 cm. lange så vidt jeg husker.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra

Vi-savner-en-hest

0
0
Svar på denne tråd

vandrende pinde
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:24

Vi havde vandrende pinde i den fritidsordning jeg gik i for snart en del år siden.

Det eneste, der var sjovt ved dem var, at når man pustede lige så forsigtigt på dem, "vippede" de på en skæg måde - ligesom en rigtig pind i blæsevejr :)

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:55

ØVVVVØVØVØV Hvis de kommer til at ligne dem på billederne, ja SÅ får de sku et klap med hammeren!

Sådan ser de dog heldigvis ikke ud og håber aldrig de kommer til det. :P

Jeg skifter tit sandet i bunden så håber eventuelle æg bliver smidt ud

Kan man se æggene ?

Mvh Sophie M.M.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 23:06

Og nu når vi lige er ved det. Vandrende Pinde kravler så åbentbart ind i hestenes hoveder i naturen.

www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/ id=759/sprog=1/grp=7/menu=4/

- Og, jeg kunne aldrig finde på, Selv at røre ved pindene :D

Mvh Sophie M.M.

0
0
Svar på denne tråd

vandrende pinde og blade
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 00:33

er skæge

mener vidst at det er vigtigt at der er fugtigt i deres "hus" og man skal forstøve det med vand en gang om dagen, det er også sådan de drikker..

og så er det vidst nok ikke alle blade/planter de kan tåle..

og ja de kan formere sig helt vildt.. er der ikke en herinde som har en masse af dem, og vandrende blade, synes jeg at kunne huske fra nogle andre indlæg hmmm...

0
0
Svar på denne tråd

hgkkltruy
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 05:09

Min 5 x og jeg skulle engang hente nogle vandre pinde for en, og de var sjove ja. Men de smuttede ud hele tiden. Vi hentede 100 ca. Af de små. Jeg synes de var hylemorsomme , og de store er vildt flotte efter min mening, og om jeg kunne finde på at anskaffe mig nogle, tja det må tiden vise. Lige nu er der dog andet at tænke på *s*

Hilsen Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider