|
|
| Vil du have en kopp kaffe???? |
| Forfatter:  |
Ine Sophie ♣Novak Way♣ |
| Dato:  |
09-01-2008 17:19 |
|
Hvad drikker du?? ?? Jeg mener når man er på besøg så kommer som regel spørsmålet:vil du have en kopp kaffe???Jeg har en bekendt der ikke drikker kaffe ,the,cacao eller sodavand Hun drikker som regel vand.Så når jeg inviterer hende over sier jeg :hej kommer du ikke over på et glass vand. . Hvad drikker du og har du følt at det er et problem hvis du ikke drikker kaffe??????
INE SOPHIE*NOVAK WAY* Vend alltid ansiktet mod solen så vil de mørke skyer falde bag dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er en af dem der...... |
|
|
ikke drikker hverken kaffe eller the, og en sjælden gang bliver folk da forlegne fordi de så kun har postevand at byde på, men det er helt ok for mig. Ellers drikker jeg vand, mælk, saft, sodavand(dog ikke danskvand med brus), cacao. Men jeg har efterhånden vænnet mig til at sige : ikke lige kaffe/the men gerne et glas vand eller saftevand, så tager folk det som regel ok. Mvh. Ulla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mormor |
Charlotte ♥Farinelli♥ |
09-01-2008 17:38 |
|
synes det er skrækligt at jeg ik drikker kaffe... Hun spørger hver gang...er du sikker på du ik ska ha en kop kaffe?!
Ejer af jordens dejligste AA-vallak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke her |
|
|
Ja jeg er jo mest Kaffedrikker,men jeg kan da sagtens drikke the eller andet. Jeg synes at folk er lidt mærkelige , hvis de hverken drikker kaffe eller the. Jeg gad da vide hvor meget cola,cacao, at de er nød til at have,for at kompensere for koffeinen eller theinen,som vi andre.
Mvh Graven Skøn lille miniature/shetlænder hingsteplag sælges meget billigt . 2 pladser ledige i løsdrift for hingsteplage . Køn prinsessepony på 145 cm sælges .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Jeg drikker hverken kaffe eller kakao, og meget lidt the Jeg har det fint med bare at få et glas vand. Sodavand og saftevand kan også gå an, men helst bare rent vand
MVH Rikke Fejrskov Glædelig Jul og Godt Nytår
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjjjjjj |
|
|
Jeg er også en af dem der ikke drikker kaffe eller the. Jeg kan drikke varm Cacao, men det gør jeg helst kun hjemme, så ved jeg hvad der er, og jeg kan lide det. Jeg drikker heller ikke øl eller rødvin. Jeg er meget sær med hvad jeg drikker, og jeg vil helst have et glas vand. Sodavand kan jeg også drikke bare det ikke er cola, det kan jeg ikke få ned.
Venlig Hilsen Anni og Sava!! Nu med kat.1 knabstrupper avlshingst. Klik dig ind på vores hjemmeside og se vores knabstrupper Dunkans knabstrupper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg drikker......... |
Karina (Islænderfan) |
09-01-2008 18:07 |
|
Jeg drikker gerne kaffe, te, cacao,saftevand og sodavand på nær dansk vand, så vil jeg hellere ha alm. vand fra vandhanen. Jeg syntes også det var lidt pinligt førhen når folk bød på kaffe og jeg takkede nej fordi jeg ikke ku lide det.  Nu har jeg lært at drikke kaffe.  Jeg vil gerne ha en kop kaffe, men helst rød karat eller rød merilld. (staves?) Jeg bryder mig ikke om det bitter mørke kaffe. Og så skal jeg ha en sjat mælk i.  Jeg kan godt drikke en kop kaffe om morgenen, formiddagen eller eftermiddagen, men jeg drikker det aldrig om aftenen. Jeg syntes jeg døjer med at falde i søvn hvis jeg gør. Men faktisk vil jeg som regel helst ha et glad saftevand når jeg kommer nogen steder.  Der kan godt være nogle dage hvor jeg slet ikke drikker kaffe.
Med venlig Hilsen Karina Prøv en Islænder! Du vil garanteret syntes det er skideskægt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karina Graven |
Gitte ♥Ryan♥ |
09-01-2008 18:14 |
|
Griner, se nu er jeg en af dem, som slet ikke rør the, kaffe eller cola. Kakao kan bruges, men jeg drikker måske 2 kopper om ugen af det der med kogt vand og pulver ( og lige et skvat whiskey, når det er rigtig koldt ). Så jeg må være et sølle pjok eller hva....???  jeg er nok mest til et glas iskold mini mælk  Med tørstige hilsner Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaffe/The |
|
|
Jeg har først lært at drikke kaffe efter at jeg fik arbejde som ejendomsmægler. Det var lidt pinligt ikke at kunne drikke det, der var sat frem. Det skal dog siges at jeg foretrækker noget andet end kaffe, men drikker det hvis det er på bordet. Drikker dog aldrig kaffe derhjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drikker alt |
|
|
Te, kaffe, sodavand, kakao, saft, vand, øl you name it, jeg drikker det bare ikke så gerne mælk, kun i kaffen.
En hver har pligt til at bringe sig ud af sin uvidenhed sagde Emanuel Kant
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja jeg er meget mystisk med mine "kaffevaner" jeg kan kun lide en kop om morgenen, resten af dagen syntes jeg det smager grimt. (det kan jo være, at det er fordi jeg ikke vågen til at smage det:-). Så drikker jeg MEGET danskvand, hvor jeg putter forskellige smage i, nogen gange, så kommer der en hel citron eller lime i (altså saften fra en hel). Lige for tiden kommer jeg saftevand i, på den måde kan jeg lave mine egne "sodavand" med alle mulige forskellige smage i og de er minimalt usunde . Og ja så har jeg lige haft en periode, hvor jeg har drukket mange af de der drikkesmooties mums
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ***Hilsen Mette og supermulen Odin*** ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tak.... |
|
|
Jeg drikker ikke kaffe, men gerne the og det meste andet. Jeg oplever lidt "pinlige" situationer når jeg er ude ved folk og deres heste. Mange spørger "vil du med ind og have en kop kaffe?" Jeg har så vænnet mig til at sige, "ja tak, bare jeg ikke behøver drikke kaffe"  Så bliver jeg istedet budt noget andet, men vil jo gerne med ind og tale med folk 
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil afsted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har faktisk |
|
|
selv engang stillet nogenlunde samme spørgsmål i en tråd herinde.  Jeg drikker nemlig ikke selv kaffe med mindre der er så meget sukker og mælk i så jeg ikke kan smage kaffen  Jeg synes tit kan være et problem når man skal besøge mennesker for første gang. Tit oplever jeg, at mange nærmest tager det som en selvfølge at man drikker kaffe og simpelthen ikke har andet at byde på. Selvom jeg selv drikker the, så har jeg dog alligevel både kaffe, kakao, cappuchino, latte og diverse kolde drikke at byde på når jeg får gæster....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender det |
tralle-trold *Tone* |
09-01-2008 20:18 |
|
så godt, men ikke bare det. Mit standarsvar er, nejtak jeg drikker IKKE noget varmt. så spør de om jeg vil have noget andet, så sa jeg gerne vand. så spurte de hva slags vand. det var før jeg lærte at normalt vand heder postervand. I norge heder vand/sodavand "brus" pga boblene og postervand det heder kun vann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaffesøster |
|
|
Jeg er en rigtig kaffesøster... Jeg drikker gerne et par kander i løbet af dagen og kan skam også drikke det koldt... Blot det ikke er maskinbrygget kaffe som har stået for længe på varmen  Bliver jeg budt på Nescafé-kaffe skal jeg have en lille smule sukker i - normalt skal kaffen være kulsort. Vi får som regel skyld for at lave jordemoderkaffe her i huset - svigermor får altid lidt ekstra vand i kruset  Jeg ejer ikke selv en kaffemaskine, da jeg altid har lavet kaffen på "gammeldags" manér med kedel, thermokande og tragt. Hvis jeg får gæster som ikke drikker kaffe kan jeg som regel fremtrylle noget pose-the, kamillethe er dog det eneste jeg selv kan drikke. Ellers bliver gæsterne budt på mælk, øl eller vand, det er hvad huset som regel formår at fremtrylle. Ind imellem kan vi dog også tilbyde sodavand eller cappucino.
KH Pia Gratis opstaldning (u/foder) tilbydes mod hjælp til ridning af 4-års hoppe. 10 km fra Grenaa. Du skal være over 18 år. Skriv PB for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg drikker... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
09-01-2008 21:31 |
|
kaffe/the og vand. Sodavand nej tak. Pt drikker jeg dog kun the da min mave ikke kan tåle sort kaffe længere da en julefrokost tog overhånd og har ødelagt noget i mavesækken  Så herhjemme laver jeg ekstrem mild cafe latte hvis jeg skal have kaffe - det er dog sjældent jeg gider have gang i espressoen så det er bare grøn/urte eller frugt the. Effektiv de-koffein kur dog - har drukket under hvad der svarer til 3 kopper kaffe siden 1.december mod normalt mange kopper dagligt 
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fnis ja |
|
|
husker godt første gang jeg skulle ha en "brus" heroppe "øhh kan jeg købe en sodavand tak" øhh ka skal du ha spurte ekspedienten?? "en cola" åhh en brus sa ekspedienten?? "øhh ja ja kald du det bare det fnis" Nej drikker sjældent kaffe gir mig ondt i hovedet.
Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too. ~ Voltaire ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her kan Jeg være med |
kadipe |
09-01-2008 21:59 |
|
Jeg drikker ALT for meget kaffe tit om aftenen, kommer Jeg i tanke om, at Jeg ikke har fået andet væske hele dagen end kaffe. Jeg ved det er møj usundt, men kan bare ikke undvære min kaffe  Katja
it´s not the words you throw away it`s how you say it Joey Tempest - musiker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg drikker... |
|
|
.. .ikke kaffe, kun lidt the (helst urtethe), sjældent kakao og efter at de ikke mere laver Cola Light Lime drikker jeg heller ikke Cola. Jeg er gået over til Sprite Zero. Der er ikke koffein i, så jeg kan jo konstatere at selv om jeg drak en del Coca Cola da jeg kunne få Light Lime, har jeg ikke været afhængig af koffeinen  Bliver jeg spurgt om jeg vil komme til en kop kaffe siger jeg da ja tak - hvis jeg kan slippe for kaffen. Jeg kan simpelthen ikke få det ned, faktisk kan jeg få kvalme af lugten af kaffe. Den eneste halve kop kaffe jeg nogensinde har tvunget ned, var til en jobsamtale hvor jeg bare fik den stillet foran mig, uden spørgsmål om jeg ville have det. Føj for den da! Har folk ikke en the jeg kan lide, drikker jeg lige så gerne et glas koldt vand fra hanen. Jeg forventer ikke specialforplejning - bare jeg slipper for den væmmelige kaffe 
£isbeth & Baloo * Beware the hobby that eats. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Jeg er en af dem der elsker kaffe, men har først lært at drikke det for 5-6 år siden. Inden syntes jeg tit det var et problem når man var ude og blev budt på kaffe. Men det har lært mig at tage hensyn til dem der ikke drikker kaffe, så har altid the, sodavand, saft og juice i huset 
Hoppe sælges, 3½ år, 154 cm, forventet stang 160. Rønnebjerggård...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaffe og te |
|
|
Jeg drikker hverken kaffe (kan jeg ikke lide), te (kan jeg dog drikke en sjælden gang, hvis det er koldt udenfor), sodavand kan jeg ikke lide) eller øl (kan jeg ikke tåle), så mange anser mig nok for et vanskeligt tilfælde . Jeg elsker varm kakao men er faktisk aldrig blevet budt det i stedet for kaffe eller te. Jeg plejer som regel at "nøjes" med et glas vand eller juice. Karina
Jeg søger en partrytter i Thyregod fra 1. februar, som kan komme og ride min hest 2-3 gange om ugen. Se min præsentation for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaffe... |
|
|
Jeg siger altid nej tak til kaffe - og ofte også til te.
Jeg BURDE være en stor kaffedrikker - har både arbejdet i hjemmeplejen, børnehave og er nu studerende hvor ALLE drikker kaffe.
Jeg er blevet storforbruger af kaffe latte med sirup, men det er de færreste der lige kan lave sådan en.
Hilsen fra LISE
C-stævne i spring i Kongelunden d. 11.-13. januar. Alle er velkomne til at kigge forbi - jo flere på barrieren jo mindre fryser man 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja tak i krus m.mælk |
Berta |
10-01-2008 10:27 |
|
Jeps - kaffedrikker, er jeg, drikker alt det kaffe jeg kan nå i løbet af dagen. Og jeg har alt på hylderne i viktualierummet og vand i vandhanen, så man kan ikke gå tørstig herfra som gæst. Var på ferie engang i Italien og fik serveret en espressokaffe i et lille bitte espressokop, jeg kunne ikke engang få pegefingeren igennem hanken. - Det fik jeg drukket i en mundfuld. Espresso duer jeg ikke til, jeg får bare tennisalbue 
Folk med begge ben på jorden - hænger ikke på træerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan drikke |
|
|
det hele, der er bare dage hvor jeg ikke har lyst til kaffe enten fordi jeg ved min mave ikke altid er glad for det eller hvis jeg skal have min nattesøvn. Jeg kan nemlig ikke sove hvis jeg ikke drikker kaffe reglmæssigt og så pludselig får en kop. Koffeinchock  Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mærkelig eller ej.. |
|
|
nogle kan bare ikke lide smagen og klarer sig ganske udemærket uden koffein. jeg drikker hverken kaffe, the eller sodavand. Kan drikke kakao og juice, men kan bedst lide isthe. Jeg synes nogle gange det er sådan lidt pinligt, at sige nej tak hver eneste gang man kommer et nyt sted, og hvor de så siger vil du have en kop kaffe, eller kommer med en sodavand.. så må jeg pænt sige har du ikke et glas saft  Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ditto her |
|
|
Vi findes altså, os der ikke kan lide kaffe og heller ikke behøver koffeinen (fordi vi måske aldrig har prøvet, hvad det er ?) Jeg kan ikke lide smagen - heller ikke i chokolader, kager eller dessert med kaffesmag  (Rigtig træls, når man HAR fået øst op og bagefter finder ud af, at det smager af kaffe !) (men mærkeligt nok eeeelsker jeg duften, når man lukker op for en ny pose bønner) Personligt synes jeg, at det er lidt pinligt, når folk spørger "vil du med ind og have en kop kaffe ?" "Nej tak" (øh - til hvad - vil man ikke med ind, eller vil man ikke have kaffe)  Der kommer altid et forklaringsproblem i kølvandet på sådan et spørgsmål. Jeg drikker heller ikke ret meget the (i gennemsnit et krus om ugen), men til gengæld SKAL jeg have mit daglige ration af iskoldt økologisk minimælk  Sodavand, juice, cacao, saft m.v. drikker jeg også, men øl og vin kan mine smagsløg heller ikke lide. Men det er da rart at høre, at det ikke kun er mig, som er "underlig" eller "vanskeligt tilfælde"  mvh Pia
Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| byde folk |
|
|
Jeg syntes som vært, at det er smadder svært at byde ikke kaffe drikkende noget - det som jeg så kan byde som alternetiv er Pepsi Max, øl eller noget kedelig brev the. Drikker min gæst ikke noget af det, ja så har jeg et problem, for juice og saft, findes ikke i vores hus (min datter har ikke godt af for meget sukker)Jow så har jeg selvfølgelig vand fra mit amerikanske køleskab med knust eller hel is i, men det føles nu lidt tamt at sidde overfor en som drikker et glas vand, imens jeg sidder med min dejlige kaffe  Nej pjat, men jeg har faktisk ondt af dem, som ikke kan drikke kaffe, for som andre siger, føles det tit lidt afkavet når man byder ind på kaffe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|