Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan du lide duften i en slagterbutik?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 12:56

Ja, ja, et vildt underligt spørgsmål, det ved jeg.

Men jeg kom til at tænke på om der er andre end mig der elsker duften i en slagterbutik?

Igår da jeg gik ned af gaden, og kommer forbi slagter butikken.

En uimodstålig lyst nærmest tvinger mig derind, og duften af nylavede lune leverpostej, og alverdens lækkert pålæg rammer min næse.

Jeg "kommer til" meget imod min vilje selvfølgelig, at købe nogle lag lækkert pålæg.

Blandt andet deres lækker kryderet kalkun bryst og deres krydder spegepølse og hvidløgs spegepølse.

Jep, og spegepølse er selvfølgelig ikke det sundeste valg, men som sagt røg bestillingen ud af munden på mig alligevel.

Jeg skyndte mig hen i en anden butik og købte nogle lækre ciabatta brød, og skyndte mig hjem med det.

Så varmede jeg ciabatta boller og lavede kaffe, og jeg behøver vel ikke sige at Henning og Stephanie syntes det var lækkert at få til kaffen?

Uha vi smovsede!

Og sjovt nok er jeg faktisk ikke en særlig stor kødspiser.

Hvis vi får karbonader eller bøf, ja så spiser jeg kun en halv, og er det små frikadeller kan jeg spise en hel.

Jeg kan godt lide kød bare ikke i store mængder af flere hundred gram af gangen.

Men så var det jeg kom til at tænke på om der er andre herinde, der syntes det dufter uimodståligt i sådan en slagterbutik, eller om i f .eks ikke bryder jeg om lugten?

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

slagterbutik
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 12:58

Det er så sjældent jeg passerer en sådan, at jeg ikke kan huske det.

Men det lyder som en lækker frokost.

Er heller ikke den store kødspiser, det svinger lidt om jeg har lyst eller ej.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 12:59

brækker mig faktisk om det lugter riktig meget slagt. "normallugt" kan jeg godt holde ud længe nog til at handle...

0
0
Svar på denne tråd

Ej syntes heller ikke
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:12

den er særlig tiltalende den duft af slagter. Men kan holde læænge på en tankstation og dufte benzin, forfærdelig dårlig vane, og det giver ondt i hoved Prøver at lade vær.

Heldig ejer af Stajrni.

Part/hjælp til tilridning søges.

Kender i nogen??

0
0
Svar på denne tråd

Er helt enig
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:16

Syns også det dufter fantastisk! :) Tror dog faktisk kun jeg har sat min for i en sådan forretning 1 gang, da vi skal køre 30 km for at komme til den nærmeste...

Men det dufter, ja - og smager helt fantastisk!

Er desværre også helt med på benzin duften... Og generelt mekaniker værksteds-dufte kan jeg slet ik få nok af!! Hvor er det egentlig mærkelig at man syns det dufter godt (benzin/olie)

0
0
Svar på denne tråd

Tja... Jeg er nu..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:17

.. ikke så tit i slagteren, og den slagter jeg er mest på er den der kun har en halv gris hængende fremme og et par pølser. ( 100 % lækre spegepølser!!! ) men desværre intet leverpostej.

Det hjemmelavede smager også bedst! Blir helt sulten :P

Men sådan som du er i en slagter butik er jeg ( desværre ) i Frelsens chokolade. UUuuhm

Hannah R.

Gør livet til en fest. Rid Fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd

uha ja
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 17:20

når jeg er hos mine forældre ligger der en slagter et par kilometer der fra der har de lækreste peberbidder (ølpølser eller hvad man kalder dem) og et tyrkisk farsbrød - uuuuhaaaaaa det er godt :-P

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Certina.... LOL!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:16

Certina sådan jeg jeg det også i en slik eller chocolade butik.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!

0
0
Svar på denne tråd

lugten i bageriet
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 19:52

ja, det kan jeg godt, måske fordi man forbinder lugten med god mad senere

miomus: som barn elskede jeg også lugten af benzinmotor fra min fars værksted (havebrugsmaskiner) og kan faktisk stadig godt lide lugten.

Maiken

held afhænger af tilfældigheder

succes af vilje

0
0
Svar på denne tråd

duften i en slagterbutik
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 21:38

Uhhm ja, jeg synes også der dufter dejligt i en slagterbutik

Der er en ved mit sommerhus, som vi tit er inde i, men ellers er det også ret sjældent, at jeg kommer i en...

Og sjovt nok er jeg heller ikke den store kødæder, så det er også lidt underligt

Hilsen Laura

___Zita & Lucas<3___

0
0
Svar på denne tråd

rrrrrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 21:45

Neeej puuh for pokker da. Kan iik ah lugten af en slagter. Bare at gå derind.. Puuuhbaaadr. Føøj da.

Bare min mening.

Nu uden mijn lille dreng. <33

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 22:23

Nej, det gir mig kvalme.

Sandra&Tímon

Team Korshøje

Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
0
0
Svar på denne tråd

ja det kan jeg
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:15

og min vej slår forbi en gang om ugen efter ugens kødration.. Det var også min slagter der introducerede mig for røget heste mørbrad, eller var det filet??? Nå men anyways, ja lugten hos min slagter er fin fin ifølge min næse..

Tinna

0
0
Svar på denne tråd

Leverpostej
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:21

Hvis der dufter af friskbagt leverpostej eller frisk røget et eller andet - så ja!!

Men der kan andre gange også lugte....hm som lilleulv skriver af "slagt" (ved ikke måske råt kød) og den lugt kan jeg ikke fordrage .. Det kommer nok af dengang jeg boede overpå en slagterbutik, hvor der altid lugtede mere af slagt end af leverpostej .

M.V.H.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

nej hader lugten
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:35

af kød.. i alle afskygninger.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:35

Li´lugten af de store mængder rå kød.

Leverpostej, jo dufter da dejligt.

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hi hi det er sjovt.....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 12:41

Det er sjovt så forskelligt man syntes det lugter i sådan en butik.

Nogle elsker det og andre hader det bare må vi nok konstatere.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 14:04

Jeg kan godt lide lugten...

Elsker også duften i en rideudstyrsbutik

Henne

0
0
Svar på denne tråd

helt tosset med lugten
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 14:16

NU er jeg selvfølgelig nok også lidt miljøskadet, da jeg er udlært slagter, i sådan en butik. Jeg elsker duften af frisk røget pålæg, skinker, frisk kogt suppe, ny stegt pålæg osv, og også duften af frisk kød. Men et slagter hus, er je derimod ikke specielt vild med. Det lugter ski lidt rådt, eller af død. Men hva pokker det skulle dyret jo også gerne være end den kommer i disken

I dårlig duft jeg faktisk bryder mig om, er så sprittusser. Ikke verdens sundest, men alligevel....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 15:44
Jaaa, kan godt huske det da jeg var lille.. Der havde vi sådan en rigtig slagterbutik i vores lille by, og der tog min far mig tit med ind.. Da lavede selv sådan nogle flæskesvær i små slikposer, og sådan en pose fik jeg tit, og gik og snaskerede i.. Umnh.. Det lugtede helt specielt. Af rigtig godt marineret kød, flæsk, varm leverpostej, og pølser.. Men butikken er lukket for længst..

Har siden arbejdet på et slagteri, som pakker, men stod også og vejede kød og skar ud somme tider.. Og puha, der blev jeg hurtigt træt af lugten af kød.. Det lugtede også helt specielt der.. Lugten af kød sad i mig når jeg kom hjem, det sys min kæreste var knap så charmerende, hehe :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider