Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Edderkopper!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 10:43

Hej HN´er!

Ja, igår fik jeg mig en kæmpe stor forskrækkelse! Jeg skulle ned på badeværelset efter en bunke vasketøj som jeg skulle have i vaskemaskinen. Lige da jeg havde taget bunken, falder dere et eller andet ned på gulvet, det er en kæmpe edderkop på ½ cm i diameter og den er sort med striber. Jeg skriger så højt at man skulle tro at loftet ville falde ned, smider vasketøjet og spæner op i køkkenet. Der sidder min tvillingsøster ved computeren midt i en fysikrapport og min plejeforældre sidder ved køkkenbordet og snakker. "Hva sker der"! siger min plejemor. "Jeg så en edderkop, den kravler nede på badeværelsesgulvet"! siger jeg og jeg er noget oprevet. "Rolig, den er da mere bange for dig, end du er for den, den er da løbet langt borte da den hørte dig skrige så højt"! sagde min plejemor. jeg gik ned på badeværelset igen, men der var den forsvundet. Men jeg tog ikke vasketøjet. Jeg er skrækslagen over for edderkopper! Fy da

Skulle bare lige ud med det, den var virkelig ulækker den edderkop! Og imorgens sad der en på væggen nede på badeværelset, men den sad lige så fredelig, så jeg tænkte, at bare den bliver siddende der, og ikke hopper ind til mig i bruseren, men den blev siddende, indtil min plejemor tog og klaskede den med en sko, så var den død.

den sibiriske dværghamster Speedy Gon Charles

Hunden Mie

R.I.P marsvinet Martha

*4. febuar 2007

+ 9. maj 2007

Citat:

Spirit: Sometimes a horse has got to do what a horse has got to do.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 10:54

som dig.. min kæreste fjernede en på badeværelset for mig i morgen. Havde jeg først opdaget den efter han var kørn, havde jeg benyttet toilettet i vaskerummet til han var kommet hjem. De skulle tage om UDDØ!

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

0000000
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 11:12

Stakkels dem der er skrækslagne for edderkopper. Selv kan jeg heller ikke lide dem men lige et godt råd : Køb en kat og du har aldrig edderkopper. . Mvh Ann

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 11:27

Ja.. Puha, edderkopper er bar for klamme! Hehe.. de skulle dø fuldstændig, lige som de der fugleedderkopper som man kan have som kæle dyr , de er bare klamme! Ja undskyld mig, men kan bare ikkke lide edderkopper... Bahh

Tja, en kat ville være en god ide..

Hunden Mie

R.I.P marsvinet Martha

*4. febuar 2007

+ 9. maj 2007

Citat:

0
0
Svar på denne tråd

bare send dem denne vej.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 11:27

kattetricket virker ikke hos os, vi har en højst effektiv musse dræber men edderkopper gider hun ikke(man er vel racekat ).

hvis alle edderkopperne uddøde ville vi blive overrendt af fluer, biller og andet kravl.

næh hos os har edderkopperne helle(både inde og ude), jo større jo bedre. i sommer afspærrede vi noget af stalden for ikke at ødelægge et kæmpe spind(big mamma`s spind)fra en korsedderkop.

vi kan sågar finde på at om rokere(staves?) edderkoppen hvis den sidder uhensigtsmæsssigt.

nu som professionsbachelor i medicinsk laboratorieteknologi.

0
0
Svar på denne tråd

monab...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 11:44

Mener du virkelig det??

Hvad så, hvis der sidder en i soveværelset, og den pænt får lov til det, men så vågner du en morgen, og den sidder ikke mere i hjørnet, men i dit ansigt...

Ja, det har man jo hørt om.

Kommer den slags bæster ind i mit hus, så bliver det deres død. Ikke om jeg vil have dem her. Føj føj føj

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

edderkopper- bring it on
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:00

jeg har nu aldrig været ude for at en er endt i mit ansigt, og vi har en i hvert hjørne i soveværelset, men vi er også så underlige at vi helt frivilligt betaler i dyre domme for fugleedderkopper.

vil du hellere have fluer og flyve biller? der sætter jeg grænsen, jeg vil ikke have flyve biller i mit hus , så hellere 1000 edderkopper.

nu som professionsbachelor i medicinsk laboratorieteknologi

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:03

monab: Det var dog utroligt, at i lige frem afspærrer noget af stalden for at passe på ikke at ødelægge et edderkoppespind, wow cool! siger jeg bare.

Piratos: Ja, det er jeg så bange for, så hver aften inde jeg går i seng, går jeg en runde rundt i mit værelse og kigger i hvert eneste krog. I aftes sad der faktisk en lige i hjørnet ved min seng, jeg hentede støvsugeren og vupti - så fangede jeg den lige med støvsugeren. Hehe.. Men ja, jeg har faktisk prøvet hvor der var en edderkop som var fremme om dagen, den sad oppe ved loftet, men om aftnen var den væk. Efter ca. 3 dage så jeg den aldrig merre - så har nok helt sikkert spist den AD!

Hunden Mie

R.I.P marsvinet Martha

*4. febuar 2007

+ 9. maj 2007

Citat:

0
0
Svar på denne tråd

bliver simpelhen nød til at spørge
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:18

det er helt sikker et dumt spørgsmål men, hvorfor er det lige at i er bange for edderkopper?

hvad er det der gør dem så klamme? er det antallet af ben?

eller myten om at de ligger æg i ens hjerne?

spørger forundret da jeg ikke kan se det klamme(men det er sikker mig der er underlig ).

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:30

Ja, jeg som fugleedderkoppeholder og meget glad for de spændende dyr bliver helt harm ved jeres indlæg..!! Det er bare et dyr, come on altså...

De gør det jo ikk med vilje..!!

Som andre siger ville der være millioner af fluer og andre kryb... Så hellere edderkopper.. de sidder ikk og sutter på en i tide og utide som fx myg og fluer..!!

Jeg sys i sku skamme jer.. hva hvis en eller anden ikk ku li jer og besluttede sig for at i var for klamme og kom og klaskede jer med en avis eller lignende..!!

***Melanie***

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:44

Fordi det er så ulækkeret når de f.eks kravler på ens hånd, det er så mærkeligt, også fordi de har så mange ben - og øjne Puha.. Kan blive helt panisk bare jeg ser en edderkop sidde oppe i loftet lige op over mig.. Brrr...

Hunden Mie

R.I.P marsvinet Martha

*4. febuar 2007

+ 9. maj 2007

Citat:

0
0
Svar på denne tråd

Nu er fobier...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:50

... jo meget almindelige - og araknofobi er en af de mest almindelige man kan have.

For mit vedkommende tror jeg at min fobi skyldes et par kedelige oplevelser. Da jeg var barn var jeg småpivet over dem - hvilket fik min bror til at synes at det var enormt sjovt at fange edderkopperne og smide dem ned ad nakken på mig under blusen. Jeg blev bidt et par gange og synes ærligt talt ikke at det var sjovt.

Det har udviklet sig til at jeg i perioder har været helt lammet af frygt bare ved at SE en af de store gulvspænere - og det hjalp ikke at jeg fik et par ekkerkoppe bid (bl.a. i ansigtet) i den periode jeg boede i Cuba. (og der er det altså de HELT store edderbobber der bor)

Siden er jeg flyttet på landet - og jeg må indrømme at det i begyndelsen var en overvindelse at jeg IKKE skulle kontrollere alle hjørner og steder hvor jeg tidligere havde klasket en. jeg ville ikke have at det udviklede sig til OCD agtige tvangshandlinger.

Nu er jeg kommet så langt i min desensitivering at dem der er mindre end en 2krone kan jeg bare tage med et stykke køkkenrulle (ok - MANGE stykker køkkenrulle), og jeg ligger ikke søvnløs natten efter ved tanken om at der måske er flere.

Forleden dræbte jeg en ved at træde på den, og jeg har ikke smidt hjemmeskoen ud endnu! Jeg HAR tidligere præsteret at smide et par næsten nye sko ud fordi de var forurenet med edderbob-lig.

Så jeg er da kommet et stykke vej i min desensitivering.

Jeg bliver dog stadig dårlig hvis jeg ser de helt store!

Jeg tror at en del af det man ikke kan lide er det med at de er så hurtige - lige pludselig er de der, og så er de væk, og man ved ikke hvor de er og hvad de kan finde på...

Og JA, jeg dræber uden tøven hvis de er indendørs i mit hjem. Udenfor kan de være så tosset de vil, men de er ikke velkomne indenfor!

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

hihihaha
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 12:51

Klaske os med en avis....

HeleneJ: Ja, jeg glor også altid efter edderkopper i soveværelset, inden jeg lægger mig. Og som du siger, det værste er næsten dem, man har set, men som pludselig er væk. Så ved man jo ikke, hvor man har dem.

monab: Jeg ved ikke, hvad det er, der gør dem så klamme. Ja det er måske nok deres ben. Men det værste er næsten, at de laver spind. Har man en edderkop på sig, og man prøver at ryste den af, så hænger den bare der i sit spind. Man kan ikke engang gå fra den, for den følger bare med. Og hvem, som (ikke er bange men...) synes de er klamme, har lyst til at tage ved den og flytte den

Jeg gik engang mellem nogle træer/buske halløj, og var jeg ikke stoppet i tide, ja så havde jeg haft en edderkop lige i fjæset. Alene tanken om det giver mig gåsehud. Og det er vist ikke kun sket én gang. De laver jo spind alle vejne.

Det er nu heller ikke så meget fordi de ikke må være i mit hus. Jeg gider bare ikke have dem på mig, nær mit mad, i min seng, mit tøj osv. Og det kan man jo ikke lige opdrage dem til at holde sig fra.

Og ja, fluer er godt nok trælse, men de er ikke klamme. Bare trælse

Melanie: Det er jo ikke kun én edderkop, vi ikke kan lide. Så hvis vi skal sammenligne, så er det jo sådan, at hvis en eller anden ikke kune lide mig, og kom og klaskede mig med en avis, ja så kunne den en eller anden nok heller ikke lide resten af verdens befolkning... vi er jo alle mennesker.

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

we come in peace
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 13:20

fluer er andet end trælse, de bringer sygdomme og bakterier med sig. fluen sætter sig på en lo.t for bagefter at lande på din nysmurte franskbrødsmad, som nu er med lo.t og andre lækre bakterier, som du så spiser, mums. Så fortrækker jeg edderkopper som trods alt lige skal kravle fra hjørnet, ned af væggen, hen over gulvet, op af bordet og så op på din mad.

ydermere er edderkopper en delikatesse i østen, så man dør ikke af at spise en.

hvorfor er fluer ikke klamme? de har 6 ben, lever bla. af at lande på dig og spise dit sved, har over 1000 øjne og bringer sygdomme og bakterier fra "byttedyr" til "byttedyr" og så skid.. de alle stede også på dig og din mad. så de ER klamme.

edderkoppen har 8 ben- kun 2 mere, lever af alle de kryb du finder irriterende, har 8 øjne, er super renlige og kan ikke flyve.

den store forskel????

hvis ikke man forstyrre edderkoppen kan den faktisk bedst lide at blive hvor den har lavet sit spind første gang, for dens første boligvalg er også der hvor den har bedømt at der kommer flest andre dyr forbi, og derfor er en god fødekilde.

har i prøvet på afstand at beundre en edderkop som er ved at lave et spind eller fange et bytte? det er ret så fantastisk at se, og tro mig edderkopper kommer kun med fred(specielt spindet gør ikke noget ).

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 13:44

Hej,

Hvad har du gjort for at komme af med din skræk?

For mig er det udelukket at tage/slå en edderkop ihjel,de skal ikke være ret store får jeg går fuldstændig i koma...

Jeg har prøvet hypnose,men det gjorde det faktisk værre,og vi bor også på landet- i Schweiz midt i et stort skovområde,så her er de mindst så store som elefanter

Nu er det jo ikke fordi det er skide skægt at være bange for edderkopper, faktisk er det for mig meget begrænsende,idet jeg skal tjekke alt og frygten altid er der...

jeg ville hellere end gerne at jeg ikke var bange,men det sker vist ikke i dette liv..

MvhHotbandit!

VI SKAL GIFTES!!

10/10-08 & 11/10-08

kommer der mon hvalpe?

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma/ 6966725

0
0
Svar på denne tråd

Desensitivering...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 13:55

For at kmme af med skrækken har jeg tvunget mig selv til at konfrontere den.

Nu har jeg jo lige det "problem" at jeg bor alene og jeg bor på landet, hvor der altså ER edderbobber.

Så hvis jeg reagerede på synet ved at løbe skrigende bort, kunne jeg blive meget hæs og få væsentligt mere motion end jeg synes er sjovt. Altså har jeg været nødt til selv at bortvjerne kræene.

I begyndelsen var det ALTID med støvsugeren - uanset hvor lille bobben var. Og så skulle støvsugeren i øvrigt ud bagefter, for tænk hvis de kravlede ud igen. Det blev hurtigt for besværligt, så jeg havde en periode hvor jeg abonnerede på berlingske søndag - den er en passende størrelse til edderbobklaskning.

Gradvist vænnede jeg mig til at jeg skulle SE på edderbobben lidt før jeg myrdede den - og da jeg først havde mødt et par af de rigtigt store, kunne de mellemstore ikke længere skræmme mig.

Og nu er jeg så kommet så langt at hvis der sidder en på væggen, kan jeg roligt gå ud og hente køkkenrulle, fange, og så gå ud med den på toilettet og skylle ud. Næsten uden lydeffekter (alt efter bobbens størrelse).

Der kan stadig godt lyde et hyl over Holme Olstrup og omegn, hvis jeg ser en af de der HELT store - men da huset efterhånden vist er imprægneret i edderbobgift, er det heldigvis sjældent at der er nogen af dem.

Faktisk sprayer jeg panelerne og udvalgte steder på gulvet hver gang jeg har vasket gulve - og jeg vælger at tro på at det virker.

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Puha!!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 14:39

Du er godt nok sej Lisbeth!!!!!!

Det må jeg sige,gid jeg kunne komme så langt!

jeg var fuldt ud besluttet på at komme af med min skræk da vi flyttede herud,men det er faktisk bare blevet værre efter et par knapt så gode oplevelser...

Så længe jeg ikke konfronteres er det sådan da ok,men ser jeg en så går der uger og måneder inden jeg er nogenlunde rolig igen... Yeeha det er fedt at bo på landet

Jeg kender godt den med giften

Om sommeren sprayer jeg også hele dørpartien indvendig/udvendig for ihvertfald at tro at de så ikke kommer ind....

(vores dør er altid åben)

i det mindste kan jeg glæde mig over at have hele 3 mænd i huset !! jeg har en aftale med overboerne om at de kommer og fjerner dem hvis der kommer nogen imens min mand er ude og rejse....

Måske man alligevel skulle prøve sådan noget konfrontration?

Mvh Hotbandit!

VI SKAL GIFTES!!

10/10-08 & 11/10-08

kommer der mon hvalpe?

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma/ 6966725

0
0
Svar på denne tråd

Der bliver
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 19:03

spurgt om jeg hellere vil ha flyvebiller og læssevis af andet kravl. Ja tak..og kom glad indover med dem, for de er ikke i stand til at bringe mig i en komalignende tilstand, når jeg står og ryster oppe på en stol, og gemalen (self) er på arbejde eller noget.

Jeg kan ikke klare de modbydelige kravl...og det er Deres klamme udseende...uuuuuffff...Måden de ser ud på under maven, hvor benene er samlet (kan ikke forklare det) og deres ekstreme hurtighed...og så syns jeg de er drønutilregnelige...adrr.Jeg er ligeså bange for en død som en levende edderbamse..Jeg er sq for sær.

Husedderkopper syns jeg er de max grimmeste væsner i verden...Fugleedderkopper er knapt så slemme..sjovt nok.

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider