Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forældre af og til (!) (Langt)
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:03

ARGH! Sgu så ja! Jeg er faktisk lige rigtig hidsig og rigtig rigtig træt af min gamle far - bare et øjeblik!

Min far er og blir en lidt sær mand - han ville helst ha haft en dreng dengang - noget han aldrig rigtig har lagt skjul på. Hvis ikke tingene går præcis som han har afbilledet dem i sit hovede så blir han sur og muggen - og han har en fantastisk evne til at få det til at tage sig ud som om det er alle os andre der har begået fejl!

Og her til morgen fik han vredet det sidste søm i kassen med mit temperament fri!

Det er sådan at jeg har spurgt min far om han mon ikke havde tid at se sin datter og hendes nye kæreste nu her i denne weekend - for noget tid siden. Jo da - hvis jeg først og fremmest kunne informere hans kone (Øh?) og så skulle vi lige forvente at der altså skulle laves hus! (Det er i hvert fald1½ måned siden vi lavede aftalen!)

Desværre går bilen i stykker - det fortæller jeg ham - med besked om at vi så ikke er sikre på at vi kan komme. Der er trods alt et pænt stykke fra Rødby, Lolland til Åstorp, Sverige og det tager væsentligt længere tid end det er morsomt med tog. Men jeg vil lige vende tilbage når jeg ved nærmere.

Alligevel får jeg pludselig en SMS om vi ikke lige kan tage en ramme Ceres Royal med - til tyskerpriser (!) ... Ja jo - vi drikker altså ikke selv blå royal så det er ikke lige noget vi lagerfører om man så må sige! Og så er det jo så at jeg kan fortælle ham at vi altså desværre ikke kan komme for bilen blir ikke færdig før søndag (Den har fået den helt store tur med ny motor) - hvilket jeg må undskylde at jeg ikke har fortalt før men ok - i lørdags troede alle de måske ku nå det. Men det ku vi så se mandag vi ikke kunne og tirsdag skriver min far så ... Det blir han så en smule fornærmet over at han ikke har fået at vide. (Hm - jeg må se at lære at skrive PRONTO!)

Og i dag får jeg så besked om hvorvidt jeg har huske at sende hans kone en mail om at vi ikke kommer!!

ARGH! Jeg vil gerne se min far - ikke bygge hans hus (Sjovt nok er jeg aldrig blevet bedt om at tage arbejdstøj med tidligere - først nu hvor jeg kommer sammen med en murerlærling!) - jeg vil gerne se min far og det er ham jeg laver aftalen med - ikke hans kone (Som nu ellers forresten er meget sød det er slet ikke det)...

Desværre har min far ikke rigtigt haft tid at høre efter noget som helst - jeg har simpelthen så pissemeget om ørerne i øjeblikket - eksamen, studie, arbejde - bare lige for at tage dem som sluger al min tid! Jeg har set min pony 2 gange på lidt over 1 måned! Og alligevel så er jeg sikker på at jeg kun lige præcis hiver måsen med over de 50% vi skal have rigtigt for at bestå den eksamen jeg var til i går selv om jeg har læst som en gal! Der til skal jeg flytte, min morfar er syg (Potentielt alvorligt), min lillesøster er skadet (Kræver genoptræning), min papfar er syg (Psykisk arbejdsskade) - dertil kommer der så alverdens andre ting og sager oven i af samme skuffe som jeg ikke gider skrive om.

Og han ANER ikke en dyt om det for han henvende sig sgisme aldrig hvis ikke han vil ha mig til at gøre et eller andet (Tanke taletid på hans danske telefon fx!) - og hvis han får noget som helst at vide om den slags så får jeg en historie om hvor hårdt HAN har det eller om hvordan han gik i skole 10km med halm i træskoene i 2 meter høje snedriver da han var barn. I øvrigt - bare lige for at komme den i forkøbet - han har aldrig tid når jeg så forsøger at få fat i ham.

Der var engang hvor jeg blev skuffet, ked, trist og ikke forstod at min far sjældent interesserer sig for hvordan det går mig - men oftest kun henvender sig når han skal bruge mig til et eller andet. Nu er jeg blevet så gammel at jeg blir SKIDESUR!

Åh - det var rart at få ud!

God weekend - og glædelig jul

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Bolig søges i/nær Maribo

Opstaldning til Monty nær Maribo søges.

0
0
Svar på denne tråd

tyskerpriser
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:52

Hvad, gider du ikke tage et smut med bussen ned og hente billig øl?

Det undrer mig dog mest at han tilsyneladende ikke selv taler med sin kone.

Bliv du bare rigtig gal, så får man en masse fra hånden, og lad ham så sejle sin egen sø.

Har du fundet et sted til ponyen?

:Pia

*

købes:

vind/vandtæt dækken m. 100-200 g fyld og halvhøj hals - til kraftig hals og bringe 130 cm

billig "lammefætter" (sadel) str. PONY

0
0
Svar på denne tråd

Med bussen?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 11:31

Fandme nej - det sjove ved det der er at min far ikke kunne drømme om selv at tage hverken tog eller bus nogen steder hen - men vi andre kan jo altid liiige for SÅ dyrt og besværligt er det da ikke!

(Øh - fra Helsingør til Roskilde tager det et par timer! Og så er det jo ikke medregnet at man skal fra Åstorp til Helsingborg og så med færgen! Hvis vi så sku helt til Rødby - det tager kun 2½ - 3 timer fra Roskilde! Men vi kan da liiige ... )

Jeg ville da synes det var meget normalt at jeg henvendte mig til min far og han så gav besked videre?! Men det er det åbenbart ikke i Sverige - eller ... i Kina måske?

Jeg skal lige ha tid at køre ud og kigge på steder til Pony - det skal helst være det rigtige sted jo!

/Trine T =)

Bolig søges i/nær Maribo

0
0
Svar på denne tråd

Læg ham på is
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 12:40

Jeg synes først og fremmest, at du skal fortælle din far hvordan du opfatter jeres forhold, mon han har tænkt over, at han er en smule "belastende" og krævende?

Det undrer mig dog også en smule, at du både skal melde din ankomst og afbud til både din far og hans kone - man skulle da tro, at han selv kunne viderebringe beskeder?

Så er borzoi danmarks eneste borzoi-hvalpe 8 uger gamle, og klar til at flytte hjemmefra - se de nye billeder ved at klikke på linket.

http://www.lhaghana.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tør
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 12:56

desværre garantere for at det ikke hjælper en rygende fis at tale med ham om problemet!

Vi taler nemlig om manden som blandt andet har præsteret - efter et laaangt rant om hvilken forfærdelig kælling min mor er (Ja de er skilt og har været det i over 20 år!) - at sige at han UDMÆRKET var klar over at han med den opførsel jo satte mig i en skidt position. At jeg kom i en loyalitetskonflikt og at jeg jo blev lusen mellem 2 negle...

Hvorefter han fandme FORTSATTE!

/Trine T =)

Bolig søges i/nær Maribo

0
0
Svar på denne tråd

Af og til må
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 13:00

Børn af den slags forældre altså bare blive voksene.

Tal tydeligt og sig hvad der går dig på.

Bare en gang og ikke mere.

Og så lad vær med at hæng dig i, at din far IKKE er som du ønsker dig.

Lev dit liv som du og din partner ønsker dette, vent IKKE til din far er død.

Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

HÅBER DET ER SKREVET TYDELIG NOK SÅ OGSÅ DE STUPIDE KAN FORSTÅ..

0
0
Svar på denne tråd

Tjah..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 13:09

Jeg kender til situationen alt for godt. Jeg ser næsten aldrig min far, til trods for at vi (indtil i august i år hvor jeg flyttede) boede 3 km fra hinanden. Jeg blev simpelthen så træt af at det altid var MIG der skulle tage initiativ - MIG der skulle arrangere alle aftaler osv... En gang i mellem ringer han eller skriver, og synes det er ååååh så synd for ham, fordi han aldrig ser sine børn... Men gør han noget ved det - no way. Og det er åbenbart svært for ham, og det er da også okay. Men jeg har bare været igennem så mange tudeture og skuffelser efterhånden, og er dødsenstræt af at skulle være "den voksne" i forholdet...

Så du er ikke den eneste, jeg er også ved at bide hovedet af min gamle far en gang i mellem.

Og nu er det ved at være jul, så må nok snart prøve at kontakte ham igen - ellers går der nok et par år før vi ses... Og for øvrigt kan jeg ikke huske hvornår han sidst har husket min fødseldag

Mvh. Cat - Stud.med.vet

"Gratis" fotografering tilbydes - se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Du har ret
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 10:27

Illum - så ganske evigt ret!

Man skulle dog ellers tro det burde være sevet ind dengang vi ikke sås i lidt over 3 år fordi han buldrede ind over mine grænser for fuld knald... (!?)

/Trine T =)

Bolig søges i/nær Maribo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider