Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Freeedoooom!! (sedoj fortæller)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:14

Ha Ha, det gælder bare om at slå til på det helt rigtige tidspunkt, og så kan man få dagens oplevelse...

Min mor har jo ikke ligefrem været specielt aktiv denne vinter, og jeg har kun været ude på enkelt ridetur her i januar. Nu hvor jeg går sammen med et par unge knægte, så har ungdommen jo fået et tag i mig, og i dag skulle der bare ske et eller andet. Jeg havde ikke helt planlagt det, men når muligheden er der, så må man jo tage den.

Det var bare det lækreste vejr med solskin og blå himmel. Min mor kom og hentede mig på folden, og som sædvanlig havde jeg kun et reb om halsen. Det opnår man ved at være yderst stabil, stå stille når det bliver sagt, og være en artig dreng i lang tid. Da hun så skulle lukke leddet efter os, slap hun mig, og kun et fjols benytter sig ikke af den chance...

Freeeedooooom!! råbte jeg, og vendte 180 grader. Jeg spurtede hen til den nærmeste græstot, og gav mig til at spise. Hun skulle jo ikke starte med at gå i panik. Sådan noget skal opbygges ganske langsomt og omhyggeligt. Min mor blev da heller ikke nervøs, men smed et par bandeord efter mig. Hun kaldte mig en krikke, og det kom hun bestemt til at fortryde...

Hun fik selvfølgelig lov til at komme ganske tæt på, og jeg lod som om jeg slet ikke så hende, men i det sekund hun rakte ud efter mig, hoppede jeg lige op i luften og slog en prut. Når man skal løbe stærk, så skal der jo tømmes ud... Og så løb jeg om bagved gården, hvor der er meget græs. Nu kunne jeg så nå at spise lidt igen, inden jeg så, at hun kom omkring hjørnet.

Så var det bare med at få benene på nakken, og jeg fortsatte min rundtur omkring gården. I am the king of the wooooorld, kunne jeg dy mig for at råbe. Jeg vil vædde med at jeg så godt ud, da jeg rendte afsted med halen lige i vejret og med store fnys. Det er jo sk*de skægt det her...

Min kyllingemor tilkaldte selvfølgelig forstærkning, og så tog de mine venner ind fra folden. Det var altså lidt snyd, for nu var der ikke nogle at løbe om kap med. Men jeg vidste, at der gik heste over på den anden side af marken, så jeg forsøgte at rende derover, men jeg sank i til knæene, og det var altså bare for ulækkert, så jeg fortrød. Heldigvis fandt jeg mere græs...

Nu kom Deja Vu ud til mig, men han var i snor, og min mor havde en spand gulerødder med til mig. Hun kaldte mig skat og guldklump, og så måtte jeg hellere komme. Fortalte jeg, at der var gulerødder??

Jeg havnede så også i snor - den havde jeg ikke lige regnet med, men jeg måtte jo nok hellere følge med. Inde på staldgangen blev jeg så striglet og alt det der, men min mor ville ikke engang have et kys. Hun er nu lidt af en hystade...

Jeg havde så ikke lige set det næste komme, for det var ret hårdt sådan at være "The king of the world", men jeg fik sadel og hovedtøj på, og så skulle jeg bære rundt på hende...

Jeg tror nok, at jeg var sød, for jeg fik ros, og jeg fik lov til at give hende kys, da vi kom hjem.

Der er dog en ting, som jeg ikke helt forstår... Min grime hænger på min bokslåge nu - betyder det mon, at jeg skal have grime på?? Det er lidt snyd for så forsvinder min fordel i bide-i-grime-legen...

Har mennesker da slet ingen humor??

Med Venlig Hilsen Sedoj

0
0
Svar på denne tråd

God dag du
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:18

der har haft....

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

sød historie
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:35

Jeg tror der er ved at gå forår i de heste!!

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" MEDIUM BOM.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

God fortælling
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:59

Hvor er det godt fortalt! Elsker din selvironi.. Eller, undskyld Sedoj, din mors selvironi, selvfølgelig!

Pernille

Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est

- Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle

Nu med Gredstedgårds Campari!

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha, sjov historie
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 19:32

Minder mig om noget jeg prøvede for nylig. Det var dog ikke på vej ind fra fold, men på vej ud til folden. Jeg har nemlig også kun en snor om halsen - så er det jo næsten for let for os :D

Mens hende den to-benede fumlede med leddet, skred jeg i den anden retning og fandt mig en god tot græs. Hæhæ. Og så legede vi fangeleg ligesom I gjorde. Det var SÅ skægt

Engang imellem er vi da nødt til at lave lidt spas med de madammer.

Hilsen fra

Mickey

0
0
Svar på denne tråd

Forårskuller
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 19:45

Tror sgu også at der er gået forår i hestene - har lige hørt, at pollensæsonen er startet ..............

Herlig historie

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Smiler...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 23:28

Sikke en dag du har haft Sedoj, jeg håber du har nydt den, for det lyder til som du selv har lagt mærke til - at nu kommer der andre boller på suppen

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

0
0
Svar på denne tråd

Nå så kom han på banen med...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 00:36

sin historie...

Jeg vil lige hilse og sige, at jeg bestemt ikke kunne se det morsomme i, at den elskværdige Sedoj (jeg har lært ikke at kalde ham en krikke) fes rundt omkring folden med 180 i timen og halen lige i vejret.

Et er, at han aldrig gør sig til "The king of the world", når jeg sidder med kameraet på folden, og venter på BILLEDET, men han kan godt, når jeg ikke har kameraet med, og når han er langt uden for min rækkevidde. Jeg vil gerne have lidt mere kontrollerede forhold næste gang...

Og så er jeg overbevist om, at han rakte tunge af mig, da han løb væk fra mig anden gang...

Han har ALDRIG nogensinde løbet længere end til den næste grønne græstot før, men aldrig er død og begravet ved siden af plejer...

Og så lærte jeg, at min dejlige godmodige Sedoj, som jeg stoler 100% på i alle situationer også blot er en hest, når det kommer til stykket. Heldigvis blev jeg denne gang klogere uden skader...

Sedoj kan desværre ikke skrive i dag. For det er meget meget hårdt at være uartig. Han var godt nok træt i dag, og stod og sov, da jeg kom i stalden. Han ville bare nusses med, og har højt og helligt lovet, at han aldrig gør det igen... Men han slipper ikke for grimen lige med det samme, selv om jeg godt ved, at det er det, som han er ude på min lille lømmel...

Men det er da rart at se, at bare fordi han har rundet de 9, så er han hverken gammel eller skindød - han bliver nærmere friskere og frækkere med alderen...

Jeg kunne godt have brugt lidt af Susan's trylle(stop)støv...

Og da mine ben endelig stoppede med at ryste, så kunne jeg godt se det lidt sjove i hans eventyr, men det er vist kun fordi der ikke skete nogen skade. Men han røg godt nok hurtigt ned af min top-10 liste mens det stod på den drønnert...

Jeg skulle hilse fra Sedoj, og sige tak for alle svarene, og han vender helt klart tilbage igen... Så jeg må vist hellere være på tæerne fra nu af...

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(hesten med med det mest tjekkede vedhæng)
Fotografi * Webdesign * Sedoj

0
0
Svar på denne tråd

hahaaaa sedoj
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 01:20

så kan hun lære ikke at være så naiv FNIIIIIZ hoho

den der ler ført ler højest muhhahahahahahahahahahahaha

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider