Ha Ha, det gælder bare om at slå til på det helt rigtige tidspunkt, og så kan man få dagens oplevelse...
Min mor har jo ikke ligefrem været specielt aktiv denne vinter, og jeg har kun været ude på enkelt ridetur her i januar. Nu hvor jeg går sammen med et par unge knægte, så har ungdommen jo fået et tag i mig, og i dag skulle der bare ske et eller andet. Jeg havde ikke helt planlagt det, men når muligheden er der, så må man jo tage den.
Det var bare det lækreste vejr med solskin og blå himmel. Min mor kom og hentede mig på folden, og som sædvanlig havde jeg kun et reb om halsen. Det opnår man ved at være yderst stabil, stå stille når det bliver sagt, og være en artig dreng i lang tid. Da hun så skulle lukke leddet efter os, slap hun mig, og kun et fjols benytter sig ikke af den chance...
Freeeedooooom!! råbte jeg, og vendte 180 grader. Jeg spurtede hen til den nærmeste græstot, og gav mig til at spise. Hun skulle jo ikke starte med at gå i panik. Sådan noget skal opbygges ganske langsomt og omhyggeligt. Min mor blev da heller ikke nervøs, men smed et par bandeord efter mig. Hun kaldte mig en krikke, og det kom hun bestemt til at fortryde...
Hun fik selvfølgelig lov til at komme ganske tæt på, og jeg lod som om jeg slet ikke så hende, men i det sekund hun rakte ud efter mig, hoppede jeg lige op i luften og slog en prut. Når man skal løbe stærk, så skal der jo tømmes ud... Og så løb jeg om bagved gården, hvor der er meget græs. Nu kunne jeg så nå at spise lidt igen, inden jeg så, at hun kom omkring hjørnet.
Så var det bare med at få benene på nakken, og jeg fortsatte min rundtur omkring gården. I am the king of the wooooorld, kunne jeg dy mig for at råbe. Jeg vil vædde med at jeg så godt ud, da jeg rendte afsted med halen lige i vejret og med store fnys. Det er jo sk*de skægt det her...
Min kyllingemor tilkaldte selvfølgelig forstærkning, og så tog de mine venner ind fra folden. Det var altså lidt snyd, for nu var der ikke nogle at løbe om kap med. Men jeg vidste, at der gik heste over på den anden side af marken, så jeg forsøgte at rende derover, men jeg sank i til knæene, og det var altså bare for ulækkert, så jeg fortrød. Heldigvis fandt jeg mere græs...
Nu kom Deja Vu ud til mig, men han var i snor, og min mor havde en spand gulerødder med til mig. Hun kaldte mig skat og guldklump, og så måtte jeg hellere komme. Fortalte jeg, at der var gulerødder??
Jeg havnede så også i snor - den havde jeg ikke lige regnet med, men jeg måtte jo nok hellere følge med. Inde på staldgangen blev jeg så striglet og alt det der, men min mor ville ikke engang have et kys. Hun er nu lidt af en hystade...
Jeg havde så ikke lige set det næste komme, for det var ret hårdt sådan at være "The king of the world", men jeg fik sadel og hovedtøj på, og så skulle jeg bære rundt på hende...
Jeg tror nok, at jeg var sød, for jeg fik ros, og jeg fik lov til at give hende kys, da vi kom hjem.
Der er dog en ting, som jeg ikke helt forstår... Min grime hænger på min bokslåge nu - betyder det mon, at jeg skal have grime på?? Det er lidt snyd for så forsvinder min fordel i bide-i-grime-legen...
Har mennesker da slet ingen humor??
Med Venlig Hilsen Sedoj