|
|
| Der dør altid tre! |
|
|
Nu må jeg lige lufte en "pudsig" episode fa mit arbejde, og høre hvad I mener om dette. Jeg arbejder på et plejehjem, og er ret ny inden for dette fag (Har arbejdet der i 6 mdr). Jeg er heldig, for dem jeg har vagter sammen med, er nogle erfarende rotter i faget, og den ene har tilmed været på min arbejdsplads i 30 år. For 14 dage siden døde der en beboer... den første imens jeg har arbejdet der. Det var der som sådan ikke noget underligt i, for hun var ganske syg så det var mere end ventet. Efter hendes dødsfald sidder mine kollegaer og snakker om, hvem de næste to mon bliver. Jeg spørger undrene til hvad de mener, og de forklare at der altid dør tre i rap. Jeg griner lidt af dem, men de holder stærkt på deres. . Få dage efter dør så den næste. -Hun havde været lidt syg men ikke noget alvorligt, så helt ventet var dette dødsfald ikke. Igen snakker mine to kollegaer om, hvem der mon så bliver den sidste i denne omgang. -Og igen kan jeg kun ryste på hovedet af dem . Men, i lørags måtte jeg erkende at de havde ret. En 3. beboer dør, og denne gang var det helt uventet.... bestemt ikke en af dem der ellers var blevet "gættet" på (Altså en af de svagere). Nu påstår de kære kollegaer så, at runden med dødsfald for denne omgang er slut, for nu er der tre døde. Jeg kan jo ikke komme helt uden om(Hvor end jeg gerne ville), at de ind til nu har haft ret, og efter at have forhørt mig rundt omkring hos bekendte der også arbejder i plejesektoren, har jeg fået bekræftet at det åbenbart er alment kendt, at der altid dør tre på stribe. Nu er det så jeg tænker, om jeg bare er "uheldig" at have stødt ind i folk der har hørt den gamle skrøne, eller om der virkelig er noget om snakken? -Hvad tror I, og hvorfor lige tre?
Hilsen Anima. Sød børnepony på max. 110 cm købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klamt.... |
|
|
Det lyder da virkeligt spooky synes jeg. Godt man ikke bor på plejehjem - man risikere jo at stritte uden grund for at ramme tretallet Puha da Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
| Forfatter:  |
lilleulv |
| Dato:  |
23-01-2008 14:52 |
|
faktisk sagt, også i det vanlige liv, også i Norge. Og ganske riktig: I løbet av slutten på november i år mistede vi tre i mer eller mindre nær familie. En væntet, en uvæntet, men forberedt og en fullstændigt fra blå himmel. Så stoppet det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| death comes |
|
|
"Death comes in threes" Har læst denne påstand engang, så der er åbenbart andre der har samme opfattelse. Bare Døden ikke begynder at høste blandt personalet. 
Mvh Tina, desværre uden Turpin (Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....) Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan har det desværre |
|
|
Også været på det plejehjem/hjemmeplejen da jeg arbejde der engang.. Ved sørme ikke hvorfor, men uhyggeligt det er det ja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| klamt igen |
|
|
Nej føj - nu kom jeg lige til at tænke tilbage på 2007. I sommers mistede vi min bedstefar - i efteråret røg min morfar og min svigerbedstefar samme dag... Det var da en pokkers til spådom Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg har selv arbejdet på et plejehjem (i Norge), og der er og var det alltid 3 der døde/dør med korte intervaller. Det der er lidt creepy er at det alltid viser sig en flue inden den første dør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oplever det også |
|
|
Hos os har det også altid været tre af gangen. Både mht. mennesker og dyr, selvom det lyder bizart. Min morfar, min gamle dagplejer som jeg stadig havde kontakt til og min mors veninde døde inden for et par mdr. Så gik der et par år, hvorefter min bedste ven døde. Få dage efter dør min venindes storesøster og hendes kæreste. Efter endnu et par år døde min hund, og to katte i rap. Senest i 2006 mistede vi en kat samt Benjamins stedfar og mormor alt sammen inden for de sidste 3 mdr af året. Det er bizart - meget meget bizart, men rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep... |
|
|
Dør der eén, dør der også tre... Gammelt ordsprog som indtil videre holder stik i min verden.
Hilsen Michala. Stutteri Holmsminde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo .......... |
|
|
mvh hilsen SUNFLOWER Marsvin unger sælges INDSIGT GIVER ANSVAR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
også vi har mistet flere ad gangen på min arbejdsplads...af personalet.... har så ikke lige tal på om det har været 3 hver gang...men synes det kommer i stime... Heldigvis kan der gå lang tid imellem......føøøj altså!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det siger |
|
|
min søster at sådan er det i vårst hvor de bor.
Mvh Berit Se vores smukke tinkere Hingste/Hopper & Afkom på www.jlt-tinkere.dk Vi venter 2 føl til sommer the road may be rocky and times can be hard but the days are getting longer and there's sunshine in my heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, der er noget om snakken |
|
|
Jeg har været i flere kommuner og holdningen om 3 har været den samme alle steder  Hvorfor det er således ved jeg ikke 
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plejehjem |
|
|
Min storebror har været millitærnægter på Dansk Plejehjem i Flensborg i et år, og han siger at man kan se på dem når de skal de - de begynder at få en spids næse og hvid næsetip & fingerpidser. Om der altid dør tre ved jeg ikke, men det passer vist godt nok med den hvide næsetip & fingerspidser. De dør indenfor 1-2 mdr. efter at det begynder. Hilsen Lene
Marsvin søger ny ejer! Se præs. for info. Sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var pokkers! |
|
|
Der kan man se... aldrig mere skal jeg grine af mine kollegaer . Men det er ski da noget underligt noget .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min veninde gør rent på et plejehjem, og der dør der også altid 3 i rap. Det er ret underligt at tænke på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Uhh.. Denne tråd giver mig kuldegysninger..
Venlig hilsen Cathrine - Savner Zeppelin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja.... |
|
|
Har arbejdet indenfor sundhedsvæsnet i mange år, og det er ikke en påstand, men virkelighed !
Annette Wintec Bates, 17 t.kombi 500 med Cair, underlag, kopfjern, trense, sælges-billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men hvad er så grunden? |
|
|
Nu kan jeg jo se jeg ikke er den eneste der enten har hørt eller oplevet det, men hvad tænker I det skyldes? -Hvorfor netop tre? -Er det noget "overnaturligt", mystisk og "spøgelses-agtigt"? -Eller er der en naturlig forklaring (I så fald, kom venligst med den ). Når nu vi er så mange der har hørt om det/oplevet det, så må der være andre end mig der har gjort sig nogle tanker om hvorfor det netop er tre .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
23-01-2008 17:26 |
|
Jeg arbejder også i hjemmeplejen og vi har også lige oplevet dødsfald. Dog ikke 3, men 9!! Men jeg arbejder også i et stort udekørende område hvor vi har mange borgere. Tror de 9 dødsfald er sket indenfor de sidste 2mdr. Jeg var selv med til at erklære den sidste død og gøre ham istand så han så pæn ud.
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spooky.. |
|
|
uha.. der fik jeg det dårligt.. det er godt nok ikke mennesker, men... jeg aflivede jo min fjoller for en 3 mdr. siden, og inden for en måned døde de 2 næste heste vi fik, og dyrlægerne kunne ikke finde ud af hvorfor... spooky
SÆT DIN HESTS BEHOV FØR DINE!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Har hørt om det men det passer altså ikke hjemme hos mig.... Og heller ikke på det plejehjem hvor jeg i sin tid arbejdede; det eneste der var sikkert dérude var at at der røg minimum 4 stk til jul, pga forspisning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roooolig nu! |
Signus |
23-01-2008 17:46 |
|
Okay DYB indånding og pulsen ned. "Der dør altid tre" er gammel "overtro", om man vil. Mange ting kan man få til at passe ind, hvis man ønsker det. Det kender vi alle fra forskellige situationer, fx. hvis en dag er startet uheldigt. Bliver vi opmærksomme på, at det er fredag den 13., så VED vi bare, at det bliver en møgdag. Og den holder stik. Er vi alene hjemme en mørk aften og hunden lytter opmærksomt på noget, vi ikke kan se, går der ikke længe, før vi bliver overopmærksomme og kan se et lysglimt, høre fodspor etc. Jeg har arbejdet en del år i hjemmeplejen og på trods af at de erfarne rotter også talte om de tre dødsfald, ja så skete det altså aldrig. Heldigvis da! Det samme er tilfældet på min nuværende arbejdsplads. Det er rene tilfældigheder og sammentræf- er min påstand!
Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yarrkk! |
Gitte C (Gila) |
23-01-2008 17:47 |
|
Åh åh... Jeg har lige mistet en kusine! - og det vil jo sige, at efter disse spådomme, så bør vi forvente to dødsfald mere?!  Her er ingen syge eller gamle nok til, at det forventes at de stritter om i nær fremtid, så jeg satser altså på, at der er tale om tilfældigheder - trods alt!!
Gitte C Breyer modelheste oa. hestelegetøj - Fragtfri levering i januar v. køb over 500 kr.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
theluny |
23-01-2008 18:44 |
|
Ja jeg har også lige mistet min farmor, jeg sidder da lidt bekymret tilbage om der er flere der stritter om i familien  Syntes også den er spooky denne tråd. (Heidi - der sidder og kikker fingerspidser for at checke de ikke er hvide)
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke madorgler: Benzer & Chloe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pudsigt |
|
|
ja det passer, trode heller ikke på det men på det plejehjem jeg er røg der 3 på 14 dage ca.
Minni Den 14/9-2006 Kom der den flotteste stjerne på himlen som kigger ned på denne jord med det flotteste klare skær www.hhfoto.dk fotografering tilbydes. Klipning tilbydes på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overtro og ammestuesnak |
Sys 1 |
23-01-2008 19:38 |
|
Det ER altså gammel overtro !!! At der ofte dør 3 mennesker indenfor en rimelig tid på plejehjem har da en ganske naturlig forklaring. De mennesker, der er der er for det meste rimelig gamle og svagelige (ellers kommer man ikke på plejehjem, men i egen bolig længst mulig). Årstiden her med influenza, forkølelse og andet er ofte hårdere ved dissse mennesker. Vil påstå at de gange hvor det sker, er det helt tilfældigt. Men - man kan jo med lidt god vilje få alting ud af ingenting .. Så jer der lige har mistet en nært familiemedlem - træk vejret dybt og tag det helt roligt ..... Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender... |
TinaCR |
23-01-2008 20:14 |
|
Den også godt. Og den har også holdt her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inden for... |
|
|
... hvor lang tid skal overtroen gælde? Altså efter at nr. et er død, hvor længe hr de to næste så til at dø for at det passer? Som jeg ser det kan man altid få overtro til at passe hvis man gerne vil. Som Sys siger - på plejehjem ER beboerne jo oftest svagelige og syge, og det er naturligt at der er et stort frafald. Og det er også naturligt at der er flere her om vinteren og i influenzasæsonen. Eneste punkt i MIN erfaring hvor jeg kan få det til at "passe" er hvis jeg virkelig VIL have det til at passe. Jeg mistede min morfar, min kat og min pony indenfor et år - men det tror jeg ikke er på grund af en eller anden overtro, men fordi det var deres tid. Morfar var over 90 år gammel og svagelig, Pussi var 17 og Dibber 19 år og med gigt. Der var ingen sammenhæng mellem deres død - selv om det skete inden for et år.
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nu er jeg mest tilhænger af videnskabelige beviser, så jeg er også lidt skeptisk, og har overvejet en mulighed. De steder hvor 3 beboere er døde inden for kort tid, har man da overvejet om de var tæt knyttet. Det er jo ikke unormalt at en meget syg person dør kort efter at han har fået et ønske opfyldt eller når én ægtefælle dør så dør den anden kort efter. Det kunne jo være det samme der var tilfældet her.
Caroline Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her |
little-horsie |
23-01-2008 21:38 |
|
Det samme holder stik på min arbejdsplads vi har osse lige mistet 3 i rap....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmmm |
|
|
Ja, det gælder faktisk også her: Min mormor Min onkel Min fars onkel Hmmm....
Maria ELEVPLADS SØGES (Dyrepasser)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sefGFe |
mussei ♥cecilia♥ |
23-01-2008 21:51 |
|
hej med dig. jeg arbejder også på plejehjem, og har aldrig hørt om det, men lyder uhyggeligt. inden du informere dig alt for meget på nettet, om det sted du arbejder ville jeg lige sige pas på du har tavshedspligt, og der står hvad din arb plads hedder på din præs 
hilsen ninna mor til Cecilia 31-12-06 se præs for billeder rideudstyr sælges se præs hus ønskes til leje i randers søger en hest at ride på se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 og 2 og 3 og forfra igen... |
|
|
Ren overtro. Sikke noget pjat, selvfølgelig er der ikke en eller anden med en le og sort kutte, der kun kan 3-tabellen 
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Passer nogle gange |
|
|
I min familie har det passet en gang - på et år døde min farfar, forudsigeligt efter ikke at have spist i nogen tid, så min farmor, forventeligt og så min onkel der pludselig fik kræft i maven og alt gik meget stærkt. Hestene har vi altid aflivet, altså ikke selvdøde, så har passer det ikke rigtig. Desuden har vi flere gange mistet familiemedlemmer - hmmm, kommer i tanke om at mine forældre snakkede noget om at de altid kom i stimer - men lige tre, det kan jeg faktisk ikke huske nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja hvis |
|
|
jeg tæller naboens hamster, kattene i byen, onkels kusines faster etc. kan jeg også få det til at passe. Nej sorry. Den passer ikke her. Jeg bor nu heller ikke på et plejehjem.
Den absolut lykkelige ejer af overhovedet ingen tvangsmidler, bortset fra grimer, træktove, bid og hovrensere højsgaard hestecenter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ih altså..... |
Revel |
23-01-2008 23:21 |
|
Læste dette indlæg op for min kæreste - og realist som han er, nægtede han selvf. at hoppe på den! Hans argument er : De tre, "jeg" kender som døde - har hver især andre bekendte end mig. Disse bekendte skal så også miste to andre, ud over ham (for at ramme tallet tre) osv osv osv... Så resultat - så skal hele verden dø inden for kort tid! Irriterende lille matematik/realist stykke - men han har jo selvf. ret... Jeg tror nu stadig lidt på det... !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2345689 |
Linda-N |
23-01-2008 23:26 |
|
Altså.. Overtroen gælder jo KUN på plejehjem eller i arbejdet med ældre mennesker.. Der tales ikke om tilfældige mennesker eller dyr for den sags skyld.
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm nå ok |
Revel |
23-01-2008 23:33 |
|
det lyder jo bare som om at der er flere der har oplevet det privat....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
|
|
Personligt troede jeg også det ar sandt, men det viste sig så at det var det ikke, sidste år var der 4 i min familie der døde. 1 ikke ventet men hun var gammel. 2 en ventet, min far var meget syg. 3 og en total uventet, min svigerfar, den havde vi godt nok ikke luret. 4 og en meget syg, så måske, ja jeg ved det ikke er der noget om snakken. hvis man nu regner lidt på det holder det ikke. 2 af dem er på min mands side og to af dem er på min side, så vi har hver i sær en i vente.
Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det har jeg også altid hørt |
|
|
Vi bor i en lille bydel med ca. 126 huse, jeg har boet her, som barn også. Det har altid heddet sig, at døede der en, ville der dør 2 til inden det næste år. Det er lidt sjov, at læse om, det er ikke noget jeg har tænkt over, som sådan. Men lidt "uhyggeligt" er det da. Man skal huske, at leve, hver dag kan blive den sidste. Ha` en god dag. vh Joan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| få et liv.. |
|
|
det lyder som om der er nogen her, der keder sig. Keg arbejder også på et plejehjem,og her holder den teori altså ikke. Det man skal huske med et plejehjem, er at det altså er sidste stoppested for de mennesker der bor der. Når en beboer dør, vil der automatisk være flere der giver op- for det er jo okay! Og hvad er " tre i træk"? Hvilket tidsinterval taler vi om? Man siger jo der fødes ige så mange som der dør, så det har vist sine naturlige årsager.. Uanset hvad skal vi alle dø, det er bare et spørgsmål om tid!
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da jeg var i praktik |
|
|
på et plejehjem, var der i weekenden inden jeg startede lige 2 der var døde, og ikke flere.... ca. 2 mdr efter døde 2 på gangen nedenunder... så her døde der ikke 3 af gangen men derimod 2...
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
HeleneJ |
24-01-2008 10:42 |
|
Puha... Har lige læst nogle få af dem indlæg i denne tråd - og nøj.. Hvor fik jeg altså bare kuldegysninger  Det er uhyggeligt at tænke på... Puha..
den sibiriske dværghamster Speedy Gon Charles Hunden Mie R.I.P marsvinet Martha *4. febuar 2007 + 9. maj 2007 Citat: Spirit: Sometimes a horse has got to do what a horse has got to do.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
det siges jo at, uanset alder helbred osv... så skal man herfra når man har gjort det man skulle..... og der snakker de ikke om faldskærms udspring rejser til eksotiske steder, men derimod gjort det man skulle for sine medmennesker.... osv... godt nok har jeg oplevet den der 3'er engang med tre fra personalet i den klub jeg kom i døde tre søndage i streg.... men ellers kun en af gangen.....
En GoD TrEkAnT Er Da BeDrE EnD En OnD CiRkEl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|