Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sikkerhed når man havarerer
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 11:29

Jeg har ofte tænkt på, hvad der egentligt er mest sikkert, hvis man havarerer med sin bil.

Skal man blive i bilen (med sele på) eller skal man gå ud af bilen og et stykke væk fra den? Hvad er mest sikkert?

For et års tid siden, gik min bil pludselig i stykker midt ude på motorvejen. Jeg kunne lige trille over i nødsporet og så holdt jeg ellers der og ventede på Dansk Autohjælp.

Jeg var sk*de bange da jeg holdt der. Jeg har ofte set lastbiler som lige svinger ud i nødsporet (sikkert fordi chaufføren er ved at falde i søvn). Desværre kunne jeg ikke stige ud af bilen, da der var en stejl skrænt ned til siden, så jeg blev siddende.

Hvad ville du gøre? Hvad tror du er mest sikkert?

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har hørt noget om
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 11:40

Ja, jeg har hørt noget om at det sikreste er at gå om på den modsatte side af autoværnet, da man jo som du også skriver kan blive påkørt bagfra.

Men dengang jeg holdt i nødsporet med 3 hjul (spørg mig ikke om hvordan jeg nåede nødsporet, men det gjorde jeg sgu) blev jeg altså siddende i bilen for det var snestorm brrr.. Det rev godt nok noget i bilen når lastbilerne suser forbi!

V.H.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Hjulene...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 11:41

Jeg ved ikke om man bør blive i bilen eller ej, men jeg har netop læst at man skal parkere hvulene udaf, så bilen ikke bliver skubbet ind på vejen igen ved evt. påkørsel...

LLPHOTO.DK
- opdateret med Middelaldershow og Roskilde dyrskue
Sebastians hjemmeside | Dinahs mindeside | På Pletten

The strong one, is the one, who will not let the falling one fall...
0
0
Svar på denne tråd

Du skal ud
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 11:57

Du skal ud af bilen og på den anden side af autoværnet, og samtidigt dreje hjulene.

0
0
Svar på denne tråd

I alle vores
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 13:07

biler (3 stk.) er det standard, at have de gule refleksveste liggende, i tilfælde af, at skulle stå på en mørk vej. Der ligger 3 stk. i hver bil (da vi jo er 3 i husstanden). Derudover er der tæpper, advarselstrekant, ildslukker, skovl samt det mest nødvendige værktøj. Derudover er der også altid ekstra grimer, træktov og hundesnore / vandskål.

Det er altid mest sikkert, at stige ud af bilen og som nogen skriver hoppe om på den anden side af autoværnet og stå, men hvis det er koldt / uvejr, ville jeg nok blive i bilen (deraf mine tæpper i bilen), men det kommer helt an på situationen.

Hilsen

Mumse

Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

En kær ven
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 13:14

Som var falck mand har banket ind i knolden på alle dem han kendte, at det farligste sted på en motorvej, i bil, i stilstand var i NØDSPORET, farligt farligt.

Ud og væk fra bilen, hvis den holder i nødspor.

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

nødspor
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 15:47

Er det ikke blevet gjort lovpligtet at have en refleksvest liggende i sin bil?

-Tine

0
0
Svar på denne tråd

refleksvest
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 19:08

Jeg ved ikke om det er lovpligtigt at have en refleksvest i bilen, men jeg ved at man ikke behøver at have en advarselstrekant med i bilen, men hvis man kører i stykker så skal man bruge den....

Det minder mig om, at jeg hellere må få fat i sådan en.

Man kan aldrig være sikker, når man kører i en bil af ældre dato

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider