|
|
| Rotter! |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
22-01-2008 20:22 |
|
Jeg har set en rotte- og nu mener Nørden ikke, at jeg kan bede naboerne om at holde deres høns inde. Vi fodrer ikke fugle mere. (Og kattene er bange for høns- og den enorme gase, der ellers forsyner sig. De var her endda i dag!) Vi kan ikke sætte fælder. Så går kattene i dem. Må jeg ikke bede naboerne om ,at holde deres fjerkræ på egen grund? Nørden mener vi så så skal holde kattene ved os selv. Min mening er, og kattene er virkelig bange for hønsene, så hvis de ikke var der, havde vi ikke rotter.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg "Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis i beder.... |
|
|
.. naboen om at holde hønsene inde, kan de med god ret bede jer om at holde jeres katte på egen grund. Hvis I ved at kattene ikke tager rotter, vil giftkasser være en mulighed for at få has på krybet (altså rotterne ). Kommunen sætter dem op, og I har jo pligt til at anmelde at der er rotter, så den kommunale rottefænger KAN gøre noget ved det.
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rotterede |
|
|
Tja, nu kommer rotter jo ikke kun pga fjerkræ. Og alle former for husdyr skal holdes på egen grund, både katte og høns. Så hvis du vil have naboen holder hønsene inde, skal du også holde kattene hjemme.
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil af med rotten! |
xtiny |
22-01-2008 20:36 |
|
Sorry- men mine katte er bange for hønsene. Jeg er holdt op med at fodre fugle, da jeg så rotten.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg "Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men Xtiny... |
Helle-Mimi |
22-01-2008 20:38 |
|
fodrer du ikke katte udendørs?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så |
|
|
ring til rottefængeren.... Så kommer han og gør noget ved kræet....
Zamangah Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi. Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan få rottefælder, |
|
|
som katten ikke kan komme i. Det ahr jeg. Købes i foder stof forretninger og byggemarked.
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene. Det ene mere forvirrende end det andet. Det tager focus fra det væsentlige... Citat: Androp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du har pligt.. |
inger christensen |
22-01-2008 20:47 |
|
til at melde det til kommunen, for det er nok ikke kun din ejendom, som skal ha udlagt rottegift.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, jeg fodrer |
xtiny |
22-01-2008 21:32 |
|
Ikke katte udendørs. (Missemor er tam). Men jeg gik over til genboen, og han lover at holde høns og gase inde. (Senest i næste uge) Jeg har hæng mit skilt op ud til vejen. (Hvor genboen har plads- han godkendte det) Jo, vi ringer til kommunen /Mortalin her onsdag.
Mvh
xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skilt?? |
|
|
Har du skrevet til rotten? "Rotter ingen adgang" ?
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 100 rotter |
connie |
22-01-2008 22:34 |
|
Der er noget om at hvis man ser 1 rotte, kan man godt regne med at der er mindst 100 rotter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eeeeew.... |
|
|
Det er da ufedt, hvis det er rigtigt....
Zamangah Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi. Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig er.. |
Stutteri Inger-Marienlund |
22-01-2008 22:45 |
|
det overhovedet ikke din skyld, det er det jo aldrig  Ring efter rottefængeren, hold dine tøse katte på egen grund, bed naboen om at holde hans dyr på hans.. Og du skulle måske prøve at kontakte en der kan få dig til at forstå at du er et brokkehovede  (Undskyld min ærlighed )..
Stutteri Inger-Marienlund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er mange rotter i år |
inger christensen |
24-01-2008 21:37 |
|
de har jo rigtigt gode vægstbetingelser nu hvor vinteren har glemt os. Mine katte, har to gange hjembragt fede rotter, som de stolt kom slæbende med ude fra marken. ringede med det samme til kommunen og de har været her med gift, som med det samme blev lagt ud i kasserne som står rundt om på vores gård. selv om jeg tror det var rotter der var fanget ude i naturen, ja så vil jeg ikke risikere noget som helst.
MOBBEN IMC. som heller ikke kan stave rent..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rotter nej tak |
|
|
jeg plejer ikke være hysterisk over noget, men kommer det til rotter. dødsangst. ja jeg bliver panisk. så da vi så en ved stalden, fik vi et firma til at stille fælder op. jeg er normalt rimlig nærrig, men her blev ikke sparet. har nu 5 katte i stalden, de tre killinger og ingen kan komme i fællerne. mine hunde tager gerne alt fra mus til mår, så jeg er forhåbentlig rimlig helgarderet. pris for fæller og kontrol, ca 2500-3500 årligt. så tro mig at det var vigtigt.
støt samfundet-elsk dine børn for det de er
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rotter......... |
|
|
de er da alle steder. Jeg har kasser der står hele året rundt, og da jeg bor lige op af skov, vælter de som regel til når det bliver koldt. Sidst der frøs, gik der da heller ikke mere end et par dage inden der lå et par døde rotter. At naboen har sine høns til at gå ude, trækker nu ikke rotter til, de søger til hvor der er mad, og det er som regel i huse. Så forebyg i stedet for at helbrede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rotter |
Midnight-s |
25-01-2008 05:08 |
|
For et par dage siden, da jeg kom ind i stalden, ude fra foldene, lurede jeg lidt over den...øhm.... mus som kravlede langs boksene. DET VAR IKKE EN MUS, MEN EN ROTTE...... som søgte ind i foder rummet, dette tiltrods for at der står rottekasser, overalt uden for. Godt det kun var mig som var i stalden, og mig som opdagede den, de andre var gået i panik. Fortalte det dog til stald ejer, som efter et par dage, fandt den døde rotte i en vandspand, hun skulle fjerne halm fra spanden......................yirks. Altså er der en rotte mindre nu. Rotterne er ligeså svære at undgå, som mus: hvor der er halm og korn, er der mus og rotter, og nej, skrønen om at har man mus, så har man ikke rotter, for i vores stald er der begge dele åbenbart.
Karoline Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter. (som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden) Uden krone og bølge (& Jane Borlev)Du´r det ikke!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|