Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bulgarien
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 12:01

Min dejlige far og stedmod har bestilt en rejse for hele familien til sommer til Bulgarien, nærmere bestemt dette hotel:

www.bravotours.dk/ index.php?id=71&no_cac...hotelID=12


Jeg ved der er en del HNér der har været i Golden sands. Er der mon nogle der også har været på dette hotel specifikt?


Kæresten og jeg bliver dernede en uge ekstra, men vi hørte så fra en der havde været der (som dog holder ferie på en hel anden måde ens os) at det vil blive kedeligt at være der i 2 uger.


Hvad siger i?


Hvad er der at opleve?


Hvordan er maden?


Hvad skal man lave når man er dernede?



Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 12:13

Var dernede i 1 uge med min mor og 5 dage havde været nok! Maden er okay hvis man finder de rigtige steder, der er INTET at opleve (jo tag en tur til Burgas) men ellers er det virkelig kedeligt... Og stranden er også ret ulækker :( brundt sand og olie i overfladen på vandet..


Ikke en specielt god tur efter min mening.... Aya Napa på Cypers er det bedste sted i hele verden!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg været
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 12:26

i aya napa 5 gange, så det er oplevet


Og vi har ikke selv bestemt rejsemålet. Ellers var der mange andre steder jeg hellere ville hen.


Men derfor vil jeg gerne stadig have input til hvad man kan opleve.



Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Golden Sands...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 12:37

Jeg var der to uger i 2006 med min kusine og mødte en del dernede vi kendte i forvejen. Det var en ekstremt sjov tur, men helt ærligt så gik den primært op i druk, og krævede to ugers ferie til at komme sig da man kom hjem. På daværende tidspunkt var to uger helt perfekt, men skulle jeg derned igen blev det kun en uge.


Vi var på en 1-dags tur til Sofia bare for at opleve lidt, og ellers ville vi have været en tur ud på hesteryg. Der er absolut ikke særlig meget at opleve udover markeder/boder, men to uger til det er for lang tid i min verden.


Stranden synes jeg til gengæld var ganske udemærket, vi havde da hvid sandstrand og vandet var dejligt og rent :-) Hvis bare manhar fantasien er der også nok at tage sig til f.eks. ved stranden.


Følte mig meget tryg dernede, det var værre med de fyre vi havde med - det er dem der er de udsatte i Bulgarien ;-) De tager ikke et nej for et nej pigerne dernede, og de er fløjtende ligeglade med at kæresten er med - det oplevede vi op til flere gange


Rigtig god tur, håber I får ligeså dejligt vejr som vi havde :-)


Mvh. Juliette


Salg af OX-hingste af høj kvalitet &

Udlån af avlsgodkendt shagya-araber hingst. Se Her


Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon tilbydes


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har et par
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:36

veninder som har været dernede og det var primært en druk og score tur.

Der var ikke rigtig noget at opleve, og en uge var mere end rigeligt for dem.


Men måske hvis du prøver på nettet at slå området op, eller gennem rejse selskabets hjemmeside at finde lidt facts omkring stedet. Ofte står der hvad man kan tage sig til...- til lands, vands og i sandet


God ferie.






Man skal ikke sælge skindet, før børnene er skudt.


Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt land...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:48

Jeg var i Bulgarien for 1½ år siden, og det var en sjov oplevelse. Vi boede i Albena, som ligger lidt nord for Golden Sands, og som er en slags mini-udgave af Golden Sands. Feriestederne er ren turisme, "byerne" er ikke byer, men en samling hoteller, restauranter, barer og souvenier-boder - efter min smag ikke spor interessant!


Vi var i Golden Sands én dag, og de var mere end nok! Dog var det alligevel en sjov oplevelse at se al den falskhed og plastik - ren pengemaskine for bulgarerne.


Nej, hvis I vil opleve noget, så tag lidt rundt i området og besøg de små, autentiske byer. Her ser man virkelig den kontrast, der er lidt fascinerende ved landet. Der er en underlig blandning af nyt og gammelt, dyrt og billigt - nye flotte luxusvillaer blandet med faldefærdige småhuse, BMW-er og Ladaer... Det er tydeligt at det er et land i stor udvikling (tænk bla. på EU), de river utrolig mange huse ned for at bygge nyt op, og der var ejendomsannoncer overalt.


Priserne er også helt vildt skruet op ved turiststederne. I en lille "ikke-turistet" by gav vi 16 kr. for en stor fadøl, en espresso og en stor milkshake - og det var på en flot og fancy kaffebar. Det er stadig billigt ved kysten, man kan sagtens spise to mennesker for under 150 kr inkl. en flaske vin.


Jeg skal se om jeg kan lægge nogle billeder ind fra vores tur som viser nogle af de lidt anderledes oplevelser.



Cavallo støvler sælges - se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:51

kommer man rundt?


Vi plejer jo at leje noget motorkøretøj af en art, men på rejseselskabets side, står der de ikke anbefaler at leje sådan, pga dårligt vejnet og det bliver stjålet.


Jeg må indrømme, jeg ikke føler mig særlig sikker i en taxa.



Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Busser
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 14:12

Vi kom rundt med busser - en oplevelse for sig selv! Og ikke helt let, da ikke alle bulgarer taler engelsk. Og de fatter ikke rigtigt, at man ikke forstår hvad de siger, når de plabrer løs på bulgarsk! At skiltene også er på (uforståeligt) bulgarsk, gør kun det hele værre! Men egentlig var det kun med til at gøre oplevelsen større. Vi tog også taxaer, men de kan godt se når der kommer turister, og så er prisen pludselig slet ikke så billig...


Dog er det let at komme til Varna med bus, og det er en dejlig by med masser at se. Vi var der to dage, en shoppingdag og en museumsdag.


Man skal ikke rejse til Bulgarien og og forvente oplevelser hvis man er typen, der skal have det hele let tilgængeligt og "serveret på sølvfad" - man skal være klar på at tage sagen i egen hånd og klare sig med en blanding af engelsk, håndfagter og kort!


Skal lige se hvordan jeg får lagt billederne ind... De siger meget!


Cavallo støvler sælges - se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har lige
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 14:15

været i Afrika, hvor det kun var 3. år de havde turister i området, så vi er da i træning med at forsøge os frem


Jeg elsker at dase på stranden, men jeg vil da også gerne se lidt af landet jeg er i, når jeg skal være der i 14 dage.


Der står jo en masse gode ting på rejseselskabets hjemmeside...men min erfaring fra så mange andre rejsemål, så er det opreklameret eller koster en hel bondegård.


Så dog noget jeep safari...det er lige mig


Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi var
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 14:33

i bulgarien sidste sommer. Vi boede i en villa oppe i bjergene, det var super smukt... lidt nede af bjerg siden var der en lille lokal restaurant, kun med traditionel bulgarsk mad... det skal man lige vænne sig til... vi havde lejet biler så vi kunne komme rundt, vi var både i burgas og i Varna, samt flere små byer... vi var også ude at se nogle grotter længere oppe i bjergene...

Vi kørte til Albena to gange og som sagt så er det bare en samling hoteller, ikke særligt bulgarsk - men meget mere "normal" mad, som man kender den hjemmefra...

så man kan godt få en spændende ferie, men man skal nok leje en bil så man kan komme rundt i området på egen hånd... de fraråder at man tager taxa, for de stjæler med arme og ben dernede...


Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Var der i 98
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 14:58

Sunny Beach.

Skønt dasested, billige restauranter.

Men som de andre siger ikke meget at opleve. Deres lokale folkloreshows er meget turistede. Men tag turen til Burgas!


Jeg kan også anbefale en tur til Nessebar. Hyggeligt og med restauranter der har balkoner ud over vandet ...samt en masse "gallerier" med fiduskunst. Der er masser af boder med cigaretter og kopi-CD'er og tøj. Billige leveomkostninger men de er vist kommet lidt efter det siden 98.

Jeg ville nok også nøjes med en uge.


Vi var der i juli og det var sindssygt varmt. Kunne faktisk ikke være ude fra 10-16.30.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 15:05

Her kommer lidt billeder:


Sådan her bor mange bulgarer i de små byer...


Katedralen i Varna, utrolig smuk!


Grøntsagsmarked i udkanten af Varna, det strakte sig så langt øjet rakte...


Jeg var selvfølgelig også ude at ride, en lang tur med strakte galopper og afslappende skridt i strandkanten. Guiden foran mig.


En smuk (og meget stor) botanisk have, der har tilhørt en tidligere dronning.


I haven lå en lille vinforretning, her blev vi inviteret på vinsmagning i et lille kælderrum. Vi var helt alene med en ung pige, der fortalte om vinene på et meget gebrokkent engelsk - indtil vi (heldigvis) blev afbrudt af turisterne i baggrunden.


Sådanne boder var der alle vegne hvor der var turister!


Nej, dette er ikke en taxa - det er en bus! Og nej, jeg sad ikke forrest, men i midten af bussen.


Fra ruinerne af en gammel fæstning, Kap Kaliakra tror jeg det hed. Vi tog tre busser for at komme derud, bla. den på sidste billede, men flot var der.


Desværre kørte busserne ikke særlig regelmæssigt, så da vi skulle hjem, stod vi her og ventede i en lille times tid - indtil der kom en taxa, der kunne køre os til nærmeste by. Ved disse boder sad ældre kvinder og solgte hjemmekniplede duge og lignende.


Aftensol over en lille fiskerby.


Albena set fra taget af et hotel. Man kan se en gade sno sig - det er ene souvenierboder, og der er ligeså mange langs strandpromenaden. Og Albena er kun halvt så slemt som Golden Sands!


Stranden i Albena - lyst fint sand og rent vand!


Sidst men ikke mindst: Masser af hestevogne, desværre var ikke alle heste i lige god stand. Denne lille 2-er pony kunne jeg ikke stå for, hvis jeg kunne, havde jeg købt den med hjem! Den var bare så smart og havde den bedste skridt jeg længe har set!


Det var så bare et lille udpluk, jeg synes vi oplevede rigtig meget - vi var der i 14 dage og var vel på udflugt hveranden dag, ellers lå vi ved stranden eller poolen.



Cavallo støvler sælges - se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var dernede for..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:54

.. ca. 3 år siden. Vi var der kun i en uge og det var også nok.

Det er begrænset hvad der er at se ( og vi fandt endda et marked ca. 50 km fra sunny beach hvor stort set kun de lokale kom, så der var MEGET billige ting). Men det var da det mest spændende der skete i den uge, udover stranden.


Det gik kun op i diskoteker og børn/unge på druk. Og synes efterhånden jeg er for gammel til at falde over skoletaskerne i døren:)


Så jeg ville sige maks en uge dernede og så en uge et andet sted evt.

Jeg ved ihvertfald at vi havde kedet os hvis vi havde været der i to uger.


Tina


Lånes: Islænder, SKAL være rolig og kunne stå i boks om natten. Mere på præsentation...

Nu med egen hjemmeside:)

www.tb-foto.dk



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider