Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

selvmord eller mord????
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:27

for tiden er der en sag der kører meget i medierne.. sagen handler om en 14 årig pige der blev fundet død i sit hjem sankthans aften 2006. politiet mente umiddelbart at det var selvmord og lukkede sagen uden at efterforske evt. andre teorier.. pigens forældre og venner tror ikke på at pigen virkeligt tog sit eget liv. politiet eneste "bevis" på at det var selvmord var et vidne udsagn fra en af pigens veninder, denne veninde føler dog at politiet misforstod hende.

familien har nu lavet en rekunstruktion af hvordan de fandt pigen, og afprøver om hun kunne have været død på en anden måde

www.youtube.com/watch?v=IVhp4YVxak8

sagen skal nu op igen, også bliver det spændende at se hvad konklusionen bliver... men bedøm selv...

hvad mener du? -selvmord eller mord?

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Ægte Gucci taske SÆLGES, se præ.

Ægte BURBERRY halstørklæde sælges BILLIGT

0
0
Svar på denne tråd

selvmord el. mord
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:38

Det er godt nok et ømt emne..

Nu så jeg moderen og advokaten på tv til morges og jeg er forvirret.. Sagde moderen ikke at pige var fundet på sit værelse? Og der var der ikke tale om at nogen havde hørt nogen råbe osv. Hvem skulle hava hængt pigen osv. en aften hvor alle var hjemme? hvorfor reagerede ingen på at nogen råbte om hjælp?

Jeg vil ikke tage stilling men jeg synes det er ganske tragisk. Tilgengæld så skulle jeg aldrig ahve set videoen efter jeg mistede en veninde for snart 3 år siden der hang sig.

At man vælger at ligge en sådan video ud på nettet til offentlig skue til alle folkd i alle aldre finder jeg ganske skrækkerligt og forkasteligt!

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

selvmord
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:43

Jeg vil egentlig godt tilføje at man så absolut ikke behøver at have fået signaler eller lign. fra en person der vælger livet fra! Det kan komme ganske pludseligt så det med ferie, venindeaftale osv. kan de ikke regne med overhovedet - taler af erfaring.

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

nej.....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:44

nej, de fandt pigen siddende på trappegelændert da de kom hjem... (du har nok hørt forkert fordi hun sagde at hun sad på trappen op til hendes værelse) moren troede først hun var i live, men det var hun ikke...

0
0
Svar på denne tråd

yiip....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:45

Ja, den del må jeg have misforstået

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skrækkeligt...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:46

... videoen støder ikke mig, men jeg har selvfølgelig heller ikke den samme "bagage" som Maria.

Jeg synes bare det er super uhyggeligt, at man ikke ved hvad der er sket.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

0
0
Svar på denne tråd

nu er der nok ikke
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:47

nu er der nok ikke noget man kan betegne som normalt ved selvmord, og det er heller ikke så meget dét om det nu var selvmord, men synes da at andre teorier bør "testes" når der er ting der kunne tyde på noget andet...

0
0
Svar på denne tråd

video...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:49

kan lige tilføje, at videoen ikke er uhyggelig...

tine, ja det er det med at man ikke ved om det var selvmord der er lidt "klamt".. for tænk nu hvis der går en morder rundt...

0
0
Svar på denne tråd

Ud fra hvad
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:50

jeg har læst om sagen forstår jeg ikke at de bare har lukket den uden at efterforske andre muligheder..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

mere info...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:06

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:08

Jeg synes nu heller ikke videoen er på nogen måde grænseoverskridende og jeg kan godt forstå familien ikke kan få ro i sindet før de ved præcis hvad der er sket med pigen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:12

Selvmord.

En retsmediciner kan straks under obduktionen se forskel på kvælning eller hængning - så derfor!

HVIS det skulle være mord, finder jeg det mistænkeligt, at familien har så klart et billede af, hvordan det er foregået.

0
0
Svar på denne tråd

nyset....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:18

det der så er det "underlige" er at pigen ikke havde blå mærker efter langet om halsen som dem forsøgspersonen fik.. derfor må man næsten tro at pigen var død inden da man kan ikke få blå mærker når man er død...

forresten så står der ingen steder at pigen blev obduk.

har lige læst at pigen over en længere periode havde været seksuelt krænket af en person på 18 år som aldrig har været inde til forhør..

ikke engang naboen er blevet afhørt eller spurgt om han havde set eller hørt noget mærkeligt...

kik og læs det link jeg har sat ind i tråden "mere info"...

0
0
Svar på denne tråd

enig med dere andre
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:27

jeg syntes heller ikke videoen tråkket over noen grenser. den var ikke støtende eller skummel. jeg skjønner godt at familien vil komme til bunds i dette, for det må være grusomt å ikke vite!!!

mine tanker går til familie og venner av denne jenta! nå vet jo ikke jeg mere om denne saken en det jeg har lest her og filmen, men syntes vel det var en del ubesvarte spørsmål der?

---------------------------

- Aina, Nanga og Gittiamo -

0
0
Svar på denne tråd

Jo Yiip
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:00

Der står i et af de første slides noget om at familien på baggrund af obduktionsrapporten osv. osv.

Jeg havde ikke lige tid til at se det hele igennem igen, det kører simpelthen så langsomt, og jeg er på arbejde.

Uanset hvad der er hændt, er det en skrækkelig sag, der skulle have været undersøgt til bunds.

0
0
Svar på denne tråd

link...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:06

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

0
0
Svar på denne tråd

Efter Tines
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:22

link kan jeg ikke lade være med at tænke, at bare det ikke er en til af de sager, hvor personen har set noget på TV og selv har skulle prøve, hvordan det forholder sig - hun ville jo åbenbart være retsmediciner, så hvis nu..........

Ak, man ved næsten ikke, hvad man skal håbe på af pest eller kolera.

0
0
Svar på denne tråd

men...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:28

men hvordan kan man blive kvalt i et lagen hvor knuderne er løse? vægten af kroppen vil jo få knuderne til at blive stramme -sådan en pige på 14 år vejer vel 45-55 kg (måske endda mere) og må siges at kunne stramme en knude noget.. ihvertfald så hendes far ikke selv ville kunne få dem op med en enkelt hånd...

synes der er virkelig mange ubesvarede spørgsmål...

og jeg forstår stadig ikke hvordan hun kunne undgå at få blå mærker.. folk der har hængt sig har ofte kæmpe blå plagmager på halsen.. pigen havde ikke èt eneste mærke på halsen...

men hun var da en køn pige... -og det er for nogen jo motiv nok...

håber ihvertfald at der sker et eller andet i sagen -tror dog aldrig vi får den fulde sandhen... men for forældrenes skyld så håber jeg de får et svar...

0
0
Svar på denne tråd

fandt lige det her;
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:47

det er er nogle fejlpunkter statsadvokaten har konstateret;

1. fejl

»At politiet på gerningsstedet havde konstateret, at afdøde havde mærker på halsen svarende til hængning med et lagen«.

Det er udelukkende politiet, der kan se mærkerne på halsen. Stik modsat skriver embedslægen i ligsynet 26. juni, at: 'Der ses ingen hængningsfure eller knudemærke på halsen', og obducenten skriver 27. juni: 'der påvistes ingen hængningsfure eller punktformede blødninger i ansigtet'.

2. fejl

»At afdøde ikke havde synlige skader efter vold eller lignende«.

Ifølge det retslægelige ligsyn skriver lægen: 'På højre side af halsen findes to mindre overfladiske læsioner i huden. Der ses blodudtrædninger på højre arm og venstre hånd, samt hudafskrabninger på begge håndrygge'. Obducenten skriver: 'Der påvistes blodudtrædninger i ansigtet og hudafskrabninger på højre og venstre hånd'.

3. fejl

»At der ved gerningsstedsundersøgelsen ikke blev fundet tegn på, at der havde fundet vold eller lignende sted, idet der var ryddeligt overalt, i særdeleshed på afdødes værelse«.

Ifølge politirapport af 29. juni oplyser faderen Henning Lind, at der er fodspor i vindueskarmen. Teknikerne konstaterer tørrede rosenblade spredt på gulvet og udtværet snavs på ydersiden af en rude. Der lå også en pøl af cola på gulvet.

4. fejl

Østjyllands Politi afhører ikke andre end to af Pernilles veninder, Adnana og 'Margit'. De bruger i høj grad de to vidneudsagn til at lukke sagen.

»Der er efter min opfattelse ingen grund til at betvivle Adnana Sinanovic og 'Margits' helt centrale forklaringer om, at Pernille Oldenborg Lind over for dem har givet udtryk for selvmordstanker«.

Adnana Sinanovic har efterfølgende skrevet til Østjyllands Politi for at få rettet de fejlciteringer, hun siger, har fundet sted under afhøringen af hende.

Hun havde netop aldrig hørt Pernille true med at begå selvmord.

Margits påstande er aldrig blevet efterprøvet, så politiet finder derfor ikke ud af, at flere af hendes udsagn er opdigtede.

5. fejl

»Retsmedicineren konkluderede, at dødsårsagen var kvælning ved hængning«.

Obduktionsrapportens konklusion lyder: 'Dødsårsagen antages, på basis af det i sagen oplyste og obduktionen, at være kvælning ved hængning'. Statsadvokaten citerer politikommissær Aksel Mølsteds ord fra politirapporten. Men under et møde på Retsmedicinsk Afdeling siger obducent Jytte Banner netop til forældrene, at hun ikke kan afvise, at Pernille først er blevet kvalt og siden placeret på trappegelænderet.

6. fejl

»At der ikke var fundet pillerester, narko eller andet i afdøde«.

Ifølge obduktionsrapporten: ¿Vurderet ud fra det hvidlige granulat i maveindholdet kan det ikke udelukkes, at afdøde kan have indtaget piller'. (Senere kan den histologiske undersøgelse ikke påvise kendt medicin).

7. fejl

Kort før Pernille dør, hører naboen Christian Christiansen en kvinde skrige inde fra rækkehuset. Men politiet tager ham aldrig alvorlig.

»I relation til forklaringen fra Christian Christiansen og dennes iagttagelser har jeg lagt vægt på, at Christian Christiansen er nabo til deres klient og således må antages at være bekendt med dødsfaldet umiddelbart efter den 23. juni, men først har rettet henvendelse til politiet den 9. april 2007 vedrørende sine iagttagelser efter at have set tv, læst avis og talt med deres klient.«

Statsadvokaten afviser naboen med den begrundelse, at han burde have kendt til sagen tidligere, og han er påvirket af Pernilles forældre. Men Christian Christiansen hører først om dødsfaldet 6. april, da sagen for første gang bliver offentlig. Datteren opfordrer faderen til at kontakte politiet, da hun hører om hans iagttagelser, og han ringer mandag den 9. april. Først derefter fortæller han Pernilles forældre, hvad han har hørt.

Det var ikke muligt at få en uddybende kommentar fra statsadvokat Elsemette Cassøe, men hun siger:

»Jeg kan kun henvise til den afgørelse på baggrund af de dokumenter, vi havde i sagen på det tidspunkt.«

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 16:02

at selvmord virker underligt.. Mord er meget oplagt, det er vel den mand der har skrevet til hende der har opsøgt hende..

Det er at håbe at de finder udad hvad der virkelig er sket..

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

det er ret underligt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 16:13

Pigen der er med i forsøget får mærker, det er vi enige om ikke??

Hvorfor har den afdøde så ikke mærker??

- jeg tænker at om det er selvmord eller mord hvor hun efterfølgende er hængt op burde mærkerne så ikke komme alligevel???! med mindre hun har været død længe inden hvilket jo åbenbart ikke er tilfældet. Er det ikke lidt underligt?? Uden mærker kan hun umuligt have hængt der ret længe..

Hvis nogen som der siges har hørt hende råbe på hjælp hvorfor er der så ikke reageret på dette?!?!?!

Jeg finder videoen ydesrt stødene og upassende efter alt det man har hørt der er sket netop fordi nogen skulle prøve det de havde set osv. Og så er det jo egentlig en god opskrift på et mord. Der findes mange syge mennesker....

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 17:00

Maria: Efter man er død får man ik blå mærker, det er ligemeget om der er gået flere timer eller kun få min. Pumper hjertet ik blod rundt ka der ik opstå mærker.

Naboen reagerede ik, han havde hørt nogen råbe slip mig og havde troet det var hendes bror og hende der havde tumlet rundt. Er først senere da han hører Pernille er død han tænker over det han havde hørt den aften.

0
0
Svar på denne tråd

LadyH..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 17:03

Okay, så har jeg (igen) misforstået noget..

Tror jeg skal holde mig langt væk fra denne debat :) den skader vist mere end den gavner i mit tilfælde..

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man er
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 17:19

i tvivl må man jo genåbne sagen- tænker på at hun måske selv har gjort det- man knækker nakken ved at kaste sig ud over et gelænder...og den viste pige hang jo "bare" der og var klar til ryk

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Dortesus..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 17:24

jah, men den "rigtige" pige havde jo ikke brækket nakken, så hun har heller ikke kastet sig udover..

Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd

Politiet
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 17:50

har det med at lukke sager, når de ikke kan nå længre, var selv ude for det den 3-12-2006 hvor min søn døde, han kom i et miljø som ikke var så godt, for at hjælpe en der sad i kørestol, han blev fundet død af en overdosis som var sprøjtet i ham, alene det at min søn kom der var nok til at politiet sagde at han nok selv havde bedt om det, der var ting der gjorde at jeg og hans familie ikke trode på det, men ærgeligt for os sagen blev lukket.

Så ja jeg vil også prøve at få fat i den arme mors advokat, jeg vil have genoptaget min sag, jeg tror mor har ret, hun kender sin datter bedst.

MVH

Conny

0
0
Svar på denne tråd

En kommentar om hængning
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 02:39

Bare lidt info: Det kræver lidt specielle forhold, hvis nakken skal brække ved hængning, de fleste selvmordere er faktisk oftest kvalt i løkken, idet venerne afklemmes, således at blodet ikke kan løbe fra hovedet igen. Ofte er ofrene opsvulmede i hoedet og blårøde i ansigtet. Hertil ses punktformede blødninger i øjnene, som følge afveneafklemningen, i det, der stadig kommer blod til hjernen via aterierne.

Når fx Saddam Hussein brækkede nakken, da han blev hængt skylde det bødlens omhu: Den særlige bøddelknude knude skal placeres under øret, da den er medvirkende årsag til, at nakken knækker. Faldet skal være langt nok (udregnes efter personens vægt), er det for kort bliver personen kvalt- er det for langt ryger hovedet af, som det skete med en af Saddams kumpaner, der blev henrettet nogen uger efter. .. :-P

Der findes faktisk en formel til beregning af fald og reblængde....

Selvmordere kan hænge sig uden fald, swt er faktisk nok at binde, hvad man nu bruger, til et tungt/fastsiddende objekt -og falde fremover. Men i dette tilfælde bliver edkommende kvalt- selvom man stadig kalder det hængning.

Med stof kan man faktisk binde knuder, der ikke vil stramme til på trods af træk, men som stadig kan bevare en løkkeform.... Bare trækket ligger rigtigt.

Hvad der er sket i den konkrete sag vil jeg ikke tage stilling til, der mangler alt for mange informationer.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider